%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰

بیچمن ’۶۴ معرفی شد ؛ موتورسیکلت برقی با ظاهری دهه شصتی!

منتشر شده در 09 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
بیچمن '64 معرفی شد ؛ موتورسیکلت برقی با ظاهری دهه شصتی!

استارتاپ کانادایی بیچمن (Beachman) از یک موتورسیکلت جذاب رونمایی کرده است. این موتورسیکلت که ’۶۴ نامگذاری شده، طراحی کلاسیکی دارد و مدل‌های متعلق به دهه ۱۹۶۰ را تداعی می‌کند. اما نکته جالب اینکه این موتورسیکلت علی‌ رغم ظاهر سنتی، به پیشرانه مدرن برقی مجهز است؛ همچنین سازنده آن را یک دوچرخه برقی می‌داند تا موتورسیکلت، به همین خاطر این محصول با نام کامل ’۶۴ E-Bike تبلیغ می‌شود. 

بهره‌مندی از حالت‌های مختلف

با وجود اینکه بیچمن ’۶۴ هیچ پدالی ندارد و از نظر طراحی کاملاً شبیه یک موتورسیکلت دیده می‌شود، اما به‌ حالت موسوم به E-Bike Mode مجهز شده است. این حالت حداکثر سرعت را به ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌کند. طبق ادعای سازنده، در این حالت می‌توان از ’۶۴ در مسیرهای دوچرخه‌سواری استفاده کرد!

از نظر قانونی، این ادعا بسیار بحث‌برانگیز است؛ زیرا هیچ ایالت مشخصی در آمریکا وجود ندارد که به‌ صراحت چنین وسیله‌ای را در مسیرهای دوچرخه مجاز بداند. با وجود این، با توجه به نبود نظارت سفت و سخت در برخی مناطق، ممکن است بعضی کاربران بتوانند از این حفره قانونی بهره‌برداری کنند.

موتورسیکلت یا دوچرخه برقی بیچمن ’۶۴ سه حالت برای سواری دارد که عبارتند از:

حالت E-Bike: محدودیت سرعت به ۳۲ کیلومتر بر ساعت، مناسب مسیرهای دوچرخه‌سواری (به ادعای سازنده)

حالت Moped: محدودیت سرعت به ۴۸ کیلومتر بر ساعت، منطبق با برخی تعاریف قانونی برای موتورسیکلت‌های سبک

حالت آفرود: بدون محدودیت، البته تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و با توان کامل ۳۰۰۰ وات، مخصوص مسیرهای آزاد و تفریحی

با توجه به طراحی و امکانات، طبیعی است که اکثر کاربران حالت سوم را ترجیح دهند؛ جایی که موتورسیکلت از تمام توان خود استفاده می‌کند و بیشترین لذت سواری را ارائه می‌دهد.

طراحی کلاسیک، بدون نمایشگر یا اپلیکیشن

از لحاظ طراحی، بیچمن ’۶۴ کاملاً وفادار به سبک‌های کلاسیک است. بدنه، باک، زین و حتی جزییات ظاهری، حال و هوای موتورسیکلت‌های دهه ۱۹۶۰ را مجسم می‌کنند. در این مدل خبری از نمایشگر دیجیتال، اپلیکیشن یا امکانات هوشمند نیست؛ فقط یک گاز ساده، یک ترمز و ظاهری دوست‌داشتنی که مسلماً برای طرفداران طراحی نوستالژیک جذابیت زیادی دارد.

باتری قابل تعویض با شارژ سریع

بیچمن ’۶۴ با یک باتری جداشدنی به ظرفیت ۲.۸۸ کیلووات ‌ساعت عرضه می‌شود. در صورت نیاز، امکان ارتقا به باتری ۳.۶ کیلووات‌ ساعتی نیز وجود دارد. برد حرکتی این موتورسیکلت یا دوچرخه بسته به حالت و نوع باتری بین ۸۸ تا ۱۱۲ کیلومتر متغیر است. به گفته کمپانی، شارژ تا ۸۰ درصد سه ساعت زمان می‌برد و به لطف سیستم بازیابی نیروی ترمز، هنگام ترمزگیری باتری شارژ می‌شود.

بیچمن '64

تضاد در تعریف قانونی

هرچند بیچمن تلاش کرده تا با محدودسازی سرعت در حالت E-Bike، مسیرهای قانونی خاصی را هدف قرار دهد، اما واقعیت این است که این وسیله نقلیه در عمل یک موتورسیکلت ۱۰۵ کیلوگرمی بدون پدال است و از نظر قانونی نمی‌توان آن را دوچرخه برقی تلقی کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تعریف این مدل به ‌عنوان دوچرخه برقی بیشتر نوعی بازاریابی است تا طبقه‌بندی قانونی معتبر.

در هر حال، بیچمن ’۶۴ می‌تواند برای کاربرانی که خواهان تجربه‌ای فراتر از دوچرخه برقی ولی ساده‌تر از یک موتورسیکلت بنزینی هستند، گزینه‌ای جذاب باشد. ناگفته نماند قیمت پایه این مدل ۴۸۰۰ دلار اعلام شده است.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “بیچمن ’۶۴ معرفی شد ؛ موتورسیکلت برقی با ظاهری دهه شصتی!”

  1. Matin گفت:

    بجز هزینه گمرک میشه ۴۷۰میلیون تومن ،خب برای یه برقی زیاده یادمه یه موتور برقی سال ۹۴ که خیلیم شبیه به همین بود میشد با گمرکش۳۰تومن که پول یه پراید بود ،،،

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X