%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

لیفان ۸۲۰ ؛ معرفی + مشخصات فنی

لیفان ۸۲۰ قرار بود به عنوان یک ستاره در بازار سدان‌های سایز متوسط کشور بدرخشد با این حال نتوانست در ایران به موفقیت چندانی دست پیدا کند.

حجم موتور 2373 سی سی
قدرت 158 اسب بخار
گشتاور 221 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
لیفان 820 ؛ معرفی + مشخصات فنی
منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 11:57
نویسنده حسین باباپور

لیفان ۸۲۰ قرار بود به عنوان یک ستاره در بازار سدان‌های سایز متوسط کشور بدرخشد با این حال نتوانست در ایران به موفقیت چندانی دست پیدا کند.

معرفی لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ یک سدان سایز متوسط است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و با مدل ۲۰۱۵ به دست مشتریان چینی رسید. این خودرو در بازار روسیه نیز عرضه شده و به طور کلی طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تولید آن ادامه پیدا کرده است. در سال ۱۳۹۵ شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت تا این سدان نیمه‌لاکچری میان‌قیمت را به فهرست محصولات مونتاژی خود اضافه کند، اما قیمت آن آنقدر ارزان نبود که مشتریان معمولی به سراغش بروند و آنقدر هم لوکس و جذاب نبود که مشتریان با توان مالی بالاتر قید خرید شاسی‌بلندهای محبوب چینی نظیر جک S5 را بزنند و به جای آن لیفان ۸۲۰ بخرند.

لیفان ۸۲۰ ؛ معرفی + مشخصات فنی

 بنابراین در نهایت این پروژه نسبتا ناموفق در سال ۱۳۹۷ از سوی کرمان موتور متوقف شد و به جای آن این شرکت تصمیم به مونتاژ کراس‌اورهای محبوب گرفت.

طراحی بدنه لیفان ۸۲۰

طراحی ظاهری لیفان ۸۲۰ در زمان خود بسیار لوکس و جذاب دیده می‌شد، به‌ویژه که در آن دوران سدان‌های نیمه‌اقتصادی در بازار ایران تقریباً حضور چندانی نداشتند و محصولات کره‌ای جذاب نیز با قیمت بسیار بالاتری عرضه می‌شدند. چراغ‌های جلو به صورت کشیده در موازات جلوپنجره و سپر پهن سبب شده بود تا چهره این خودرو عریض و پرابهت دیده شود.

لیفان ۸۲۰ ؛ معرفی + مشخصات فنی

حجم‌پردازی نمای جانبی به همراه خطوط شانه‌ای و دیگر برآمدگی‌ها نیز عضلات برآمده این سدان چینی را به خوبی در معرض دید می‌گذاشت. در نمای عقب نیز چراغ‌های کشیده دو تکه و المان‌های متناسب در سپرها و درب صندوق دیده می‌شد که همگی استایلی باوقار و زیبا برای این ماشین چینی به وجود آورده بود.

لیفان ۸۲۰ ؛ معرفی + مشخصات فنی

حتی در حال حاضر نیز لیفان ۸۲۰ به دلیل طراحی متناسب، زیبا و باوقار خود همچنان امتیاز بالایی به دست می‌آورد اما به هر حال در بازار ایران نتوانست محبوب دل مشتریان شود که احتمالاً دلیل آن هم عرضه نامنظم و البته استقبال بالا از کراس‌اورهای میان‌رده بود.

مشخصات فنی LIFAN 820

لیفان ۸۲۰ با یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر و گیربکس شش‌دنده اتوماتیک به بازار راه پیدا کرد. جالب است بدانید که طراحی موتور و پلتفرم این خودرو با یکی از نسل‌های قدیمی تویوتا کمری شباهت زیادی دارد که یکی از نقاط قوت فنی خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی LIFAN 820

به هر حال موتور لیفان ۸۲۰ در بهترین حالت ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور را به جعبه‌دنده و چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. در پی همکاری این موتور و گیربکس، لیفان ۸۲۰ می‌تواند شتاب صفر تا صد معادل ۱۰.۵ ثانیه را در شرایط استاندارد به ثبت برساند. بنابراین چابکی و شتاب‌گیری این سدان چینی در حد قابل قبولی و نسبتا مهیج قرار می‌گیرد. اما میانگین مصرف سوخت آن حدود ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که مقداری بالا به نظر می‌رسد. البته وزن این خودرو نیز حدود ۱۵۴۵ کیلوگرم است و بنابراین با چنین وزنی قطعا نباید انتظار مصرف سوخت پایین‌تر از یک موتور تنفس طبیعی پرحجم را داشت.

برندلیفان
مدل۸۲۰
کلاس بدنهسدان
سال تولید۱۳۹۵ - ۱۳۹۷
حجم موتور۲۳۷۳ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۵۸ اسب بخار
گشتاور۲۲۱ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۸۶۵ میلی متر
عرض۱۸۳۵ میلی متر
ارتفاع۱۴۸۰ میلی متر
فاصله محوری۲۷۷۵ میلی متر
وزن۱۵۴۵ کیلوگرم
حجم باک۶۳ لیتر
مصرف سوخت۸.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/60R16
شرکت عرضه کنندهکرمان موتور
برند نشان مادرلیفان
کشور سازندهچین - ایران

عملکرد موتور و گیربکس این خودرو در حالت کلی نسبتاً هماهنگ و مناسب است اما شاید در برخی موارد می‌توان تاخیر در تعویض دنده‌ها را احساس کرد. همچنین هندلینگ قابل قبولی از این خودرو مشاهده می‌کنید که در کنار سواری نرم و لذت‌بخش می‌تواند سفر نسبتاً خوشی را برای کاربران خود فراهم کند.
گفتنی است حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، باک سوخت به حجم ۶۳ لیتر و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز از دیگر مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ محسوب می‌شوند.

طراحی داخل کابین و امکانات

با ورود به داخل کابین لیفان ۸۲۰ متوجه می‌شوید که فضای داخلی این خودرو نیز تا حدودی از تویوتا کمری ۲۰۰۸ الهام گرفته است. سبک طراحی داشبورد اصلاً هیچگونه اثری از المان‌های پیچیده مدرن را ارائه نمی‌دهد و همان طراحی سنتی اما دلنشین و با ارگونومی مناسب را پیش روی شما می‌گذارد. داشبورد و غربیلک فرمان حس دوران گذشته را القا می‌کنند که البته بوی اصالت تا حدودی در آن به مشام می‌رسد. به هر ترتیب سبک طراحی داشبورد ساده اما باوقار و متناسب است که سطح انتظارات را از یک خودرو تا حدودی برآورده می‌کند.

ترم داخلی مشکی بوده و در قسمت بالای داشبورد از متریال نرم استفاده شده است که سطح کیفی را بالا می‌برد. در سایر بخش‌ها نیز پلاستیک خشک اما نسبتاً خوش‌کیفیت به کار رفته و می‌تواند رضایت نسبی کاربران را به دست آورد. در بخش اطراف پنل تعویض دنده نیز پلاستیک‌های براق مشکی‌رنگ دیده می‌شود که سطح کیفی کابین را بالاتر نشان می‌دهد.

مشخصات فنی LIFAN 820

همچنین در قسمت پشت اهرم تعویض دنده و بخش جلوی آن، برخی محفظه‌های کوچک روی کنسول طراحی شده که برای قرار دادن لوازمی مثل سوئیچ یا گوشی موبایل کاربرد مناسبی دارد. صفحه نمایشگر لمسی این خودرو کیفیت معمولی ارائه می‌دهد و در نور آفتاب شاید خوانایی آن به اندازه مدل‌های جدید نباشد.
فرم صندلی‌ها نسبتاً جادار و ارگونومیک بوده و از بدن سرنشین تا حد مناسبی حمایت می‌کند. ضمن آنکه در مسافرت‌های طولانی نیز تا حدودی موجب جلوگیری از خستگی بدن کاربر خواهد شد.

نقطه قوت کابین لیفان ۸۲۰ فضای بزرگ و جادار آن است که هم به دلیل مساحت مناسب پنجره‌ها نور کافی را به داخل هدایت می‌کند و هم به علت فاصله محوری مناسب، فضای پای نسبتا زیادی در ردیف عقب به سرنشینان هدیه می‌دهد.
در مورد گنجایش صندوق عقب لیفان ۸۲۰ نیز باید بدانید که این خودرو حدود ۵۱۰ لیتر ظرفیت برای قرار دادن لوازم مسافرتی و سایر موارد در اختیار شما می‌گذارد که نسبتا بزرگ و کاربردی خواهد بود.

در مورد امکانات لیفان ۸۲۰ نیز باید به اطلاع برسانیم این خودرو در بازار ایران با تجهیزاتی مثل کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، سنسور نور، فرمان هیدرولیکی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با دوربین عقب، شش کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف و آینه‌های جانبی تاشونده برقی عرضه شده است. این سطح از تجهیزات برای یک خودرو میان‌رده مونتاژی در زمان خودش نسبتا مناسب و قابل‌قبول بوده اما در شرایط فعلی کمبودهایی در آن مشاهده می‌شود.

رقبای LIFAN 820

با اینکه بخت و اقبال با LIFAN 820 یار نبود و آمدن تحریم ها باعث شد تولید آن ادامه دار نباشد اما هنوز هم جای خالی سدانی نظیر آن در میان محصولات مونتاژی به چشم می خورد. با این حال در بازار ایران می‌توان محصولاتی مثل نمونه‌های دست دوم تویوتا کمری ۲۰۰۷، هیوندای سوناتا NF، کیا اپتیما ۲۰۱۰ و… را در رده حریفان لیفان ۸۲۰ قرار داد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسانروف برقی - تریم داخلی چرم مصنوعی - صندلی برقی راننده با گرمکن - کروز کنترل - فرمان هیدرولیک - تهویه اتوماتیک - نمایشگر لمسی - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب - سنسور نور - استارت دکمه ای

مزایا و معایب

مزایاکابین جادار - سواری نرم - توان حرکتی قابل قبول
معایببازار خرید و فروش ضعیف - لوازم یدکی محدود و گران - کیفیت نه چندان ایده آل متریال کابین

سوالات متداول

لیفان ۸۲۰ چه مشخصاتی دارد؟

موتور لیفان ۸۲۰ در بهترین حالت ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن‌متر گشتاور را به جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک و چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. در پی همکاری این موتور و گیربکس، لیفان ۸۲۰ می‌تواند شتاب صفر تا صد معادل ۱۰.۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی را به ثبت برساند.

لیفان ۸۲۰ چه امکاناتی دارد؟

تجهیزاتی مثل کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، سنسور نور، فرمان هیدرولیکی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با دوربین عقب، شش کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف و آینه‌های جانبی تاشونده برقی در لیست امکانات لیفان ۸۲۰ دیده می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی

۸ Responses to “لیفان ۸۲۰ ؛ معرفی + مشخصات فنی”

  1. حمید گفت:

    واقعا ماشین جذاب و سواری نرم و پرقدرتی داره من تو ۴سال ۲تا لیفان ۸۲۰ عوض کردم تا ۱۵۰هزار کیلومتر یدون خرابی حتی کوچیک و ماشینی نسبت به قیمت دنا پلاس ایده ال ترین هست

    ۲۰
    ۱۲
  2. رامین صفایی گفت:

    این آشغال چینی حتی نمی تواند با فرغون
    رقابت کند ، چه رسد به دنا پلاس

    ۲
    ۳۷
  3. ناشناس گفت:

    من قبلا ماشینای زیادی داشتم قبل این سراتو آپشنال داشتم که از نظر قدرت موتور ازش راضی نبودم اما ماشین خوشکل و بازار پسندی بود ..الان دو ساله همین لیفان۸۲۰ رو خریدم ۲۰ تا کارکردش بود تو این دو سال بجز روغن و بنزین خدا شاهده هیچ خرجی نداشته من که ازش راضیم بدرد تو شهر نمیخوره اما خوراکش جاده است راه میره ..حالا با این قیمت ارزون و این موتور و گیربکس عالیش!بزارید پیش فروغونهای ایران خودرو خودتون می‌فهمید کدوم ارزش خرید داره..موفق باشید..

    ۲۷
    ۱
  4. رمضانپور گفت:

    بهتر از پیکانه که با هزار خون و دل و هزاران خدمت به استعمارگر محمدرضا مونتاژ کرد

    ۱
    ۵
  5. مهدی گفت:

    چرا موفق نشد ؟؟؟ بدلیل حجم موتور بالا ، درصد گمرک زیادی رو شامل میشد و در نتیجه سود آور نبود برای عزیزان ، و از طرفی تمام ماشین های جدید چینی با موتور های ۱.۵ یا ۱.۶ وتوربو رو وارد کردند ، حجم موتور پایین میشه گمرک پایین و از طرفی توربو که با این بنزین ها و روغن موتور ها و این شرایط رانندگی ما دیگه معلومه بعد از ۳،۴ سال چی در انتظارمون هست ( دقیق همونجایی که گارانتی ماشین ها تمام میشه )
    من از سال ۹۸ تا الان ۴ تا لیفان ۸۲۰ داشتم ، از این ماشین بهتر تو این رنج قیمتی نیست و بهتون قول میدم اگر تمیز و سالم این ماشین رو داشته باشید بعد از این هیچ ماشین دیگه ای زیر ۲،۵ میلیارد نمیتونید سوار بشید ، تمام لوازم زیربندی و جلوبندی این ماشین ( کمک فنر ، طبق ، موج گیر ، میل مندل های عقب و……) با تویوتا کمری xv40 یکی هست و همین مسئله گویای سواری این ماشین هست

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X