%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰

بیچمن ’۶۴ معرفی شد ؛ موتورسیکلت برقی با ظاهری دهه شصتی!

منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
بیچمن '64 معرفی شد ؛ موتورسیکلت برقی با ظاهری دهه شصتی!

استارتاپ کانادایی بیچمن (Beachman) از یک موتورسیکلت جذاب رونمایی کرده است. این موتورسیکلت که ’۶۴ نامگذاری شده، طراحی کلاسیکی دارد و مدل‌های متعلق به دهه ۱۹۶۰ را تداعی می‌کند. اما نکته جالب اینکه این موتورسیکلت علی‌ رغم ظاهر سنتی، به پیشرانه مدرن برقی مجهز است؛ همچنین سازنده آن را یک دوچرخه برقی می‌داند تا موتورسیکلت، به همین خاطر این محصول با نام کامل ’۶۴ E-Bike تبلیغ می‌شود. 

بهره‌مندی از حالت‌های مختلف

با وجود اینکه بیچمن ’۶۴ هیچ پدالی ندارد و از نظر طراحی کاملاً شبیه یک موتورسیکلت دیده می‌شود، اما به‌ حالت موسوم به E-Bike Mode مجهز شده است. این حالت حداکثر سرعت را به ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌کند. طبق ادعای سازنده، در این حالت می‌توان از ’۶۴ در مسیرهای دوچرخه‌سواری استفاده کرد!

از نظر قانونی، این ادعا بسیار بحث‌برانگیز است؛ زیرا هیچ ایالت مشخصی در آمریکا وجود ندارد که به‌ صراحت چنین وسیله‌ای را در مسیرهای دوچرخه مجاز بداند. با وجود این، با توجه به نبود نظارت سفت و سخت در برخی مناطق، ممکن است بعضی کاربران بتوانند از این حفره قانونی بهره‌برداری کنند.

موتورسیکلت یا دوچرخه برقی بیچمن ’۶۴ سه حالت برای سواری دارد که عبارتند از:

حالت E-Bike: محدودیت سرعت به ۳۲ کیلومتر بر ساعت، مناسب مسیرهای دوچرخه‌سواری (به ادعای سازنده)

حالت Moped: محدودیت سرعت به ۴۸ کیلومتر بر ساعت، منطبق با برخی تعاریف قانونی برای موتورسیکلت‌های سبک

حالت آفرود: بدون محدودیت، البته تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و با توان کامل ۳۰۰۰ وات، مخصوص مسیرهای آزاد و تفریحی

با توجه به طراحی و امکانات، طبیعی است که اکثر کاربران حالت سوم را ترجیح دهند؛ جایی که موتورسیکلت از تمام توان خود استفاده می‌کند و بیشترین لذت سواری را ارائه می‌دهد.

طراحی کلاسیک، بدون نمایشگر یا اپلیکیشن

از لحاظ طراحی، بیچمن ’۶۴ کاملاً وفادار به سبک‌های کلاسیک است. بدنه، باک، زین و حتی جزییات ظاهری، حال و هوای موتورسیکلت‌های دهه ۱۹۶۰ را مجسم می‌کنند. در این مدل خبری از نمایشگر دیجیتال، اپلیکیشن یا امکانات هوشمند نیست؛ فقط یک گاز ساده، یک ترمز و ظاهری دوست‌داشتنی که مسلماً برای طرفداران طراحی نوستالژیک جذابیت زیادی دارد.

باتری قابل تعویض با شارژ سریع

بیچمن ’۶۴ با یک باتری جداشدنی به ظرفیت ۲.۸۸ کیلووات ‌ساعت عرضه می‌شود. در صورت نیاز، امکان ارتقا به باتری ۳.۶ کیلووات‌ ساعتی نیز وجود دارد. برد حرکتی این موتورسیکلت یا دوچرخه بسته به حالت و نوع باتری بین ۸۸ تا ۱۱۲ کیلومتر متغیر است. به گفته کمپانی، شارژ تا ۸۰ درصد سه ساعت زمان می‌برد و به لطف سیستم بازیابی نیروی ترمز، هنگام ترمزگیری باتری شارژ می‌شود.

بیچمن '64

تضاد در تعریف قانونی

هرچند بیچمن تلاش کرده تا با محدودسازی سرعت در حالت E-Bike، مسیرهای قانونی خاصی را هدف قرار دهد، اما واقعیت این است که این وسیله نقلیه در عمل یک موتورسیکلت ۱۰۵ کیلوگرمی بدون پدال است و از نظر قانونی نمی‌توان آن را دوچرخه برقی تلقی کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تعریف این مدل به ‌عنوان دوچرخه برقی بیشتر نوعی بازاریابی است تا طبقه‌بندی قانونی معتبر.

در هر حال، بیچمن ’۶۴ می‌تواند برای کاربرانی که خواهان تجربه‌ای فراتر از دوچرخه برقی ولی ساده‌تر از یک موتورسیکلت بنزینی هستند، گزینه‌ای جذاب باشد. ناگفته نماند قیمت پایه این مدل ۴۸۰۰ دلار اعلام شده است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Matin گفت:

    بجز هزینه گمرک میشه ۴۷۰میلیون تومن ،خب برای یه برقی زیاده یادمه یه موتور برقی سال ۹۴ که خیلیم شبیه به همین بود میشد با گمرکش۳۰تومن که پول یه پراید بود ،،،

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X