موتورسیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتورسیکلت نیترو ۲۰۰ یکی از محصولات موتورسیکلت سازی پیشتاز توس محسوب میشود که ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن میپردازیم.
شرکت پیشتاز موتور توس یکی از فعالان در زمینه موتورسیکلت سازی در ایران محسوب میشود که به تولید موتور سیکلتهای برقی و انژکتوری مشغول بوده و سابقهای بیش از ۵۰ سال دارد. این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش مقام دوم را کسب کرده و تا حدودی میتوان گفت از کیفیت و استانداردهای ایران برخوردار بوده و میتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. یکی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ محسوب میشود که موتوری در کلاس اسپرت شهری است و طراحی آن تا حدودی جذاب به نظر میرسد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری این موتورسیکلت بپردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی و همچنین تجربه سواری آن در اختیار شما قرار دهیم.
طراحی ظاهری پیشتاز نیترو ۲۰۰
طراحی ظاهری موتور سیکلت نیترو پیشتاز ۲۰۰ تا حدودی جوان پسند و اسپرت به نظر میرسد و میتواند برای تردد درون شهری گزینه مناسبی محسوب شود. به طور کلی در طراحی ظاهری این موتور سیکلت شاهد طراحی تهاجمی نسبتا جذابی هستیم و این موتور در رنگهای ترکیبی فسفری و مشکی، نارنجی و مشکی عرضه میشود.

در نمای جلویی این موتور سیکلت شاهد کله چراغ جلو هستیم که به صورت اسپرت طراحی شده و راهنماهای جلو بالای این چراغ اصلی تعبیه شدهاند. آینهها مشابه بسیاری از موتورسیکلتهای موجود در بازار طراحی شدهاند و در حالت کلی زاویه دید مناسبی را در اختیار راکب قرار میدهند و روی فرمان قرار دارند. فرمان موتور سیکلت نیترو ۲۰۰ مشابه بسیاری از موتور سیکلتهای اسپرت طراحی شده و هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار میدهد و کلیدهای ضروری مثل کلید قطع کن، کلید فلاشر و استارت در سمت راست فرمان قرار گرفتهاند و در سمت چپ شاهد کلید اخطار، تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا، کلید راهنما، کلید فلاشر و همچنین کلید بوق هستیم.
صفحه کیلومتر این موتور سیکلت یک صفحه کیلومتر دیجیتالی است که از وضوح مناسبی برخوردار است و در روز یا شب میتواند خوانایی مناسبی را ارائه دهد. در این صفحه کیلومتر دیجیتالی شاهد دور موتور، کیلومتر طی شده، میزان سرعت، میزان بنزین و همچنین چراغهای هشدار هستیم. سوئیچ استارت موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ در بخش جلویی موتور سیکلت قرار گرفته و دقیقا بین سرعت سنج و فرمان تعبیه شده است که در وضعیت خاموش مدارهای الکتریکی قطع محسوب میشوند و موتور روشن نخواهد شد و در وضعیت روشن تمامی مدارهای الکتریکی متصل شده و چراغ موتور قابلیت روشن شدن خواهد داشت.
طراحی باک این موتور سیکلت یک طراحی اسپرت و عضلانی محسوب میشود که ظرفیت آن ۱۵ لیتر گزارش شده و از این ۱۵ لیتر ۲ لیتر ظرفیت ذخیره آن است و جهت باز کردن باک لازم است تا کلید را در جهت عقربههای ساعت چرخانده و درب باک را نیز در همان جهت بچرخانید. در داخل همین باک شاهد وجود یک پمپ بنزین هستیم که همان پمپ انژکتور نیز محسوب میشود. زین موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ یک زین دو تکه است و تا حدودی پهن به نظر نمیرسد، ولی در حالت کلی به صورت ارگونومیک طراحی شده و میتواند سواری مناسبی را برای راکب فراهم کند، ولی در بخش ترک نشین آن شاهد فضای بسیار محدودی هستیم. در انتهای زین یک دستگیره برای سرنشین عقب طراحی شده که میتواند به حفظ تعادل او کمک کند و دنباله موتور را نیز جذابتر نشان دهد. در نمای جانبی شاهد استیکرها، فلاپها و تزیینات نسبتا جذابی هستیم که نمای اسپرت این موتور سیکلت را اسپرتتر نشان داده و باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

در عقب موتور سیکلت نیترو ۲۰۰ شاهد گلگیر عقب، راهنماهای عقب و چراغ خطر عقب هستیم که ابعاد نسبتا کوچکی دارد، ولی به صورت اسپرت طراحی شده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. وزن خالص یا همان وزن خشک این موتورسیکلت برابر با ۱۳۵ کیلوگرم محسوب میشود که برای یک موتور سیکلت در کلاس اسپرت شهری مناسب است.
ابعاد موتور پیشتاز نیترو ۲۰۰ به شرح زیر است:
| طول(میلیمتر) | عرض(میلیمتر) | ارتفاع(میلیمتر) |
| ۲۰۵۵ | ۷۵۰ | ۱۰۷۰ |
مشخصات فنی موتورسیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰
در انجین موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ شاهد یک انجین تک سیلندر از نوع cbf هستیم که بالانسردار محسوب میشود و چهار زمانه و مجهز به سیستم هوا خنک است. حجم دقیق این انجین ۲۰۰ سی سی محسوب شده و قادر است توانی معادل ۹ کیلووات را در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و به گشتاوری معادل ۱۴ نیوتن متر در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه برسد. استاندارد آلایندگی این موتور سیکلت یورو ۵ محسوب شده و میتواند حداکثر سرعتی معادل ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ از نوع انژکتوری است و سیستم انتقال قدرت زنجیری بوده و سیستم کلاچ آن چند صفحهای محسوب میشود. نوع روشن کننده این موتور سیکلت از نوع هندلی استارتی است و شاهد یک باتری ۱۲ ولت و ۹ آمپر ساعتی و فیوز ۱۵ ولت و ۲۰ آمپر ساعتی هستیم. سیستم تعلیق جلوی موتور نیترو ۲۰۰ از نوع تلسکوپی محسوب میشود و در سیستم تعلیق عقب آن شاهد سیستم تعلیق گازی یا همان کمک فنر گازی هستیم. ترمزهای جلو و عقب هر دو از نوع دیسکی بوده و در هر دو بخش شاهد سیستم ترمز abs هستیم که میتواند کنترل و توقف پذیری مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. سایز تایر جلو ۱۱۰/۷۰ بوده و در تایر عقب شاهد ابعاد ۱۴۰/۷۰ هستیم که هر دو تایر روی رینگهای ۱۷ اینچی پرهای اسپرت با طراحی شبرنگ سوار شدهاند.

تجربه سواری و رانندگی با موتورسیکلت نیترو پیشتاز ۲۰۰
انجین موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ میتواند شتاب و همچنین سرعت نسبتا چشمگیری را در اختیار راکب قرار دهد و علاوه بر آن این موتور سیکلت از فرمان پذیری مناسبی برخوردار بوده و با استفاده از مهندسی پیشرفتهای که دارد میتواند تجربه سواری لذت بخشی را در اختیار راکب قرار دهد. طراحی زین و طراحی کلی موتور سیکلت نیترو ۲۰۰ ارگونومیک و آیرودینامیک محسوب میشود و با توجه به اینکه در طراحی این موتور سیکلت از فولاد با کشش بالا استفاده شده، پایداری آن در سطح مناسبی قرار گرفته و میتواند در شرایط مختلف سواری مناسب و مطلوبی را در اختیار راکب قرار دهد. چرخهای جلو و عقب هر دو به ترمز دیسکی با abs مجهز شدهاند و همین مسئله میتواند امنیت سرنشینان را تضمین کند و تجربه سواری لذت بخش و ایمنی را ارائه دهد. تمامی جزئیات این موتور سیکلت از جمله جذابیت و ظاهر تهاجمی آن، زین دو تکه اسپرت و همچنین سیستم روشنایی ال ای دی همراه با صفحه کیلومتر تمام دیجیتال آن میتوانند تجربه یک سواری لذت بخش و متفاوت را در اختیار راکب و ترک نشین آن قرار دهند. هرچند که در بخش ترک نشین شاهد فضای نسبتا محدودی هستیم، ولی در حالت کلی موتور سیکلت تجربه مناسبی را در اختیار راکب و ترک نشین قرار میدهد.
رقبای نیترو ۲۰۰ پیشتاز موتور توس
از رقبای موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ میتوان به موتور سیکلتهایی مثل باجاج پالس ان اس ۲۰۰ اشاره کرد. همچنین موتور سیکلت کویر RC ۲۰۰ نیز با وزن کم و همچنین انجین قدرتمند خود میتواند رقیب مناسبی برای این موتور سیکلت محسوب شود.

نقاط ضعف و مثبت موتور پیشتاز نیترو ۲۰۰ و جمع بندی
مزایا: طراحی نسبتا جذاب، طراحی ارگونومیک
معایب: فضای محدود در بخش ترک نشین، سرعت نسبتا کم در مقابل رقبا
در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ از جمله موتور سیکلتهای نسبتا جذاب بازار ایران محسوب میشود و به عنوان یک محصول ایرانی عملکرد مناسبی را ارائه داده است. انجین موتور سیکلت طراحی قابل قبولی دارد، ولی در حالت کلی سرعت آن نسبت به بسیاری از رقبا محدودتر به نظر میرسد؛هرچند همین سرعت نیز قابل قبول است و کم محسوب نمیشود. در بخش ترک نشین نیز مانند بسیاری از موتورهای مشابه در همین کلاس شاهد محدودیت در فضای زین هستیم که میتواند برای ترک نشین آزاردهنده باشد. با وجود تمامی این مسائل طراحی ارگونومیک موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ میتواند سواری لذت بخشی را فراهم کند و در حالت کلی این موتور سیکلت میتواند گزینه مناسبی برای تردد در داخل شهر محسوب شود.
نظر شما درباره موتور سیکلت پیشتاز نیترو ۲۰۰ چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت قابل قبول به نظر میرسد؟
موتور دینو CL 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی
موتورسیکلت کویر S2 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری
موتورسیکلت هوندا CB190X ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری
کاوان MJ 150 دینو موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات




