پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای هم در عربستان سعودی کارخانه می سازد ؛ قطب جدید خودروسازی منطقه

منتشر شده در 30 اردیبهشت 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
هیوندای هم در عربستان سعودی کارخانه می سازد ؛ قطب جدید خودروسازی منطقه

عربستان سعودی به عنوان مقصدی نوظهور برای تولید خودرو در خاورمیانه در حال درخشش است. برخلاف سیاست‌های محدودکننده تعرفه‌ای در ایالات متحده، این تغییر بزرگ با هدفی کاملاً متفاوت رقم خورده که عبارت است از توسعه اقتصادی متنوع و کاهش وابستگی به نفت در چارچوب برنامه کلان «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان.

آغاز حرکت با کارخانه لوسید در ۲۰۲۳

به گزارش آخرین خودرو، نقطه شروع این مسیر در سال ۲۰۲۳ رقم خورد؛ زمانی که شرکت خودروسازی لوسید موتورز کارخانه دوم خود را در خاک عربستان افتتاح کرد. این کارخانه فعلاً از طریق کیت‌های نیمه‌ سفارشی‌ شده که در کارخانه اصلی لوسید در آریزونا تولید می‌شوند، مونتاژ مدل Air را انجام می‌دهد.

هدف نهایی لوسید اما فراتر از مونتاژ ساده است. این شرکت برنامه دارد تا تا پایان دهه جاری، کارخانه عربستان را به یک مجموعه تولیدی کامل تبدیل نماید. در صورت تحقق این هدف، کارخانه جدید قادر خواهد بود سالانه تا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که بخشی از آن در بازار داخلی عربستان و بخش دیگر در بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد.

ورود هیوندای با سرمایه‌گذاری کلان

در حالی که حضور لوسید با توجه به مالکیت بیش از ۶۰ درصدی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) در این شرکت تا حدودی قابل پیش‌بینی بود، خبر ساخت کارخانه توسط هیوندای توجهات را به خود جلب کرده است. این کارخانه جدید که در شهر اقتصادی ملک عبدالله واقع شده، نخستین پایگاه تولیدی هیوندای در خاورمیانه خواهد بود.

ورود هیوندای به عربستان

هیوندای اعلام کرده که این مرکز جدید به اختصار با نام HMMME و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۶ افتتاح خواهد شد و ظرفیت تولید سالانه آن ۵۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود. در این مجموعه، خودروهای درون‌سوز و مدل‌های برقی تولید خواهند شد. ناگفته نماند این پروژه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین هیوندای و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان است که در آن سهم صندوق سعودی ۷۰ درصد و سهم هیوندای ۳۰ درصد خواهد بود.

عربستان، پایگاه نوین صنعت خودروسازی

با وجود اینکه عربستان سعودی به صورت سنتی در لیست تولیدکنندگان بزرگ خودرو جای نداشت، اما با سرمایه‌ گذاری‌ های استراتژیک دولتی و جذب شرکت‌های معتبر جهانی، حالا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم در منطقه است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این رویکرد بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان است که به دنبال کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و گسترش پایه‌های اقتصاد صنعتی کشور است.

کارشناسان می‌گویند اگر روند کنونی با همین سرعت ادامه پیدا کند، عربستان نه تنها به یکی از بازیگران اصلی بازار خاورمیانه تبدیل خواهد شد، بلکه می‌تواند در آینده نزدیک رقیبی جدی برای مراکز تولید خودرو در اروپا و آسیا نیز باشد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رامین صفایی گفت:

    فقط می توانم بگویم در این ۴۷ سال شوم
    چقدر بدبخت شدیم .

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X