%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری!

منتشر شده در 21 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده علیرضا تمدنی
ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری!

ردبول، مرسدس، مک‌لارن و فراری، رؤیاپردازان همیشگی F1 هستند و شاید فرمول یک ۲۰۲۵ سال آنهاست! زمانی که رانندگان در یک صف قرار می‌گیرند و اولین پیروزی آنها در گرندپری به واقعیت تبدیل می‌شود، لحظه‌های هیجان‌ انگیزی محسوب می‌شوند اما همیشه رانندگانی در این ورزش حضور دارند ولی فاتح حتی یک گرندپری نشده‌اند. در این مطلب و، ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری را معرفی خواهیم کرد.

۱۰: پل دی‌رستا (Paul di Resta): ۱۲۱ امتیاز

۱۰: پل دی‌رستا (Paul di Resta): ۱۲۱ امتیاز

به گزارش آخرین خودرو، راننده سابق تیم فورس ایندیا که پیش از این در DTM موفق بود، پیش از امضای قرارداد با فورس ایندیا به عنوان راننده سوم در سال ۲۰۱۰، برای مک‌لارن تست داد و یک سال بعد به صندلی مسابقه ارتقا یافت و در طول دوران حضورش در آنجا، به طور نسبتاً ثابتی امتیاز کسب کرد اما هرگز فاتح یک گرندپری نشد.

 ۹: آدریان سوتیل (Adrian Sutil): ۱۲۴ امتیاز

 ۹: آدریان سوتیل (Adrian Sutil): ۱۲۴ امتیاز

دوران حرفه‌ای آدریان سوتیل مسلماً تحت الشعاع رویدادهای خارج از پیست قرار گرفت اما حضور این راننده آلمانی در این لیست جای تعجب ندارد. سوتیل در هفت فصل حضورش در این ورزش، ۱۲۴ امتیاز کسب کرد اما دوران حرفه‌ای این کلکسیونر مشتاق خودروهای سوپراسپرت کمی عجیب است. او که در سال ۲۰۱۱ در یک کلوپ شبانه در شانگهای به جرم حمله به اریک لوکس، مالک سابق لوتوس، متهم شده بود، جریمه و به حبس تعلیقی محکوم شد و قبل از بازگشت به فورس ایندیا در سال ۲۰۱۲، از رانندگی در مسابقات محروم شد و یک سال بعد به سائوبر پیوست اما توفیق چندانی نداشت.

۸: کاموی کوبایاشی (Kamui Kobayashi): ۱۲۵ امتیاز

۸: کاموی کوبایاشی (Kamui Kobayashi): ۱۲۵ امتیاز

استاد سبقت‌گیری دیرهنگام ژاپنی‌ها تنها چهار فصل کامل در فرمول یک شرکت کرد، هرچند دوران درخشان او در مسابقات نشان می‌دهد که لیاقت بیشتری داشته است. کامویی کوبایاشی بهترین سال‌های خود را در تیم سائوبر گذراند و در سه فصل متوالی در مسابقات قهرمانی رانندگان در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. این راننده ژاپنی که هرگز در رقابت جدی برای کسب پیروزی در مسابقات نبوده، نقطه اوج دوران حرفه‌ای خود را درگرند پری خانگی‌اش در سال ۲۰۱۲ تجربه کرد.

۷: کوین مگنوسن (Kevin Magnussen): ۲۰۲ امتیاز

۷: کوین مگنوسن (Kevin Magnussen): ۲۰۲ امتیاز

پس از یک فصل دوری از میادین، مگنوسن در بازگشت به فرمول یک در سال ۲۰۲۲ وقت را تلف نکرد و ۱۰ امتیاز ارزشمند برای تیم هاس در مسابقه بحرین به دست آورد. او در ۲۱ مسابقه بعدی تنها ۱۵ امتیاز دیگر کسب کرد اما هرگونه ناامیدی او را تحت الشعاع قرار نداد. پس از کسب مقام دوم خیره‌کننده برای تیم مک‌لارن در اولین حضورش در فرمول یک در سال ۲۰۱۴، این راننده دانمارکی برای سومین بار در پایان سال ۲۰۲۴ فرمول یک را ترک کرد و هرگز نمی‌توان بازگشت دیگری را از جانب او رد کرد!

۶: دنیل کیات (Daniil Kvyat): ۲۰۲ امتیاز

ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری!

در طول شش فصل فرمول یک و دو تیم تحت حمایت ردبول، دنیل کیات نتوانست به اندازه کافی برای متقاعد کردن کریستین هورنر و فرانتس توست از تورو روسو تلاش کند. او در سال ۲۰۱۵ به تیم بزرگسالان ردبول ارتقا یافت و در واقع پس از یک فصل سخت و با کسب مقام دوم در مجارستان، به پیروزی نزدیک شد اما این به اصطلاح اژدر (Torpedo) به دلیل تصادفات زیاد، شهرت پیدا کرد و با تلاش مکس ورشتپن نوجوان برای ارتقا، سیاست‌های ردبول دنیل را تحت الشعاع قرار داد. تیم اتریشی از درگیری جنجالی راننده روسی با سباستین فتل در گرندپری روسیه نهایت استفاده را برد او را به تورو روسو بازگرداند!

۵: نیک هایدفلد (Nick Heidfeld): ۲۵۹ امتیاز

۵: نیک هایدفلد (Nick Heidfeld): ۲۵۹ امتیاز

کسب ۱۳ سکو توسط نیک هایدفلد در مسابقات فرمول یک، عملکردی بسیار فوق‌العاده بوده است. نزدیک‌ترین شانس پیروزی او در گرندپری کانادا ۲۰۰۸ بود، زمانی که هم‌تیمی‌اش رابرت کوبیکا (Robert Kubica) با استفاده از استراتژی برتر، اولین پیروزی خود را در یک مسابقه کسب کرد و هایدفلد با کسب رتبه دوم یک پیروزی یک-دو غیرمنتظره برای بی‌ام‌و سائوبر را ثبت کرد.

۴: الکس آلبون (Alex Albon): ۲۹۴ امتیاز

ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری!

الکس آلبون که پس از بازگشت به فرمول یک، اعتبار خود را بازیافته است و استعداد خود را ادامه داد. اما برخلاف دیگر افراد حاضر در این لیست، این راننده تایلندی-بریتانیایی پیش از این نیز با ماشین‌های برنده مسابقه رانندگی کرده است. در سال ۲۰۱۹، در اواسط فصل تازه‌کاری‌اش، ناگهان به آلبون گفته شد که برای کسب پیروزی با لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس ورشتپن رقابت کند. پس از دوران فاجعه‌بار پیر گسلی در ردبول اما دقیقا مانند گسلی، آلبون نیز در سایه ورشتپن به مشکل خورد. پس از یک سال وقفه، آلبون برای سال ۲۰۲۲ با ویلیامز قرارداد امضا کرد ولی همچنان خبری از فتح یک گرندپری نیست!

۳: لنس استرول (Lance Stroll): ۳۱۸ امتیاز

۳: لنس استرول (Lance Stroll): ۳۱۸ امتیاز

لنس استرول کانادایی می‌تواند سکوهای متعدد خود را در میان دستاوردهای فرمول یک بشمارد اما اکنون او می‌خواهد با کسب یک پیروزی، منتقدان خود را ساکت کند. گرندپری ترکیه ۲۰۲۰ شاید بهترین شانس او برای خروج از این لیست بود ولی با اشتباهات تیم، ، جایگاه نازل نهم را بدست آورد!

۲: رومن گروژان (Romain Grosjean): ۳۹۱ امتیاز

۲: رومن گروژان (Romain Grosjean): ۳۹۱ امتیاز

دوران حرفه‌ای رومن گروژان، راننده فرانسوی، در فرمول یک با یک تصادف مرگبار در بحرین در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. گروژان در طول ۱۱ سال حضورش در فرمول یک، ۱۰ بار به سکو رسید و در گرندپری کانادا ۲۰۱۲ به پیروزی نزدیک شد و با یک استراتژی تک مرحله‌ای تیم لوتوس (Lotus) و با عبور از فرناندو آلونسو، تنها ۲.۵ ثانیه عقب‌تر از لوئیس همیلتون، دوم شد.

۱: نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg): ۶۰۸ امتیاز

ده راننده با بیشترین امتیاز در مسابقات فرمول یک بدون فتح حتی یک گرندپری!

در حالی که هنوز هیچ بردی در فرمول یک کسب نکرده است، نیکو هالکنبرگ سرانجام در ۲۳۹مین تلاش خود به رویای فرمول ۱ خود دست یافت و در گرندپری بریتانیا ۲۰۲۵ به سکو رسید. هالکنبرگ در دقایق پایانی لوئیس همیلتون را که به سرعت در حال نزدیک شدن به او بود، متوقف کرد و برای اولین بار روی سکو ایستاد ولی همچنان پیروزی برایش درکار نیست!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X