شرایط فروش اولین خودروی برقی ایران اعلام شد



شرکت نوین ماهان (نبکا) که چند وقتی است تولید و مونتاژ اسکای ول ET5 را در کارخانه خود آغاز کرده است، برای اولین بار و به صورت رسمی شرایط فروش اولین خودروی برقی ایران را اعلام کرد.
به گزارش آخرین خودرو، بر اساس بخشنامه فروش اسکای ول ET5 قیمت این شاسی بلند تمام الکتریکی در کارخانه دو میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۸۲۹ تومان تعیین شده است. به این مبلغ هزینه های شماره گذاری، مالیات، بیمه، عوارض و… اضافه می شود و می توان گفت که در نهایت اولین خودروی برقی بازار ایران قیمت تمام شده ای نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. با توجه به نسخه ای از اسکای ول ET5 که توسط نبکا مونتاژ می شود، می توان متوجه شد که این خودروی برقی گران ترین خودروی مونتاژی در بحث ارزش جهانی خواهد بود. زیرا اسکای ول ET5 با این ظرفیت باتری، قیمتی حدود ۴۸ تا ۵۸ هزار دلار را در بازارهای مختلف دارد.
تحویل اولین خودروی برقی ایران در شرایط فروش منتشر شده، ۲۰ روز کاری اعلام گردیده است. همچنین مشتریان می توانند این خودرو را در رنگ های سفید صدفی، مشکی متالیک، سورمه ای و بادمجانی متالیک سفارش گذاری کنند. مدل سال ساخت اسکای ول ET5 در این شرایط فروش ۱۴۰۲ اعلام شده است. در حال حاضر فروش این خودرو به صورت اینترنتی و در وبسایت nebkaev.ir انجام می شود.

این کراس اوور به تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است. ET5 توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. ظرفیت باتری های این خودرو ۷۲ کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل آن می توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود. با شارژر های سریع می توان ظرفیت باتری ها را طی کمتر از ۴۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.
نخستین خودرو برقی بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، خسته گیر زانوی راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، نور بالای اتوماتیک، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی مجهز است.
خداییش با این امکانات وبا این قیمت جهانیش،قیمت فوق العاده رقابتی گذاشتن که میتونه بقیه قیمت های فضایی خودروهای دیگر را کاهشی کند….
در بعضی مسیرها پمپ گاز سی ان جی نمیتوان یافت چه برسد به برق
کاش یه ژنراتور کوچیک برای شارژ میذاشتن منظور اینکه یه موتور کوچیک برای شارژ باتری داشت
توروخدا انقدر ارزون نفروشید. گناه دارید. بنظرم راحت هشت میلیاردو هفتصدو پنجاه میلیون و نهصدو چهل و پنج هزار تومن میارزه
عالی، قیمتش هم عالیه، ای کاش ظرفیت لیزینگ داشت، معمولا خودروهای نو نیازمند لیزینگ هستند👏👏
ما در کشور نیازمند بهترینهای برقی هستیم و از اینکه برقی های با ظرفیت بالا داخل کشور شه نباید دست رو تو بریم
اصولاً طبق قول و قرارها و قوانین دولت های قبلی و فعلی ، خودروهای الکتریکی ، جدا از اینکه نباید بیمه و مالیات و عوارض و … نداشته باشند ، تازه باید تخفیف ها و مجوزها و شرایط پرداخت خوبی داشته باشند که مشتری راغب به استفاده ی از این نوع محصولات بشود . ولی اگر فقط برای رفع تکلیف و اینکه بخواهند نشون بدهند که مثلاً در راه بهینه سازی مصرف سوخت و رفع آلایندگی کاری انجام دادن و فقط گزارش کار بدهند که هیچ ،😐🤦
تولید خودرو های برقی در ایران خیلی مهمه و یکی از صنعت های مدرن اون کشور به حساب میاد و از آلودگی محیط زیست و آلودگی صوتی در شهر ها جلوگیری میکند.
امیدوارم خودروساز های کشور هم خودرو های خودشون رو برقی کنن و دیگه خودروهای بنزینی از دور خارج شن.
باسلام و وقت بخیر
نگاه الان به ماشین های الکتریکی با شک و تردید همراه هست منتها باید توی کشورمان باید تبلیغات قوی و مستدل داشته باشیم که از هر نظر طرف مقابل (خریدار ) را قانع کند .
البته ناگفته نماند قطعا این ماشین ها بسیار عالی هستند و باید رفته رفته به سمت تکنولوژیهای برتر و نوین توی ایران مثل کشورهای پیشرفته حرکت کنیم .
نسبت قدرت موتور به وزن بدنه پایین است.
200 اسب بخار برای بدنه با وزن ۱.۹ تنی کم است.