%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

این موتور الکتریکی کوچک ولی قدرتمند ؛ انقلابی در دوچرخه‌های برقی ایجاد می کند

منتشر شده در 22 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
این موتور الکتریکی کوچک ولی قدرتمند ؛ انقلابی در دوچرخه‌های برقی ایجاد می کند

گاهی اوقات بسته‌ای کوچک می‌تواند تأثیری بزرگ بگذارد؛ این دقیقاً داستان موتور جدید مکسون ایر اس (Maxon Air S) است. با وجود طراحی مینیمال و ابعاد ظریف و کوچک که به راحتی در فریم دوچرخه پنهان می‌شود، این موتور قدرت بسیار زیادی داشته و می‌تواند در مواقع ضروری به کمک دوچرخه‌سوار بشتابد.

نسخه‌ای قوی‌تر از مدل استاندارد

شرکت مکسون پیشتر نسخه استاندارد موتور ایر را روانه بازار کرده است. نسخه S در واقع ارتقا یافته و گشتاور تولیدی آن به ۹۰ نیوتن متر می‌رسید. بد نیست بدانید این رقم سه برابر بیشتر از خروجی نسخه استاندارد ایر است.  نکته جالب توجه اینکه این میزان گشتاور توسط سیستمی (شامل موتور و باتری ۴۰۰ وات ساعتی) تولید می‌شود که تنها ۳.۸ کیلوگرم وزن دارد. در سال‌های اخیر موتورهای کوچک‌تری را در بازار دیده‌ایم، اما یک موتور میان‌ محور با چنین نسبت وزن به توانی واقعاً کمیاب است.

موتور ایر S تنها ۱۰۰ گرم سنگین‌تر از نسخه قبلی است، اما با این حال خروجی آن سه برابر شده و حالا می‌تواند ۹۰ نیوتن‌ متر گشتاور و ۶۲۰ وات توان تولید کند. این اعداد آن را وارد قلمرو موتورهای میان‌ محور قدرتمند مخصوص مسیرهای سخت و کوهستانی می‌کند؛ همان محدوده‌ای که تاکنون فقط موتورهای سنگین‌تر به آن دست پیدا می‌کردند.

این موتور الکتریکی کوچک ولی قدرتمند ؛ انقلابی در دوچرخه‌های برقی ایجاد می کند

چرا موتور مکسون ایر S در بازار دوچرخه‌های برقی اهمیت دارد؟

موتورهای کوچک و در عین حال قدرتمند، امکان ساخت دوچرخه‌های برقی فوق‌سبک را فراهم می‌کنند؛ چیزی که پیشتر امکان‌پذیر نبود. اکنون برخی از دوچرخه‌های مجهز به مکسون ایر S وزنی در حدود ۱۵ کیلوگرم دارند. این عدد بسیار کمتر از وزن دوچرخه‌های برقی تمام ‌تعلیق رایج در بازار به حساب می‌آید. بخش زیادی از این برتری وزنی به لطف موتور باریک و طراحی یکپارچه باتری به دست آمده است.

افزایش گشتاور از ۳۰ نیوتن ‌متر در نسخه قبلی به ۹۰ نیوتن ‌متر در ایر S، به معنای بهبود قابل توجه مانورپذیری در شرایط مختلف است. این ویژگی باعث می‌شود دوچرخه‌های سبک‌وزن در شتاب‌گیری و عبور از مسیرهای شیب‌دار حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند. پیشتر برای کنترل وزن، معمولاً توان موتور قربانی می‌شد، اما حالا می‌توان بدون کاهش قدرت، وزن را پایین نگه داشت. بسیاری از دوچرخه‌هایی که از مکسون ایر S استفاده می‌کنند، حتی از نگاه یک رهگذر عادی اصلاً شبیه دوچرخه برقی نیستند.

با موتور برقی ایر S، مکسون تعادلی کم‌نظیر بین طراحی فوق ‌سبک و گشتاور بالا برقرار کرده است. این موتور، دوچرخه‌های برقی سبک‌وزن را وارد سطح تازه‌ای از عملکرد می‌کند؛ جایی که راکب هم چابکی و هم قدرت را به طور همزمان در اختیار دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. نادر ن گفت:

    سلام این مو تور اگر بتواند روی ویلچرهای برقی معلولین کار گذاشتە شود خیلی عالیست چون ویلچرهای کنونی خیلی سنگین و در جابجایی مشکل دارند وقتی باطری تمام میشە

    ۱۴
    ۱
  2. ریشه‌ی پاینده گفت:

    خرما بر نخیل دست ما کوتاه

    ۹
    ۴
  3. ایرانی گفت:

    در شهرهای پر آفتاب ایران اگر یک پنل خورشیدی بالای سر دوچرخه سوار نصب شود هم سایبان است و هم این موتور کوچک را بکار می اندازد.

    ۱۴
    ۱
  4. علی گفت:

    خیلی جالب و برای استفاده در ایده های جدید قبل اجراست ..در ضمن اگر یکی از این موتور برقی دوچرخه رو خریدار باشیم به کجا مراجعه کنیم ؟ ممنون این اولین باره دیدگاه و نظر مو ارسال کردم .

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X