%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR سوپر شارژ؛ هیولایی که منطق را به چالش میکشد!

منتشر شده در 27 اسفند 1403 ساعت 10:04
نویسنده سعید علیپور
تریومف اسپید تریپل 1200 RR سوپر شارژ

در دنیای موتورسیکلت‌ های سفارشی، اکثر پروژه‌ها منطقی و کاربردی هستند. اما گاهی اوقات محصولی متولد می‌شود که هیچ توجیهی برای وجودش ندارد، جز اینکه مرزهای دیوانگی را جابجا کند! نمونه بارز چنین محصولی، تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR سوپر شارژ است که به لطف تیونینگ افراطی شرکت Thornton Hundred Motorcycles حالا ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد!

موتورسیکلتی که ذاتاً یک هیولاست

تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR در حالت استاندارد هم یکی از سریع‌ترین و تهاجمی‌ ترین موتورسیکلت‌های اسپرت انگلیسی است. این موتورسیکلت جذاب به یک پیشرانه سه سیلندر خطی ۱۱۶۰ سی‌سی مجهز شده که ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با ویژگی‌هایی مثل شتاب انفجاری، فرمان‌پذیری دقیق و هندلینگی بی‌نظیر، این موتورسیکلت یکی از برترین تولیدات تریومف به حساب می‌آید. ولی از دید شرکت بریتانیایی Thornton Hundred Motorcycles هنوز جا برای ارتقای این موتورسیکلت وجود دارد!

چرخ تریومف اسپید تریپل 1200 RR سوپر شارژ

تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR و افزایش قدرت تا ۴۰۰ اسب بخار

در این پروژه دیوانه‌وار یک سوپرشارژر Rotrex C30 به اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR اضافه شده؛ این قطعه در کنار سایر بهینه‌ سازی‌ ها میزان خروجی پیشرانه را از ۱۷۷ به ۴۰۰ اسب بخار افزایش داده است. به غیر از این، یک بازوی چرخان عقب سفارشی با ۱۸۰ میلیمتر طول بیشتر از مدل استاندارد نصب شده که علاوه بر ایجاد تعادل در شتاب‌ گیری‌ های سریع، یک مخزن ۵ لیتری متانول را نیز در خود جای داده است. این مخزن برای سیستم تزریق آب/متانول استفاده می‌شود که عملکرد موتور را در سطوح بالاتر تقویت کرده و دمای آن را کنترل می‌کند.

طراحی تهاجمی؛ ترکیبی از فیبر کربن و آیرودینامیک متغیر

تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR سوپر شارژ با بدنه‌ای تماماً از جنس فیبرکربن عرضه می‌شود. این ماده سبک‌وزن نه‌تنها ظاهر موتورسیکلت را شبیه به یک نمونه مسابقه‌ای موتو جی پی کرده، بلکه به بهبود آیرودینامیک و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا هم کمک شایانی نموده است.

مشخصات فنی تریومف اسپید تریپل 1200 RR سوپر شارژ

جالب اینکه آیرودینامیک این موتورسیکلت تطبیق‌پذیر است، به این معنی که اسپید تریپل ۱۲۰۰ RR می‌تواند بسته به شرایط، نحوه عبور جریان هوا را برای چسبندگی بیشتر به سطح جاده مدیریت کند. رینگ‌های کربنی سبک‌وزن نیز کمک می‌کنند تا عملکرد این ابرموتور در بالاترین سطح باقی بماند.

چه کسی به چنین موتوری نیاز دارد؟

حقیقت این است که هیچ کس واقعاً به چنین هیولایی نیاز ندارد! اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به قدرت بیشتر، سرعت بالاتر و ترشح بیش از حد آدرنالین علاقه دارید، شاید این موتورسیکلت همان چیزی باشد که همیشه در جستجویش بوده‌اید!

تریومف اسپید تریپل 1200 RR

بهای جنون چقدر است؟

اگر این موتورسیکلت باعث شده که قلب شما تندتر بتپد، می‌توانید با ۵۵,۰۰۰ پوند (حدود ۷۰,۰۰۰ دلار آمریکا) اندوخته بانکی به شرکت بریتانیایی Thornton Hundred Motorcycles مراجعه کنید. شاید این رقم در نگاه اول زیاد به نظر برسد، اما وقتی سطح مهندسی، جزئیات ساخت و البته جنون محض پروژه را در نظر بگیرید، به تدریج قابل هضم خواهد شد! البته باید پذیرفت که در این پروژه جذاب نه منطق، نه کاربردپذیری و نه هیچ توجیه عقلانی لحاظ نشده، بلکه آمده تا دل علاقه‌مندان را برباید. 

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X