موضوعات داغ روز:

سوبا M4 ؛ ویدیوی تست + مشخصات فنی

سوبا M4 یک خودروی لوکس خانوادگی و 7 نفره است که با نشان FMC و توسط فردا موتورز به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو یک MPV تشریفاتی هم به حساب می آید و مشتریان خاص خود را دارد.

حجم موتور 1481 سی سی
قدرت 195 اسب بخار
گشتاور 285 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 03 تیر 1402 ساعت 18:18
نویسنده حسین دلاور
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو آخرین خودرو
کارگردان رضا چوکامی

معرفی فردا موتورز و سوبا M4

فردا موتورز یک شرکت خودروساز خصوصی است که محصولاتی مانند SX5، T5 و سدان ۵۱۱ را به بازار عرضه کرده است. حال این شرکت در جدیدترین اقدام خود، یک خودروی خانوادگی ۷ نفره و MPV تشریفاتی را به بازار ایران آورده است و در کارخانه سمنان خود مونتاژ می کند. سوبا M4 که با نشان FMC در ایران تولید می شود، نمونه ایرانیزه دانگ فنگ فورتینگ M4 است و در جایگاه یک خودروی ۷ نفره قرار می گیرد. این خودرو در ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط فردا موتورز در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و در نهایت از ابتدای سال ۱۴۰۲ به بازار آمد.

مشخصات فنی FMC Suba M4

سوبا M4 فردا موتورز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری ۴A91 میتسوبیشی-شنیانگ مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) نشان مگنا گتراک توان را به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رساند.

سوبا M4 در میان خودروهای مونتاژی صفر کیلومتر بیشترین فاصله محوری را دارد و به همین واسطه بیشترین فضای کاربردی را در ردیف اول و دوم در اختیار سرنشینان قرار می دهد. همچنین این خودروی MPV بر خلاف تصور عموم، ابعاد بزرگی را نسبت به کراس اوورهای ۷ نفره دارد و در مواردی هم دیده می شود که M4 ارتفاع از سطح زمین بیشتری نسبت به رقبا ارائه می دهد.

برند FMC
مدل سوبا M4
کلاس بدنه MPV
سال تولید ۱۴۰۲
حجم موتور ۱۴۸۱ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر + پاشش سوخت مستقیم
قدرت ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۹۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۸۴۵ میلی متر
عرض ۱۸۸۹ میلی متر
ارتفاع ۱۷۱۱ میلی متر
فاصله محوری ۲۹۰۰ میلی متر
وزن ۱۷۱۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R18
برند نشان مادر دانگ فنگ فورتینگ
کشور سازنده ایران - چین

مزایا و معایب سوبا M4

مزایا کیفیت ساخت بالا - ایمنی خوب - قابلیت حرکتی مناسب - کابین ساکت - ترمزهای قوی - امکانات رفاهی مناسب - سواری نرم - فضای کابین بزرگ
معایب حرکت های عرضی زیاد - پایداری نه چندان عالی در شرایط اضطراری - مصرف سوخت بالا در نسخه تنفس طبیعی - شتاب معمولی در نسخه تنفس طبیعی - قیمت بالاتر از رقبا به دلیل استقبال زیاد در بازارهای مختلف

امکانات رفاهی و ایمنی سوبا M4 فردا موتورز

صندلی های ردیف اول و دوم برقی، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، آینه الکتروکرومیک، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، تریم داخلی چرم، حرکت عرضی صندلی های ردیف دوم، تهویه اتوماتیک با پاکسازی و یونیزاسیون هوای کابین، پنل تهویه مستقل ردیف عقب، دریچه تهویه ردیف دوم و سوم، خروجی برق USB برای سه ردیف، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، رادار خط خوان تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار DOW، اخطار اشیای متحرک در هنگام پارک خودرو، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شیشه های عقب دودی، ۱۰ بلندگو، نمایشگر لمسی، اخطار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پشت سری فرست کلاس صندلی های ردیف اول و دوم، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی، نور پردازی متغییر کابین، دوربین ثبت وقایع و… از جمله امکانات سوبا M4 فردا موتورز با نشان FMC است.

تست و بررسی سوبا M4

سوبا M4 فردا موتورز به مدت یک هفته در اختیار تیم آخرین خودرو بود و در این مدت، تجربه رانندگی شهری و جاده ای را با این محصول جدید به دست آوردیم. باید بدانیم که سوبا M4 یک خودروی خانوادگی و MPV تشریفاتی است و برای همین بوده که بخش قابل توجهی از مشتریان این خودرو را شخصیت های هنری، سیاسی و اقتصادی تشکیل داده اند.

در ابتدا باید گفت که با توجه به وزن ۱.۷ تنی M4 و از سوی کلاس فنی این خودرو، رسیده به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۱ ثانیه برای این محصول قابل قبول است و می توان گفت که پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDi سوبا M4، از پس ابعاد و وزن این خودرو بر می آید. همچنین عملکرد جعبه دنده سوبا M4 در حالت D و سه حالت رانندگی خوب و مناسب است و هوشمندی قابل قبولی در آن دیده می شود. اما به رسم اکثر چینی ها، در حالت تیپ ترونیک جعبه دنده دو کلاچه تَر این خودرو آنچنان با فرمان های راننده همراه نیست و نمی گذارد تا جعبه دنده و قوای محرکه در محدوده فشار باقی بمانند. همین نکته تفاوت اساسی در بحث مهندسی میان چینی ها و غیر چینی های مطرح را نشان می دهد که باعث نقد بسیاری از افراد می شود.

در بحث نرمی سواری سوبا M4 می توان گفت که این خودروی فردا موتورز سواری به نسبت خوبی دارد و به واسطه سبک طراحی کلاس بدنه، حرکت های عرضی به مراتب کمتری را نسبت به کراس اوورها دارد. همچنین پایداری Suba M4 خوب و قابل قبول است و به خاطر محل تخلیه بار سیستم تعلیق، آنچنان تکان زیادی در چاله ها به کابین خودرو منتقل نمی شود. ولی باید به این نکته اشاره کرد که عدم حضور سیستم تعلیق مولتی لینک سفارش محدود فورتینگ در بازار ایران، تا حدی ما از ایده آل سواری یک MPV تشریفاتی دور کرده است و اگر فردا موتورز این خودرو را با سیستم تعلیق مولتی لینک عرضه می کرد، می توانست رضایت بیشتری را در بحث پایداری و تعلیق از سوی مشتریان به دست آورد.

فضای کابین سوبا M4 را می توان برای چهار نفر ایده آل دانست و باید بدانیم که با وجود رعایت بسیاری از اصول خودروهای ۷ نفره در ردیف سوم (مانند زیر آرنجی چرم، پنل تهویه مستقل، شیشه های جانبی، خروجی برق شارژ تلفن همراه و…) این بخش آنچنان برای سفرهای طولانی مناسب افراد نیست و بیشتر افرادی با قد کوتاه و یا کودکان می توانند از ردیف سوم استفاده کنند. اما با وجود امکاناتی مانند صندلی های برقی ردیف اول و دوم، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، کیسه های هوای جانبی در در دو ردیف و… باید گفت که کابین M4 برای چهار نفر به مراتب راحتتر و ایمنتر از کراس اوورهای هم قیمت است. در حال حاضر سوبا M4 فردا موتورز با ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای بیشترین تعداد کیسه هوا را در میان خودروهای مونتاژی دارد.

عملکرد سیستم ترمز سوبا M4 را می توان خوب و قابل قبول دانست و به خاطر وجود نسل جدید سیستم های کنترل پایداری الکتریکی، باید گفت که در شرایط حساس عملکرد بهتری در مدیریت پایداری این خودرو دیده می شود. همچنین مصرف سوخت این خودرو با وجود وزن نزدیک به ۱.۷ تن، خوب و مناسب است و در سفرهای جاده ای کمتر از ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک های شهری کمتر از ۱۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند. سیتسم تهویه سوبا M4 با وجود اتوماتیک تک کاناله بودن در بخش جلو، خنکی خوبی را در کابین ایجاد می کند و از سویی عملکرد سیستم پاکسازی هوا و یونیزاسیون آن خوب و قابل قبول است.

تست نفوذ صدا به کابین Suba M4 فردا موتورز

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

نام خودروخاموشدور آرام۲۰۰۰RPM۸۰Km/hتخت گاز
FMC Suba M4۴۰.۶۴۱.۸۴۸.۲۵۹.۳۶۸.۴

آلبوم تصاویر سوبا M4

قیمت سوبا M4

قیمت بازار (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) ۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

سوالات متداول

سوبا M4 فردا موتورز چه مشخصات فنی دارد؟

سوبا M4 فردا موتورز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری ۴A91 میتسوبیشی-شنیانگ مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) نشان مگنا گتراک توان را به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رساند.

چه امکانات رفاهی و ایمنی در سوبا M4 دیده می شود؟

صندلی های ردیف اول و دوم برقی، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، آینه الکتروکرومیک، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، تریم داخلی چرم، حرکت عرضی صندلی های ردیف دوم، تهویه اتوماتیک با پاکسازی و یونیزاسیون هوای کابین، پنل تهویه مستقل ردیف عقب، دریچه تهویه ردیف دوم و سوم، خروجی برق USB برای سه ردیف، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، رادار خط خوان تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار DOW، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شیشه های عقب دودی، ۱۰ بلندگو، نمایشگر لمسی، اخطار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پشت سری فرست کلاس صندلی های ردیف اول و دوم، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی و… از جمله امکانات سوبا M4 فردا موتورز با نشان FMC است.

۲۳ Responses to “سوبا M4 ؛ ویدیوی تست + مشخصات فنی”

  1. امیرعلی گفت:

    تست برسی خیلی خوبی بود اطفا تست و برسی تیگو ۸ پرو مکس هم بزارید🙏

    ۱۳
    ۰
    • علی جلیل پور گفت:

      با سلام و احترام
      بسیار عالی بودید ، خسته نباشید
      خیلی خوبه که بررسی های بصورت جامع و کاربردی انجام میشه ، ممنونم

      ۹
      ۲
    • علی جلیل پور گفت:

      با سلام و احترام
      بسیار عالی بودید ، خسته نباشید
      خیلی خوبه که بررسی ها بصورت جامع و کاربردی انجام میشه ، ممنونم

      ۴
      ۲
    • پژمان گفت:

      ممنون و متشکر از تهیه این فیلم

      ۱
      ۰
    • متاسفانه نحوه انتقال پیام به مخاطب و فن بیان بسیار ضعیف است لطفاً بهتر کار کنید ممنون از زحمات و برنامه خوب تان گفت:

      متاسفانه نحوه انتقال پیام به مخاطب و فن بیان بسیار ضعیف است
      ممنون از زحمات و برنامه خوب تان

      ۲
      ۲
  2. میلاد گفت:

    عالی بود و این جو دوستانه و بررسی گروهی یه تنوع و اثر مثبت ایجاد کرده بود و متفاوت از سایر تیم ها بود لطفا هایماs7پلاس و لاماری ایما هم بررسی کنید

    ۹
    ۲
  3. (Saeed(peugeot گفت:

    دمت گرم حسین آقا دلاور با این تیم خوبی که جمع کردی …..عالی بود ؛ به امید موفقیت هرچه بیشتر ….

    در ضمن اگه لا به لای کارهاتون به محصولات جدید داخلی مون هم مثل همون کلیپ ری را و تی اف ۲۱ و آریا و غیر بیشتر اطلاعات بدست بیاری و به اشتراک بزاری عالی میشه …..چون به نظرم نزدیک ۶۰ درصد جامعه به سمت خودروسازان داخلی مون سوق دارن برای خرید ؛ به طبع مشتاق هستند کی به بازار میاد ….مثلا شاین موتور tu5 p رو هم عالیه تست کنید

    ۴
    ۱
  4. Abolfazl گفت:

    عالی بود
    لطفا بی ام و ۷۳۵ ۲۰۲۳ که وارد ایران شده رو بررسی کنین ممنون

    ۲
    ۳
    • امین گفت:

      به نظرت اونو میارن اینا تست کنن؟ اصلا نیاز به تست داره اون ماشین؟ میخوای تست بشه که مطمئن بشی خوبه که بخری؟!!

      ۱۰
      ۰
  5. مازیار گفت:

    سلام. خوب بود. طنز قشنگی هم داشت بعضا کلیپ. فرمودین هیوندای کارنیوال در انتهای کلیپ که به کیا کارنیوال اصلاح میگردد! :دی

    ۲
    ۰
  6. وطن گفت:

    آفرین ، خدا قوت
    بررسی متفاوتی بود
    سعی کنین خودروها رو سفارشی بررسی نکنین، یعنی اینطور نباشه که چون خود فلان شرکت ماشینو تحویلتون میده برای بررسی ، شما هم یکمی از گفتن ایرادات و کمیو کاستیهای خودرو صرف نظر کنین ؛ که اگه واقعا همیشه بررسی هاتون بیطرفانه و واقع بینانه باشه میشین جزء مراجع تاپ برای کسب اطلاعات مورد نیاز مردم تو انتخاب خودروهاشون
    موفق و پیروز باشید در پناه خدا

    ۳
    ۰
    • رضا گفت:

      ماشین خیلی خوب و لوکس و خانوادگی هستش و از بررسی خوبتون ممنونم اما خارج از بحث این ماشین یه چیزی برای من در مورد لاماری ایما هست که هیچ جا گفته نشده و این درست که تیپ ترونیک نداره اما می‌خوام بدونم گیربکسش امکان کنترل دستی هم نداره ؟

      ۱
      ۰
  7. رامین صفایی گفت:

    باز هم یک لگن پاره چینی دیگر
    ببینید در کشورهایی مانند امریکا آلمان
    ژاپن سوئد فرانسه ایتالیا کره جنوبی
    انگلیس تعداد برند های خودرو از چهار الی
    پنج برند تجاوز نمیکند
    اما وقتی به چین کمونیست نگاه کنید
    این تعداد برندها سر به دهها و شاید هم
    بیشتر بزند که اگر کمی فکر خودتان را به کار
    بیندازید و کلاه خودتان را قاضی کنید به راحتی
    می توانید تشخیص دهید که کار چینی ها
    فقط و فقط فریبکاری بوده و هست
    در چین هرکسی از خونه خاله اش قهر کرده
    رفته کارگاه خودرو سازی دایر کرده و رژیم
    کمونیست و جهانخوار چین هم برای اهداف استعماری اش از او حمایت کرده است و اصلا
    هم مهم نیست که کیفیت این لگن پاره ها
    چگونه باشد و همین قدر که در کشور هایی
    مانند ایران به فروش رود برایش کفایت میکند
    اما در این میان مردم ایران باید عاقلانه
    فکر کنند و از خریدن این لگن پاره های چینی خودداری کنند و منافع ملی کشور را فدای منافع شخصی خودشان نکنند .

    ۱۲
    ۱۳
    • حسنیی گفت:

      سلام. اولا کل جمعیت اورپا و امریکا به نصف جمعیت چین هم نمیرسه . دوما چین داره به یک قدرت برتر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه که احتمالا با این سرعت پیشرفت بزودی خیلی ها در دینا به جای انتخاب خودرو کره ای به سراغ چینی بروند . بهتر بحث نژاد و عقیده را در تکنولوژی کنار بذارین. ممنون

      ۶
      ۰
  8. مهدی گفت:

    از زشتی این خودرو هرچی بگم بازم کمه

    ۱
    ۱۱
  9. امین گفت:

    خیلی خوب…
    تست و بررسی در جاده بنظرم خیلی جذابتره
    به امید موفقیت شما

    ۲
    ۰
    • مصطفی گفت:

      با سلام شما برای بیان بحث های سیاسی اشتباه اومدی برادر منم اگه چند صد میلیارد بیشتر داشتم فقط بنز و بی او دبلیو سوار میشدم

      ۰
      ۰
  10. محمد گفت:

    سپاس از زحمات و توضیحات تون

    فضای صندوق عقب رو بررسی نکردید
    آیا صندلی های ردیف سوم رو حرکت طولی دارند تا فضای صندوق بیشتر بشه؟

    ۰
    ۰
  11. رضا گفت:

    فقط خواستم بگم جدای از بقیه قسمت های خودرو که همه زیبا هستند و خیلی خوب رعایت شده ، جلوپنجره ش علیرغم نکات ریز رعایت شده ، در مجموع زشته و آدمو یا اتوبوس های قدیمی ماگیروس یا ماکروس میندازه و بیش از اندازه بزرگه .

    ۰
    ۲
  12. امیر گفت:

    خیلی خوب وجامع فقط هندلینگ و عملکرد در دست انداز ها را دقیق تر بررسی کنید. اینکه بگید خودتون دارید می بینید…!!

    ۰
    ۰
  13. افشار گفت:

    درود دستت تلا بخاطر زحماتتون
    این ماشین رو فکر کنم واسه ایران ساختن
    چون با سی هزار دلار میشه موستانگ خرید کی میره این رو حالا با هر کیفیتی بخره

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.