%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

با کائوفن FX آشنا شوید ؛ موتورکراس چینی با پیشرانه برقی

منتشر شده در 11 خرداد 1403 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
کائوفن FX

پس از برقی سازی خودروها حالا نوبت به موتورسیکلت ‌ها رسیده تا به پیشرانه ‌های الکتریکی مجهز شوند. در بین موتورسیکلت ‌ها محبوبیت مدل‌ های آفرودی برقی رو به افزایش بوده و بر تعداد آنها افزوده می ‌شود. این موضوع باعث شده استارتاپ‌ های زیادی با هدف تولید موتورکراس های برقی تاسیس گردند. یکی از این استارتاپ‌ ها، شرکت چینی است که کائوفن (Caofen) نام دارد. این شرکت اخیراً با رونمایی از موتورکراس FX توجه نشریات و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

موتورکراس کائوفن FX در دور اول از سری مسابقات E-Explorer با کسب ۸۵ امتیاز به رتبه هفتم دست پیدا کرده است. این موتورکراس از مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و پتانسیل‌ های بالایی برای کسب عناوین بیشتر و بهتر دارد.

نمای جانبی کائوفن FX

مشخصات موتورکراس برقی کائوفن FX

نگاهی به صفحه مشخصات FX در وب سایت رسمی شرکت کائوفن نشان می‌ دهد موتور به کار رفته در این مدل می‌ تواند ۱۲۰۰۰ وات قدرت تولید کند. این رقم معادل ۱۶ اسب بخار می‌ شود. شاید بگویید این رقم خیلی چشمگیر نیست، اما باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل ماهیت پیشرانه‌ های الکتریکی بیشترین میزان خروجی از همان ابتدا در دسترس قرار می‌ گیرد و برخلاف پیشرانه های درون سوز نیازی به رسیدن به دور موتوری خاص برای تولید بیشترین قدرت و گشتاور نیست.

تکنولوژی باتری پیشرفته

شرکت چینی کائوفن در وبسایت خود مانور ویژه ‌ای روی تکنولوژی باتری به کار رفته در موتورکراس  FXمی دهد. این تکنولوژی «خنک کاری باتری از طریق غوطه‌ ورسازی مستقیم در مایع» نامیده شده و از دید کائوفن در سطح دنیا در نوع خود اولین به شمار می‌ رود. بر اساس توضیحات موجود، این تکنولوژی نه تنها دماهای بالا را مدیریت می‌ کند، بلکه در هوای بسیار سرد، مثل منفی ۴۰ درجه سانتیگراد، به کمک باتری آمده و آن را تا رسیدن به دمای بهینه گرم می‌ سازد. کائوفن مدعی است تکنولوژی باتری FX تا ۸ برابر تعادل حرارتی بهتری نسبت به سیستم مدیریت دمای باتری خودروهای برقی دارد. به لطف این ویژگی میزان افزایش دمای باتری FX تا ۵۰ درصد کمتر است.

مشخصات کائوفن FX

از دیگر ویژگی‌ های کائوفن FX باید به تنه یک تکه و بدون جوش آن که از آلیاژ آلومینیوم منیزیم ساخته شده، اشاره کنیم. نبود جوش به منزله وزن کمتر و سازه مقاوم‌ تر است، این ویژگی‌ ها هم به نوبه خود می‌ توانند به معنای هندلینگ بهتر باشند. این موتورکراس برقی روی رینگ‌ های ۲۱-۱۸ اینچی حرکت کرده و هم در جلو و هم در عقب از تعلیق قابل تنظیم بهره می‌ برد.

جالب اینکه کائوفن موتورکراس FX را در کشور ژاپن عرضه می‌ کند. در این کشور FX قیمتی برابر با ۹۷۸ هزار ین دارد. این رقم معادل ۶۲۳۸ دلار یا حدوداً ۳۶۰ میلیون تومان می‌ شود.

بررسی کائوفن FX
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X