%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

کاپرا U ؛ مشخصات فنی + معرفی

کاپرا سری محصول پیکاپ باسابقه و ارزان قیمت گروه بهمن است که حالا نسخه جدید آن با نام کاپرا U قرار است به بازار عرضه شود.

حجم موتور 2378 سی سی
قدرت 160 اسب بخار
گشتاور 220 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 16 اردیبهشت 1404 ساعت 20:28
نویسنده آرام عزیزی

کاپرا سری محصول پیکاپ باسابقه و ارزان قیمت گروه بهمن است که حالا نسخه جدید آن با نام کاپرا U قرار است به بازار عرضه شود.

درباره کاپرا U

در سال های ۱۳۸۹ گروه بهمن با درک احساس نیاز بازار ایران به پیکاپی سبک که مقداری هم راحتی را به شرنشینان القا دهد محصولی جدید به بازار ایران آورد. پیکاپ بهمن موتور محصولی از کشور چین بود. برند مادر این خودرو به شرکت ZX Auto که از خودرو ساز های قدیمی و با سابقه چین است برمیگردد. این خودرو در ایران توسط گروه بهمن با نام کاپرا معرفی شد. کاپرا در زبان های لاتین اروپایی به معنای (بز ماده) است. کاپرا در ایران ابتدا با نسخه دو کابین و دو دیفرانسیل عرضه شد اما در سال ۹۱ بهمن موتور از نسخه تک کابین و تک دیفرنسیل این خودرو نیز رونمایی کرد. این نسخه از کاپرا نتوانست در بازار موفقیت چندانی به دست آورد و در نهایت توقف تولید شد. بهمن موتور هفت سال بعد از عرضه اولین نسخه های کاپرا نسخه جدید آن را نیز روانه بازار کرد.

کاپرا U ؛ مشخصات فنی + معرفی

نسخه جدید کاپرا دچار تغیرات اصلی در دیزاین داخل کابین شده بود. در بخش بیرونی تغییر طراحی جلوپنجره و افزودن دی لایت از اصلی ترین المان های بکار رفته در نسخه فیس لیفت این خودرو به شمار می رفت. نام کاپرا ۲ برای این نسخه از کاپرا انتخاب شد. گروه بهمن دست از کاپرا نکشید در سال ۱۴۰۱ دوباره نسخه ای جدید از این پیکاپ ار توسعه داد. نسخه جدید کاپرا ۲ دچار فیس لیفتی در بخش جلوپنجره و چراغ ها شد. این نسخه از کاپرا ۲ عرضه چندان گسترده ای نداشت و در نهایت بهمن موتور تغییراتی در این خودرو ایجاد کرد. نسخه جدید کاپرا با نام کاپرا U قرار است به بازار بیاید. در ادامه به برسی این پیکاپ می پردازیم.

طراحی بدنه کاپرا U

طراحی کلی این پیکاپ به عنوان فیس لیفت، تا حد زیادی به نمونه اصلی خود وفادار بوده است. در جلو چراغ های اصلی و راهنما درون یک فریم قرار گرفته و مانند نمونه قبلی از هم جدا نیستند. از دیگر تغییرات کاپرا U نسبت به نسخه اصلی می توان به اضافه شدن چراغ روشنایی روز (day light) اشاره کرد. از جمله تغییرات دیگری که در بخش ظاهری و در نمای جلو شاهد آن هستیم، می توان به تغییر در جلو پنجره و تغییرات ظاهری در سپر خودرو و همچنین آینه های جانبی اشاره کرد. همچنین چراغ های مه شکن که در سپر این خودرو قرار گرفته است در این نما قابل مشاهده هستند.

کاپرا U ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نمای کناری نیز طراحی کاپرا U همانند نسخه قدیمی خود است. در این نما شاهد چراغ های راهنما بر روی آینه های جانبی هستیم . بر روی گلگیر، برچسب طرح کروم با  نوشته (grand tiger) به چشم می خورد که نام اصلی این خودرو را به ما یادآور می شود. دستگیره ها نیز با طرح کرومی کیفیت قابل قبولی دارند.  همچنین در این نما رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را می توان مشاهده کرد که طراحی رینگ ها تا حد زیادی شبیه به نسخه قبلی پیکاپ کاپرا است. از مزایای که در طراحی ظاهری کاپرا U شاهد آن هستیم وجود رکاب ها برای سوار یا پیاده شدن راحت تر سرنشینان است. ازتغییراتی که  در نمای جانبی می توانیم احساس کنیم افزایش ۱۵۰میلی متری فاصله محوری کاپرا U نسبت به نسخه اولیه کاپرا است. به طور کلی در نماهای کناری شاهد خطوط طراحی ساده هستیم. البته با توجه به قدیمی بودن پلتفرم آن نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. در نمای عقبی چراغ های کشیده و ساده و مشابه نسل های قبلی این خودرو است. زاویه ورود و خروج پیکاپ کاپرا یو ۲۱ و ۲۸ درجه به ترتیب است.

کاپرا U ؛ مشخصات فنی + معرفی

مشخصات فنی

اصلی ترین تغییر کاپرا U تعویض موتور آن با نسخه ای جدید تر است. این موتور جدید نسبت به پیشرانه قبلی بهره وری بالای تری دارد. موتور کاپرا U می تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور موتور 5600rpm و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000rpm تولید کند. توان در این خودرو از طرق جعبه دنده ۵ سرعته دستی با سه قابلیت 2H/4H/4L به چرخه ها انتقال می یابد. در نسخه کاپرا U دو کابین اتوماتیک از گیربکس ۸ سرعته AT ساخت ZF با دسته دنده چرخشی استفاده شده است. کاپرا U دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. شاسی این خودرو به رسم اکثر پیکاپ های بازار به صورت نرده بانی طراحی شده است. شاسی کاپرا یو در طول سالیانی که در بازار بوده عملکرد مناسبی از خود نشان داده و از فرسودگی و شکستگی زودرس به دور بوده. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلوی کاپرا U مک فرسون و بخش عقب فنر شمش می باشد.

برندبهمن
مدلکاپرا U
کلاس بدنهپیکاپ
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۲۳۷۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۶۰ اسب بخار
گشتاور۲۲۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۵ سرعته دستی
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلودابل ویشبون
تعلیق عقبفنر تخت
طول۵۲۶۰ میلی متر
عرض۱۸۱۵ میلی متر
ارتفاع۱۷۸۰ میلی متر
فاصله محوری۳۱۰۰ میلی متر
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم
حجم باک۷۴ لیتر
مصرف سوخت۹.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/70R16
شرکت عرضه کنندهبهمن موتور
برند نشان مادرZX Auto
کشور سازندهچین - ایران

کابین و امکانات

کاپرا را می توان جزء ارزان ترین پیکاپ ها در بازار ایران شناخت. به واسطه قیمت پایین تر این خودرو نسبت به دیگر پیکاپ های بازار نمی توان از آن انتظار کیفیت و متریال بالایی داشت. کیفیت متریال به کار رفته در این خودرو در حد متوسط رو به پایین است. طیف رنگی به بکار رفته در اتاق خودرو در اکثر بخش های پلاستیکی، سیاه است. در داخل کابین شاهد همان ساختار داشبورد کاپرا دو هستیم که در سال ۹۶ تغییر دیزاین شد. اما شاخص ترین تغییر کاپرا جدید در مقایسه با نسل قبل، استفاده از نمایشگر عمودی لمسی سیستم مالتی مدیا است که آپشن نسبتا جذابی برای کاپرا جدید به حساب می آید و در دیگر نسخه های این خودرو دیده نمی شد.

کاپرا U ؛ مشخصات فنی + معرفی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور TPMS، تزئینات کرومی آینه ها و دستگیره های بیرونی، کلید های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهینمایشگر لمسی - تهویه اتوماتیک - کامپیوتر سفری - تریم داخلی پارچه ای - دوربین عقب - سنسور نور - چراغ روشنایی روز - تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین)

مزایا و معایب

مزایاقیمت اقتصادی نسبت به سایر پیکاپ های دو دیفرانسیل - ظرفیت بار مناسب - استهلاک به نسبت کم - شبکه خدمات پس از فروش - قدرت بیشتر نسبت به نسخه های قبلی کاپرا
معایبطراحی قدیمی - کیفیت نه چندان ایده آل متریال کابین - شتاب و توان حرکتی ضعیف تر نسبت به رقبا - سواری نه چندان نرم

رقبای کاپرا

در حال حاضر در رده قیمت که قرار است کاپرا U عرضه شود رقیبی برای این خودرو وجود ندارد. خودروهایی همانند کی ام سی تی ۸ در رده قیمتی بالاتری نسبت به این خودرو قرار دارند و خودروی همانند کارون نیز در بحث فنی رقیب این خودرو نیست.

سوالات متداول

مشخصات فنی کاپرا U چیست؟

اصلی ترین تغییر کاپرا U تعویض موتور آن با نسخه ای جدید تر است. این موتور جدید نسبت به پیشرانه قبلی بهره وری بالای تری دارد. موتور کاپرا U می تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور موتور 5600rpm و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000rpm تولید کند. توان در این خودرو از طرق جعبه دنده ۵ سرعته دستی با سه قابلیت 2H/4H/4L به چرخه ها انتقال می یابد. در نسخه کاپرا U دو کابین اتوماتیک از گیربکس ۸ سرعته AT ساخت ZF با دسته دنده چرخشی استفاده شده است. کاپرا U دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. شاسی این خودرو به رسم اکثر پیکاپ های بازار به صورت نرده بانی طراحی شده است. شاسی کاپرا یو در طول سالیانی که در بازار بوده عملکرد مناسبی از خود نشان داده و از فرسودگی و شکستگی زودرس به دور بوده. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلوی کاپرا U مک فرسون و بخش عقب فنر شمش می باشد.

امکانات موجود در کاپرا U چیست؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور TPMS، تزئینات کرومی آینه ها و دستگیره های بیرونی، کلید های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. علی بیرانوند گفت:

    پیکاپ کاپرا یو به دلیل متور قوی ۱۶۰ اسب بخاری و استهلاک کم خیلی به درد شرکت های خصوصی و ارگان های دولتی میخورد واقعا نیاز به یک خودرو قوی و کم استهلاک مثل کاپرا در راهداری و پلیس راه دیده میشه.

    ۷
    ۳
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X