%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

امتیاز دهی آخرین خودرو به لوکانو L7 -امتیاز نهایی ۷ از ۱۰

منتشر شده در 17 مهر 1404 ساعت 12:30
نویسنده آریا نجفی
امتیاز دهی آخرین خودرو به لوکانو L7 -امتیاز نهایی ۷ از ۱۰

در این مطلب با نگاهی به بخش‌های مختلف، نکات مثبت و منفی امتیازدهی آخرین خودرو به لوکانو L7 را مورد بررسی قرار دهیم.

قدرت موتور و شتاب‌گیری-امتیاز ۷.۵ از ۱۰

لوکانو L7 مجهز به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ TGDI است که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.این موتور در خودروهایی مثل تیگو ۸ پرو هم  استفاده شده است .این ارقام برای یک کراس‌اوور در این سبک قابل توجه بوده و با توجه به حضور سیستم دو دیفرانسیل هوشمند AWD و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌تر، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن حدود ۸.۶ ثانیه اندازه گیری شده است.

قیمت لوکانو L7

شتاب‌گیری سریع L7 در عمل آن را از رقبایی چون مزدا CX-5 (با شتاب حدود ۹–۱۰ ثانیه) جلوتر قرار می‌دهد. همچنین گیربکس ساخت گترگ با بهره‌وری ۹۸٪ و زمان تعویض دنده فقط ۰٫۲ ثانیه، انتقال قدرت را بدون اتلاف فراهم می‌کند.

کم‌استهلاک بودن و دوام فنی-امتیاز ۶.۵ از ۱۰

لوکانو L7 بر پایه فناوری‌های آزموده‌شده چری ساخته شده و بسیاری از اجزای فنی آن با محصولات موفق این برند مانند تیگو ۷ پرو مکس و فونیکس FX مشترک است. این اشتراک فنی نشان می‌دهد پیشرانه و گیربکس آن قبلاً در شرایط ایران محک خورده‌اند و از پایداری مناسبی برخوردارند. شرکت ماموت خودرو  به عنوان یکی از شرکت های عرضه کننده پیش از عرضه، بیش از ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر آزمایش جاده‌ای متنوع (از بیابان تا کوهستان، زمستان تا تابستان) روی L7 در خاک ایران انجام داده است تا دوام فنی آن در شرایط سخت اقلیمی کشور تضمین شود. بر اساس این آزمون‌ها و تجربه مالکان اولیه، مونتاژ بدنه و کیفیت ساخت L7 بسیار خوب و محکم و مطمئنارزیابی شده است. بهره‌گیری از قطعات باکیفیت و مشارکت مهندسی چری با لندروور نیز نویدبخش دوام بالای اجزای مکانیکی و الکتریکی این خودرو در بلندمدت است

نرم بودن و کیفیت سواری-امتیاز ۸ از ۱۰

شاید بتوان گفت لوکانو L7به جرعت از نرم ترین خودروهای این رده است و سواری بسیار راحت و با کیفیتی دارد . سیستم تعلیق عقب مستقل مولتی‌لینک اثر قابل ملاحظه‌ای در جذب ناهمواری‌ها و پایداری خودرو به همراه دارد. به گفته کارشناسان، سواری L7 نرم‌تر از بسیاری از رقیبان هم‌رده و بالارده تر از  خود بوده و برای رانندگی طولانی خسته‌کننده نیست. ارتفاع مناسب و دامنه فنربندی برای مسیرهای ناهموار نیز کمک می‌کند تکان‌های شدید به کابین منتقل نشود. در مجموع L7 تعادلی موفق بین سواری نرم و هندلینگ پایدار ایجاد کرده است و سواری نرم و بدون کوبش آن از نقاط قوت اصلی لوکانو L7  است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی-امتیاز ۸ از ۱۰

نقد و بررسی طراحی لوکانو L7 ؛ رنجروور مینیاتوری!

لوکانو L7 در زمینه تجهیزات رفاهی فراتر از انتظار عمل می‌کند و فهرست بلندبالایی از امکانات مدرن را ارائه می‌دهد. این کراس‌اوور به نمایشگر لمسی بزرگ ۱۴٫۸ اینچی با دریایی از امکانات و قابلیت های شخصی سازی و انواع و اقسام نورپردازی کابین و … دارد  و به صفحه پشت فرمان دیجیتال بسیار با کیفیت مجهز است و از Apple CarPlay/Android Auto پشتیبانی می‌کند. یک موس جذاب برای تغییر حالات رانندگی در کنار یک دسته دنده متفاوت و زیبا داریم .سیستم صوتی برند سونی با ۸ بلندگو صدایی شفاف و فراگیر در کابین فراهم می‌سازد. صندلی‌های جلو دارای تنظیم برقی به همراه گرم‌کن و سردکن هستند و صندلی‌های عقب نیز به گرم‌کن مجهزند. سقف پانورامیک برقی تمام‌شیشه‌ای، نور دلنشینی به کابین می‌بخشد. از دیگر امکانات بارز می‌توان به هدآپ دیسپلی با قابلیت تغییر رنگ ، شارژر بی‌سیم تلفن همراه که دریچه تهویه برای خنک کردن موبایل دارد، تهویه اتوماتیک دوکاناله با دریچه‌های عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن و حافظه، نورپردازی داخلی قابل تنظیم و درِ صندوق برقی اشاره کرد.دستگیره‌های درب به‌صورت پنهان و اتوماتیک بازشونده طراحی شده‌اند که ضمن زیبایی، بهبود آیرودینامیک و راحتی استفاده را به همراه دارد. مجموع این آپشن‌ها، L7 را هم‌سطح خودروهای لوکس‌تر قرار داده است.

 هندلینگ-امتیاز ۷ از ۱۰

هندلینگ و فرمان‌پذیری لوکانو L7 با توجه به کلاس بدنه‌اش قابل تحسین است. عرض نسبتاً زیاد خودرو (حدود ۱٫۹ متر) و در کنار سیستم تعلیق پیشرفته (مک‌فرسون جلو و مولتی‌لینک عقب) موجب پایداری خوب در پیچ‌ها شده است. سامانه چهارچرخ محرک هوشمند AWD در شرایط مختلف به بهبود چسبندگی و تعادل خودرو کمک می‌کند؛ به ویژه در سطوح لغزنده یا پیچ‌ها، توزیع گشتاور بین محور‌ها مانع کم‌فرمانی می‌شود. هفت حالت رانندگی مختلف شامل حالت‌های نرمال ،اسپرت، اقتصادی و چهار حالت آفرود برف، گل، شن و قابلیت تطبیق دینامیک خودرو با شرایط گوناگون مسیر را فراهم کرده است. درباره دید و نقطه کور هم به لطف حضور آینه های جانبی واقعا بزرگ و ستون های مهندسی شده واقعا دید خوبی از محیط اطراف داریم و نقاط کور و غیر قابل کنترل به حداقل ممکن رسیده است و کنترل ماشین حتی در ترافیک شهری هم مناسب است.

سیستم‌های کمکی و دستیار راننده (سنسورها و رادارها)-امتیاز ۸ از ۱۰

لوکانو L7 از حیث سامانه‌های کمکی رانندگی و ایمنی فعال (ADAS) بسیار غنی بوده و به فناوری خودران سطح ۲ مجهز است و امکانات کاملا مدرنی همچون کنترل خواب آلودگی راننده را نیز دارا است .کروز کنترل تطبیقی هوشمند ،سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه رادار نقطه‌کور و هشدار تغییر لاین، رادارهای تصادف جلو و عقب همراه با سامانه ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سیستم هشدار خروج از خط و کمک حفظ خطوط از جمله رادار های این خودرو هستند . یکی از جذاب‌ترین امکانات L7، دوربین ۵۶۰ آن است که علاوه بر نمایش پیرامون خودرو به صورت دید پرنده، یک نمای ۱۸۰ درجه زیر خودرو نیز ارائه می‌دهد؛ به عبارتی راننده دیدکاملی در اختیار دارد. افزون بر این‌ها، سنسور نور و سنسور باران نیز حضور قابل انتظاری در این خودرو دارند. مجموعه کامل این سیستم‌های کمکی در خودروهای هم‌رده کم‌نظیر است و ایمنی و سهولت رانندگی با L7 را به سطح بالاتری می‌رساند.

وضعیت بازار کارکرده-امتیاز ۶ از ۱۰

لوکانو 7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

با توجه به عرضه تازه لوکانو L7 در سال ۱۴۰۴، بازار خودروهای کارکردهٔ این مدل هنوز در مراحل اولیه شکل‌گیری است. با این حال استقبال مناسب خریداران از سری های  نخست تحویلی نشان می‌دهد تقاضا برای L7 دست‌دوم نیز قابل توجه خواهد بود. یکی از دلایل این امر، کمبود رقبای صفرکیلومتر دو دیفرانسیل در این رده قیمتی و اعتماد خریداران به پشتوانه قوی ماموت خودرو و مکث موتور است. البته میزان دوام این روند در بلندمدت وابسته به حفظ کیفیت خدمات پس از فروش و تامین قطعات خواهد بود. در مجموع انتظار می‌رود با شناخته‌تر شدن برند لوکانو و گارانتی بلندمدت، بازار دست‌دوم L7 رونق بیشتری گرفته و فروش آن نسبتاً آسان باقی بماند.

طراحی ظاهری-امتیاز ۷.۵ از ۱۰

نقد و بررسی طراحی لوکانو L7 ؛ رنجروور مینیاتوری!

لوکانو L7 از زبان طراحی تلفیقی مدرن و کلاسیکی بهره می‌برد که فراتر از یک خودروی چینی معمول به نظر می‌رسد. در نگاه اول ممکن است تصور کنید با یک SUV لوکس اروپایی – نظیر رنجرور یا ولوو – روبرو هستید. بدنه خودرو با خطوط صاف و حجم‌های عضلانی شکل گرفته که همراه با استایل جعبه‌ای، ظاهری قدرتمند به آن بخشیده است. در نمای جلو جلوپنجره بزرگ با قاب عمودی، هویت ویژه‌ای به چهره خودرو داده و چیزی شبیه طراحی خودروهای انگلیسی داریم .چراغ‌های اصلی دوقسمتی در طرفین سپر قرار گرفته‌اند. دستگیره‌های درب از نوع مخفی‌شونده هستند که در امتداد خطوط بدنه محو شده و علاوه بر زیبایی، حس یکپارچگی سطحی را القا می‌کنند. از نمای جانبی، خط سقف تقریباً صاف و ستون‌های تیره رنگ، حالت سقف شناور الهام‌گرفته از رنجروور را تداعی می‌کند. نسبت‌های طراحی طوریست که L7 در عکس‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌آید، در صورتی که طول آن تنها ۴٫۵ متر است و در رده کراس‌اوورهای کامپکت طبقه‌بندی می‌شود. در نمای عقب، چراغ‌های LED سرتاسری با گرافیک الهام گرفته از آئودی( شباهت به طرح چراغ آئودی TT) جلوه‌ای پیشرفته دارند و لوگوی LUCANO در میان آنها به صورت توکار دیده میشود . در مجموع، طراحی ظاهری لوکانو L7 را می‌توان جذاب و متمایز دانست؛ ترکیبی از المان‌های لوکس اروپایی و استایل خشن آفرودی که به خوبی پیاده‌سازی شده و فراتر از انتظارات این کلاس قیمتی ظاهر شده است.

فضای کابین و متریال داخلی کابین- امتیاز ۸ از ۱۰

متریال استفاده شده در فضای داخلی کابین این خودرو واقعا رضایت بخش و فراتر از حد انتظار است. کیفیت رودری ها و داشبورد بسیار مناسب است و در قسمت های مختلف رودری ها به صورت طرحدار و برجسته طراحی شده اند .دسته دنده بسیار جذاب ، موس با کیفیت و دقیق ، مانیتور مرکزی بزرگ عمودی زیبا و به شدت با کیفیت ، طراحی خاص و شیک دریچه های کولر و همینطور عایق بندی بسیار دقیق و کم صدا بودن از مواردی است که باعث شده کابین بسیار مناسبی در این خودرو شاهد باشیم. تریم داخلی دو‌رنگ با ترکیب چرم و تزیینات فلزی مات، حس یک خودروی رده‌بالا را تداعی میکند. سرنشینان جلو از صندلی‌های خوش‌فرم برقی با تنظیمات گوناگون بهره‌مندند و سرنشینان عقب نیز از فضای پا و سر قابل قبولی برخوردارند (به ویژه به لطف طراحی جعبه‌ای سقف، فضای سر در عقب مناسب است). وجود دریچه‌های تهویه اختصاصی و گرم‌کن صندلی برای ردیف عقب، راحتی سرنشینان عقبی را تضمین می‌کند حجم صندوق عقب در حالت عادی ۴۱۲ لیتر است که کافی به نظر می‌رسد. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، ظرفیت بار به حدود ۱۳۳۸ لیتر افزایش می‌یابد که فضای کاملاً جاداری جهت حمل اسباب حجیم مهیا می‌کند. در مجموع کابین L7 هم از نظر ابعاد و راحتی و هم از لحاظ زیبایی‌شناسی و تکنولوژی، امتیاز بالایی در این کلاس کسب می‌کند.

عملکرد گیربکس-امتیاز ۷ از ۱۰

لوکانو 7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

گیربکس به‌کاررفته در لوکانو L7 از نوع اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه تر (WDCT) ساخت شرکت آلمانی گترگ است. این جعبه‌دنده پیشرفته تعویض دنده‌ها را با سرعت بسیار بالا و بدون وقفه محسوس انجام می‌دهد و نقش مهمی در شتاب‌گیری سریع خودرو دارد. بهره‌وری بالای ۹۸٪ این گیربکس نشان‌دهنده حداقل اتلاف نیرو در انتقال قدرت به چرخ‌ها است ،البته برخی کارشناسان اشاره کرده‌اند که گیربکس دوکلاچه در شروع حرکت‌های خیلی آرام و سربالایی‌های تند ممکن است کمی مکث یا لرزش جزئی داشته باشد که ویژگی ذاتی بسیاری از DCTها نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک  سنتی است. در واقع یکی از معدود نقطه‌ضعف‌هایی که برای L7 برشمرده می‌شود، برخی لگ ها در  همین گیربکس دوکلاچه است که به عقیده برخی جای بهبود عملکرد آن وجود داشت. البته باید تأکید کرد که گیربکس L7 همان مدلی است که در برخی محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و نیز به کار رفته و جزو ۱۰ گیربکس برتر جهان طبقه‌بندی شده است بنابراین از حیث فناوری و کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد. ضمن آن‌که پوشش گارانتی ۷ ساله نگرانی‌های احتمالی بابت خرابی‌های گیربکس را کاهش می‌دهد. در مجموع گیربکس L7 ترکیب خوبی از سرعت و کارایی ارائه می‌دهد و هرچند ممکن است در حرکت‌های خزنده کاملاً بی‌نقص نباشد، اما در اکثر شرایط عملکردی تند و بی‌وقفه دارد که با ماهیت اسپرت خودرو سازگار است.

ارزندگی در برابر قیمت-امتیاز ۷ از ۱۰

لوکانو L7 با وجود قیمت قابل توجه، در برابر امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد ارزش خرید بالایی از خود نشان می‌دهد. قیمت کارخانه‌ای این خودرو در نخستین عرضه حدود ۲٫۴۱۴ میلیارد تومان تعیین شد و بعدها با افزایش هزینه‌ها به حدود ۲٫۹۵ میلیارد تومان رسید. با این سطح قیمت، L7 در محدوده کراس‌اوورهای چینی پریمیوم بازار ایران همچون فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، FX (اومودا ۵) و اکسریم LX قرار می‌گیرد.مزیت عمده لوکانو در مقایسه با این رقبا، بهره‌مندی از سامانه AWD و آپشن‌های بیشتر در همین بازه قیمتی است که کفه ترازو را به نفع آن سنگین‌تر می‌کند..حتی در قیاس با کراس‌اوورهای وارداتی کارکرده (مانند رنو کولئوس یا میتسوبیشی اوتلندر مدل‌های چندسال‌قبل) که در این حدود قیمت معامله می‌شوند، L7 خودرویی صفرکیلومتر با تکنولوژی به‌روز، گارانتی طولانی و امکانات لوکس است. برخی خریداران اولیه معتقدند اگر چنین خودرویی نشان برندهای معتبرتر را داشت، قطعاً با قیمتی دو برابر عرضه می‌شد. از این رو بسیاری از کارشناسان و مشتریان، قیمت‌گذاری L7 را منصفانه می‌دانند و آن را یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده ۳ تا ۳٫۵ میلیارد تومانی قلمداد می‌کنند. البته باید توجه داشت که موفقیت در بلندمدت و حفظ ارزش خودرو وابسته به عملکرد خدمات پس از فروش و عرضه مستمر قطعات خواهد بود

 کیفیت رنگ و بدنه- امتیاز ۷ از ۱۰

لوکانو 7 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

کیفیت ساخت بدنه و رنگ‌آمیزی در لوکانو L7 در اولین سری‌های تولیدی کاملاً رضایت‌بخش ارزیابی شده است. بررسی نزدیک بدنه نشان از رنگ یکدست و با ضخامت مناسب روی تمامی پانل‌ها دارد و نمونه‌های اولیه L7 از حیث کیفیت مونتاژ و رنگ حتی برتر از برخیهم‌خانواده‌های چری توصیف شده‌اند.رنگ درخشندگی و چسبندگی خوبی دارد که در برابر شرایط جوی مختلف ایران مقاوم خواهد بود. فیت‌بودن قطعات بدنه مانند درز درها، کاپوت و صندوق نیز حکایت از مونتاژ دقیق دارد. ساختار شاسی و بدنه L7 با استفاده گسترده از فولادهای مقاوم ساخته شده که استحکام پیچشی مناسبی به خودرو بخشیده و در سرعت‌های بالا یا عبور از دست‌اندازها، بدنه کاملاً یکپارچه و عاری از صداهای اضافه باقی می‌ماند. البته باید دید با آغاز داخلی‌سازی عمیق‌تر در مونتاژهای آتی، آیا این سطح کیفیت حفظ خواهد شد یا خیر. اما در حال حاضر، L7 از نظر جنس بدنه و کیفیت رنگ امتیاز قابل قبولی کسب کرده و توجه به جزئیاتی نظیر نوارهای آب‌بندی، عایق‌های درزها و پوشش‌های زیرین گلگیرها نشان می‌دهد که سازنده اهمیت ویژه‌ای به دوام بدنه در بلندمدت داده است. به طور کلی لوکانو L7 در بخش بدنه و رنگ، نمره مثبتی در میان رقبای هم‌رده دارد و می‌تواند انتظارات خریداران مشکل‌پسند را نیز برآورده کند.

ویدیو های پیشنهادی

۱۵ Responses to “امتیاز دهی آخرین خودرو به لوکانو L7 -امتیاز نهایی ۷ از ۱۰”

  1. محمود گفت:

    “بهره‌گیری از قطعات باکیفیت و مشارکت مهندسی چری با لندروور نیز نویدبخش دوام بالای اجزای مکانیکی و الکتریکی این خودرو در بلندمدت است…”
    حالا جالبش اینه تو ده بیست سال اخیر لندروور و رنجروور به کم دوام بودن و خرج تراشی معروفن :))

    ۱۲
    ۷
  2. داورپناه گفت:

    واقعا حیف این ماشین که شناخته شده نیست، عالیه عالی .هم موتوری خوبه هم سواریش خوبه هم راحته هم خوشگله .سانتافه ۲۰۱۴ داشتم قبل تر از این .همون حسی رو داره بهم میده که خریدن سانتافه تو اون سالها و دوره ی خودش میداد .خیلی خوبه در یک کلام

    ۱۵
    ۱۳
    • حامد گفت:

      اره من هم یک X55 دارم با بنز شوماخر یکسانه.. سانتافه :)) برو عامو دوره این خزعبلات به سر رسیده گرچه هنوز هستند ادم های غیر عاقل که لگن چینی بزک شده رو با ۵ برابر قیمت بزارن تو پاچشون.

      ۱
      ۳
  3. محمدرضا بحرانی گفت:

    بزرگترین ریسک خریدن این مدل ماشینا فقط و فقط توقف عرضه ست.اصلا بهترین ماشین موجود باشه اگر یک درصد به این زودی توقف عرضه بخوره اولا تا آخر عمر میمونه برا خودت ، دوما برا تعمیرش باید بری پکن قطعه بخری برگردی

    ۳۴
    ۱
  4. مهدی مدنی گفت:

    درود بیکران خدمت آخرین خودرویی ها و مخاطبان محترم
    خواستم عرض کنم چقدر واضح و عیان واسه شرکت عرضه کننده این خودرو تبلیغ و تعریف و تمجید کردین!
    واقعأ باید تمام شرکت های واردکننده و مونتاژ کننده خودرو برای فروش و جذب مشتری باشما قرارداد امضاء کنند.
    اما به نظرم یه ایرادهای جزئی و کوچیکی هم عنوان می‌کردید تا حداقل کمی طبیعی جلوه بده ارزیابی تون!

    ۱۷
    ۶
  5. هومان جزیره قشم گفت:

    سلام
    چرا دیدگاه منو منتشر نکردید؟

    از انتقاد هراسانید..

    ۸
    ۲
  6. محمد میرزاخانی گفت:

    این رنگش توی ایران هم موجوده ؟ یا مثل همه ماشینا فقط سفید و مشکی :))

    ۶
    ۰
  7. مهدی گفت:

    ماشین خوبی به نظر میاد
    میتونه با تیگو ۷ پرو و ۸ پرو رقابت کنه
    ولی خیلی طول میکشه تا مثل تیگو تو بازار جا بیوفته

    ۴
    ۴
  8. قشر کف جامعه گفت:

    دستگیره مخفی از نظر ایمنی منسوخ شد و از این چس اگر قرار باشد خودرویی ایمن باشدف باید دستگیره معمولی (مکانیکی) داشته باشد ، از منظر تصائفات

    تامین قطعه لوکانو هنوز تضمین شده نیست،

    اپشن ها عالی هست و دلنشنین خصوصا مدهای رانندگی

    از نظر کیفیت متوسط محسوب می شود، (زیبایی و آپشن بر کیفیت غلبه دارد)

    دو دیفرانسل بودن حسن محسوب می شود

    اگزوز عقب بهتر بود فیک نباشد

    اما مساله اصلی همان تضمین خدمات و تامین قطعات است

    ۱۰
    ۲
  9. مهدی گفت:

    لطفا امتیاز آریزو ۶ جی تی را هم بگذارید
    با تشکر

    ۴
    ۳
  10. رئوف مفیدی گفت:

    میشه گفت بهترین ماشین رنج قیمتیشه،همونطور که دوستان گفتن مشکل توفق تولیدش اذیت کنندست وگرنه واقعن انتخاب خوبیه

    ۲
    ۴
  11. محمدرضا گفت:

    لطفا از این به بعد هر ماشینی که برسی و معرفی میکنید به تعداد بالا تاکید کنید که سری اول اینطوری هست ،سری اولش هست که اینو داره ،چون از سری بعد هیچ تضمینی وجود نداره که مثل قبل باشه و خریدار در سال بعد دوباره باید تحقیقات کنه

    ۰
    ۰
  12. مهران گفت:

    حالا در نظر بگیرید که سایپا چانگان cs55 p رو داره با قیمت ۲۳۰۰ فرو میکنه آخرش هم میگن داریم ضرر میکنیم،ایران‌خودرو هم لنگه سایپا

    ۰
    ۱
  13. مهرداد گفت:

    لطفا امتیاز دهی به بیجینگ یا همان بایک X7 را هم انجام دهید . سپاس

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X