%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

سایپا 421P کراس اوور شرکت سایپا به حساب می آید که در واقع نمونه مونتاژ شده چانگان CS35 است و این خودرو با نشان سایپا به تولید می رسد.

حجم موتور 1392 سی سی
قدرت 155 اسب بخار
گشتاور 255 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 05 شهریور 1404 ساعت 18:30
نویسنده آرام عزیزی

سایپا 421P کراس اوور شرکت سایپا به حساب می آید که در واقع نمونه مونتاژ شده چانگان CS35 است و این خودرو با نشان سایپا به تولید می رسد.

گروه خودروسازی سایپا یکی از شرکای تجاری برند چانگان است و به نوعی اولین شرکت ایرانی بود که به سراغ این شرکت برای مونتاژ محصولات آن رفت. چانگان در دورانی به ایران راه یافت که شرکت های ایرانی با خودروسازان اروپایی و چینی همکارهای گسترده ای داشتند. در آن دوران انبوهی از خودرو های چینی که در ابتدای راه بودن و نسبت به دیگر تولید کنندگان همانند کیا، هیوندای و … حرفی برای گفتن نداشتند به بازار ایران راه یافتند. سر انجام همکاری سایپا و چانگان با لغو برجام همسو بود و چانگان بلافاصله از ایران رفت. شرکت چانگان یکی از قدیمی‌ ترین خودروسازان چین است که ریشه آن به سال ۱۸۶۲ بازمی‌ گردد. این شرکت در حال حاضر یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به شمار می‌ رود و در زمینه تولید خودروهای سواری، تجاری و برقی فعالیت دارد.

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

یکی از تولیدات این شرکت که به ایران راه یافت چانگان سی اس ۳۵ بود و با استقبال گسترده ای همراه شد، این خودرو بعد از گذشت چندین سال از ورود به ایران به دلیل کیفیت مناسب محبوب است. با آزاد شدن واردات خودرو شرکت سایپا به سراغ محصولات ایران نشان رفت و دو محصول چانگان CS35 پلاس و CS55 پلاس را در سامانه خودروهای وارداتی عرضه کرد و با استقبال مشتریان مواجه شد. سایپا تصمیم به مونتاز این دو خودرو از این برند چینی را گرفته و بعد از مونتاژ چانگان CS55 پلاس با نام سایپا 441P به سراغ چانگان CS35 پلاس رفته است و قرار برای این می باشد که این خودرو با نام سایپا 421P یا چانگان CS35-پلاس SKD در خطوط تولید سایپا مونتاژ شود.

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه SAIPA 421 P

طراحی سایپا 421P نسبت به آنچه از چانگان های قدیمی دیده بودیم بسیار متفاوت است. سبک طراحی های چانگان به واسطه به کار گیری طراحان به نام المان های مدرنی و جدید را به خود دیده اند. طراحی سایپا ۴۲۱ پی به سرپرستی طراح سابق مزدا شاون کیسلینگ انجام شده و در آن از دو زبان طراحی V-Shape Forward و Wing-movement aesthetics استفاده شده است که چانگان چنین سبکی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. در بخش جلوی این خودرو چراغ های LED کشیده را داریم که بوسیله یک نوار ال ای دی به هم متصل شده اند و نشان سایپا بر محل سابق لگوی چانگان در وسط این نوار قرار دارد.

طراحی بدنه SAIPA 421P

برجستگی های روی گلگیر بهمراه قطعات پلاستیکی در سایپا 421P باعث شده تا این کراس اوور پهن تر و مرتفع تر بنظر برسد و خطی برجسته از بالای گلگیر جلو تا گلگیر عقب کشیده شده است. رینگ های این خودرو همانند تیپ ۳ چانگان سی اس ۳۵ پلاس وارداتی ۱۸ اینچی است. در عقب چراغ ها به هم پیوسته طراحی شده اند و الگوی Y در گوشه چراغ های عقب تکرار می شود. دیفیوزر در پایین سپر با رنگی دودی طراحی شده و در گوشه های سپر دو خروجی گرد اگزوز را می بینیم. در مجموع طراحی چانگان CS35 پلاس SKD مدرن و البته جذاب است و می تواند در رده کراس اوور ها کوچک حرفی برای گفتن داشته باشد. وسط چراغ های عقب همانند جلو نشان سازنده از چانگان به سایپا تغییر پیدا کرده است. در این صفحه می توانید قیمت ماشین های داخلی و خارجی را به روز مشاهده کنید.

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی سایپا 421P

موتور این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد و در تست های فنی این قوای فنی از هماهنگی مناسبی برخودار بوده اند. نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت های آن می توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد.

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
برندسایپا
مدل421P
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور 1392 سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۱۵۵ اسب بخار
گشتاور۲۵۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۳۳۰ میلی متر
عرض۱۸۲۵ میلی متر
ارتفاع۱۶۶۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۰۰ میلی متر
وزن 1390 کیلوگرم
حجم باک۵۳ لیتر
مصرف سوخت۷.۶۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/45R18
شرکت عرضه کنندهسایپا
برند نشان مادرچانگان
کشور سازندهچین - ایران

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم ولی به دلیل مهندسی خوب و سیستم مدیریت کنترل پایداری هوشمند هندلینگ مناسبی را اراء می دهد. پیشرانه SAIPA 421P استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دریافت کرده و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کابین و امکانات ۴۲۱ پلاس

کیفیت متریال استفاده شده در کابین این خودرو را می توان نسبت به رقبا مرغوب رده بندی کرد. رویه داشبورد با سافت تاچ های نسل جدید پوشش داده شده و رویه رودری ها نیز در بخش هایی که دست با آن ارتباط دارد با پلاستیک نرم پوشش داده شده است. صندلی های این خودرو به صورت کامل چرمی هستند و از فوم با نرمی مناسب در آن استفاده شده که راحتی خوبی را به سرنشینان انتقال می دهد.

سایپا 421P ؛ کابین و امکانات 421 پلاس

در داخل کابین تریم دو رنگ را روی داشبورد و رودری ها می بینیم. یک پنل یکپارچه دو صفحه نمایش مالتی مدیا و جلوآمپر دیجیتال را در خود قرار داده است. فرمان از نوع D کات بوده و قسمت پایین آن قهوای رنگ طراحی شده تا کمی از سادگی طراحی داخلی کاسته شود. دسته دنده از نوع مکانیکی است و دکمه های تنظیم سیستم تهویه در روبروی دسته دنده طراحی شده اند. در این خودرو با یک کراس اوور کامپکت یا کوچک طرف هستیم و فضای عجیب و غریبی در ردیف دوم نداریم اما نسبت به همکلاس های این خودرو، سایپا 421P دارای فضا نسبتا قابل قبولی است.

سایپا 421P ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

این کراس اوور به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد، سقف پانوراما، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سقف پانوراما و … مجهز است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی
امکانات رفاهیفرمان کمکی برقی - جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا - سنسور پارک و دوربین عقب - دوربین پارک زیر آینه شاگرد- کروز کنترل - ترمز پارک برقی – اتوهلد - سنسور نور - تهویه اتوماتیک - استارت دکمه ای - سقف پانوراما

مزایا و معایب

مزایااستفاده از سری پیشرانه های جدید چانگان - طراحی مدرن و اسپرت - امکانات کامل به نسبت قیمت
معایبنبود برخی از امکانات رفاهی و ایمنی - سیستم تعلیق ساده در عقب

رقبای 421P

سایپا ۴۲۱ پی در یکی از حساس ترین سگمنت های خودرویی بازار ایران قرار دارد که رقابت در آن بسیار سخت است. این خودرو رقیب مستقیم کراس اوور های کوچک تولید داخل و مونتاژی چینی به حساب می آید و حتی رقبای در خود شرکت سایپا نیز برای این خودرو تعریف می شود. از جمله خودروهایی که در مقابل سایپا ۴۲۱ پلاس یا همان چانگان CS35 پلاس اس کی دی می توان به؛ سیتروئن C3-XR، ام وی ام X5، ام وی ام X55 پرو، کراس اوور ملی ری را، لاماکو فلو، آریا و تیگارد ایکس ۳۵ پلاس هستند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سایپا ۴۲۱ پی چه مشخصات فنی دارد؟

موتور این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد و در تست های فنی این قوای فنی از هماهنگی مناسبی برخودار بوده اند. نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت های آن می توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم ولی به دلیل مهندسی خوب و سیستم مدیریت کنترل پایداری هوشمند هندلینگ مناسبی را اراء می دهد. پیشرانه SAIPA 421P استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دریافت کرده و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سایپا ۴۲۱ پی چه امکاناتی دارد؟

این کراس اوور به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد، سقف پانوراما، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سقف پانوراما و … مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رامین گفت:

    جالبه نمونه وارداتی در سامانه قیمتش کمتر از مونتاژی در میاد. یعنی .. تو سرشون. ضمنا کیقیت رنگ مونتاژی در حد صفره. نابود یعنی. برید بخرید.

    ۳۳
    ۲
    • ناشناس گفت:

      فقط می تونم بگم مسولین این نظام در حد نظام و حکومت این مردم نیستن
      هیچ دست آوردی نداشتن ندارند
      فقط دزدی فقط مونتاژ چرا نباید بزارن جوان ایرانی از خود چیزی نشون بده چقدر منافع شخصی به منافع ملت و ملی صدمه زده و دارند می زنن

      ۷۲
      ۱۳
    • محمد گفت:

      این چه طرز قیمت گذاری هست که تو سایپا p421 اعمال کردن.مردم این خودرو برای قیمت و صرفه اقتصادیش میخرن ولی سایپا اومده کلی قیمتشو برده بالا،واقعا جای تاسف هست که هیچ نظارتی نیست

      ۹
      ۰
  2. محمد گفت:

    سلام تورا بخدا حالا که مونتاژ خودمان است اون مبالغ کمری که حداقل ۷۰۰یا ۸۰۰ میلیون است را بخاطر مردم ‌م کنید

    ۱۲
    ۲
    • محمد گفت:

      خودروهای چینی وقتی در ای آن مونتاژ میشن بخاطر بومی سازی کیفیتش میاد پایین. بنده لاماری دارم شیشه ها و لاستیک و صندلیها و باطری ایرانی شده و کافیه شما با نمونه وارداتی مقایسه کنی واقعا بی کیفیت شده و ماشین بنده بعد دوماه شیشه جلو ترک خورده و بردم نمایندگی هیچ اقدامی نمیکنند

      ۱۱
      ۱
  3. محسن عرب احمدی گفت:

    باید دید چه قیمتی در بازار داره و برای خرید این برند سایپا چه امکانات شرایطی قرار میده

    ۱۳
    ۱
  4. حسن گفت:

    قیمت وارداتی از مونتاژی پایین تر داره میده ..یعنی هر کی بخره جز ضرر تا تحویلش بدن چیزی نداره.زمان تحویل قیمت بازار ارزون تر از کارخونه خواهد بود ..

    ۷
    ۹
  5. اسپایدربتمن گفت:

    از ماشین خوشم اومده و طراحی خوبی داره ولی آریا بیشتر به چشم یک رقیب واسه ماشین میاد نه ریرا لوگوی سایپا هم بهش میاد از آخرین خودرو میخوام یک رندر و فیس لیفت جدید برای ابن خودرو طراحی کنه بعلاوه ی یک نسخه ی آفرود و پیکاپ

    ۰
    ۸
  6. Artin گفت:

    این آشغال با این اتاق موتور پراید روشه ..۱۳۹۲ سی‌سی..بخدا که پراید توربو کنید بهتره ..حداقل اصالت کره ای آمریکایی داره ..آخه ابله ها، مسئولین ازگل کپچر شرکت رنو موتورش ۱۲۰۰ سی سی ولی اون کجا و خودروهای آشغال شرکت های دزد عربی ایران‌خودرو و سایپا کجا ..بعد اومدی براش رقیب ساختی ؟؟فقط ریرا ی آشغال ایران‌خودرو رقیبش و بس

    ۸
    ۷
  7. حسین گفت:

    اونقدر خوب از این ماشین نوشته اگه بی ام و داشته باشی میفروشی این و میخری
    ماشین با مصرف ترکیبی بالای ۷ توسال ۲۰۲۵

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X