کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

نیسان الگرند (Elgrand) جدید معرفی شد؛ بروزآوری ون باستانی بعد از ۱۵ سال

منتشر شده در 10 آبان 1404 ساعت 12:10
نویسنده سعید علیپور
نیسان الگرند (Elgrand) جدید معرفی شد؛ بروزآوری ون باستانی بعد از ۱۵ سال

نسل چهارم مینی ون نیسان الگرند (Elgrand) در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن رونمایی شد. این نسل تغییرات زیادی را تجربه کرده و از ظاهری کاملاً بروز و مدرن برخوردار است. انتظار می‌رود با بروزآوری این مینی ون، فروش نیسان در بازار مینی ون‌ها بهبود پیدا کند.

امیدواری نیسان به موفقیت الگرند جدید

پس از سال‌ها رکود و تغییرات اساسی در ساختار نیسان، سرانجام خبرهای امیدوارکننده‌ای از این خودروساز ژاپنی به گوش می‌رسد. با وجود اجرای برنامه بازسازی گسترده شامل حذف ۲۰ هزار شغل، تعطیلی ۷ کارخانه و بستن ۲ استودیو طراحی، نیسان همچنان به آینده چشم دوخته و با معرفی محصولات جدید نشان داده است که مسیر نوسازی را جدی دنبال می‌کند. در حالی که مدل‌های تازه‌ای چون لیف، سنترا، میکرا و پیکاپ هیبریدی فرانتیر برای بازار چین معرفی شده‌اند، اکنون یکی از قدیمی‌ترین نام‌های خانواده نیسان یعنی الگرند با نسلی کاملاً جدید بازگشته است.

نیسان الگرند (Elgrand) جدید معرفی شد؛ بروزآوری ون باستانی بعد از ۱۵ سال

طراحی جدید، زبانی متفاوت از گذشته

پس از گذشت ۱۵ سال و چندین فیس‌ لیفت، الگرند بالاخره به طور کامل بازطراحی شده است. نیسان از زمان توقف تولید مدل کوئست (Quest) در سال ۲۰۱۷، دیگر مینی ‌ون‌هایی برای بازار آمریکا عرضه نکرده، اما در ژاپن و دیگر بازارهای آسیایی همچنان به این سگمنت وفادار مانده است.

نسل جدید الگرند که در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن ۲۰۲۵ رونمایی شده، شباهت زیادی به کانسپت هایپر تورر (Hyper Tourer) دارد. شاید بدانید این کانسپت دو سال پیش در همین نمایشگاه معرفی شده بود. نیسان الگرند جدید با خطوط زاویه‌دار، چراغ‌های سرتاسری جلو و عقب و جزئیات پیکسلی، چهره‌ای آینده‌نگرانه پیدا کرده است؛ شاید به خاطر این جزئیات پیکسلی تصور شود که با یک ون از خانواده هیوندای آیونیک روبرو هستیم! بدنه جعبه‌ای شکل این نسل از الگرند ضمن حفظ فضای داخلی حداکثری، به گونه‌ای طراحی شده که حس تجمل و کیفیت را نیز به نمایش می‌گذارد.

نیسان الگرند (Elgrand) جدید معرفی شد؛ بروزآوری ون باستانی بعد از ۱۵ سال

کابینی در حد خودروهای لوکس اروپایی

در بخش داخلی، نیسان با هدف رقابت با خودروهایی چون تویوتا آلفارد/ولفایر، هیوندای استاریا و ولوو EM90، سطح لوکس‌گرایی را به شکل چشمگیری افزایش داده است. استفاده از چرم باکیفیت بالا، تزئینات چوبی و نورپردازی نرم فضای بسیار آرام و لوکسی را ایجاد کرده است.

نیسان الگرند (Elgrand) جدید

یکی از ویژگی‌های جذاب نیسان الگرند جدید را باید سیستم صوتی از برند آمریکایی Bose دانست. این سیستم به ۲۲ بلندگو مجهز است که بعضی از آنها در پشت‌سری‌های صندلی جلو نصب شده‌اند. روی داشبورد این ون دو نمایشگر بزرگ ۱۴.۳ اینچی وجود دارد، هرچند نیسان همچنان تعدادی دکمه فیزیکی سنتی را حفظ کرده تا کاربری آسان‌تر باشد. یکی از این دکمه‌ها روی کنسول مرکزی برای فعال‌سازی دوربین دید ۳۶۰ درجه تعبیه شده است. در ردیف دوم، صندلی‌های کاپیتانی با تنظیمات گسترده، پرده‌های جانبی و سیستم سرگرمی اختصاصی با دو نمایشگر بزرگ قرار گرفته‌اند. نسخه‌های ارزان‌تر احتمالاً با صندلی سه ‌نفره در این بخش عرضه خواهند شد.

نیسان الگرند (Elgrand) جدید

مشخصات فنی نیسان الگرند ؛ نسل سوم پیشرانه e-Power با بازدهی بالا

در زیر پوسته‌ نیسان الگرند جدید، نسل سوم پیشرانه e-Power قرار دارد؛ سامانه‌ای که در آن موتور احتراقی تأمین‌کننده نیرو برای چرخ‌ها نیست، بلکه صرفاً به عنوان ژنراتور برق برای شارژ باتری عمل می‌کند. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ در این سیستم وظیفه تولید انرژی را بر عهده دارد و بازده حرارتی آن ۴۲ درصد اعلام شده است.

در کراس‌اوور قشقای، این پیشرانه تنها با یک موتور برقی روی محور جلو کار می‌کند، اما در الگرند جدید، نیسان یک موتور برقی دیگر به محور عقب اضافه کرده است تا با فناوری e-4ORCE AWD تجربه رانندگی نرم‌تر، کنترل پایدارتر و کاهش تکان‌های حرکتی را فراهم نماید. این ویژگی برای سرنشینان مینی ‌ون‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

مشخصات فنی نیسان الگرند ؛ نسل سوم پیشرانه e-Power با بازدهی بالا

زمان عرضه و بازار هدف

چهارمین نسل نیسان الگرند از تابستان ۲۰۲۶ در بازار ژاپن عرضه خواهد شد و پس از آن به سایر بازارهای آسیایی نیز راه پیدا خواهد کرد. با طراحی جسورانه، کابین لوکس و سیستم هیبریدی پیشرفته، این خودرو می‌تواند جایگاه نیسان را در میان مینی‌ ون‌های ممتاز احیا کند.

مشخصات فنی نیسان الگرند ؛ نسل سوم پیشرانه e-Power با بازدهی بالا
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X