کی ام سی ایگل ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
کی ام سی ایگل سدان ملی کرمان موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. سدانی بر مبنای جک J4 که ظاهری متفاوت را ارائه می دهد.




کی ام سی ایگل سدان ملی کرمان موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. سدانی بر مبنای جک J4 که ظاهری متفاوت را ارائه می دهد.
درباره کی ام سی ایگل
مدتی می شود که کرمان موتور فصل جدیدی را در کارنامه خود آغاز کرده و استارت آن را با کی ام سی ایگل زده است. کی ام سی ایگل (KMC Eagle) اولین خودروی بومی کرمان موتور بوده که بر پایه پلتفرم PS1، پلتفرم جک J4، روی خط تولید رفته است. همانطور که می دانید جک J4 طراحی بسیار ساده ای داشت و همین موضوع باعث می شد تا خریداران در انتخاب این خودرو دو دل شوند اما مهندسان و طراحان ایرانی در کی ام سی ایگل، به عنوان فیس لیفت جک J4، توانسته اند چهره ای اسپرت و جوان پسندانه به این خودرو بدهند. جالب است بدانید که طراحی کی ام سی ایگل بر عهده حسین وفایی بوده که پیش تر لوگو و نشان کرمان موتور، خودروسازان بم و ویرا دیزل را طراحی کرده بود.
به طور کلی کرمان موتور با عرضه کی ام سی ایگل روند جدیدی را آغاز کرده و قرار است این خودرو را در نسخه هایی با جعبه دنده اتوماتیک، جعبه دنده دستی و همچنین به صورت تمام برقی روانه بازار ایران کند. در ادامه بیشتر به اولین خودرو بومی کرمان موتور خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه کی ام سی ایگل Eagle
همان طور که گفته شد کی ام سی ایگل نسبت به جک J4 طراحی به روزتر و جذابتری داشته و با سلیقه ایرانی ها سازگارتر است. در نمای جلو این خودرو اولین چیزی که به چشم می آید کروم کاری های انجام شده در قسمت هایی از جلو پنجره است که امتداد آنها در چراغ های روشنایی این خودرو احساس می شود. با اینکه قاب چراغ ها مشابه با جک جی ۴ است اما گرافیک و دیزاین چراغ ها عوض شده و چهره به روزتری به خود گرفته است. به طور کلی با اینکه این سبک طراحی جک جی ۴ را اسپرت تر کرده اما ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد اما در مجموع می توان گفت شاهد طراحی بهتری نسبت به جک جی ۴ هستیم.

بر خلاف طراحی بقیه قسمت های کی ام سی Eagle، در نماهای جانبی شاهد تغییرات زیادی نیستیم. به طور کلی طراحی نما های جانبی، سبک طراحی به نسبت ساده ای بوده و الگو های طراحی خاصی در این قسمت دیده نمی شود. اما با تمام این تفاسیر سبک طراحی رینگ های آلومینیومی KMC Eagle نسبت به جک J4 تغییر کرده و طراحی جذابی را در بخش طراحی رینگ ها شاهد هستیم.

طراحی بخش های عقب، همانند بخش های جلو، دستخوش تغییرات زیادی شده است. چراغ های عقب این خودرو گرافیک اسپرتی داشته و ترکیب رنگ های قرمز و رنگ های تیره در بخش چراغ های عقب نمای خوبی را ایجاد کرده است. از طرفی چراغ ها به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل شده اند که این سبک طراحی هماهنگی خوبی را به طراحی نمای جلو کی ام سی ایگل ایجاد کرده است. از دیگر نکاتی که به طراحی و دیزاین KMC Eagle کمک بسیاری کرده، برآمدگی روی درِ صندوق عقب و طراحی اسپرت سپر عقب است.
مشخصات فنی کی ام سی ایگل
کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه تفاوت چندانی با جک جی ۴ ندارد. در واقع پیشرانه این خودرو همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس است که می تواند ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند با این تفاوت که تغییراتی نرم افزاری بر روی آن صورت گرفته است. جعبه دنده استفاده شده در کی ام سی ایگل، یک جعبه دنده از نوع CVT است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های جلو می رساند. البته گفته شده است که احتمال دارد این خودرو با جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز عرضه شود.
برند | کی ام سی |
مدل | ایگل |
کلاس بدنه | سدان |
سال تولید | ۱۴۰۳ |
حجم موتور | 1499 سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | تنفس طبیعی |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 13.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۳۳۵ میلی متر |
عرض | ۱۷۲۵ میلی متر |
ارتفاع | ۱۵۰۵ میلی متر |
فاصله محوری | 2560 میلی متر |
وزن | ۱۱۶۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۴۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۷ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۱۸۵/۶۵R15 |
شرکت عرضه کننده | کرمان موتور |
برند نشان مادر | جک |
کشور سازنده | ایران - چین |

از مزایایی که در کی ام سی Eagle می توان به آن اشاره کرد و قبلا نیز در جک J4 نیز شاهد آن بودیم، مصرف سوخت بسیار خوب این خودرو است. مصرف سوخت میانگین KMC Eagle به ازای هر صد کیلومتر، نزدیک به ۷ لیتر است که در مقایسه با رقبا، عدد بسیار خوبی به حساب می آید.
طراحی داخل کابین و امکانات KMC Eagle
برخلاف طراحی بدنه که شاهد تغییرات محسوسی بودیم، طراحی داخل کابین KMC Eagle چندان تفاوتی با جک J4 ندارد. به طور کلی داشبورد و رودری ها از متریال خشک تشکیل شده اند که با توجه به رده قیمتی این خودرو، نمی توان انتظار بالاتری از این خودرو داشت با این حال استفاده از تریم دو رنگ در دیزاین داخل کابین باعث شده تا فضای داخل کابین کی ام سی ایگل از سادگی خارج شود.

از طرف دیگر بخش هایی نظیر اطراف دریچه های سیستم تهویه، دستگیره ها، کنسول وسط و اطراف سیستم مالتی مدیا و… از پلاستیک پیانویی استفاده شده که تاثیر به سزایی در طراحی داخل کابین کی ام سی Eagle داشته و کمی احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. از دیگر نکاتی که در بخش داشبورد و رودری ها می توان به آن اشاره کرد، خطوط طراحی برآمده در این قسمت ها است که باعث می شود احساس خوبی به سرنشیان منتقل شود.
جلو آمپر کی ام سی ایگل، مانند دیگر رقبای این خودرو، به صورت آنالوگ طراحی شده در وسط آن کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته که قابلیت خوبی برای این خودرو به حساب می آید. غربیلک فرمان کی ام سی ایگل کاملا مشابه فرمان جک جی ۴ است و تفاوتی با آن ندارد. نکته مثبتی که در این قسمت وجود دارد این است که فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و یا نرمی با توجه به سرعت تغییر می کند که این آپشن در پایداری این خودرو موثر است.

صندلی های این خودرو با اینکه ظاهر ساده ای دارند اما طراحی و ارگونومی مناسبی دارند و خسته کننده نیستند. جنس روکش صندلی های KMC Eagle ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه بوده که کیفیت مناسب و قابل قبولی داشته و رنگ و تریم آنها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر تریم داخل کابین شده است. به طور کلی فضای داخل کابین کی ام سی ایگل، با توجه به اینکه در سگمنت B پلاس قرار می گیرد، فضای مناسب قابل قبولی بوده و در این بخش می توان امتیاز خوبی را برای این خودرو در نظر گرفت.

در کل در بخش طراحی و دیزاین داخل کابین کی ام سی ایگل نمی توان تفاوت چشم گیری با جک جی ۴ قائل شد اما با توجه به رده قیمتی، طراحی داخل کابین قابل قبول است. از طرفی متاسفانه امکانات و آپشن های زیادی در کی ام سی ایگل دیده نمی شود که این موضوع می تواند در انتخاب خریداران موثر باشد.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | سنسور نور - تریم داخلی چرم مصنوعی - تریم داخلی دو رنگ - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - کامپیوتر سفری - رینگ آلومینیومی - سنسور پارک و دوربین دنده عقب - نمایشگر لمسی - فناوری LED چراغ های جلو - تهویه دستی - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - حالت رانندگی اسپرت و برقی جعبه دنده - سانروف (در تیپ فول آپشن) - استارت دکمه ای (در تیپ فول آپشن) |
مزایا و معایب
مزایا | مصرف سوخت مناسب - استهلاک پایین به نسبت رقبا - کابین جادار - کیفیت مونتاژ قابل قبول - فضای بار مناسب |
معایب | نبود برخی امکانات مانند سانروف و دوربین دنده عقب - جذاب نبودن عملکرد جعبه دنده CVT - طراحی نه چندان به روز |
قیمت کی ام سی ایگل
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۲۹) | بدون قیمت تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۲۹) | ۹۹۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای کی ام سی ایگل
کی ام سی ایگل (KMC Eagle) اولین خودرو بومی کرمان موتور است که قدم مثبتی برای این خودرو ساز به حساب می آید و این شرکت با عرضه کی ام سی ایگل محصولات دیگر خودروساز های داخلی را به چالش می کشد. به طور کلی اگر بخواهیم رقیبی برای این خودرو در نظر بگیریم می توانیم به خودرو هایی نظیر؛ تارا V2، شاهین اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و… اشاره کنیم.
آلبوم تصاویر







سوالات متداول
کی ام سی ایگل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه توانایی تولید نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را داشته و قادر است توان تولیدی را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، کروز کنترل، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تریم داخلی دورنگ، گرم کن آینه های جانبی، قابلیت تیپ ترونیک و… اشاره کرد.
یه چهار دنده اتومات بهتره تا سی وی تی، اولش قشنگه بعدش آدم خوابش میبره، همین طور هی دور موتور میره بالا دیگه پایین نمیاد😁
مثه همین ماشین یا آریزو۵ خیلی بیشتر ممنونم بفروشن ولی گیربکس خوب ندارن،
ماشین های هم سگمنت رو مقایسه کنید
تو بررسی ها از نظر متریال و کیفیت آلیاژ جنس بدنه و کمک فنرها ها و جلوبندی تست بشه، هیشکی اینارو تست نمیکنه
هنوز خودروهایی مثل ام وی ام ۳۱۵ و جکj5 تولید میشدن بهتر از اینا بودن
نه دیگه واقعا چهار دنده خیلی کمه! وقتی فقط چهارتا دنده داری تفاوت ضریب دندهها خیلی زیاد میشه و باعث میشه شتاب و انتقال بهینه قدرت و گشتاور به شدت کم و مصرف و استهلاک بسیار زیاد شه.
میشه یه پیگیری بکنید دنا جوانان قراره کی عرضه بشه
همون جی ۴ فقط سپر جلو و عقب عوض شده و داخل ماشین فرقی نکرده/
حتی چندتا آپشن هم اضافه نکردند
لطفا ویدیو بررسی کامل ایگل رو تهیه و منتشر کنید ممنون
زیادی وقتتون رو واسه توصیف این خودرو گذاشتین
کافی بود میگفتید همون جک j4 که فقط چراغاش تغییر کرده و لوگوی کرمان موتور بهش زدند
احتمالا بخاطر این نبوغ فنی و مهندسی ،قیمتش رو هم خوشگل بالا میبرند
شما هم به عنوان خودرو جدید ازش بنویسید
توی این کشور ما به این چیزها عادت داریم
یه فیس لیفت خیلی بچه گانه و زشت.انگار یکی رفته یه ورق آهن رو سوراخ سوراخ کرده گذاشته جلو ماشینش و چراغهای عقبم با یه نوار پلاستیک خشک بهم وصل کرده.با دوتا چراغ قشنگ واسه عقب و جلوی ماشین، و یه سپر خوشکل میشد قیافه خودرو رو از اینرو ب اونرو کرد از x33 یاد بگیرید
من این خودرو رو در نمایشگاه دیدم. ویژگی که میگم بین ایگل و j4 مشترکه. اولین نکته در خصوص این خودرو سیستم برق عقب مونده اش هست. این خودرو از قدیمی ترین و ارزون ترین سیستم های برق رو داره در حد تیبا و کوییک. سیستم های برق خودرو های ۱۰ سال پیش ایرانخودرو از kmc پیشرفته تره. ایرانخودرو ۱۰ سال پیش سیستم بومی مولتی پلکس استفاده می کرده تازه این خودرو های ایرانیزه هست وگرنه ۲۰۶ تیپ ۵ از عهد بوق هم برق مولتی پلکس داشتند ولی ایگل به عنوان خودروی تولید روز سیستم برق منسوخ داره. هیچ کدوم از خودرو های سواری ایرانخودرو از این برق قدیمی استفاده نمی کنند.
نکته ی بعدی کیفیت پایین کابین هست. دسته راهنما و برق پاک کن بسیار بسیار بی کیفیت و قلابی بودن باز صد رحت به دسته راهنماهای کوییک.
برای به اصطلاح بومی سازی این خودرو قراره ۲ هزار میلیارد تومن هزینه بشه و تازه قالب ها و فناوری همه از چین میاد! ولی با این حال الکتریکال عقب مونده خودرو باز هم در اختیار کرمان خودرو نیست و کمپلت از چین میاد در حالی که کروز و ایرانخودرو و چند تا شرکت دیگه فناوری برق مولتی پلکس رو در اختیار دارند!
گیربکس cvt هم کرمان موتور توی رویاهاش بتونه بسازه پس اینم از چین میاد.
اینجوریه که خودرو ساز خصوصی ۲۰ سال از ایران خودروی دولتی عقب تره.
بخوام مقایسش کنم با ماشینی مثل تارا با گیربکس ۶ سرعته اتومات و آپشنایی مثل کی لس بودنش و استارت دکمه ای سنسور نور و بارون و کروز کنترل و سانروف و اطاق بزرگتر و صندلیای راحت تر و صندوق بزرگتر و … مهمتر از همه خدمات پس از فروش به مراتب بهتر و در دسترس تر بودن قطعات و لوازمش نمیتونم شانسی واسه ایگل جی ۴ و ماشینایی از این قسم قائل بشم، دوستان اگه میخواید نظر بدید لطفاً و خواهشأ مثل بنده با جفتشون یه سفر حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری تشریف ببرید و بعد صادقانه و به دور از تعصب و تخریب برند و ایرانی یا چینی بودنشون نظر بدید🙏🏼
من الان دو ساله جی ۴ دارم. ماشین خوبیه، بر خلاف نظر دوستان، من این ماشین رو فقط به خاطر این خریدم که لازم نباشه مداوم نمایندگی باشم برای رفع ایرادات خودرو! سیستم برق پیشرفته تر، آپشن های بیشتر، سیستم روشنایی پیشرفته تر، رنگ با کیفیت تر همه و همه وقتی ارزش داره که فنی با کیفیت وجود داشته باشه و بتونی از وجودشون در خودرو لذت ببری، نه اینکه مشکلات فراوان ریز و درشت فنی و آپشنی خودرو امکان لذت بردن رو کلاً از راننده و خانواده ش دریغ کنند! تو این دو سال جز برای سرویس های دوره ای روتین به نمایندگی مراجعه نکردم. بله، صد البته که ایران خودرو خدمات بهتری داره، ولی وقتی خودروی تولید داخل میخری و کمی هم بدشانس باشی، باید حداقل هفته ای یک مرتبه از این خدمات استفاده کنی! اگر ایران خودرو جای تارا، همون پژو ۳۰۱ رو تحت نظارات پژو مونتاژ میکرد، یقیناً هیچ یک از خودروهای سدان چینی موجود در بازار در حد و قواره همون خودروی اقتصادی پژو نبود! نه به لحاظ دوام و نه به لحاظ نرمی و راحتی، ولی خودروهای چینی در حال حاضر با فاصله ی قابل توجه، خودروهای قابل اعتمادتری نسبت به مشابه های داخلیشون هستند.
راجع به حرفایی که میزنید کمی تحقیق کنین
رنگ با کیفیت تر؟
رنگ سایپا و ایرانخودرو از این خیلی با کیفیت تر هستند چون فول رباتیک هستن ولی این نیست! آپشن بیشتری هم وجود نداره در مقایسه قیمتی
شما یه تصوری برای خودت داشتی خدا رو شکر نیازتو برآورده کرده ولی واقعا تصورت از تارا و شاهین اینه که هر روز در نمایندگی هستند؟! فکر نمی کنی این تصور که دارندگان شاهین و تارا هر هفته جلوی درب نمایندگی هستند غلطه؟ یه خورده هم برای عقل هموطنانت اعتبار قائل باش که هیچ وقت خودرویی نمی خرند که هر هفته جلوی درب نمایندگی باشن!
راست میگه خب احترام قائل باش برای ما مردم!!
من خودم بین آئودی و بنز و دوج مونده بودم ولی چون نگران زیاد رفتن جلوی تعمیرگاه بودم رفتم کوئیک خریدم. خداروشکر دیگه تعمیرگاه نمیرم!!!
😐
هموطنان نازنینم ما خیلی بدبختیم که باید خودروهای آشغال رو مقایسه کنیم و تازه ازشون دفاع کنیم! چاره ای نداریم عزیزانم!!
از دایونY7که بهتره
جی ۴ خیلی هماهنگتره ، استیل جلو پنجره خیلی زشته اگه همرنگ بدنه بو باز بهتر بود ، شبکه ای رو سپر جلو شبیه بخاریه ، ب ای پر کردن حفره چراغ و امتداد بخش کرومی جلو پنجره بهتر بود از هنگچی برقی ایده گرفته میشد ، در پشتم که قسمت پایینی روی صندوق چراغ عقب هیچ همهن.ی با بالایی که به شکل کمانه نداره ، یا حذف میشد یا میشد از محصولات دیگه ایده بهتری گرفت ، در داخلم نبود چراغ مطالعه و زیر ارنجی جلو خیلی به چشم میاد ، البته واسه کشور گرمی مثل ما که اگه سانروف رو باز کنی مغز پخت میشی ، سانروف به نظرم جز هزینه و دردسر بعدی چیز دیگه ای نیست .
حداقل کاش صندلی برقی وسانروف و کیلس و رادار نقطه کور و ترمز پارک می ذاشتن