موضوعات داغ روز:

کی تی ام ۳۹۰ Enduro R با قیمتی رقابتی معرفی شد؛ سبک چابک‌ و آماده مسیرهای ناهموار

منتشر شده در 26 فروردین 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
کی تی ام 390 Enduro R با قیمتی رقابتی معرفی شد؛ سبک چابک‌ و آماده مسیرهای ناهموار

شرکت کی تی ام (KTM) به‌ تازگی از جدیدترین محصول خود با نام ۳۹۰ Enduro R در بازار هند رونمایی کرده است. این موتورسیکلت جذاب که با قیمت پایه ۳۳۷ هزار روپیه (معادل تقریباً ۳۳۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد، بسیاری از قطعات و فناوری‌های خود را از خانواده ۳۹۰ Adventure وام گرفته و در عین حال، با ویژگی‌های منحصر بفرد، می‌خواهد جایگاهی متمایز در میان موتورسیکلت‌های سبک ماجراجویی داشته باشد.

اشتراکات فنی با کی تی ام ۳۹۰ Adventure

کی تی ام ۳۹۰ Enduro R از همان پیشرانه معروف ۳۹۹ سی سی تک سیلندر، چهارزمانه و خنک‌شونده با مایع استفاده می‌کند که پیشتر در مدل‌های ۳۹۰ Duke و ۳۹۰ Adventure نیز به کار رفته است. این پیشرانه، توانی معادل ۴۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۹ نیوتن متر دارد که برای عبور از مسیرهای خاکی و ناهموار کاملاً مناسب و کافی است.

یکی از برتری‌های مهم ۳۹۰ Enduro R نسبت به مدل Adventure، وزن کمتر آن است. این موتورسیکلت تنها ۱۷۷ کیلوگرم وزن دارد که ۵ تا ۶ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه Adventure محسوب می‌شود. دلیل اصلی این امر را باید طراحی بدنه باریک‌تر و ساده‌تر و همچنین کاهش ظرفیت باک به ۹ لیتر دانست.

تعلیق و ارتفاع متناسب با شرایط جاده‌ای هند

در نسخه عرضه‌شده برای بازار هند، کی تی ام از همان سیستم تعلیق و کورس فنر مدل Adventure استفاده کرده؛ یعنی ۲۰۰ میلیمتر در جلو و ۲۰۵ میلیمتر در عقب. این در حالی است که نسخه جهانی این مدل از تعلیق با کورس ۲۳۰ میلیمتر در هر دو محور بهره می‌برد.

با توجه به این موضوع، ارتفاع صندلی کی تی ام ۳۹۰ Enduro R از ۸۹۰ میلیمتر به ۸۶۰ میلیمتر کاهش یافته که دسترسی به فرمان و کنترل موتورسیکلت را برای راکبان کوتاه ‌قد آسان‌تر می‌کند. فاصله کف موتورسیکلت تا زمین نیز از ۲۷۲ میلی‌متر به ۲۵۳ میلی‌متر کاهش یافته که همچنان برای مسیرهای آفرود قابل‌ قبول است.

390 Enduro R

سیستم ترمز و ساختار شاسی مشابه با ۳۹۰ Adventure

شاسی اصلی و بازوی عقب در کی تی ام ۳۹۰ Enduro R با مدل Adventure مشترک است. سیستم ترمز نیز شامل یک دیسک جلوی ۲۸۵ میلیمتری می‌شود که در مقایسه با دیسک جلوی Adventure قطر کمتری دارد. قطر دیسک عقب هم مثل دیسک نسخه Adventure با ۲۴۰ میلیمتر برابر می‌باشد. با این ترکیب، کنترل موتورسیکلت در مسیرهای خاکی، شن‌زار و کوهستانی به‌مراتب دقیق‌تر و نرم‌تر انجام می‌گیرد.

طراحی باریک و سبک‌وزن؛ رقیبی جدی برای KLX230

کی تی ام ۳۹۰ Enduro R از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با نسخه بین‌المللی ندارد و همان زبان طراحی ساده و عضلانی را حفظ کرده است. استفاده از حداقل قطعات بدنه، باک کوچک و زین یک‌تکه باعث شده این مدل بسیار باریک، سبک و مناسب مسیرهای پر پیچ‌وخم یا جنگلی باشد.

با این مشخصات، این مدل جدید از کی تی ام دقیقاً بین دو نسخه دیگر یعنی کی تی ام ۳۹۰ Adventure X  و کی تی ام ۳۹۰ Adventure قرار می‌گیرد و از نظر قیمتی نیز در همین بازه تعریف شده است. به واسطه طراحی آفرودمحور، کی تی ام ۳۹۰ Enduro R را می‌توان رقیبی برای موتورسیکلتی چون کاوازاکی KLX230 دانست که با وجود وزن کمتر، توان خروجی پایین‌تری دارد.

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “کی تی ام ۳۹۰ Enduro R با قیمتی رقابتی معرفی شد؛ سبک چابک‌ و آماده مسیرهای ناهموار”

  1. ناشناس گفت:

    کاملابه این پیام باحوش وحواس کاملاجمع یه مقداردقت کنیم:
    اداره راهنمایی رانندگی یه طرح تشویقی بگذاره مثلارانندگاندموتورسواری که به مدت چندسال کمترین تخلف راداشتندمجوزپلاک کردن ومجوز گواهینامه موتورسیکلت بین۲۵۰سی سی تا۴۰۰ سی سی راداشته باشند،احیانادرزمان فروش آن موتورسیکلت تاحجم۴۰۰سی سی بایدطبق نظر اداره ای که صلاحیت رانندگی و رفتاری خریداررا زیرنظرداره،به فروش برسه بامشخصات وآدرس کامل خریداربعد،مثل همین موتورسیکلتktm باحجم۳۹۰سی سی که پلاک نمیشه تو ایران به خاطرآنکه حجم موتور،بالای۲۵۰سی سی هست

    ۴
    ۰
  2. سعید گفت:

    حرف درسته اما فقط چون این موتوره۳۹۰سی سی هست به این نتیجه رسیدی که به بعضی موتورسوارایی که مثلا تخلف نداشتن مجوز تردد ۴۰۰سی سی بدن! حالا نمیشه مثلا تا ۱۰۰۰سی سی بدن؟
    در کشورهای دیگه مثل ژاپن برای هر حجم از موتور سیکلت آزمون و جداگانه در کنار تست های سلامت جسمی و سلامت روحی روانی انجام میدن بعد هم اون شخص با رعایت قوانین میتونه سوار اون سطح از کلاس و حجم موتور سیکلت بشه،صِرف اینکه کسی تخلف نداشت نمیتونه تعیین کننده این مورد خاص باشه و فقط لازمه قوانین راهنمایی رانندگی در بخش گواهینامه راکبان موتورسیکلت بازنگری بشه در مجلس و همچنین تکلیف گواهینامه موتورسیکلت زنان هم مشخص بشه چون حق هر انسانی فارق از جنسیت اخذ هر نوع گواهینامه منوط به طی دوره های علمی و عملی مربوطه هست.

    ۱
    ۰
  3. امیر حسین قاسمی گفت:

    سلام عرض ادب خدمت شما احسنت به این نظریه ولی چرا تا ۴۰۰ سی سی شرایط دادن گواهینامه رو سخت تر کنند ولی تا ۱۰۰۰ سی سی مجوز بدن دیگه

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.