فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

منتشر شده در 11 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

شرکت چینی DJI که بیشتر به خاطر تولید پهپادهای تصویربرداری پیشرفته شهرت دارد، در اقدامی جسورانه وارد بازار دوچرخه‌های برقی شده است. این شرکت از طریق زیرمجموعه تخصصی خود به نام امفلو (Amflow)، دو مدل PL Carbon و PL Carbon Pro را برای بازار ایالات متحده معرفی کرده؛ دوچرخه‌هایی که نه ‌تنها سبک و پرقدرت هستند، بلکه از فناوری‌های پیشرفته‌ زیادی بهره می‌برند.

دوچرخه‌های برقی دی جی آی دارای سیستم تعلیق کامل هستند و با هدف ارائه عملکردی در سطح دوچرخه‌های کوهستان حرفه‌ای ساخته شده‌اند. این دوچرخه‌ها ترکیبی از بدنه فیبرکربنی، موتور قدرتمند و فناوری‌های دیجیتال DJI را در خود دارند.

بهره‌مندی از قوای محرکه Avinox ساخت DJI

هر دو دوچرخه امفلو به قوای محرکه Avinox مجهز شده‌اند. این قوای محرکه توسط خود DJI توسعه یافته و نام کمپانی چینی را در کنار بزرگانی چون بوش، شیمانو و Brose قرار داده است. طبق اطلاعات موجود، موتور به کار رفته در قسمت میانی ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور و ۸۵۰ وات توان تولید می‌کند. بد نیست بدانید این میزان خروجی در بدنه‌ای که تنها ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، تولید می‌شود. وزن سبک‌ترین نسخه دوچرخه برقی دی جی آی ۱۹.۲ کیلوگرم اعلام شده که برای یک دوچرخه کوهستانی دارای تعلیق کامل، دستاوردی چشمگیر محسوب می‌شود.

نمایشگر هوشمند، اپلیکیشن اختصاصی و شارژر پرسرعت

دوچرخه‌های برقی DJI به نمایشگر رنگی OLED دو اینچی تجهیز شده‌اند. این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل سرعت، مسافت و تنظیمات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکان اتصال از طریق بلوتوث به اپلیکیشن اختصاصی Avinox نیز وجود دارد. به لطف این ویژگی امکان شخصی‌سازی آسان تنظیمات فراهم می‌شود.

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

انرژی دوچرخه‌های برقی دی جی آی توسط باتری ۸۰۰ وات ساعتی تأمین می‌شود. در صورت استفاده از شارژر سریع ۵۰۰ واتی، این باتری تنها در ۹۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود؛ رقمی که در مقایسه با میانگین موجود در بازار دوچرخه‌های کوهستانی برقی بسیار بهتر است.

مهندسی‌شده برای کوهستان

فریم دوچرخه‌های برقی DJI از فیبرکربن ساخته شده و کورس تعلیق آن در قسمت جلو با ۱۶۰ میلی‌متر و در عقب با ۱۵۰ میلی‌متر برابر است. جالب اینکه اجزای تعلیق ساخت برند معتبر Fox هستند. این دوچرخه‌ها در جلو و عقب به ترتیب روی رینگ‌های ۲۹ و ۲۷.۵ اینچی سوار شده‌اند تا عملکرد بهینه در پیچ‌ها و سطوح ناهموار تضمین شود. دی جی آی همچنین ویژگی‌هایی همچون ردیابی موقعیت، سیستم ضد سرقت و رابط کاربری ساده را نیز به این دوچرخه‌ها افزوده تا تجربه‌ای بی‌نقص در اختیار کاربران قرار دهد.

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

تهدیدی برای غول‌های صنعت؟

قیمت پایه این دوچرخه‌ها از ۷,۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و مدل‌های حرفه‌ای‌تر تا بالای ۱۰ هزار دلار قیمت دارند. اما آنچه که توجه کارشناسان را جلب کرده، موتور Avinox است که DJI قصد دارد آن را به سایر تولیدکنندگان نیز عرضه کند. اگر شرکت‌های دیگر از این سیستم استفاده کنند، می‌تواند تهدیدی جدی برای تسلط بوش و شیمانو در بازار باشد.

در هر صورت، دوچرخه‌های امفلو PL Carbon و PL Carbon Pro شروعی پرقدرت برای DJI در بازار پررقابت دوچرخه‌های برقی هستند؛ شروعی که با ترکیب مهندسی دقیق، فناوری پیشرفته و طراحی زیبا، چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X