%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

منتشر شده در 17 آذر 1404 ساعت 10:24
نویسنده علیرضا تمدنی
جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

لاندو نوریس (Lando Norris) از تیم مک‌لارن (McLaren) با کسب مقام سوم در مسابقه یکشنبه شب ابوظبی، عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ را از آن خود کرد. او فشار گرندپری پراسترس ابوظبی را تحمل کرد و در نهایت بر روی سکوی سوم مسابقه ایستاد و برای اولین بار قهرمانی رانندگان F1 را به دست آورد.

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

حرکت جسورانه پیاستری، نوریس را در دور اول به جایگاه سوم تنزل داد، قبل از اینکه حملات چارلز لکلرک از فراری، مدتی در ترافیک پس از اولین pit stop و یک لحظه درگیری با دیگر راننده ردبول، یوکی سونودا، این راننده بریتانیایی را تحت فشار قرار دهد. با این حال، نوریس با هر مانعی که بر سر راهش بود، مقابله کرد تا از خط پایان در جایگاه سوم عبور کند. ورشتپن و پیاستری به ترتیب در این مسابقه اول و دوم شدند و مسابقات بی‌نقصی را ارائه دادند اما تاج قهرمانی فصل با اختلاف دو امتیاز به لاندو رسید!

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

لکلرکِ سرزنده با حدود هفت ثانیه اختلاف نسبت به نوریس، در جایگاه چهارم قرار گرفت و پس از او، مرسدسِ پیشتاز جورج راسل، آستون مارتینِ بلندپرواز فرناندو آلونسو و خودروی هاس استبان اوکان و فراریِ لوئیس همیلتون قرار گرفتند.

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

علاوه بر مسابقه جذاب همیلتون، نیکو هالکنبرگ از تیم کیک‌سائوبر نیز با کسب امتیاز، دویست و پنجاهمین مسابقه خود را در جایگاه نهم به پایان رساند، در حالی که لنس استرول با وجود جریمه رانندگی نامنظم، آخرین امتیاز را در جایگاه دهم کسب کرد.

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

اولی بیرمن یکی دیگر از رانندگانی بود که به دلیل بیش از یک تغییر جهت در نبرد با استرول، با جریمه مواجه شد و در جایگاه دوازدهم پشت سر گابریل بورتولتو قرار گرفت. کارلوس ساینز برای ویلیامز سیزدهم شد و سونودا پس از دریافت جریمه پنج ثانیه‌ای به دلیل دفاع در میانه مسابقه در برابر نوریس، چهاردهم شد.

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

کیمی آنتونلی با مرسدس خود، الکس آلبون از تیم ویلیامز که به دلیل سرعت غیرمجاز در خط pit جریمه شد، و ماشین‌های ریسینگ بولز با حضور ایزاک هجار و لیام لاوسون به ترتیب در رتبه‌های ۱۵ الی ۱۸ قرار گرفتند. تیم آلپاین نیز خلاف واقع عمل نکرد و مثل همیشه جایگاه معمول خود در سال ۲۰۲۵ را در انتهای پیست حفظ کرد! پیر گسلی با وجود اینکه به دلیل عبور از محدودیت‌های پیست جریمه شده بود، با چند ثانیه اختلاف نسبت به فرانکو کولاپینتو مسابقه را در جایگاه‌های ۱۹ و ۲۰ به پایان بردند.

جام به خانه بازگشت: لاندو نوریس، قهرمان F1 شد!

از نکات قابل توجه حضور چهره‌های سرشناس همچون یانیک سینر (Jannik Sinner) و آنا د آرماس (Ana de Armas) در این رویداد بود. در پایان فصل ۲۰۲۵، لاندو نوریس با ۴۲۳ امتیاز قهرمان شد و مکس ورشتپن با ۴۲۱ کسب امتیاز دوم و اسکار پیاستری با ۴۱۰ امتیاز مقام سوم را بدست آوردند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X