تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

رنو ساندرو استپ وی اگرچه یک کراس اوور واقعی محسوب نمی‌شود، اما با ظاهر شاسی‌بلند مانند خود توانست محبوبیت بیشتری نسبت به مدل هاچ‌بک کسب کند.

حجم موتور 1598 سی سی
قدرت 105 اسب بخار
گشتاور 140 نیوتن متر
انتقال قدرت دی
رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی
منتشر شده در 05 مهر 1404 ساعت 14:29
نویسنده حسین باباپور

رنو ساندرو استپ وی اگرچه یک کراس اوور واقعی محسوب نمی‌شود، اما با ظاهر شاسی‌بلند مانند خود توانست محبوبیت بیشتری نسبت به مدل هاچ‌بک کسب کند.

معرفی رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای

شرکت رنو به کمک زیرمجموعه رومانیایی خود یعنی کمپانی داچیا، از یک هاچ‌بک اقتصادی با نام ساندرو رونمایی کرد که بر اساس پلتفرم رنو ال ۹۰ تولید شده بود. این خودرو نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ به معرض دید عموم گذاشته شد، اما ۱۰ ماه بعد شرکت رنو برزیل نسخه کراس‌اور شده ساندرو را به نمایش گذاشت که با اعمال برخی تغییرات، ظاهر آن شبیه به یک کراس‌اوور کوچک شده بود.

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

تغییراتی مثل اضافه شدن فلاپ‌های دور گلگیر و باربند، به همراه افزایش ارتفاع کم، هاچ‌بک ساندرو را تبدیل به یک کراس‌اوور کوچک کرده بود. این خودرو در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ توسط شرکت پارس خودرو در ایران به صورت مونتاژی عرضه شد و پس از آن، به دلیل شروع تحریم‌ها، کلیه محصولات فرانسوی از جمله رنو ساندرو استپ وی از خط تولید پارس خودرو کنار گذاشته شدند.

طراحی بدنه رنو ساندرو استپ وی

طراحی بدنه رنو ساندرو استپ وی بر اساس هاچ‌بک ساندرو انجام شده است، بنابراین تغییرات زیادی روی این خودرو صورت نگرفته و همان چهره معمولی و ساده قدیمی در استایل بدنه ساندرو استپ وی نیز مشاهده می‌شود. با این حال، اعمال تغییراتی مثل اضافه شدن فلاپ‌های پلاستیکی مشکی رنگ دور سپر، تغییر رنگ و طرح سپر جلو، اضافه شدن باربند سقفی و برخی جزئیات دیگر سبب شده تا چهره و استایل رنو ساندرو استپ وی نسبت به مدل هاچ‌بک جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد و آن‌ها را مجاب کند که قیمت بیشتری برای این مدل کمی فیس‌لیفت و افزایش ارتفاع پیدا کرده بپردازند.

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

با این حال، این خودرو در مقایسه با بعضی حریفان چینی مثل ام وی ام ایکس ۲۲ اسپرت اکسلنت خیلی پرجزئیات ظاهر نشده و کماکان همان استایل قدیمی را ارائه می‌دهد. این نکته سبب می‌شود تا در برابر حریفان چینی و مدل‌های جدیدتر که از لحاظ قیمتی در بازار ایران با آن‌ها رقابت می‌کند، استپ وی چندان استایل جذاب و امروزی ارائه ندهد. البته باید توجه داشت که ما در مورد نسل اول رنو ساندرو استپ وی صحبت می‌کنیم که حدود ۱۶ سال پیش طراحی شده و در نتیجه برای مقایسه با محصولات امروزی، کمی قدیمی و از مد افتاده به شمار می‌رود.

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

بنابراین، اگر سادگی و اصالت در طراحی مورد توجه قرار گیرد، می‌توان گفت که این خودرو از این نظر امتیاز قابل قبولی به دست می‌آورد، اما درباره نوع طراحی و جزئیات به کار رفته در فرم المان‌های اصلی نظیر چراغ‌ها و سپرها نمی‌توان خیلی روی این کراس‌اور مونتاژی حساب باز کرد.

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای با همان موتور موجود روی اعضای خانواده تندر ۹۰ عرضه شده است. بنابراین، پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور روی این محصول مونتاژی پارس خودرو انجام وظیفه می‌کند. این پیشرانه برای ارسال نیرو به چرخ‌های جلو از گیربکس ۵ دنده دستی سری JHQ یا بازطراحی شده کمک می‌گیرد که دیگر مشکل پارگی گردگیر پلوس و خروج روغن جعبه دنده در آن وجود ندارد. ضرایب دنده نیز نسبت به گیربکس موجود روی خانواده تندر ۹۰ قدیمی تغییر کرده تا عملکرد پیشرانه و گیربکس هماهنگ‌تر باشد.

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

این ترکیب فنی اجازه می‌دهد تا رنو ساندرو استپ وی ظرف مدت زمان حدود ۱۰.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میزان مصرف سوخت آن نیز ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین میزان شتاب رنو ساندرو استپ وی در قیاس با کراس‌اورهای تنفس طبیعی بازار ایران نسبتا مهیج و سرحال‌تر به نظر می‌رسد، در حالی که اکثر محصولات مشابه رقم شتاب بیش از ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیه را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، میانگین مصرف سوخت ساندرو استپ وی نیز در حد نرمال و نسبتاً پایین ارزیابی می‌شود، به ویژه در مسافرت‌های طولانی و بین‌شهری این ویژگی باعث رضایت خاطر مالک شده و از مراجعه مکرر به پمپ بنزین جلوگیری می‌کند.

برندرنو
مدلساندرو استپ وی دنده ای
کلاس بدنههاچ بک کراس
سال تولید۱۳۹۵ - ۱۳۹۸
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۰۵ اسب بخار
گشتاور۱۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۵ سرعته دستی
انتقال قدرتدی
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
طول۴۰۲۴ میلی متر
عرض۱۷۵۳ میلی متر
ارتفاع۱۵۸۴ میلی متر
فاصله محوری۲۵۸۸ میلی متر
وزن۱۱۵۸ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۱۸۵/65R15
شرکت عرضه کنندهپارس خودرو
برند نشان مادررنو
کشور سازندهایران - فرانسه

رنو ساندرو استپ وی حدود ۱۱۹۳ کیلوگرم وزن دارد و بنزین مورد نیاز خود را از باک ۵۰ لیتری تأمین می‌کند. رینگ چرخ ۱۵ اینچی به همراه سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون جلو، تعلیق محور پیچشی نیمه مستقل عقب و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ساندرو استپ وی نسل اول به شمار می‌رود. خوشبختانه، به دلیل اشتراک فنی نسبتاً کامل این خودرو با دیگر محصولات خانواده تندر ۹۰، کلیه لوازم یدکی در بازار موجود است و از لحاظ تأمین قطعات مشکلی در بخش فنی ساندرو استپ وی وجود ندارد. ضمن آنکه موتور این خودرو دوام و کارایی بالایی دارد که در صورت رعایت سرویس‌های تعویض روغن و فیلتر، به این زودی‌ها دچار خرابی نمی‌شود.

طراحی داخل کابین و امکانات رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای

ساندرو استپ وی دنده‌ای در بخش طراحی کابین تقریباً همان داشبورد قدیمی رنو ال ۹۰ را دارد که کمی تغییرات در آن اعمال شده است، ولی در مجموع همان حال و هوای قدیمی را ارائه می‌دهد. داشبورد از مد افتاده، بدون جزئیات جذاب و تزیینات دلنشین، با تم خاکستری و برخی تزیینات نقره‌ای، بسیار خسته‌کننده بوده و راننده یا سرنشینان از دیدن آن حس دلچسبی به دست نخواهند آورد. متریال استفاده شده در ساخت داشبورد و درها از جنس پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت است که حس بازگشت به عهد بوق را منتقل می‌کند. بنابراین چه از لحاظ کیفیت متریال و چه از لحاظ طراحی، نمی‌توان امتیاز بالایی برای کابین این خودرو در نظر گرفت.

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ ای ؛ معرفی + مشخصات فنی

اما از جهت میزان جادار بودن کابین باید گفت که یکی از اتاق‌های نسبتاً بزرگ و جادار در جمع کراس‌اورهای کوچک بازار ایران را تجربه می‌کنید، به طوری که افراد بزرگسال از حضور در آن لذت خواهند برد و محدودیت چندانی آن‌ها را اذیت نمی‌کند.

در مورد امکانات، این محصول به صورت استاندارد با تجهیزات حداقلی نظیر دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، به همراه شیشه بالابرهای برقی و آینه‌های جانبی برقی عرضه می‌شود. اما به صورت سفارشی و آپشنال می‌توان روی این خودرو تجهیزات دیگری مثل سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، مانیتور سرنشینان عقب و دوربین عقب را نیز دریافت کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - ترمز ABS و EBD
امکانات رفاهیتهویه دستی - صندلی های دستی - کامپیوتر سفر - رینگ آلومینیومی - شیشه ها و آینه های برقی - کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان - باربند تزئینی

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ مناسب - سواری به نسبت نرم - استهلاک کم
معایبامکانات رفاهی و ایمنی کم - طراحی ساده - متریال اقتصادی در کابین - توان حرکتی نه چندان ایده آل

رقبای رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای

در بازار ایران، رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای با محصولاتی مثل ام وی ام ایکس ۲۲ پرو وین، ایکس ۳۳ اس، لیفان ایکس ۷۰، جک اس ۵ دنده‌ای و برخی دیگر از کراس‌اورهای جمع‌وجور و کوچک بازار رقابت می‌کند.

سوالات متداول

ساندرو استپ وی دنده‌ای چه مشخصاتی دارد؟

رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای با همان موتور موجود روی اعضای خانواده تندر ۹۰ عرضه شده است. بنابراین، پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور روی این محصول مونتاژی پارس خودرو انجام وظیفه می‌کند. این پیشرانه برای ارسال نیرو به چرخ‌های جلو از گیربکس ۵ دنده دستی سری JHQ یا بازطراحی شده کمک می‌گیرد که دیگر مشکل پارگی گردگیر پلوس و خروج روغن جعبه دنده در آن وجود ندارد.

ساندرو استپ وی دنده‌ای چه امکاناتی دارد؟

در مورد امکانات، این محصول به صورت استاندارد با تجهیزات حداقلی نظیر دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، به همراه شیشه بالابرهای برقی و آینه‌های جانبی برقی عرضه می‌شود. اما به صورت سفارشی و آپشنال می‌توان روی این خودرو تجهیزات دیگری مثل سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، مانیتور سرنشینان عقب و دوربین عقب را نیز دریافت کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X