آریزو ۵ اسپرت ؛ ویدیو تست و بررسی و مشخصات فنی
آریزو 5 اسپرت جدید ترین نسخه از ام وی ام آریزو 5 است که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می شود. خودرویی که تغییراتی در ظاهر و امکانات نسبت به نسخه قبل دارد.




آریزو ۵ اسپرت جدید ترین نسخه از ام وی ام آریزو ۵ است که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می شود. خودرویی که تغییراتی در ظاهر و امکانات نسبت به نسخه قبل دارد.
درباره آریزو ۵ اسپرت
ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در واقع نسخه ریبج شده از چری آریزو ۵ است که با پسوند S و با تغییراتی ظاهری در ایران عرضه می شود. چری آریزو ۵ سدان کامپکت کمپانی چری است که از سال ۲۰۱۶ تا امروز در بازارهای هدف عرضه می شود. این خودرو اساس فنی و پلتفرم یکسانی با خودروهایی مثل فونیکس آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم دارد. این مدل چری یکی از محصولات استراتژیک چری در بازارهای صادراتی به حساب می آید و جالب است بدانید که آریزو ۵ در ایران پرفروش ترین سدان چینی بازار بوده است. ام وی ام آریزو ۵ اسپرت چهارمین نسخه از این سدان پر فروش در ایران است و تا کنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه فروش از نسخه های مختلف این سدان را در ایران داشته ایم.

شرکت مدیران خودرو با معرفی آریزو ۵ اسپرت می خواهد روند خوب فروش این سدان چینی را ادامه دهد. در ادامه این سدان را از تمام جهات بررسی می کنیم.
حتما ببینید : تست و بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای
طراحی و ابعاد بدنه
سبک کلی طراحی بی تغییر مانده و تغییرات در جزئیات رقم خورده اند. در قسمت جلو سپر و جلوپنجره تغییر کرده و طرح آبشاری جدید و کرومی در جلوپنجره بکار رفته است. سپر هم برجسته تر و اسپرت تر شده تا کاملا طراحی جلو نسبت به نسخه قبل متمایز باشد. در نمای جانبی کلیپرهای قرمز رنگ اولین چیزی است که نظر شما را جلب می کند اما تغییر دیگری دیده نمی شود. در عقب هم طراحی سپر و دیفیوزر تغییر داشته است.

به طور کلی سعی شده تا طراحی آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخه قبل اسپرت تر شده باشد. البته که با معرفی این خودرو بسیاری از علاقه مندان این طراحی را نپسندیدند و اعتقاد داشتند که نسخه قبل زیباتر بود. البته جوان ترها به دلیل اسپرت بودن ظاهر این سدان، بیشتر جذب آن شدند. بنظر می رسد بازار هدف اصلی مدیران خودرو هم برای این محصول مشتریان جوان باشد.

با سدانی با اندازه تقریبی برابر بهمن ریسپکت پرایم مواجهیم و این یعنی این خودرو نه بزرگ است و نه کوچک. آریزو ۵ اسپرت با ۴,۵۳۲ میلیمتر طول، ۱,۸۱۴ میلیمتر عرض، ۱,۴۸۷ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۶۵۰ میلیمتری در رده سدان های کامپکت تا متوسط قرار می گیرد.
مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت
در بحث فنی تفاوتی با نسخه قبل آریزو ۵ دیده نمی شود و همچنان زیر کاپوت پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو را داریم. این پیشرانه که از سری موتورهای چری با فناوری AVL اتریش است. موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.
سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است و این یکی از نکاتی است که شاید باعث شود سواری در ردیف دوم آریزو ۵ اسپرت چندان نرم نباشد. این در حالی است که در رقیب مستقیم این خودرو یعنی ریسپکت پرایم از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است.

برند | ام وی ام |
مدل | آریزو ۵ اسپرت |
کلاس بدنه | سدان |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | 1498 سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژ |
قدرت | ۱۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 10.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تورشن بیم |
طول | ۴۵۳۲ میلی متر |
عرض | ۱۸۱۴ میلی متر |
ارتفاع | 1487 میلی متر |
فاصله محوری | ۲۶۵۰ میلی متر |
وزن | 1330 کیلوگرم |
حجم باک | ۴۸ لیتر |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۰۵/55R17 |
برند نشان مادر | چری |
کشور سازنده | ایران - چین |
کابین و امکانات
در داخل طراحی رنگ زمینه مشکی را دارد. روی داشوبرد طرح پیانویی مشکی رنگ را داریم و صفحه نمایشی در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد. دریچه های تهویه افقی طراحی شده اند و روی رودری ها هم روکش چرم مصنوعی با تودوزی نارنجی رنگ دیده می شود که همین ترکیب در صندلی ها هم دیده می شود. فرمان D کات بهمراه کنترلر های روی آن کار را برای راننده آسان تر می کند. جلوآمپر آریزو ۵اسپرت از نوع آنالوگ بوده و کامپیوتر سفر در وسط آن قابل مشاهده است.

به طور کلی طراحی کابین در نهایت سادگی انجام شده و می توان گفت برای سدانی در این رده قیمتی قابل قبول است. پنل تهویه در نسخه جدید تغییر کرده و امکاناتی مثل صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو به لیست آپشن ها اضافه شده است. شما می توانید لیست کامل امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو را در لیست مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت مطالعه کنید.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - سامانه کنترل پایداری الکتریکی |
امکانات رفاهی | سانروف برقی - سنسور نور - تریم داخلی چرم مصنوعی - رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی - چراغ روشنایی روز - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تهویه الکتریکی دستی - نمایشگر لمسی - سنسور پارک و دوربین عقب - کروز کنترل - فرمان کمکی برقی - استارت دکمه ای - قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت - آینه های تاشو برقی - صندلی برقی راننده - گرمکن صندلی های جلو |
معایب و مزایا
مزایا | طراحی اسپرت جدید - امکانات کامل تر نسبت به نسخه قبل - عملکرد فنی قابلذ قبول |
معایب | نبود سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب - بازار کارکرده نه چندان خوب - پیشرانه توربو و حساسیت به کیفیت سوخت |
قیمت بازار و کارخانه
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۴۳۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان |
حتما بخوانید : قیمت روز خودرو
رقبای آریزو ۵ اسپرت
در بازار می توان رقبای مستقیم و همکلاس این خودرو را فونیکس آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم دانست. که البته هر دو در رده قیمتی بالاتری قرار دارند. اما اساس پلتفرم در هر سه سدان یکسان است و همین باعث می شود هر سه خودرو در واقع رقیب هم به حساب بیایند. البته این سدان با خودروهایی مثل تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک هم مقایسه می شود اما از نظر قیمت در رده بالاتری در بازار قرار می گیرد.

قیمت آریزو ۵ اسپرت
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۴۳۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان |
حتما ببینید : قیمت روز خودرو
آلبوم تصاویر ام وی ام آریزو ۵ اسپرت




































سوالات متداول
موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.
این خودرو در کنار امکاناتی مانند سانروف برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، آینه های تاشو برقی و… به صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو مجهز شده است.
اسپرت !!! خب باید المان های خودروی اسپرت رو داشته باشه.. حداقل یه گیربکس اتومات داشته باشه. سی وی تی واقعا خسته کنندست
ترمز دستی ساده با حس حال رانندگی عالی.. چرا گرم کن؟ خب سردکن بذارن. مگه تو قطب شمال زندگی میگنیم
باز خداروشکر کیلومتراش تبلت نشدن
خودرهای ایرانی چینی کره ای هم سگمنت رو مسابقه و دوئل بذارید و به چالش بکشید مثه (تارا vs آریزو)
مگه شرکت مدیران خودرو تو ایران نیست. بریم چین بیاریمش ایران. خیلی ارزون تره که ۱۲۰۰۰*۴۹۰۰۰ میشه ۵۸۸ میلیون
دلاور خان چاگریم. کی بیاییم نمایشگاه خودرو اطلاعات خودرویی رد بدل کنیم
چشم امر دیگه
میخوای قهوه هم بیاریم بخوری واسمون
حداقل میگفتی با دنا اتومات مقایسه بشه معقول تره تا تارا🤣🤣
آخر ویدیو گفتید اگر چالشی با خودرو سازها دارید بیان کنید ما بررسی می کنیم و.. ما که بیان کردیم گفتیم مدیران هنوز خودرو ما نداده، چیزی نگفتید که!
سلام وقت بخیر. در حال حاضر تمام شرکت ها درگیر تاخیر هستن و اینو ما تو مطالبمون گفتیم. بازم پیگیری می کنیم
اکثر نظرات کاربران تو فضای مجازی رو خوندم اکثرا این طراحی جدید آریزو ۵ که اسپورت هست رو نپسندیدن، من هم به حرف fl آخر نام خودرو توجه نکردم متاسفانه به اشتباه خودروی اسپورت ثبتنام کردم، این ظاهر جدیدش رو اصلا نمی پسندم، ماشین به اون ظریفی رو بد ریخت کرده طراح این خودرو، این جلو پنجره به ماشینای شاسی وبزرگ میخوره نه این
به حرف آخرش دقت نکردی؟!؟
قبل ثبت نام واسه رنگ و جزییات زنگ میزنن میپرسن و شما نفهمیدی
عزیز من مگه آریزو ۵ اسپرت با اف ال فرقی داره😶یکین
حسین دلاور خسته نباشی. واقعا تفضلی قدر تو رو ندونست. از وقتی اومدی اینجا اسب بخار دیگه جذابیتی نداره
باسلاملطفاخودروی شاهینرو هم بررسی کنید ممنون.
سلام وقتت بخیر
بسیار کارت درسته فقط یه لطفی بکن و تست ترمز هم بگیر که به نظرم کارتون تکمیا تر بشه
خیلی عالی بود.نکات جالب و مورد توجهی رو گفتین.ممنون
انتخاب بهتر بی دردسرتر کم استهلاکتر میرسه به جک j4 مابقی پولتون رو هم سکه تمام بخرید
یا حق
جک j4 فیس قدیمی و خسته کننده ای داره
دلاور داداش اینو راست میگه دیگه واقعا اسب بخار هیچ جذابیتی نداره من خودم از وقتی که آخرین خودرو راه اندازی شده فقط و فقط شما رو دنبال میکنم دیگه از اسب بخار هم خبری ندارم 😂واقعا قدرتو ندونستن
بسیار توضیحات عالی و مهندسی بود. ممنونم
سلام وقت بخیر
در خصوص سیستم مالتی مدیا درسته که امکان کم و زیاد کردن از روی ال سی دی امکان پذیر نیست و حتی خاموش روشن کردنش؟
به نظر شما گزینه جایگزین برای خرید داریم؟
نقد خوب و منصفانه ای بود
دمتون گرم
عاااااااااااالی بود
از روی کلید های فرمان میتونید کم و زیاد کنید توی صفحه نمایش من ندیدم ولی خاموش کردن رو بایستی از روی مانیتور خاموش کنید
لطفا و خواهشا تیگو ۷ پرو هم بررسی کنید، آخه چرا این ماشین را از قلم افتاده