این موتور الکتریکی کوچک ولی قدرتمند ؛ انقلابی در دوچرخههای برقی ایجاد می کند

گاهی اوقات بستهای کوچک میتواند تأثیری بزرگ بگذارد؛ این دقیقاً داستان موتور جدید مکسون ایر اس (Maxon Air S) است. با وجود طراحی مینیمال و ابعاد ظریف و کوچک که به راحتی در فریم دوچرخه پنهان میشود، این موتور قدرت بسیار زیادی داشته و میتواند در مواقع ضروری به کمک دوچرخهسوار بشتابد.
نسخهای قویتر از مدل استاندارد
شرکت مکسون پیشتر نسخه استاندارد موتور ایر را روانه بازار کرده است. نسخه S در واقع ارتقا یافته و گشتاور تولیدی آن به ۹۰ نیوتن متر میرسید. بد نیست بدانید این رقم سه برابر بیشتر از خروجی نسخه استاندارد ایر است. نکته جالب توجه اینکه این میزان گشتاور توسط سیستمی (شامل موتور و باتری ۴۰۰ وات ساعتی) تولید میشود که تنها ۳.۸ کیلوگرم وزن دارد. در سالهای اخیر موتورهای کوچکتری را در بازار دیدهایم، اما یک موتور میان محور با چنین نسبت وزن به توانی واقعاً کمیاب است.
موتور ایر S تنها ۱۰۰ گرم سنگینتر از نسخه قبلی است، اما با این حال خروجی آن سه برابر شده و حالا میتواند ۹۰ نیوتن متر گشتاور و ۶۲۰ وات توان تولید کند. این اعداد آن را وارد قلمرو موتورهای میان محور قدرتمند مخصوص مسیرهای سخت و کوهستانی میکند؛ همان محدودهای که تاکنون فقط موتورهای سنگینتر به آن دست پیدا میکردند.

چرا موتور مکسون ایر S در بازار دوچرخههای برقی اهمیت دارد؟
موتورهای کوچک و در عین حال قدرتمند، امکان ساخت دوچرخههای برقی فوقسبک را فراهم میکنند؛ چیزی که پیشتر امکانپذیر نبود. اکنون برخی از دوچرخههای مجهز به مکسون ایر S وزنی در حدود ۱۵ کیلوگرم دارند. این عدد بسیار کمتر از وزن دوچرخههای برقی تمام تعلیق رایج در بازار به حساب میآید. بخش زیادی از این برتری وزنی به لطف موتور باریک و طراحی یکپارچه باتری به دست آمده است.
افزایش گشتاور از ۳۰ نیوتن متر در نسخه قبلی به ۹۰ نیوتن متر در ایر S، به معنای بهبود قابل توجه مانورپذیری در شرایط مختلف است. این ویژگی باعث میشود دوچرخههای سبکوزن در شتابگیری و عبور از مسیرهای شیبدار حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشند. پیشتر برای کنترل وزن، معمولاً توان موتور قربانی میشد، اما حالا میتوان بدون کاهش قدرت، وزن را پایین نگه داشت. بسیاری از دوچرخههایی که از مکسون ایر S استفاده میکنند، حتی از نگاه یک رهگذر عادی اصلاً شبیه دوچرخه برقی نیستند.
با موتور برقی ایر S، مکسون تعادلی کمنظیر بین طراحی فوق سبک و گشتاور بالا برقرار کرده است. این موتور، دوچرخههای برقی سبکوزن را وارد سطح تازهای از عملکرد میکند؛ جایی که راکب هم چابکی و هم قدرت را به طور همزمان در اختیار دارد.
ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخههای برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟
شرکت هی بایک از دوچرخه های برقی سری گلکسی رونمایی کرد ؛ ۵ مدل متفاوت برای هر سبک از زندگی
یاماها از دوچرخههای برقی جدید خود رونمایی کرد
دوچرخه برقی سری ردکیک با قیمت پایه ۷۲ میلیون تومان و باتری قابل تعویض معرفی شد





سلام این مو تور اگر بتواند روی ویلچرهای برقی معلولین کار گذاشتە شود خیلی عالیست چون ویلچرهای کنونی خیلی سنگین و در جابجایی مشکل دارند وقتی باطری تمام میشە
خرما بر نخیل دست ما کوتاه
در شهرهای پر آفتاب ایران اگر یک پنل خورشیدی بالای سر دوچرخه سوار نصب شود هم سایبان است و هم این موتور کوچک را بکار می اندازد.
خیلی جالب و برای استفاده در ایده های جدید قبل اجراست ..در ضمن اگر یکی از این موتور برقی دوچرخه رو خریدار باشیم به کجا مراجعه کنیم ؟ ممنون این اولین باره دیدگاه و نظر مو ارسال کردم .