پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰

وویا تایشان ۸ در راه بازار؛ شاسی بلندی لوکس با پیشرانه قدرتمند هیبریدی شارژی

منتشر شده در 17 آذر 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
وویا تایشان 8

برند وویا که زیرمجموعه گروه خودروسازی دانگ فنگ است، خود را برای عرضه دومین شاسی بلند از سری تایشان آماده می‌کند. این مدل وویا تایشان ۸ نام دارد و از یک پیشرانه قدرتمند هیبریدی شارژی سود می‌برد. طبق اسنادی که در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده، این شاسی بلند لوکس ظرفیت حمل پنج سرنشین را خواهد داشت.

معرفی خانواده لوکس تایشان

همین چند هفته قبل بود که نخستین عضو این خانواده یعنی وویا تایشان با کابین شش‌ نفره و برچسب قیمتی ۳۷۹,۹۰۰ تا ۴۵۹,۹۰۰ یوان (حدود ۵۳,۲۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار) معرفی شد. این شاسی بلند لوکس اولین خودروی چینی است که از تعلیق بادی سه کاناله با کنترل الکترونیکی کمک ‌فنرها و چرخ‌های عقب فرمانپذیر با امکان تغییر زاویه تا ۱۶ درجه بهره می‌برد. پرچمدار لوکس گروه دانگ فنگ به سیستم پیشرفته رانندگی خودکار هواوی Qiankun ADS 4.0، سیستم عامل HarmonyOS 5.0، شارژ سریع 5C، صندلی‌های موسوم به ضد جاذبه با تنظیمات ۲۲ حالته و سیستم صوتی با ۳۲ بلندگو نیز مجهز است. پیش‌بینی می‌شود وویا تایشان ۸ قسمت اعظمی از این امکانات را دریافت کند.

معرفی خانواده لوکس تایشان

ابعاد و طراحی وویا تایشان ۸؛ کوچک‌تر، اما همچنان لوکس

دومین عضو خانواده تایشان طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۲۰۰ ، ۲۰۲۵ و ۱۸۱۴ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن ۳۰۹۰ میلی‌متر اعلام شده است. با چنین ابعادی باید گفت تایشان ۸ کمی جثه کوچک‌تری نسبت به مدل شش ‌نفره دارد. ‌

به طور کلی از نظر طراحی وویا تایشان ۸ دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر خود بوده و از ظاهری ساده اما در عین حال هماهنگ برخوردار است. در نمای جلوی این مدل نیز به جلوپنجره آبشاری که حالا امضای وویا محسوب می‌شود، مجهز شده و روی سقف آن یک ماژول لایدار به چشم می‌خورد. دستگیره‌های در مخفی‌شونده، چراغ‌های اصلی دو تکه، چراغ‌های عقب یکپارچه و پنل‌های مسطح بدنه از جمله ویژگی‌های ظاهری این شاسی بلند لوکس هستند.

ابعاد و طراحی وویا تایشان ۸؛ کوچک‌تر، اما همچنان لوکس

مشخصات فنی شاسی بلند وویا تایشان ۸

وویا تایشان ۸ در دو تیپ پایه و پرچمدار به فروش خواهد رسید. فارغ از تیپ، پیشرانه این شاسی بلند جدید شامل یک موتور بنزینی ۱۱۰ کیلوواتی (معادل ۱۴۷ اسب بخار) و دو موتور الکتریکی می‌شود. در مدل پایه خروجی موتورهای الکتریکی با ۱۵۰ و ۲۱۵ کیلوواتی (معادل ۲۰۱ و ۲۸۸ اسب بخار) برابر است. این موتورها توسط باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت شرکت گمنام شینوانگدا (Xinwangda) تغذیه می‌شوند. وزن خالص این نسخه ۲۷۶۵ کیلوگرم اعلام شده است.

اما در نسخه پرچمدار وویا تایشان ۸ موتورهای برقی ۱۵۰ و ۲۳۰ کیلووات (۲۰۱ و ۳۰۸ اسب بخار) قدرت دارند و انرژی خود را از باتری لیتیوم‌ نیکل-منگنز-کبالت (NCM) دریافت می‌کنند. این باتری با همکاری CATL و گروه FAW ساخته شده است. به گفته وویا، این مدل با رینگ‌های ۲۱ اینچی وزنی برابر ۲۷۹۰ کیلوگرم و با رینگ‌های ۲۲ اینچی وزنی معادل ۲۸۱۵ کیلوگرم دارد. مصرف سوخت این دو نسخه طبق استاندارد WLTC به ترتیب ۰.۳۴ و ۰.۳۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. در تمام نسخه‌ها، حداکثر سرعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X