%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

چرخش استراتژیک پورشه؛ پرچمدار جدید به جای پیشرانه برقی با موتور درون سوز عرضه می‌شود

منتشر شده در 02 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
چرخش استراتژیک پورشه؛ پرچمدار جدید به جای پیشرانه برقی با موتور درون سوز عرضه می‌شود

شرکت پورشه که پیش از این تصمیم داشت محصولات جدید خود را با پیشرانه‌ های تمام الکتریکی روانه بازار کند، حالا تغییر استراتژی داده و به ریشه‌ها بازگشته است! این خودروساز بزرگ آلمانی اعلام کرده کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی و شرایط اقتصادی دشوار، باعث شده مدیران کمپانی در برنامه‌ها تجدیدنظر کنند. مهم‌ترین تغییر به شاسی بلند پرچمدار آتی مربوط می‌شود که قرار است ابتدا با موتورهای بنزینی و هیبریدی به بازار بیاید.

کاهش سرعت بازار و دلایل تغییر مسیر

پورشه به دلیل رشد کمتر از انتظار فروش خودروهای برقی، افزایش تعرفه‌های واردات در آمریکا و کند شدن بازار خودروهای لوکس در چین، ناچار به این تغییر جهت بزرگ شده است. اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه و گروه فولکس واگن، درباره این تصمیم گفته:

«ما در حال حاضر با تغییرات عظیمی در صنعت خودرو مواجه هستیم. به همین دلیل برنامه‌های پورشه را در تمام بخش‌ها از نو تعریف می‌کنیم تا با واقعیت‌های جدید بازار و نیازهای مشتریان هماهنگ شویم.»

چرخش استراتژیک پورشه؛ پرچمدار جدید به جای پیشرانه برقی با موتور درون سوز عرضه می‌شود

شاسی‌بلند پرچمدار K1؛ از تمام برقی تا موتورهای سنتی

یکی از روشن‌ترین نمونه‌های این تعریف مجدد، شاسی بلند فوق لوکس جدیدی است که بالاتر از مدل محبوب کاین قرار خواهد گرفت. این خودرو که در داخل شرکت با نام K1 شناخته می‌شود، قرار بود بهترین جایگاه را در ویترین مدل‌های تمام الکتریکی کمپانی داشته باشد. اما حالا تأیید شده که در ابتدا این خودرو تنها با پیشرانه‌ های درون‌سوز و هیبریدی قابل شارژ معرفی می‌شود.

تغییر پلتفرم

این تغییر تنها محدود به یک مدل نیست. پورشه همچنین جدول زمانی مربوط به توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی نسل بعدی خود را که قرار بود در دهه ۲۰۳۰ آغاز شود، لغو و به تعویق انداخته است. این پروژه قرار است در همکاری مشترک با برند های دیگر گروه فولکس واگن باز طراحی شود.

برند پرطرفدار پورشه صراحتاً اعلام کرده دلیل این تغییر، «رشد به مراتب کندتر تقاضا برای خودروهای تمام برقی لوکس» بوده است. همین موضوع باعث شده مدل‌های بنزینی همچون پانامرا و کاین برای ادامه حضور در بازار تا دهه آینده چراغ سبز بگیرند.

چرخش استراتژیک پورشه؛ پرچمدار جدید به جای پیشرانه برقی با موتور درون سوز عرضه می‌شود

پروژه‌های برقی همچنان ادامه دارند

با این حال، پورشه تمام برنامه‌های برقی‌سازی خود را کنار نمی‌گذارد. مدل‌هایی که هم اکنون در مراحل توسعه پیشرفته هستند، طبق برنامه جلو خواهند رفت. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به نسخه الکتریکی کاین و نسخه کوپه آن، همچنین یک خودروی اسپرت دو در برقی در سری ۷۱۸ اشاره کرد.

رویکرد دوگانه پورشه به آینده

پورشه قصد ندارد از آینده برقی خود صرف نظر کند، بلکه رویکردی با دو مسیر متفاوت را در پیش می‌گیرد. در راستای این رویکرد، یک شاسی بلند جدید با موتور بنزینی و بر پایه پلتفرم آئودی Q5 عرضه خواهد شد که همزمان در کنار ماکان برقی به فروش خواهد رسید.

چرخش استراتژیک پورشه؛ پرچمدار جدید به جای پیشرانه برقی با موتور درون سوز عرضه می‌شود

هزینه سنگین تغییر استراتژی

این چرخش ناگهانی هزینه‌های زیادی برای پورشه به همراه دارد. بازنگری در برنامه‌ها و تغییر استراتژی این شرکت می‌تواند سود عملیاتی سال ۲۰۲۵ را تا حدود ۲.۱۱ میلیارد دلار کاهش دهد. به همین دلیل، پورشه پیش‌بینی سودآوری خود را برای سال ۲۰۲۵ پایین آورده است. این شرکت اکنون انتظار دارد حاشیه سود عملیاتی حدود ۲ درصد باشد؛ در حالی که پیشتر این رقم بین ۵ تا ۷ درصد پیش‌بینی شده بود. با این حال، چشم‌انداز درآمد کلی فروش همچنان بین ۴۳ تا ۴۵ میلیارد دلار باقی مانده است، هرچند هزینه‌های سازگاری با شرایط بازار حاشیه سود را به شدت کاهش خواهد داد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X