مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کره جنوبی ۱۰۰۰ اتوبوس هیدروژنی در این ماه وارد جاده ها می کند

منتشر شده در 24 تیر 1403 ساعت 11:00
نویسنده سجاد کجوری
اتوبوس هیدروژنی

کره جنوبی انتظار دارد در این ماه، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس هیدروژنی را برای استفاده در جاده های خود به خدمت بگیرد. این کشور رویکرد چند انرژی را برای دستیابی به خنثی سازی کربن در بخش حمل و نقل و مشاهده تقاضای فزاینده برای این نوع وسایل نقلیه تجاری اتخاذ می کند.

به گزارش آخرین خودرو، وزارت محیط زیست کره جنوبی (MoE) گزارش داد که این کشور تا ۱ جولای شاهد ثبت ۹۹۲ اتوبوس هیدروژنی بوده است. انتظار می رود فروش تجمیعی اتوبوس های دوستدار محیط زیست در هفته اول به ۱۰۰۰ دستگاه برسد. ارقام نهایی هنوز اعلام نشده است.

کره جنوبی در ۱ ژوئن ۲۰۱۹ استقرار اتوبوس های هیدروژنی را آغاز کرد و اولین واحد آن در Changwon، (استان Gyeongsangnam-do) ، شهری در بخش جنوبی کشور ثبت شد. کره جنوبی طی پنج سال گذشته رشد متوسطی را در این دسته بندی خودرویی، با فروش تجمیعی ۷۷ دستگاه در سال ۲۰۲۰، ۱۳۱ دستگاه در سال ۲۰۲۱، ۲۸۳ دستگاه در سال ۲۰۲۲، ۶۵۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ و ۹۸۹ دستگاه در سال ۲۰۲۴ (تا ژوئن) ثبت کرده است.

اتوبوس هیدروژنی کره

وزارت انرژی معتقد است اتوبوس های هیدروژنی بهتر از اتوبوس های برقی باتری دار هستند زیرا برد پیمایشی طولانی تری را ارائه می دهند، حداقل حدود ۵۰۰ کیلومتر، و تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای سوخت گیری در مقابل یک ساعت برای شارژ برقی ها طول می کشد. مدیر سیاست های محیط زیستی در مورد هوا در وزارت انرژی، می گوید کره جنوبی هدف خود را ثبت ۳۰۰,۰۰۰ خودرو در فروش خودرو های هیدروژنی تعیین کرده است که ۲۰,۰۰۰ تا از آنها از اتوبوس های هیدروژنی هستند.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی (MOTIE) می گوید که کره جنوبی در نیمه اول سال ، ۴۶ درصد رشد سالانه نسبت به سال گذشته در مصرف هیدروژن برای جابجایی ها ثبت کرده است (۳۷۹۰ تن) و به دلیل گسترش عرضه اتوبوس های هیدروژنی این وزارتخانه تخمین می زند که تقاضا در نیمه دوم سال به ۸۴۰۰ تن افزایش یابد.

تنها هیوندای اتوبوس های هیدروژنی را در کره جنوبی تولید و به فروش می رساند. این شرکت دو مدل، هر دو با مخازن سوخت واقع بر روی سقف ارائه می دهد ( سلول سوختی Elec City و سلول سوختی Universe ) . اولی برد پیمایشی ۵۵۰ کیلومتر را ارائه می دهد و دومی می تواند تا ۶۳۵ کیلومتر را طی کند. این شرکت در اوایل سال جاری ظرفیت تولید اتوبوس های هیدروژنی خود را از ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۶ برابر یعنی ۳۰۰۰ دستگاه افزایش داد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    هیدروژن فقط مشکلی که داره خطر انفجارشه اگر این مشکل حل شده بهترین کارو کردند

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X