ام وی ام x22 پرو دنده ای ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید.
1499 سی سی
116 اسب بخار
143 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید.
درباره ام وی ام x22 پرو دنده ای
تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد. نام اصلی این خودرو تیگو ۲ پرو بوده که در سالهای اخیر توسط کمپانی چینی چری به بازار جهانی عرضه شده است.
اخیرا گروه خودروسازی مدیران خودرو قصد دارد نسخه ام وی ام X22 پرو MT یا همان ام وی ام X22 پرو دنده ای را با ظاهر تا حدی شبیه به X22 PRO اما با تغییراتی در بخش فنی به بازار ایران عرضه کند. X22 پرو دنده ای ، خودرویی اقتصادی از نوع هاچ بک کراس و در کلاس طراحی B است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه تری نسب به نسل قبلی خود (MVM X22) دارد.

X22 دنده ای با اینکه یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما توانسته سطح امکانات به نسبت خوبی را با توجه به رده قیمتی ، در خود جای دهد و ارزش خرید خود را بالا ببرد. در ادامه بیشتر به ام وی ام X22 پرو دنده ای می پردازیم.
طراحی و ابعاد بدنه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT
به صورت کلی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است.

چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد.
همچنین در نمای جلو x22 پرو دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است. در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود.

یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد. در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. به لحاظ کلی خطوط طراحی ام وی ام X22 پرو دنده ای ، خطوط طراحی مناسب و قابل قبولی هستند همچنین سعی شده است با استفاده از رنگهای مناسب دیگر که در قسمت هایی مثل رکاب ، باربند ، رینگها و… شاهد آن هستیم درکنار رنگ اصلی بدنه ، در این بخش ظاهری جوان پسندانه داشته باشیم.
نمای عقب ام وی ام X22 پرو MT به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و شاهد تغییرات زیادی نیستیم. چراغ های عقب مانند چراغ های نسل های قبلی خود است و به وسیله یک نوار به هم متصل شده اند و در مرکز این نوار لوگو MVM قرار گرفته اند. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر دز سپر به هم متصل شده اند.
حتما ببینید : ویدیو معرفی آریزو ۵ اسپرت
مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو دنده ای
موتور X22 پرو دنده ای، موتوری ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و مجهز به زنجیر تایم و از نسل سوم موتور های چری است که قادر است قدرت نهایی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند.

شاید با خود بگویید که این همان موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. از نکات مثبت ام وی ام ایکس ۲۲ دنده ای می توانیم به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کنیم.سیستم تعلیق جلو آن از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را فراهم می کند.
| برند | ام وی ام |
| مدل | X22 پرو دنده ای |
| کلاس بدنه | هاچ بک کراس |
| سال تولید | ۱۴۰۲ |
| حجم موتور | ۱۴۹۹ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | تنفس طبیعی |
| قدرت | ۱۱۶ اسب بخار |
| گشتاور | ۱۴۳ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
| حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | ۵ دنده دستی |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | تویست بیم |
| طول | ۴۲۰۰ میلی متر |
| عرض | ۱۷۶۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۵۷۰ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۵۵۵ میلی متر |
| وزن | ۱۲۳۸ کیلوگرم |
| حجم باک | ۴۸ لیتر |
| مصرف سوخت | ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۰۵/۵5R16 |
| برند نشان مادر | چری |
| کشور سازنده | ایران - چین |
میزان حجم با بنزین ام وی ام X22 پرو دنده ای ، ۵۰ لیتر است و میزان مصرف سوخت هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اقتصادی بودن این محصول و با توجه به اینکه موتور X22 پرو دنده ای از نوع تنفس طبیعی است انتظار می رود میزان مصرف سوخت میانگین آن نزدیک به عدد ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ لیتر باشد.
کابین و امکانات
در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود. طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. بخش بالای رو دری ها از جنس پلاستیک خشک اما طرح دار است و کیفیت معمولی دارد. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است.

طراحی رو دری های بخش سرنشینان عقب نیز همانند سرنشینان جلو است. در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است.
در قسمت پایین بخش میانی کنسول می توان به پورت usb و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد. در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم. در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند.

همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد. ارتفاع بخش عقب و فضای پای سرنشینان عقب با توجه به ابعاد خودرو مناسب است .
حتما ببینید : ویدیو معرفی ام وی ام X33 کراس
تفاوت ها با نسخه اتوماتیک
مهم ترین تفاوت میان این دو، در بخش فنی است. قوای محرکه X22 pro یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری است و گیربکس آن از نوع ۹ سرعته CVT می باشد اما در نسخه X22 PRO MT قوای محرکه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. چراغ های روشنایی اصلی در نسخه اتومات از نوع LED بوده اما در نسخه دنده دستی از نوع هالوژنی است. ترمز دستی در نسخه اتومات به صورت برقی و در نسخه دنده دستی به صورت مکانیکی است. در ام وی ام x22 pro با دنده اتوماتیک قابلیت auto hold وجود دارد. اما در ام وی ام X22 پرو دنده ای این قابلیت وجود ندارد.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
| امکانات رفاهی | سانروف برقی - تریم داخلی چرم مصنوعی - سنسور نور - کروز کنترل - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - تهویه الکتریکی دستی - فرمان کمکی برقی - گرمکن صندلی های جلو - رینگ آلومینیومی - کامپیوتر سفر - سنسور پایش باد تایرها - آینه تاشو برقی - نمایشگر لمسی - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب |
مزایا و معایب
| مزایا | مصرف سوخت مناسب - امکانات رفاهی قابل قبول - فضای کابین به نسبت مناسب - پیشرانه کم استهلاک |
| معایب | متریال نه چندان با کیفیت قطعات کابین - سواری به نسبت خشک در بخش عقب - تعلیق قدیمی در بخش عقب |
رقبای ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT
ام وی ام X22 پرو را می توان در نسخه دنده ای رقیب رنو ساندرو استپ وی، ام وی ام X22 دنده ای قدیمی، پژو 207i پانوراما دنده ای و… دانست. همچنین نمونه اتوماتیک این خودرو با محصولاتی چون بک X3 پرو و جک S3 رقابت می کند.
قیمت بازار و کارخانه
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۱,۲۵۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان |
حتما بخوانید : قیمت روز خودرو
تست و بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای
وقتی وارد کابین X22 پرو دنده ای می شوید، با فضایی جذاب تر از قبل مواجه هستید. اما باید بدانید که کیفیت آنچنان بهتر نشده و همان سبک اقتصادی به شما ارائه شده است. ارگونومی کابین X22 پرو دنده ای تا حد قابل قبولی مناسب است و از سویی دید راننده به بیرون خوب ارزیابی می شود. فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف جلو منطقی بوده و در بخش عقب آنچنان با کابین جاداری طرف نیستیم. ولی باید گفت که فضای بار این خودرو نسبت به رقبا خوب و مناسب است.

وقتی خودرو را روشن می کنیم، نفوذ صدا به کابین قابل قبول است. اما با کمی فشردن پدال گاز، نفوذ صدا به کابین بیش از حد انتظار می شود. عملکرد فرمان کمکی برقی X22 پرو دنده ای خوب و مناسب است و راحتی خوبی را به راننده می دهد. همچنین حرکت های عرضی این خودرو تا حد قابل توجهی به صورت مکانیکی خنثی می شوند و گاهی سیستم کنترل پایداری الکتریکی به کمک می آید. باید گفت که این خودرو پایداری بهتری از ام وی ام ۳۱۵ دارد، اما همچنان در بحث هندلینگ زیاد ایده آل رفتار نمی کند. تعلیق X22 پرو MT در بخش جلو مناسب و قابل قبول است. اما به خاطر ساختار سیستم تعلیق عقب، تا حدی ضربه ها از جاده به سرنشینان عقب منتقل می شود.
در مورد وضعیت جعبه دنده X22 پرو MT باید گفت که تغییر وضعیت دسته دنده در این خودرو نرم انجام می شود. اما تا حدی کلاچ این محصول ام وی ام سفت است و به خاطر ضرایب دنده، گاهی در ترافیک های شهری به تعداد زیادی تعویض دنده نیاز است. اما می توان گفت که هماهنگی موتور و گیربکس در این خودرو بهتر از نمونه های قبلی انجام شده است.
مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده ای خوب و منطقی است. در صورت رانندگی عادی با این خودرو می توان مصرف سوخت مناسبی را ثبت کرد. توان حرکتی پیشرانه X22 پرو MT خوب و منطقی است و می تواند نیازهای روزمره را بر طرف کند. اما باید بدانیم که به خاطر نوع برنامه ریزی پیشرانه و از طرفی ضرایب جعبه دنده، شتاب این خودرو آنچنان خوب و مناسب نیست و در حد رقبای خود توان دارد.

نتیجه گیری در مورد X22 Pro دنده ای
ام وی ام X22 پرو دنده ای را می توان خودرویی بهتر از X22 دنده ای قدیمی دانست. طراحی بهتری دارد و امکانات بیشتری را به راننده ارائه می دهد. همچنین فناوری پیشرانه ها بهبود یافته و این پیشرانه استهلاک کمتری نسبت به نمونه های توربو شارژ دارد. اما باید بدانیم که شاید تعویض دنده های این خودرو برای ما جذاب نباشد و کیفیت متریال کابین X22 پرو دنده ای نتواند نظر ما را جلب کند. شتاب این خودرو ایده آل و منطقی نیست و گاهی نیاز ما را بر طرف نمی کند. همچنین حجم نفوذ صدا به کابین این محصول ام وی ام تا حدی زیاد است و شاید برای بسیاری مورد پسند نباشد.
تست نفوذ صدا به کابین ام وی ام X22 پرو دنده ای
این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.
| نام خودرو | خاموش | دور آرام | ۲۰۰۰RPM | ۸۰Km/h | تخت گاز |
| ام وی ام X22 پرو دنده ای | ۳۷.۸ | ۴۰.۷ | ۵۰.۴ | ۶۴.۹ | ۷۴.۱ |
آلبوم تصاویر ام وی ام X22 pro دنده ای





























سوالات متداول
قوای محرکه X22 pro MT یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶سوپاپ است نهایت قدرت ۱۱۶اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را به وسیله گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چهار جلو منتقل می کند.
از جمله امکانات ایمنی این خودرو می توان به esp ، کنترل شروع حرکت در سربالایی ، کنترل حرکت در سرازیری، ترمز عقب دیسکی ، سیستم راهنمای تعویض دنده و… و از جمله امکانات رفاهی می توان به آینه جانبی برقی تاشو ، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب ، سانروف، فرمان دی کات، سیستم مالتی مدیای ۹ اینچی لمسی با سیستم عامل اندروید ، چراغ روشنایی روز (day light) ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… اشاره کرد.
شرایط فروش سدان لوکس فونیکس اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
قیمت آریزو ۶ جی تی در بازار چند است؟
ام وی ام ۵۵۰ ؛ مشخصات فنی + معرفی
سدان اسپرت مدیران خودرو چه امکاناتی دارد؟ نگاهی به آپشن های آریزو ۶ جی تی





قطعات خودروی چینی ب راحتی گیر میاد یا توی این بودجه بریم سراغ تارا و دنا توربو؟
سلام تا سه سال گارانتی هست قطعه نمیخواد ولی بیمه بدنه حتما انجام بدین
شما همون تارا و دنا را انتخاب کنید براتون بهتره
قطعا دنا از این آشغال جینی بهتره. اصلا قابل نقایسه نیستن
والا من دنا داشتم راضی نبودم ازش مصرف سوخت بالا و صداری زیاد میومد داخل ماشین
دنا پلاس توربو اتوماتیک تولید ۱۴۰۱ دارم، سه ماهه واسه ایرادات الکی مثل خرابی بالابر شیشه، کولر، دکمه های روی فرمون و… همه اش دنبال نمایندگی ام خدمات پس از فروش ایرانخودرو هم افتضاحه.هر کی میگه دنا خوبه از واقعیت خبر نداره
دنا اتومات توربو داشتم واقعا مصرفش بالاست کلافه ت میکنه
من تحویل گرفتن این ماشین رو ماشین خوبیه ولی واقعا عجیبه لااقل برای من نشانگر دمای محیط نداره…تاریخ نداره…و وقتی رو کروز میذاری نشان دهنده سرعت دیجیتال نداره که مثلا میخای اضافه کنی بذاری رو ۱۱۰ یا ۱۱۵ باید اضافه ک کردی صبر کنی ببینی عقربه سرعت رو چند وایمیسته..و اینکه جا برای جک نداره باید ولش کنی امون خدا تو کف صندوق عقب…صندوق پران نداره باید بری بیرون در صندوق خودت با دست باز کنی…اگه اینارو نادیده بگیری ماشین خوشگل و نرمیه..مصرفش خوبه و فرمون نرمی داره مانتیتورش بزرگه و کار باهاش راحته کولر و بخاریشم جوابگوست.
نشانگر دمانداره کنترل کروز روی فرمان هست میشه تنظیم کرد ۵ تا ۵ تا سرعت بالا و پایین میشه جک زیر صندلی جلو شاگرد فیکس میشه
جای جک زیر صندلی سرنشین جلو هست اونجا فیکس میشه
من۶سال ایکس ۲۲ قدیمی داشتم فروختم دنا خریدم ولی از دنا راضی نبودم فروختمش ۲۲پرو خریدم
بعضی ها تجربه رانندگی با این خودرو رو نداشتن و اسم اشغال روش میزارن اما بلید گفت بله این خودرو هرچقدرم بد و بی کیفیت باشه. واقعا از تمام محصولات ایرانخودرو و سایپا کیفیت عالی داره من هفت سال این خودرو رو داشتم. بعد هفت سال همون کیفیت اولیه خودرو حفظ شده و عملکرد خوب و قابل قبولی داره
من این ماشینو میخوام ولی ججوری؟😅
قشنگه ، بقولا فقط میتونیم بگیم ای کاش میشد داشته باشم…
سلام الان اتو خسروانی داره اقساطی میده یک سر به سایت دیوار بزن آدرسش هست برو بخر خدایی از ماشین ایرانی خیلی بهتره تو ایرانی ها فقط تارا بخر موتور کم استهلاکی داره
سلام x22 تاسمه تایم دارد یا زنجیر تایم
زنجیر تایم
زنجیر تایم
شما کافیه اراده کنی…
سه سوته ماشین کلیدش دست خودته
😊
عرض سلام.هنگام خرید ام وی ام x22pro از هرکی مشاوره گرفتم گفتن نخر آشغال چینیه.گوشم بدهکار نشد و رفتم صفرشو خریدم الان دقیقا فردا میشه ۱ سال.قبل این ۲۰۷ و ۲۰۶ تیوفایو داشتم .چندسال قبلشم پرشیا داشتم .با تمام وجود و در کمال صداقت از تمام ماشینهای داخلی یک سرو گردن که چه عرض کنم تا کمر بالاتره.به حرف هیچکس گوش ندین واسه استفاده و سوار شدن بسیار ماشین خوب و کم مصرف و با کیفیتی هست.جاهایی که با این ماشین رفتم دنا موتور میسوزونه.تازه ۵ سال گارانتی رایگان تمام قطعات داره غیر از لامپ و لنت.تا ۵۰ هزار کیلومترم سرویس تعویض روغن رایگانه.برا کدوم ماشین ایرانی چنین خدماتی سراغ دارین
درود
ویدوئوهای زیادی از شما دیدم که خیلی خوب و کامل توضیح میدین و ضمیمه کردن طنز و شوخی خیلی تست و بررسی خودرو رو جذاب میکنه
ولی ولی ولی ولی ولی … واقعا متاسفم از ویدئوی بررسی ایکس ۲۲ پرو ام تی ،
بدترین بررسی خودرویی بود که میتونستین انجام بدین
این ویدئو رو بذارین جزئ اولین ویدئو هاتون تا بقیه فکر کنن تازه شروع کرده بودین به کار بررسی
امیدوارم با یک ویدئوی خوب و کامل جبران کنید
البته با این حال هنوز هم برای دیدن تست و بررسی خودرو از ویدئوهای شما استفاده و به بقیه پیشنهاد میکنم
شاد و سلامت باشید
لنتقاد باید سازنده باشه نه کوبنده. وقتی انتقاد میکنید دلیلش هم بگید مثلا فلان چیزو توضیح ندادید وقتی دلیلتون نمیگید همه میتونن بی دلیل بگن بد بود.
بنظرم که خوب بود مثل بقیه بررسی ها.
بنظرم بررسی مثل همیشه عالی
به نظرتون تارا دستی بهتره یا ایکس ۲۲پرودستی؟
اگه کسی اطلاع کافی داره ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام . در کل تارا بهتر است
چرا تارا؟ دلیلشو میفرمایید
فضای کابین، ارگونومی صندلی ها، پایداری، ضریب دنده و غیره در تارای دنده ای بهتره اما x22 امکانات رفاهی بیشتری داره
جناب من قول میدهم تا حالا پشت فرمون تارا ننشسته اید. ارگونومی صندلی تارا یک شوخی بی مزه هست.
حداکثر ۱۵ دقیقه لازمه تا کمرتون به شدت درد بگیره
تارا مفتش گرونه. از حلبی روغن ساختنش
در بین ماشینهای صفر با این پول من باشم شاهین میخرم که هم موتور قویتری داره و هم ظاهر زیبا تر و هماهنگ تر و بازار دست دوم بهتری هم داره اما خب دردسر نگهداری از توربو و کیفیت پایینتر متریال کابینش هم از معایبشه از بین ماشینهای کارکرده هم من باشم رنو ساندرو میخرم که از لحاظ ظاهر و امکانات و… ضعیفتره و یه ماشین قدیمیه اما از لحاظ موتوری کاملا سره با تشکر از آقای دلاور
موتور قوی؟ هن!!!!!! ۱۰۸ اسب شد قدرت؟
حالا x22 هم موتور جت روش نیست همونم همینقدر قدرت داره اما گشتاور شاهین بیشتره
شاهین که موتور کوییک روشه با اتاق سنگین
سلام برای سیستم ملتی مدیا این خودرو میشه برنامه های اندروید نصب بشه لطفا هرکی اطلاعات داره راهنمایی کنه؟
سلام نه نمیشه
صرفا ب گوشی وصل میشه برای رهیابم همون گوگل مپ گوشی رو صفحه نمایش ماشین نشون داده میشه
مانیتور اندروید نیست متاسفانه
مانیتور اندروید هست
سلام ممنون از بررسی بسیار عالی تون
خداقوت دلاور
یکی از تفاوتهاش با مدل اتوماتش چراغهای هالوژنی بود
آیا امکان تعویض لامپهای هالوژنی با ال ای دی نیست؟
راحت میتونین عوضشون کنین ولی پولش زیاده
به نظرتون رنگ مشکی خوشکل تره یا سفید با سقف مشکی . X22pro منظورم هست
سلام دوستان امروز یک
X22pro mt گرفتم صفر
ولی وقتی خواستم از روی رند پارکینگ با شیب ۳۰ درجه بیام بالا ماشین نتونست بیاد بالا و خواموش شد با زحمت و نیم کلاج و بشدت پرکار تونستم بکشمش بالا
می خوام بدونم همه همین مشکل و با ماشینشون دارم یا ماشین من مشکلی داره؟
ممنونم
قطعا مشکل شما موردی هست چون شیب سی درجه شیب زیادی نیست ماشین خیلی ضعیف ترم میره
من این ماشین مدل ۴۰۱ به مدت ۱۰ داشتم خیلی راضی بودم الان فروختم که صفرشو بخرم من دنا تارا سوار نشدم چون دیگه از این ماشین خیلی راضی بودم حس خوبی به آدم میده
صفحه کلاچت مشکل داره احتمالا باید صفحه عوض شه
مشکلش صفحه کلاچ نیست.عین خلی از دریچه گازهای برقی تاخیر در عملکرد پدال گاز داره که با ریمپ اصولی رفع خواهد شد.
صفحه کلاچت ریگلارژ کن . تا بدتر نشده .
رنک سفید کامل،نمایندگی میگفت سقف مشکی دچار آفتاب سوختگی میشه
راستش من یک ام وی ام ایکس ۲۲ پرو ام تی میخوام بخرم صفر ولی میترسم میگم یک وقتی نکنه تو جاده کم بیاره و توقع منو برآورده نکنه چون ماشین توی جاده و سینه کشی خودشو نشون میده و حداقل ۵۰۰ کیلومتر توی جاده باهاش باید رانندگی بشه هیچ ماشینی حتی ماشینهای خوب هم توی شهر خودشون رو نشون نمیدن از قدیم گفتن ماشین باید گلیمش رو از آب بکشه ممنون
کشش توی جاده و سربالایی، خیلی خوب هست.
من حدود چهار ماهه گرفتم x22 اسپورت لاکچری مدل دنده ای والا راضیم. شتاب اولیه مثل توی فایو کمی کمتر اما در جاده برو هستش و خوب و عالی می ره.کم هم نمیاره سواری خوبی داره ترم و راحت امکاناتش هم خوبه یک چرخش می ارزه به دنا و شاهین و خودرو های در پیتی وطنی.
اونا رو با هم قیاس کنید.خودروهای مرگ!!!!!
در ضمن استحکام بدنه ای خوبی هم داره.از فامیل های پلیس جاده ایتون بپرسین بهتره. برای سلامتی خودتون اول ارزش قائل بشید تا اینکه ماشین پرشتاب وطنی که بدنه نداره رو بخرید.از ما گفتن بود.والسلام.
اتفاقا توی جاده ناامیدت نمیکنه اما توی شهر مخصوصا شروع حرکت مثل اینه که کولر روشن کرده باشی (البته شاید ماشین بنده ایراد داشته باشه که البته توی گازانتی اول با اینکه گفتم کاری براش نشد) توی جاده خوبه البته ماشین بنده مصرفش هم بالا ست حتی توی جاده صدی ۹ میسوزوند با یک پژو پرشیا موتور جدیدا همسفر بودیم و به نسبت اون مصرف ما بیشتر بود . یک مورد ایراد اصلی قطعاتشه که با اینکه توی گارانتی هست اما قطعاتش نیست یا باید ماشین چندین ماه بخوابه در صورت خرابی یا باید ازاد گیر بیارین!!! که اینم از عجایبه.
فعلا که جلو تولید هم اتوماتیک هم دنده ای رو گرفتن و دیگه قرار نیست ارائه بشه (باید میگفتم مونتاژ)
بجاش x33 میاد که واقعا قشنگ بود
شاید این متن باعث بشه تصمیم بهتری بگیری
سلام به همه ی دوستان من چند روزی بود که تصمیم به خرید خودرو x22pro گرفتم تو هر جمعی مطرح میکردم همه بدون منطق و فقط به خاطر حجم موتور و … مخالفت میکردن تمام وبسایت هارو بررسی کردم کل فیلم های بررسی نگاه کردم و با توجه به بررسی های خودم سطح انتظاراتم رو پایین آوردم ولی تصمیم گرفتم که این خودرو رو بخرم و حالا میخوام تجربه استفاده خودم رو پس از این همه بررسی بگم ظاهر خودرو که مشخص و سلیقه ای هست وقتی داخل خودرو نشستم خیلی حس خوبی بهم دست داد آینه تاشو برقی فرمان زیبای دبکات دیسپلی خوب طراحی مینیمال و جذاب فضای کاربردی خیلی زیبا ترمز برقی آف کردم استارت رو زدم خیلی نرم بی صدا حرکت کردم و لبخند رضایتم رو از اینه دیدم همون لحظه فهمیدم چه تصمیم درستی گرفتم تست کردم تو کفی تو سربالایی عملکردش به جرات میتونم بگم ۱۰۰ هیچ تمامی خودرو های داخلی رو میزنه حتی توی سربالایی ایست کامل کردم عقب رفت بعد از تاخیری چند ثانیه ای بود و عملکرد خیلی خوبی داشت چقدر با گیربکس هماهنگ چقدر نرم چقدر شتاب ماشین خوب و وقتی که داشتم همه ی تست هارو میگرفتم تمامی فیلم های که دیدم اومد تو ذهنم و حس کردم که چقدر جانبدارانه قضاوت میکنند و چقدر نظر شخصی خودشون رو تحمیل میکنند و به نظر من اصلا قابل اعتماد نیستند و نمیشه بهشون استناد کرد و چقدر مردم ما وقتی حتی تجربه یک بار رانندگی با این خودرو رو نداشتند این قدر قطعی میگویند نه به درد نمیخورد من نه عاشق این برند نه فن ام وی ام هستم فقط با توجه به بودجم بین خودرو های صفر اتومات بخشی تارا دنا جک اس ۳ تصمیم گرفتم x22pro ie رو انتخاب کنم دنا و تارا که پیت حلبی و تمام جک اس ۳ هم ماشین خوبیه ولی موتور تنبلی داره و انتخاب من x22pro ie بود اگر با این ماشین حال میکنی بخر تمام
سلام حداقل از نظر شتاب مقایسه بین دنا و ایکس۲۲ شما قطعا درست نیست. قدرت و شتاب دنا رو با ایکس ۲۲ مقایسه میکنید؟؟
ظلمه واقعا.
درسته همیشه از خودروی داخلی بد میگیم. اما به جرات حداقل قدرت و سرعت موتور دنا با این خودروهای چینی قابل مقایسه نیست. با احترام.
داداش گلم سلام. اتفاقا من هم دقیقا عقیده شما رو دارم. نباید بدون داشتن دانش نظر داد. من پشت تمام ماشینهای ایرانی و خارجی نشستم. به واسطه کار توی کارخانه های خودرو سازی پشت تمام ماشینهای چینی هم نشستم تا دلت بخواد. تمام محصولات ام وی ام از فونیکس بگیر تا آریزو و ام وی ام ها بدنه هاشون واقعا حرف ندارن. بدنه ورق فولادی مشبک هست با خیال راحت سوار شید. من حتی برای خانوادم همین ماشینها رو توصیه کردم. از لحاظ ایمنی و راحتی عالی هستن. تنها اعتراض من به قیمت هست که چرا باید به این قیمت به ما فروخته بشن. ماشینی که تو بازار جهانی به بیست هزار دلار فروخته میشه چرا باید به منه ایرانی که خودم دارم با دستای خودم تولیدش میکنم به چهل یا شصت هزار دلار فروخته بشه؟ چرا باید صاحبان این مملکت چنین اجازه ای بدن؟؟؟ ببین این حرفو کی داره میزنه. کسی که خودش تو کارخونه خودرو سازی کار میکنه.لیاقت ایرانی این نیست برادران و خواهران من.
سلام . من میخوام این ماشین رو بخرم و تمام نظرات رو خوندم . یک سوال داشتم . آیا روی این ماشین میشه گیربکس رو از دستی به اتومات تغییر داد
میشه عوض کرد ولی چراع از گارانتی خارج میشه
خیلی هم عالی مبارکت باشه،منم کوییک داشتم سرطان ،فرختم ،x22پرو ثبت نام کردم،
آقا من یه مدته خریدم
یکی اینکه درهاش نمیدونم از کجا هوا میکشه داخل همش رو مخه آدمه
دوم اینکه چراغ هاش نور بالاش عالیه ولی نور پایین خیلی داغونه
از نظر فنی خوبه خودش هم کم و بیش نرمه
حالا ایشالا نمایندگی مشکل رو حل کنه
ایکس ۲۲ پرو دنده ای ماشین خشک تریه از نظر سیستم تعلیق یا پژو ۲۰۷ های جدید ایران خودرو؟
سلام
بین X22pro MT و شاهین اتومات کدوم انتخاب بهتریه؟
من شاهین اتومات دارم ، در نظر دارم که بفروشم و X22pro MT بخرم.
دوستان نظر بدند
X22 پرو خوبه.شاهین با موتور تیوفایو وگریبکس at.
این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه
سلام. میخواستم بدونم رکاب ایکس ۲۲ تحمل چه وزنی رو داره؟ اصلا میشه روی اون وایستاد یا فقط دکوری و نمایشیه؟
سلام ، تحمل وزنش خوبه من با ۹۷ کیلو وزن راحت روش می ایستم و سانروفشو تمیز می کنم
سلام تفاوت x22mtدنده ای وx22اکسلنت دنده ای
بغیرازظاهر درچی هست لطفا راهنمایی بفرمایید
برای خرید کدوم بهتر هست؟
x22 pro دارم، چراغ های نورپایین و نوربالاش خیلی ضعیفه. دوستان هم همین مشکل رو دارن؟
علامت نورپایین رو صفحه نمیاد، علامت چراغ کوچیک برام میاد
سلام x22pro حد اکثر وزنی که رکابش میتونه تحمل کنه چقدر هست؟ جسارته ولی خودم بالای ۱۰۰کیلو هستم اگه اطلاعاتی دارید لطفا توضیح دهید ممنون
داداش اونقدری از سطح زمین بالاتر نیست که نیاز بشه پا روی رکابش بزاری . واسه بچه خوب و بزرگسال اصلا نیاز پیدا نمیکنه
سلام x22pro صندلی های عقبش هیچ امکاناتی داره ؟ مثلا پشت صندلی اش برای وسایل جا داشته باشه یا نه؟
سلام ببخشید کسی درباره مالتی مدیا ایکس ۲۲ پرو اطلاعاتی داره که چه اممکاناتی داره و میشه باهاش چیکار کرد؟
سلام مالتیمدیا ایکس ۲۲ پرو بجز مسیریاب چه امکانات دیگه ای داره؟
سلام
ظاهرا که فعلا خوبه
من با مشورت کساییکه داشتم گرقتن
کسی x22 pro mt
داشته؟
فقط یه چیزی فکرمو مشغولش میکنه
امپر آبنش چقد باید بالا باشه
وسطه همیشه
بله من دوساله x22pro دنده ای دارم سیستم ترموستات این خودرو وتنظیم دما همیشه آمپر آب بعد از حدود ۶ دقیقه وسط میمونه
X22pro چرا بعد از کارکرد سریع دمای آب پشت آمپر وسط میمونه و حین حرکت پایین نمیاد تا وقتی که ماشین برای مدت زیادی خاموش شود
ممنون میشم راهنمایی کنید