%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

معرفی کانسپت دی اس SM Tribute؛ ادای احترام به نمادی از تاریخ خودروسازی فرانسه

منتشر شده در 25 شهریور 1403 ساعت 11:03
نویسنده سعید علیپور

سیتروئن SM که یکی از نمادین‌ترین اتومبیل‌های تاریخ به شمار می‌رود، به‌ طور رسمی بازگشته تا یادهای دوران پرشکوه صنعت خودروی فرانسه را زنده کند. البته این بازگشت نه با برند سیتروئن، بلکه با نشان دی اس (DS) رقم خورده است. این مدل مفهومی که «SM Tribute» نام دارد، به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس برند دی اس به‌ عنوان یک برند مستقل معرفی شده است.

دی اس SM Tribute و ترکیبی از طراحی گذشته‌نگر و آینده‌نگر

دی اس خودروی مفهومی SM را با ظاهری آینده‌نگر و با الهام از طراحی کلاسیک این خودرو در دهه ۱۹۷۰ خلق کرده است. این مفهومی نشان می‌دهد که اگر SM از سال ۱۹۷۵ تا امروز بروز رسانی دریافت می‌کرد و کماکان پس از ۵ دهه تولید می‌شد، چه شکلی به خود می‌گرفت. به جای جلو پنجره سنتی، این مدل دارای صفحه‌ای سه‌بعدی به‌ عنوان پنل نورانی است که جایگزین پنل شیشه‌ای نسخه اصلی شده؛ همچنین چراغ‌های گردان نسخه کلاسیک SM اکنون جای خود را به نوارهای باریک LED داده‌اند.

کانسپت دی اس SM Tribute

کانسپت دی اس SM Tribute در مقایسه با نسخه اصلی ۲.۷ سانتی‌متر بلندتر و ۱۴ سانتی‌متر عریض‌تر بوده و فاصله کف تا زمین آن نیز به‌ منظور بهبود آیرودینامیک، حدود ۳.۵ سانتی‌متر کاهش یافته است. برخلاف رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی SM کلاسیک، این خودرو روی رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی با پوشش‌ آیرودینامیکی سوار شده؛ برش موجود روی گلگیر عقب نیز به SM اصلی اشاره دارد.

معرفی کانسپت دی اس SM Tribute

نوآوری‌های داخلی و فناوری پیشرفته

در فضای داخلی، تنها بخش‌هایی مانند انحنای داشبورد و صندلی‌ها شباهت‌هایی به سیتروئن SM قدیمی دارند. بیشتر قسمت‌های داخلی در دی اس SM Tribute مجهز به نمایشگرها هستند و هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود. حتی فرمان مستطیلی شکل این خودرو نیز دارای یک نمایشگر جداگانه بوده و روی کنسول مرکزی چند کلید لمسی خازنی استفاده شده است.

مفهومی دی اس SM Tribute

کمپانی دی اس هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه این خودرو ارائه نداده است، با وجود این پیش‌بینی می‌شود یک پیشرانه تمام الکتریکی وظیفه تأمین نیرو را بر عهده داشته باشد. شاید بدانید نسخه اصلی SM که در سال ۱۹۷۲ به عنوان خودروی سال نشریه موتور ترند انتخاب شد، به موتور V6 ساخت مازراتی مجهز بود، زیرا مالکیت این برند ایتالیایی در حد فاصل سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ در اختیار سیتروئن قرار داشت. جالب اینکه در حال حاضر، هر دو برند دی اس و مازراتی زیرمجموعه گروه استلانتیس هستند.

نمای جانبی دی اس SM Tribute

آینده برند دی اس و اهمیت سرمایه‌گذاری استلانتیس

گروه استلانتیس همچنان به برنامه خود برای سرمایه‌گذاری در تمام برندهای زیرمجموعه‌اش، از جمله دی اس، تا ۱۰ سال آینده پایبند است. این برند فرانسوی می‌خواهد دو خودروی الکتریکی جدید بر روی پلتفرم STLA Medium معرفی کند. یکی از این خودروها نسخه تولیدی از مفهومی Aero Sport Lounge  است که احتمالاً با نام DS8 Crossback عرضه خواهد شد.

کابین دی اس SM Tribute

طبق شنیده‌ها، دی اس هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه کانسپت SM Tribute ندارد. این برند برای بقا در عرصه خودروسازی نیاز به تولید خودروهای جدید و سودآور دارد؛ به‌ ویژه پس از اظهارنظر اخیر مدیرعامل استلانتیس یعنی آقای کارلوس تاوارس که گفته بود: «اگر برندی سودآور نباشد، آن را تعطیل می‌کنیم. ما توانایی نگهداری برندهای غیر سودآور را نداریم.»

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X