ون اینرودز ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
ون اینرودز یکی از محصولات گروه بهمن است که که به بازار خودروهای کار و تجاری عرضه می شود. در ادامه این ون اقتصادی را بررسی می کنیم.
1493 سی سی
105 اسب بخار
140 نیوتن
دیفرانسیل عقبون اینرودز یکی از محصولات گروه بهمن است که که به بازار خودروهای کار و تجاری عرضه می شود. در ادامه این ون اقتصادی را بررسی می کنیم.
سال ها است که بازار خودرو ایران در بخش ون های تجاری با خلا و کمبود هایی روبرو است و علی رغم نیاز هایی که به این خودرو ها چه در بخش باربری یا مسافربری و چه در بخش طبیعت گردی به عنوان کمپر وجود دارد شاهد تنوع گسترده ای در این بخش نیستیم. استفاده از این خودرو ها در سراسر جهان مرسوم بوده اما در کشور ما توجه کمتری به این مسئله شده است با این حال قرار است طی سالیان آینده شاهد تنوع بیشتری از این تیپ خودرو ها در داخل بازار ایران باشیم.

در این مطلب سعی داریم به سراغ ون اینرودز برویم. خودرویی مناسب برای مصارف کار و تجاری که گروه بهمن موتور سال گذشته از آن رونمایی و روانه بازار کرد. نام اصلی بهمن اینرودز، C35 است و در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی دانگ فنگ چین به بازار عرضه شده است. در حال حاضر این خودرو به صورت فابریک ، صندلی های سرنشینان عقب را ندارد اما قرار است به زودی گروه بهمن خودرو ، نسخه ای از این خودرو را با صندلی های سرنشینان عقب روانه بازار کند.
طراحی و ابعاد بدنه ون اینرودز
اگر بخواهیم خیلی خلاصه طراحی ظاهری اینرودز را توصیف کنیم به دلیل قدیمی بودن پلتفرم و سبک طراحی ، شاهد طراحی به خصوص و پیچیده ای در این خودرو نیستیم به عبارت دیگر زبان طراحی در این خودرو بسیار ساده است. در نمای جلو ون اینرودز ، چراغ های اصلی طراحی به نسبت مستطیلی شکل دارند که طراحی آنها بسیار معمولی است. رنگ جلو پنجره و سپر یکی بوده و با رنگ بدنه متفاوت است. در بخش جلو پنجره سعی شده است به وسیله دو نوار نقره ای رنگ و لوگوی (inroads) نمای جلو از سادگی خارج شود.

در نمای جانبی ون اینرودز، نیز شاهد طراحی و استفاده از المان های ساده هستیم. نکته ای که می توان گفت طراحی این بخش از خودرو را تا حدی از سادگی خارج کرده است این است که پنجره ها و آینه های جانبی درون یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته اند. همچنین در این نما می توانیم رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی که طراحی پنج پر دارند را مشاهده کنیم. در این نما یک خط طراحی در پایین درب ها وجود دارد که از ابتدای درب های جلو شروع شده و تا انتهای بخش عقب کشیده می شود. نکته دیگری که در این نما می توانیم مشاهده کنیم استفاده از خطوط طراحی است که بر روی بدنه به فرم پنجره های عقب درآمده اند.

در نمای عقب inroads شاهد طراحی شلوغ تری نسبت به طراحی نما های دیگر این خودرو هستیم. در این نما سعی شده است با استفاده از برجستگی ها و فرورفتگی هایی بر روی درب بخش عقب و تفاوت رنگ سپر به همراه ستون ها با بدنه خودرو ، شاهد جلوه بهتری نسبت به دیگر نما ها باشیم. در مجموع طراحی این ون بسیار ساده و اقتصادی است و اصلا به ون های جدید بازار جهانی شباهت ندارد.

مشخصات فنی ون اینرودز
موتور به کار رفته در ون اینرودز، یک موتور ۱.۵ لیتری، ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز به زنجیر تایم است که قادر است نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل کند. جالب است بدانید که موتور این خودرو در زیر خودرو (زیر صندلی راننده) نصب شده است و در زیر کاپوت نیست. بهمن اینرودز در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت بهره می برد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر آن ۷.۲ لیتر است.

این خودرو با توجه به فاصله محوری ۳۰۵۰ میلی متری خود ، فضای بار مناسبی دارد و می تواند تا وزن استاندارد ۷۲۵ کیلوگرم را تحمل نماید. از معایب این خودرو در بخش فنی این است که ترمز های عقب کاسه ای بوده و بهتر بود در ترمز های عقب نیز مانند ترمز های جلو از نوع دیسکی استفاده می شد. به طور کلی اگر بخواهیم به طور خلاصه بخش فنی بهمن اینرودز را بررسی کنیم باید بگوییم که ون اینرودز یک خودروی باری مسقف مناسب برای استفاده های معمولی و شهری است. البته می توان آن را به یک کمپر اقتصادی هم تبدیل کرد اما فقط قادر خواهد بود مسیر های ساده و مسطح را با آن بپیمایید و اگر بخواهیم در شرایط سخت مثل شرایط آفرودی از آن استفاده کنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.
| برند | بهمن |
| مدل | اینرودز |
| کلاس بدنه | ون |
| سال تولید | ۱۴۰۱ |
| حجم موتور | 1493 سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | تنفس طبیعی |
| قدرت | 105 اسب بخار |
| گشتاور | ۱۴۰ نیوتن |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
| حداکثر سرعت | ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | ۵ دنده دستی |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل عقب |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | فنر تخت |
| طول | ۴۵۰۰ میلی متر |
| عرض | ۱۶۸۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۲۰۰۰ میلی متر |
| فاصله محوری | 3050 میلی متر |
| وزن | 1285 کیلوگرم |
| حجم باک | ۵۵ لیتر |
| مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۱۹۵/80R14 |
| برند نشان مادر | دانگ فنگ |
| کشور سازنده | ایران - چین |

کابین و امکانات
طراحی داخل ون اینرودز با توجه به اقتصادی بودن آن ، بسیار ساده بوده و طراحی بروز و عجیبی در آن دیده نمی شود. در بخش رودری ها از پلاستیک خشک استفاده که کیفیت چندان بالایی ندارند. در این بخش تنها دستگیره درب ها و قاب کلید های شیشه بالابر رنگ کروم دارند و بقیه قسمت های رودری مشکی رنگ هستند. در بخش کنسول و داشبورد نیز از پلاستیک خشک (hard touch) استفاده شده است و اجزا و قسمت های این بخش در نهایت سادگی کنار هم قرار گرفته اند اما سعی شده است با استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و کرومی ، کابین تا حدی از این سادگی دور شود.

در بخش بالای داشبورد طراحی خاصی وجود ندارد اما قسمتی در بالای دریچه تهویه وسط برای گذاشتن وسایل و مدارک یا اجسام کوچک وجود دارد. دریچه های تهویه کناری درون یک قاب کرومی رنگ قرار گرفته اند اما دریچه تهویه وسط این قاب را ندارد. در بخش وسط کنسول ، نمایشگر ۹ اینچی مربوط به سیستم مالتی مدیا را می توانیم مشاهده کنیم که قابلیت خوبی برای این خودرو محسوب می شود. در بخش پایین نمایشگر سیستم مالتی مدیا کلید های مربوط به سیستم های تهویه را می توانیم مشاهده کنیم. در ون اینرودز، فرمان از نوع کمکی برقی بوده و غربیلک آن طراحی چهار شاخه دارد و وسط آن می توانیم نوشته (Bahman) را مشاهده کرد.

پشت آمپر ون اینرودز از نوع آنالوگ بوده و به کمک عقربه ها اطلاعات مربوط به سرعت و دور موتور و میزان بنزین و دمای آب به ما داده می شود. صندلی های ردیف جلو ترکیبی از جنس پارچه و چرم مصنوعی هستند که نسبت به قیمت این خودرو کیفیت مناسبی دارند. بخش عقب نیز طراحی بسیار ساده ای دارد و با توجه کاربری آن شاهد موضوع خاصی نیستیم و آپشن و امکانات خاصی در آن دیده نمی شود. فضای عقب بهمن اینرودز ۵.۱ متر مکعب است که با توجه به اقتصادی بودن و همچنین کاربری آن فضای بار مناسبی است. از نکات مثبتی که در این بخش شاهد آن هستیم قابلیت بارگیری از سه جهت است که مزیت بزرگی برای این خودرو محسوب می شود.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | دو کیسه هوا سرنشینان جلو - سامانه کنترل پایداری |
| امکانات رفاهی | فرمان کمکی برقی - رینگ آلومینیومی - سنسور فشار باد تایر ها - سنسور پارک عقب - نمایشگر لمسی - درگاه usb - دوربین دنده عقب |
معایب و مزایا
| مزایا | قابل استفاده با کاربری های مختلف - قیمت اقتصادی - کم استهلاک بودن نسبی |
| معایب | متریال نه چندان با کیفیت درون کابین - ضعف در آپشن - طراحی بسیار ساده |
رقبای ون اینرودز
در حال حاضر ون اینرودز تنها نمونه ای از این خودرو ها است که می توان به صورت صفر کیلومتر و از درب کارخانه آن را تهیه کرد. همچنین در حال حاضر بهمن اینرودز تنها نمونه ای از این دسته از خودرو ها است که ردیف عقب آن به صورت فابریک بدون صندلی است و دیگر ون های بازار به صورت فابریک ، دارای صندلی می باشند.
قیمت ون اینرودز
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۸/۲۴) | ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۸/۲۴) | ۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
آلبوم تصاویر اینرودز

















سوالات متداول
ون اینرودز دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که قادر است نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل کند.
از جمله امکانات ون بهمن اینرودز می توان به کیسه هوای سرنشینان جلو، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، درگاه usb ، دوربین دنده عقب، سنسور باد تایر ها و…. اشاره کرد.





سلام.
درحال حاضر چه کاربری های مجازی داره و آیا میشه ازش بعنوان آمبولانس استفاده کرد؟
موتوروبدنه وآپشناکلاضعیف
یدکی فقط خود بهمن پوتورداره باقیمتای نجومی
تعمیرکاراازش فرارین
فقط نمایندگای بهمن موتورتعمیرکاراشو داره باکلی انتطاروبلاتکلیفی وهزینه بالای تعمیر
قیمت بازارحدود۲۰۰میلیون تومن زیرقیمت کارخونه
این دیگه خیلی عجیبه
یعنی هرکی نام نویسی کردبعد۸ماه با۲۰۰تومن ضرربایدبفروشه
آقا مجتبی واقعا عجیبه، من هم تو دیوار دیدم دقیقا تا ۳۰۰ میلیون هم از قیمت کارخانه ارزانتر بود.
واقعا شما میدونید دلیل این اختلاف قیمت چی هست؟
عزیزان ، ون مسافری اینرودز هم تولید شده ؟
قیمت های داخل دیوار کاذب هستند و به دروغ می نویسند وقتی داخل نمایشگاه که میشید واقعیت رو متوجه میشید
برای برخی مشاغل بکار میاد ، مثل شغل های فنی که تنی تونن وانت بخرن و امکاناتشون باید هر جا میرن همراهشوندباشه ، مثلا جوشکار ، برقکار سیار ماشین ، تعمیرکاران سیار و ….
اگه این ماشین دو ردیف صندلی برای خانواده داشت و درش هم پشت دو ردیف باز میشد و اطمینان از تولیدش و تعمیرکار و قطعاتش وجود داشت من میخریدمش قطعا .