لاماری ایما هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
نام اصلی لاماری ایما هیبرید forthing T5 HEV است که برای اولین بار توسط شرکت دانگ فنگ چین تولید و روانه بازار جهانی شد و به دلیل چهره اسپرت و جذاب خود و همچنین مصرف سوخت پایین خود میزان فروش به نسبت خوبی را تجربه کرد.




معرفی لاماری ایما هیبرید
با توجه به گرانی سوخت های فسیلی در سراسر جهان و افزایش آلودگی هوا در کلانشهر ها، عرضه و استفاده از خودرو های برقی یا هیبرید بیش از پیش رونق گرفته است . کشور خودمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرکت های خودروسازی و یا حتی وارد کننده نیز قدم های مهمی در این زمینه برداشته اند. به طور مثال پس از آن که شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما و لاماری ایما ایکس را معرفی کرد به سراغ لاماری ایما هیبرید رفته است تا هم در این راستا قدم هایی برداشته باشد و هم اعضای خانواده لاماری ایما را تکمیل کند.

نام اصلی لاماری ایما هیبرید forthing T5 HEV است که برای اولین بار توسط شرکت دانگ فنگ چین تولید و روانه بازار جهانی شد و به دلیل چهره اسپرت و جذاب خود و همچنین مصرف سوخت پایین خود میزان فروش به نسبت خوبی را تجربه کرد.در ادامه بیشتر به بررسی لاماری ایما هیبرید می پردازیم.
طراحی و ابعاد بدنه
با اینکه طراحی ظاهری لاماری ایما هیبرید تغییرات اندکی نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است اما همین تغییرات اندک تاثیر خود را گذاشته است و ما شاهد طراحی خوب و زیبایی هستم.
در نما جلو چراغ های روشنایی روز، همان چراغ های کشیده و نواری شکلی است که در دیگر نسخه های لاماری استفاده شده است . این چراغ ها به وسیله نواری زاویه ای شکل به اسپلیتر ها نزدیک شده اند که جلوه خوبی را ایجاد کرده است. چراغ های اصلی لاماری هیبرید درون قابی مشکی رنگ و درون سپر قرار گرفته که موجب نوردهی بهتر این خودرو شده است.

در نما جانبی یک خط طراحی وجود دارد که از گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب ادامه می یابد. رکاب های لاماری ایما هیبرید نسبت به نسل های قبلی این خودرو تغییر کرده است و طراحی آن جذاب تر شده است. در این نما رینگ های ۱۹ اینچی قابل مشاهده هستند که در آنها از تریم چند رنگ استفاده شده است و طراحی خود رینگ ها نیز بسیار جذاب شده اند.

در نما عقب لاماری ایما HEV شاهد کمترین تفاوت نسبت به نسل های قبلی این خودرو هستیم. چراغ های عقب ، همان چراغ های دو تکه و به هم پیوسته نسخه های مختلف لاماری ایما است. در زیر چراغ ها شاهد مجرا هایی هستیم که بیشتر جنبه تزئینی دارند و به اسپرت تر به نظر رسیدن این خودرو کمک کرده است. از دیگر عواملی که به جذابیت این خودرو کمک کرده است می توانیم به تفاوت رنگ دیفیوزر عقب با سپر عقب این خودرو اشاره کنیم.

در کل در لاماری ایما هیبرید شاهد استفاده از المان های طراحی بروز و اسپرت هستیم که چهره ی این خودرو را جذابتر و بهتر کرده است.
مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید
لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) با کد 4E15T و یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۲۵ کیلوواتی بهره می برد که این دو پیشرانه می توانند نهایت قدرت ۱۶۸ الی ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۸۰ الی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

این نکته را نیز باید بدانیم که باتری های لاماری ایما هیبرید در محور عقب نصب شده و این خودرو دارای سیستم خنک کننده مجزا به جهت کنترل دما باتری ها است. سیستم تعلیق لاماری ایما هیبرید دقیقا مشابه دیگر نسخه های لاماری ایما است. در محور جلو سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و خوبی را می توان با آن تجربه کرد. ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچ ای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر است. همچنین شایان ذکر است که لاماری هیبرید توانسته ۵ ستاره ایمنی را از C_NCAP ( سیستم ارزیابی خودرو در چین ) کسب کند که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.
برند | لاماری |
مدل | ایما هیبرید |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | 1481 سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | هیبریدی |
قدرت | ۱۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | 160 کیلومتر در ساعت |
گیربکس | e - CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۵۶۵ میلی متر |
عرض | ۱۸۶۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۸۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۷۱۵ میلی متر |
وزن | 1550 کیلوگرم |
حجم باک | ۵۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/۵۵R19 |
برند نشان مادر | دانگ فنگ فورتینگ |
کشور سازنده | ایران - چین |
طراحی کابین و امکانات
طراحی داخل کابین نسخه های مختلف لاماری ایما به طور کلی بسیار شبیه سوبا M4 است . علت این شباهت این است که هر دو خودرو توسط کمپانی دانگ فنگ در چین تولید می شوند. در داخل کابین چیزی که بیشتر از همه توجه ها را به خود جلب می کند استفاده از تریم دورنگ مشکی و فسفری است که نما بسیار زیبایی را به این خودرو داده است.

رو دری ها را به لحاظ متریال و سبک طراحی به سه بخش تقسیم می شوند . بخش بالایی رو دری ها از پلاستیک خشک با طرح دوخت استفاده شده است. در بخش میانی رو دری ها و دستگیره ها از چرم مصنوعی با دوخت فسفری و در مابقی بخش ها از پلاستیک خشک و بدون طرح استفاده شده است. در بالای بخش داشبورد از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است که باعث شده است این خودرو در کنار روح اسپرت خود، احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل کند. استفاده از پلاستیک با طرح فیبر کربن در کنار استفاده از تریم دو رنگ مشکی و فسفری در بخش میانی داشبورد همچنین استفاده از نورپردازی داخلی موجب ایجاد حس هیجان در سرنشینان می شود.

استفاده از پلاستیک پیانویی در بخش کنسول وسط و همچنین دسته دنده کریستالی این خودرو، طراحی لوکس این خودرو را تکمیل می کند. در پایین بخش دنده می توانیم به وجود محفظه خنک کننده اشاره کنیم که قابلیت خوبی است که این خودرو برای سرنشینان فراهم کرده است. غربیلک فرمان لاماری HEV از نوع دی کات بوده و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل و دیگر بخش ها دسترسی داشت. کلاستر لاماری هیبرید مانند دیگر نسخه ها، دیجیتالی بوده و به نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا چسبیده است و گرافیک خوب آن حس خوبی را به راننده منتقل می کند.

صندلی ها لاماری ایما هیبرید نسبت به دیگر نسخه هایی این خودرو تغییر کرده است و صندلی ها طراحی مسابقه ای شکل دارند و رویه آنها پارچه ای است. در بخش عقب ، لاماری ایما هیبرید به لطف فاصله محوری ۲۷۱۵ میلی متری خود فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند. متریال مورد استفاده در رو دری ها و صندلی ها برای سرنشینان عقب مانند صندلی های سرنشینان جلو است و آپشن هایی مانند درگاه usb ، جا لیوانی ، چراغ مطالعه ، زیر آرنجی برای سرنشینان عقب از جمله امکاناتی است که این خودرو برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی داخل کابین لاماری ایما HEV نظر fدهیم باید بگوییم که در بخش طراحی داخل کابین با طراحی زیبا ، اسپرت و جوان پسندانه روبرو هستیم.

امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - اخطار برخورد از جلو |
امکانات رفاهی | تریم داخلی چرم - پشتی یکپارچه صندلی های جلو - سردکن صندلی راننده - گرمکن صندلی های جلو - ترمز پارک برقی - فرمان کمکی برقی - اتوهلد - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - درِ صندوق عقب برقی - آینه های تاشو برقی - سقف پانوراما - صندلی های برقی جلو - دوربین ۳۶۰ درجه - نمایشگر لمسی - جلو آمپر دیجیتال - تنظیم حالت رانندگی - کروز کنترل - دوربین ثبت وقایع - تهویه اتوماتیک - سامانه پاکسازی هوای کابین - سامانه یونایزر هوای کابین - نور پردازی روی داشبورد - استارت دکمه ای - سنسور پایش باد تایرها - سنسور نور - سنسور باران - چراغ روشنایی روز - فناوری LED چراغ ها |
مزایا و معایب
مزایا | مصرف سوخت پایین - شتاب مناسب - کیفیت متریال قابل قبول - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب - پایداری قابل قبول - خنک کاری مستقل باتری ها |
معایب | ظرفیت محدود باتری ها - عدم امکان شارژ باتری ها با برق خانگی - پیچیدگی فنی |
رقبا لاماری ایما هیبرید
لاماری ایما HEV با توجه به هیبرید بودن این خودرو، رده قیمتی و سطح امکانات وکلاس طراحی رقبای جدی دارد. از جمله رقبای لاماری ایما هیبرید می توانیم به ، فونیکس تیگو ۸ پرو e+ ، فیدلیتی XB1، هایما6P اشاره کنیم.
حتما بخوانید : قیمت روز خودرو
قیمت لاماری ایما هیبرید
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۰۹) | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۰۹) | ۱,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
آلبوم تصاویر لاماری ایما هیبرید





























سوالات متداول
قوا محرکه لاماری هیبرید از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور برقی تامین می شود که می تواند نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع ECVT به چرخ های جلو منتقل کند.
سنسور نور ، سنسور باران ، اتوهلد ، ترمز پارک برقی، حالت های مختلف رانندگی، ترمز پلرک برقی ، سقف پانوراما، نور پردازی داخلی ، دوربین ۳۶۰ درجه ، ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری ، سیستم پایش نقطه کور ، رادار بین خطوط ، چراغ روشنایی روز ، کروز کنترل ، درب صندوق عقب برقی و… از جمله امکانات لاماری ایما هیبرید است.
لاماری هم مانند هاوال و دیگنیتی و فیدلیتی
و فونیکس و بقیه لگن پاره های چینی
بی کیفیت و فکسنی هستند و ارزش خریدن
ندارند
چینی بی کیفیت
ببخشید شما خودرویی که تولید می کنید په نام دارد؟؟ معیار کیفیت از نظر شما چیست ؟؟ گمان می کنید خودروی چینی فقط در ایران فروش می رود ؟؟ می شود بگویید چرا هاوال در امریکای شمالی و استرالیا رتبه نخست فروش را دارد؟؟ حتما آنها با حنابعالی مشورت نکرده اند و کیفیت شناس نیستندو تنها شما و متعصبان به غرب کیفیت شناس می باشید
ورود خودروی چینی به آمریکا و کانادا ممنوع شده
چون استاندارد تصادف آمریکا رو پاس نکرده
در استرالیا هم که سختگیری بیشتری میکنن خودروی چینی جایی نداره
با این حساب چطور میگید در استرالیا فروش میره؟
مردم استرالیا از ۴۰ سال پیش تا الان فقط تویوتا رو میشناسن محصولات کره ای هم در رده دوم واردات به آمریکا و استرالیا هستند
ی سوال ؟
اگه باطری اصلی برق نداشت چجوری شارژ کرد ؟
باطری اصلی تهران تا بندر عباس راه میره یا نه ؟
اگه شارژ باطری نبود چیکار باید بکنیم ؟
چرا لاماری ایما ایکس رو وارد نمیکنید؟
آقای نادرخان
اول برو کمی انگلیسی بخوان و املای درست
فونیکس را یاد بگیر ، بعد بیا از آشغالهای چینی تعریف و تمجید کن . در مورد فروش آشغالهای چینی در امریکای لاتین ، حتما کشور
مفلوک ونزوئلا است و در مورد استرالیا هم
تا آنجایی که میدانم این شرکت تویوتا ژاپن
است ، که بازار اتومبیل استرالیا را قبضه کرده است .
سلام موتور ساخت شرکت میتسوبیشی وگیربگس ساختشرکت مگنا آلمان فقط بدنه چینی است.خودروتوسط چین مونتاژشده خودرو چند ملیتی میباشه یکی از ارزان ترین موتور وگیربکس ساخته توسط زاپن وآسمان هستش.
موتور لاماری مونتاژی مال میتسوبیشی هست
ولی این لاماری هایبرید وارداتی هست که موتور بنزینی اون مال سیتروئن هست ، اینکه موتور برقیش مال کدوم شرکت هست رو نمیدونم ولی موتور بنزینی لاماری وارداتی مال سیتروئن هست
سلام
در فیلم های تست و بررسی فنی، جای صحبت از قدرت شاستی ماشین خالی است. در لاماری ایما، چانگان، هایما و…
به شخصه دوست دارم بدان تفاوت قدرت شاستی و گیبرگس این ماشین های کراس اوور چینی نسبت به هم چیست؟
یا مثلاً قدرت شاستی تارا یا شاهین از لاماری بهتر است یا نه…
اصلا در فیلم ها نبود. همچنین بازخوردی از ماشین هایی که به تعمیرگاه رفتند…مثلا بروید با قسمت تعمیرات نمایندگی ها صحبت کنید، فیلم بگیرید…
ممنون