هایپر فورس ؛ آینده گودزیلای نیسان با ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت

نیسان هایپر فورس جدیدترین طرح مفهومی نیسان است.این خودروی برقی دارای باتری های حالت جامد است و می تواند ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
۱۶ سال پیش، نیسان مدل تولیدی GT-R R35 را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۰۷ معرفی کرد. این رویداد که برای سال ۲۰۲۳ به عنوان نمایشگاه حمل و نقل ژاپن تغییر نام داد، میزبان اولین نمایش جهانی مدلی مفهومی است که ممکن است دریچه ای به آینده گودزیلا باشد. با هایپر فورس (Hyper Force) ، یک خودروی الکتریکی تماشایی با طراحی فوق العاده تهاجمی با بال عقب بزرگ و درب های پروانه ای آشنا شوید.

طراحی خارجی نیسان هایپر فورس
به طور دقیق، نیسان به صراحت نمی گوید که کانسپت تمام الکتریکی یک پیش نمایش R36 است، اما روح و چراغ های عقب چهارگوش نشانه هایی هستند که DNA متعلق به GT-R روی سرتاسر هایپر فورس دیده می شود. در حقیقت، بلوک های سفید و قرمز روشن در جلو یک المان غیر مستقیم است که ما با تفسیری آینده نگر از خودروی اسپرت پرچمدار نیسان رو به رو هستیم. از دور، این پیکسل ها شبیه لوگوی GT-R هستند که عمداً تار شده اند.


بدنه این خودرو که به طرز چشمگیری طراحی شده، دارای منافذ و دریچه هایی برقی در گلگیر های جلو است. در حالی که در عقب دارای بال بسیار بزرگی است. آن دریچه هایی که رو به آسمان هستند، مانند دیفیوزر عقب که هایپر فورس را به جاده چسبانده است، عظیم هستند. هایپر فورس سوار بر رینگ های کربن فورج شده است و اگر نسخه تولیدی آن به عنوان GT-R بعدی برنامه ریزی شود، تصور می کنیم که حذف خواهند شد.
فضای داخلی گودزیلای آینده
در مورد فضای داخلی، احساس می کنید که درون یک کیس بازی رایانه شخصی با LED های فراوان نشسته اید. از آنجایی که نیسان این کانسپت را به عنوان یک ماشین متمرکز بر مسیر (پیست) تصور کرده (از این رو برف پاک کن شیشه جلو در وسط شیشه جلو است)، خبری از فرمان گرد نیست و فرمان مسابقه ای جایگزین شده است.

راننده و سرنشین روی صندلی های زاویه دار با پشتیبانی جانبی عالی و چیزی شبیه به یک پوسته فیبر کربنی می نشینند. همچنین اگر به مدرک بیشتری نیاز داشتید که هایپر فورس یک GT-R در لباس مبدل است، خوب است بدانید که نیسان هایپر فورس را به دو حالت رانندگی مجهز کرده است: R (مسابقه) و GT (گرند تور). پس ارتباط این کانسپت با گودزیلا کاملا واضح است.
مشخصات فنی نیسان هایپر فورس
هایپر فورس دارای باتری های حالت جامد و ۱۰۰۰ کیلو وات است که آن را به قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار می رساند. نیسان اشاره می کند که این ابرخودروی الکتریکی دارای سیستم e-4ORCE این شرکت است. این اصطلاحی است برای سیستم چهار چرخ محرک به لطف موتور های الکتریکی جلو و عقب میسر می شود. سایر مشخصات هنوز اعلام نشده اند، اگرچه هد آپ دیسپلی سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (نزدیک به ۲۰۰ مایل در ساعت) را در یکی از تصاویر رسمی نشان می دهد.

توجه داشته باشید که از زمان ارائه کانسپت نیسان GT-R فعلی تا تولید نسخه نهایی، ۷ سال زمان فاصله بود. پس عملا اگر قرار باشد از این نمونه مفهومی هم به نسخه ای تولیدی برسیم، زمان قابل توجهی تا ارائه یک گودزیلای مدرن فاصله داریم.