%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

گزارش زمانگیری و sprint گرندپری بلژیک

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 13:00
نویسنده علیرضا تمدنی
گزارش زمانگیری و sprint گرندپری بلژیک

لاندو نوریس پس از اینکه در مرحله تعیین خط سریع‌ترین راننده مک‌ لارن بود و با یک دور چشمگیر در پیست اسپا فرانکور شامپس (Spa-Francorchamps) بلژیک هم‌تیمی خود اسکار پیاستری و چارلز لکلرک از فراری را شکست داد، گرند پری بلژیک را از جایگاه اول آغاز خواهد کرد. پس از پایان زمانگیری Q1، نوریس در بخش Q2 توسط پیاستری شکست خورد اما این راننده بریتانیایی در Q3 یک رکورد عالی ثبت کرد و در دورهای اولبه طور موقت پول پوزیشن (provisional pole) را از آن خود کرد.

گزارش زمانگیری و sprint گرندپری بلژیک

به گزارش آخرین خودرو، البته این رکورد زمانی (1m 40.562s) تا انتهای زمانگیری، شکست‌ناپذیر از آب درآمد و پیاستری با تنها ۰.۰۸۵ ثانیه اختلاف نسبت به دیگر خودروی مک‌لارن، در جایگاه دوم قرار گرفت. در همین حال، لکلرک با بهبود عملکرد خود، خود را در جایگاه سوم و بالاتر از مکس ورشتپن از ردبول در جایگاه چهارم قرار داد.

الکس آلبون با رکورد چشمگیر جایگاه پنجم برای ویلیامز و جورج راسل از مرسدس در جایگاه ششم قرار گرفتند. یوکی سونودا از ردبول در جایگاه هفتم قرار گرفت، در حالی که ایزاک هاجر و لیام لاوسون، دو راننده‌ی ریسینگ بولز، به ترتیب هشتم و نهم شدند و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر، ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.

با وجود عملکرد قوی در sprint در اوایل روز شنبه، دو راننده هاس، استبان اوکان و اولی بیرمن، در تعیین خط خیلی خوش شانس نبودند و هر دو با قرار گرفتن در جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم، از دور دوم مسابقات کنار رفتند و پیر گسلی از آلپین با قرار گرفتن در جایگاه سیزدهم، از دور دوم زمانگیری کنار رفت. نیکو هالکنبرگ، پس از کسب مقام سوم در سیلورستون، با کسب جایگاه چهاردهم برای کیک سائوبر و کارلوس ساینز با کسب جایگاه پانزدهم برای ویلیامز، در این مرحله از زامنگیری کنار رفتند.

در اوایل Q1، زمانی که به نظر می‌رسید لوئیس همیلتونِ در معرض خطر حذف در این مرحله به اندازه کافی برای رهایی از خطر تلاش کرده است، صحنه‌ی دراماتیکی رخ داد و زمان او به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های پیست حذف شد و راننده‌ فراری به جایگاه شانزدهم سقوط کرد و از دور مسابقات حذف شد. فرانکو کولاپینتو از آلپین در جایگاه هفدهم و کیمی آنتونلی از مرسدس در جایگاه هجدهم عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند. همچنین مرحله زمانگیری برای آستون مارتین دشوار بود زیرا فرناندو آلونسو و لنس استرول به ترتیب در جایگاه‌های نوزدهم و بیستم جدول قرار گرفتند!

گزارش زمانگیری و sprint گرندپری بلژیک

همچنین ظهر شنبه مسابقه sprint بلژیک نیز برگزار شد که مکس ورشتپن اولین پیروزی فصل خود در مسابقات سرعت یا sprint را در گرندپری بلژیک به دست آورد. این راننده ردبول پس از سبقت گرفتن چشمگیر از اسکار پیاستری در دور ابتدایی مسابقه، پیشتازی خود را حفظ کرد و به مقام اول رسید.

در حالی که پیاستری و نوریس در نهایت به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم رضایت دادند، چارلز لکلرک با وجود اینکه در مراحل اولیه برای مدت کوتاهی از نوریس جلوتر بود، در جایگاه چهارم برای فراری قرار گرفت، در حالی که استبان اوکان از هاس، کارلوس ساینز از ویلیامز، و اولی بیرمن دیگر راننده هاس و ایزاک هاجر از ریسینگ بولز در جایگاه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند تا بدین ترتیب نفرات اول تا هشتم، هشت الی یک امتیاز کسب کرده باشند.

شایان ذکر است مسابقه اصلی بلژیک از ساعت ۱۶.۳۰ به وقت تهران در روز یکشنبه پنجم مرداد ماه برگزار خواهد شد که از طریق آخرین خودرو شما عزیزان را در جریان اتفاقات کامل مسابقه قرار خواهید داد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X