آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

منتشر شده در 22 خرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

سال گذشته بود که شرکت اشکودا از کانسپت انیاک RS Race رونمایی کرد. حالا به فاصله چند ماه، این شرکت نسخه‌ای جدید و ارتقا یافته از مدل مذکور را معرفی نموده است. این نسخه بر پایه فیس لیفت انیاک ساخته شده و مشخصات جذابی دارد.

بدنه‌ای سبک با فناوری‌های زیست پایه

برای کاهش وزن کانسپت اشکودا انیاک RS Race، از مواد زیست کامپوزیتی که عمدتاً جنسی از الیاف کتان دارند، استفاده شده است. این مواد ضمن ارائه استحکامی مشابه با فیبرکربن، جایگزینی پایدارتر برای خودروهای آینده محسوب می‌شوند. اشکودا از این مواد در بخش‌هایی مانند سپرها، گلگیرها، سقف و بال عقب بهره گرفته است؛ در داخل کابین نیز، داشبورد، پنل‌ درها و محل قرارگیری پاها از این مواد ساخته شده‌اند.

کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

در کنار این، بهره‌گیری از پنجره‌های پلی کربناتی هم به کاهش وزن کمک کرده‌اند. مجموع این اقدامات باعث شده وزن کانسپت جدید ۳۱۶ کیلوگرم کمتر از انیاک کوپه RS باشد.

ظاهر مسابقه‌ای با کیت بدنه عریض

طراحی کانسپت اشکودا انیاک RS Race به وضوح رگه‌های اسپرت و مسابقه‌ای را در خود دارد. کیت بدنه عریض، سپرهای عضلانی، دریچه‌های جدید هوا، باله‌های عقب و سقف ایرودینامیک از جمله اجزا و خصوصیات طراحی بیرونی هستند. دیفیوزر عظیم و آینه‌های جانبی مینیمالیستی نیز ظاهر خودرو را به سبک خودروهای پیست‌ محور نزدیک کرده‌اند. این کانسپت روی رینگ‌های سبک وزن ۲۰ اینچی که به‌ نظر می‌رسد محصول شرکت OZ Racing باشند، سوار شده؛ پشت این رینگ‌های زیبا، ترمزهای کربن-سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ و ۴ پیستونی تضمین‌کننده توقف‌های سریع و مطمئن هستند.

کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

کابینی ساده، کاربردی و مسابقه‌ای

مطابق انتظار، فضای داخلی کانسپت اشکودا انیاک RS Race از عناصر غیرضروری خالی شده تا صرفاً بر کارایی تمرکز شود. با این حال، هنوز یک نمایشگر ۵ اینچی دیجیتال و سیستم سرگرمی ۱۳ اینچی در آن به چشم می‌خورد.

ویژگی‌های داخلی شامل فرمان آسان‌ بازشو، صندلی‌های مسابقه‌ای Atech با کمربندهای شش ‌نقطه‌ای، میله‌های محافظ، سیستم اطفای حریق اتوماتیک و سیستم صوتی Havas می‌شود. این سیستم در سرعت‌های بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت صدایی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای تولید می‌کند.

انیاک RS Race

مشخصات فنی کانسپت اشکودا انیاک RS Race

این کانسپت از همان پیشرانه دو موتوره چهار چرخ محرک نسخه جاده‌ای استفاده می‌کند که توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این کانسپت کمتر از ۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

برای دستیابی به توانمندی‌های حرکتی مشابه با اشکودا فابیا RS Rally2، سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم با کمک فنرهای مخصوص توسعه یافته است. ترمز دستی هیدرولیکی، دیفرانسیل لغزش‌ محدود در محور جلو و عقب و کاهش ارتفاع به میزان ۷۰ میلیمتر از دیگر ویژگی‌های این کانسپت هیجان‌انگیز هستند.

گامی به سوی آینده‌ای پایدار و مسابقه‌ای

کانسپت اشکودا انیاک RS Race نه تنها توان فنی کمپانی در طراحی خودروهای مسابقه‌ای تمام برقی را به نمایش می‌گذارد، بلکه چشم‌اندازی از آینده‌ای پایدارتر با استفاده از مواد تجدیدپذیر و ساختار سبک وزن را نیز ترسیم می‌کند. این خودرو نشان می‌دهد که سرعت و پایداری می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X