%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰

بررسی اولیه دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳ ؛ هیولای سریع و خشن خیابانی

منتشر شده در 02 تیر 1403 ساعت 17:00
نویسنده حسین باباپور
دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳

از ۱۷ سال پیش تاکنون در مجموع بیش از ۳۵۰،۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت دوکاتی مانستر فروخته شده که با کسب عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ بولونیا، چیزی شبیه یک افسانه واقعی در بین طرفداران دوکاتی به نظر می‌رسد. برند دوکاتی نیز با قرار گرفتن تحت مالکیت آئودی AG، به طور قابل توجه تکامل یافته است. آئودی با تثبیت مالکیت این شرکت که قبلاً چند بار دست‌ به‌ دست شده بود، به این سازنده موتورسیکلت که به طوفانی بودن شهرت داشت، مشروعیت و محبوبیت بیشتری بخشید و آن را دوباره متولد کرد.

بررسی مشخصات فنی دوکاتی مانستر sp

با نزدیک شدن به دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳، متوجه چندین پیشرفت نسبت به نسل قبلی آن، یعنی مانستر ۸۲۱ خواهید شد. وزن این موتورسیکلت به میزان قابل توجه ۱۹ کیلوگرم کاهش یافته است و این در حالی است که موتور L شکل ۹۳۷ سی سی آن بعد از اصلاح، در مجموع حدود ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند این میزان توان نسبت به مانستر S4RS مدل ۲۰۰۶ حدود ۳۷ اسب بخار کمتر است و آن مدل نیز ۱۱ کیلوگرم سنگین‌تر بود.

از آن دوران تاکنون مانستر نیز دستخوش تغییرات جدی در طراحی و ساختار شده است. برای شروع، دوکاتی در سال ۲۰۲۰ از فریم شبکه‌ای فولادی این مدل دست کشید و به جای آن از یک اسکلت آلومینیومی بسیار سبک‌تر استفاده کرد که وزن آن تنها به ۲.۷ کیلوگرم می‌رسد. کلاچ خشک پر سروصدا نیز حذف شده و با یک کلاچ روغنی معمولی‌تر جایگزین شده است.

بررسی ارگونومی و تجهیزات الکترونیک

ارگونومی به لطف کف باریک زین که ۸۴ سانت از سطح زمین فاصله دارد، برای انواع فرم بدن‌ها مناسب‌تر حس می‌شود. البته مدل SP تقریباً ۲.۵ سانت از مانستر استاندارد بلندتر است، اما با زین‌های ۸۱ یا ۸۵ سانتی‌متری نیز موجود ارائه می‌شود.

طراحی دوکاتی مانستر SP 2023

مجموعه کاملی از تجهیزات و فیچرهای الکترونیکی شامل سه حالت سواری، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت، ABS و امکان تعویض دنده سریع در این موتورسیکلت وجود دارد.

قیمت مدل SP معادل ۱۵۵۹۵ دلار اعلام شده که نسبت به مانستر پلاس ۲۶۰۰ دلار گران‌تر است. این موتورسیکلت همچنین دارای سیستم تعلیق Ohlins، لاستیک چسبنده‌تر پیرلی دیابلو روسو IV، اگزوز Termignoni با مجوز استفاده در خیابان، یک دمپر فرمان، کالیپرهای جلو Brembo Stylema و یک باتری لیتیوم یون است. یک صفحه کلاستر ۴.۳ اینچی TFT دارای ‌وضوح عالی، یک دورسنج گرافیکی بزرگ و یک نشانگر دنده نیز در مانستر اس پی وجود دارد.

تجربه سواری

موتور ۹۳۷ سی سی با صدایی بم و رسا روشن می‌شود که با وجود لوله‌های اگزوز Termignoni، بیش از حد بلند و آزاردهنده به گوش نمی‌رسد. به لطف همپوشانی ۱۱ درجه‌ای زمان‌بندی سوپاپ Testastretta، انجین L-Twin روان‌تر از همیشه کار می‌کند و گشتاوری یکنواخت تولید می‌کند که به طور محسوس در محدوده ۹۲۵۰ دور در دقیقه بسیار پرقدرت احساس می‌شود. این در حالی است که در دوره‌های گذشته، عملکرد انجین های مانستر تجربه‌ای دراماتیک‌تر را رقم می‌زد؛ چراکه با لرزش قابل توجه در دور پایین و دورهای بیش از ۱۰هزار همراه بود.

طراحی دوکاتی مانستر SP مدل 2023

جدیدترین نسخه SP به طور قابل توجهی با هر یک از شش دنده خود به طور مطلوب و مورد انتظار حرکت می‌کند. همچنین سامانه تعویض سریع Ducati Quick Shifter هم به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به کلاچ، دنده‌ها را بالا و پایین ببرید.

مانستر SP هنگام پیچیدن در خیابان‌های شهر، احساس چسبندگی ، ایمن و چابک بودن می‌دهد. طرفداران قدیمی دوکاتی ممکن است متعجب شوند که لوله‌های اگزوز Termignoni، که در گذشته صدای خشن و کوبنده‌ای ایجاد می‌کردند، اکنون صدای ملایم‌تری از خود ساطع می‌کنند. دلیل (یا شاید مقصر) این امر الزامات سخت‌گیرانه‌تر یورو ۵ و مقررات ایالات متحده است.

کاهش جرم فنری ناشی از کالیپرهای Brembo رده بالا و فلنج های آلومینیومی به همراه دوشاخ سبک‌تر Ohlins NIX30، هندلینگ بی‌دردسر و کیفیت سواری به طرز شگفت‌ انگیزی پایدار را به مانستر می‌بخشد. نوع عملکرد اهرم ترمز عالی به نظر می‌رسد و سیستم ABS سه حالته، حالت فقط جلو یا در صورت تمایل خاموش را به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید کنترل کشش را آزمایش کنید، می‌توانید سیستم را در هر یک از هشت مورد تنظیمات پیش‌فرض قرار داده یا آن را به طور کامل غیرفعال کنید.

حداکثر گشتاور در 6500 دور در دقیقه قابل دسترس است که در آن محدوده انجین بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد و در کل سواری پایدار و باثبات را برای کاربر ایجاد می‌کند.

چراغ جلو دوکاتی مانستر SP

نتیجه‌گیری

در حالی که خریداران بالقوه مانستر SP احتمالاً به دلیل ویژگی‌های ممتاز آن جذب این محصول دوکاتی خواهند شد، ممکن است هنگام مقایسه با رقبا کمی شوک دریافت کنند. مطمئناً، ۱۵ هزار دلار که حتی پول چرخ‌ها و ترمزهای سرامیکی کربنی یک آئودی R8 هم نمی‌شود، مبلغ چندان بالایی برای یک موتور سنگین دوکاتی (آئودی) به نظر نمی‌رسد اما وقتی در بازار بچرخید، رقبایی سرسخت مثل BMW F900R با پکیج پریمیوم به قیمت ۱۰۹۰۰ دلار و یاماها MT-09 SP با قیمت ۱۱۵۰۰ دلار و… یافت می‌شوند که می‌توانند شما را از خرید دوکاتی مانستر SP دور کنند.

دوکاتی مانستر SP علی‌رغم اینکه بعضی از ویژگی‌های کلیدی اختصاصی خود را کنار گذاشته است، به دلیل باکیفیت و حس کلی بلوغ و سواری دلچسب، قطعا جایگاه خود را در بازار حفظ می‌کند و اختلاف قیمتش با رقیبان احتمالا نمی‌تواند روی سلیقه مشتریان اصلی دوکاتی تاثیر منفی بگذارد. در مجموع اگر به دنبال یک موتورسیکلت نیکد با عملکرد پرقدرت، هندلینگ اطمینان بخش و کیفیت سواری راحت هستید، دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳ یک انتخاب عالی است. با این حال، اگر به دنبال قیمتی مقرون‌به‌صرفه تر یا ظاهر متمایزتر هستید، ممکن است بخواهید رقبای آن را نیز امتحان کنید

موتورسیکلت دوکاتی مانستر SP

نکات مثبت :

قدرت و گشتاور قابل توجه

هندلینگ چابک و کیفیت سواری راحت

ترمزهای قدرتمند و سامانه ABS با قابلیت تنظیم

تجهیزات الکترونیکی کامل

 سبک‌تر و خوش‌دست‌تر بودن از مدل‌های قبلی

نکات منفی :

قیمت بالا

ظاهر نسبتاً محافظه‌کارانه

صدای اگزوز نسبتاً ملایم

فقدان شخصیت منحصر به فرد در مقایسه با مدل‌های قبلی

ویژگی‌های فنی :

انجین: ۹۳۷ سی سی Testastretta 11° L-twin

قدرت: ۱۱۱ اسب بخار در 9250 دور در دقیقه

گشتاور: ۹۳ نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه

وزن:۱۸۳ کیلوگرم

ظرفیت مخزن: ۱۷ لیتر

قیمت: 15595 دلار

رقبا :

ب ام و F900R

ترایومف Street Triple RS

 یاماها MT-09 SP

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X