جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

پلیس استرالیا تویوتا RAV4 هیبریدی را برای استفاده در ناوگان خود نامناسب و خطرناک تشخیص داد

منتشر شده در 19 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
پلیس استرالیا تویوتا RAV4 هیبریدی را برای استفاده در ناوگان خود نامناسب و خطرناک تشخیص داد

تویوتا RAV4 در حالی به روزهای پایانی چرخه عمر فعلی خود نزدیک می‌شود که همچنان یک شاسی ‌بلند هیبریدی قابل اعتماد خانوادگی به حساب می‌آید. در تأیید این ادعا همین بس که عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۲۴ به RAV4 رسید. اما با وجود کارایی و اعتماد بالا نزد خانواده‌ها، این کراس اوور کم استهلاک ژاپنی نتوانسته نظر مثبت پلیس استرالیا را جلب کند.

به ژانویه ۲۰۲۵ باز می‌گردیم، زمانی که پلیس کوئینزلند اعلام کرد ۴۰۰ دستگاه تویوتاRAV4   هیبریدی را وارد ناوگان خود می‌کند تا از آنها در مأموریت‌های عمومی استفاده گردد. این خودروها قرار بود به تدریج جایگزین خودروهای قدیمی‌تر نظیر تویوتا کمری شوند. اما یک گزارش داخلی فاش‌ شده نشان می‌دهد که در آزمایش‌های رانندگی با فشار بالا همه چیز طبق برنامه پیش نرفته است.

گرمای بیش از حد باتری در شرایط رانندگی شدید

بر اساس گزارش شبکه 7News Brisbane، تیم‌های آزمایشی پلیس متوجه شدند که باتری تویوتا RAV4 ممکن است در شرایطی مانند ترمز گیری‌ های سنگین و یا شتاب‌ گیری شدید بیش از حد گرم شود. در گزارش داخلی آمده «در صورتی که چراغ‌های هشداردهنده ظاهر شوند، مأموران باید رانندگی پرفشار را متوقف کرده و به خودرو فرصت خنک شدن بدهند.» همچنین ذکر شده که در موارد شدید، ممکن است خودرو وارد حالت ایمنی شود که در آن برای محافظت از پیشرانه توان خروجی محدود می‌گردد. مسلماً چنین اتفاقی در زمان تعقیب و گریز یا گشت‌زنی اصلاً جالب نیست!

در تصاویر پخش‌شده از شبکه 7News مشاهده می‌شود که هنگام رانندگی پرفشار، سیستم کنترل کشش (Traction Control) به‌ طور خودکار غیرفعال شده و تأثیر منفی بر پایداری و دقت فرمان‌پذیری خودرو می‌گذارد.

پاسخ رسمی تویوتا به ماجرا

در پی انتشار این گزارش، سخنگوی شرکت تویوتا استرالیا در گفت‌وگو با CarExpert اعلام کرده:

«تیم‌های فنی ما خودروهای مورد نظر را بررسی کردند و مشخص شد که سیستم‌ها مطابق با طراحی کارخانه عمل می‌کنند. در شرایط خاصی مانند آموزش رانندگی پلیسی با شدت بالا، ممکن است سیستم برای محافظت از باتری هیبریدی وارد عمل شود. طبق تأیید پلیس کوئینزلند، هیچگونه مورد مشابهی در مأموریت‌های روزمره رخ نداده است.»

به گفته این شرکت، عملکرد محدودکننده سیستم صرفاً برای افزایش دوام و ایمنی اجزای الکتریکی طراحی شده و در استفاده‌های عادی هیچ مشکلی وجود ندارد.

 تویوتا RAV4 هیبریدی

سرنوشت مبهم ناوگان تویوتا RAV4 پلیس استرالیا

در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه تویوتا RAV4 هیبریدی مخصوص پلیس در ناوگان ایالت کوئینزلند فعال هستند. رئیس اتحادیه پلیس این ایالت درباره استفاده از این خودروها در ناوگان انتقاد کرده و گفته:

«این تصمیم ممکن است خطراتی برای مأموران ما ایجاد کند. اگر کوچک‌ترین احتمال خطر وجود دارد، این خودروها نباید در جاده باشند. تمام آزمایش‌ها باید پیش از ورود به ناوگان انجام می‌شد.»

در مقابل، سخنگوی پلیس کوئینزلند (QPS) تأکید کرده که تمامی خودروهای جدید ناوگان، از جمله RAV4 هیبریدی، تحت آزمایش‌های داخلی و خارجی دقیق قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که برای مأموریت‌های پلیسی مناسب هستند.

ترکیب متنوع ناوگان پلیس کوئینزلند

ناوگان فعلی پلیس کوئینزلند علاوه بر تویوتا RAV4 و کمری، شامل خودروهایی از برندهای دیگر نیز می‌شود، که عبارتند از: ون هیوندای iLoad، کیا استینگر، کیا سورنتو و کیا EV6. مدل‌هایی از تویوتا لندکروزر و هایلوکس نیز برای مأموریت‌های خارج از جاده یا انتقال تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این اولین مورد نیست

این اولین بار نیست که یک شاسی بلند غیرنظامی در نقش خودروی پلیس خوب ظاهر نمی‌شود. اوایل امسال، اتحادیه پلیس کارابینیری ایتالیا نیز اعلام کرد که کراس اوور آلفارومئو توناله در سرعت‌های بالا و جاده‌های ناهموار دچار مشکلات پایداری و کنترل فرمان می‌شود. البته شرکت استلانتیس در پاسخ از توانایی‌های فنی محصول خود دفاع کرد و ادعاهای مطرح‌شده را نپذیرفت.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “پلیس استرالیا تویوتا RAV4 هیبریدی را برای استفاده در ناوگان خود نامناسب و خطرناک تشخیص داد”

  1. ایران گفت:

    بنازم به این قانون

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X