%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

موتورسیکلت گلکسی R155 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 23 آذر 1404 ساعت 14:30
نویسنده سعید آقازاده
SYM گلکسی R155

یکی از موتور سیکلت‌های پر فروش بازار ایران گلکسی R155 است که اسکوتری است که توسط نیرو موتور در ایران عرضه می‌شود.

طراحی ظاهری موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵

در طراحی اسکوتر گلکسی آر ۱۵۵ شاهد شباهت بسیار زیاد به یاماها آیروکس هستیم و این میزان از شباهت به گونه‌ای است که انگار یک نمونه کپی تولید شده است. طراحی این اسکوتر اسپرت به نظر می‌رسد و در نمای جلویی آن شاهد چراغ‌های کشیده با نوار نئونی هستیم که باعث جذاب دیده شدن نمای جلویی شده است. در حالت کلی نمای جلویی گلکسی آر ۱۵۵ با توجه به حالت فلاپ‌ها و چراغ‌های خود به صورت تهاجمی دیده می‌شود و چراغ‌های راهنما کمی پایین‌تر از چراغ‌های اصلی در سمت راست و چپ تعبیه شده‌اند.

طراحی ظاهری موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵

فرمان این اسکوتر یک فرمان لوله‌ای است که با فلاپ پوشانده شده و بر روی آن شاهد آینه‌های زاویه‌دار و هندسی هستیم که طراحی جالبی دارند و تا حدودی زاویه دید مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند. در سمت راست فرمان اسکوتر گلکسی آر ۱۵۵ شاهد کلید انجین، استارت و کلید چراغ جلو هستیم و در سمت چپ نیز تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا، راهنما و بوق قرار گرفته است و در حالت کلی کلیدها وضعیت مناسبی دارند. در بخش میانی فرمان شاهد یک صفحه کیلومتر دیجیتالی هستیم که از نمای جالبی برخوردار شده و اطلاعاتی مثل دور موتور، سرعت، دمای آب، ساعت و مسافت طی شده و همچنین چراغ‌های هشدار را به نمایش می‌گذارد. اسکوتر گلکسی آر ۱۵۵ به سیستم کیلس استارت مجهز شده و باک آن در بخش جلو قرار گرفته است. ظرفیت باک این اسکوتر برابر با ۶ لیتر بوده که تا حدودی کم به نظر می‌رسد و ولی برای یک اسکوتر تقریبا عادی است.

در همین بخش شاهد یک کنسول تقریبا کوچک هستیم که یک درگاه شارژ usb را در خود جای داده و امکان قرار دادن تلفن همراه در آن وجود دارد. قسمت جاپایی مناسب طراحی شده و در حالت کلی طراحی به شکلی است که زانوی راکب با فلاپ‌ها برخورد ندارند. زین اسکوتر گلکسی R155 طراحی مناسبی دارد و یک زین چرمی است که در بخش زیرین آن شاهد فضای ذخیره سازی هستیم که به راحتی یک کلاه کاسکت در آن جای می‌گیرد. در انتهای زین دستگیره‌ای برای حفظ تعادل ترک نشین تعبیه نشده و ترک نشین می‌تواند تنها از فلاپ‌های موجود در بدنه برای حفظ تعادل خود استفاده کند. در نمای جانبی این اسکوتر شاهد فلاپ‌های تقریبا با کیفیت و جذاب هستیم و رینگ‌های ۱۴ اینچی نیز در نمای جانبی همراه با یک اگزوز پوشیده شده با فلاپ مشاهده می‌شوند.

در نمای عقب اسکوتر گلکسی آر ۱۵۵ شاهد چراغ خطر عقب هستیم که تقریبا کوچک بوده و پایین‌تر از آن در بخش تعبیه پلاک چراغ‌های راهنما در سمت راست و چپ تعبیه شده‌اند. وزن این اسکوتر برابر با ۱۰۸ کیلوگرم است که با حساب کردن مایعاتی مثل بنزین و روغن افزایش پیدا خواهد کرد.

ابعاد موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۹۸۰۷۰۰۱۱۴۰
موتورسیکلت SYM گلکسی R155 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

مشخصات فنی موتور سیکلت گلکسی R155

در اسکوتر گلکسی R155 شاهد یک انجین ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه، آب خنک با سیلندر افقی هستیم که بنزینی بوده و با استفاده از استارت الکتریکی شروع به کار می‌کند. این انجین قادر است قدرتی معادل ۱۰.۸ کیلووات را در ۸۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و در نهایت گشتاوری معادل ۱۴ نیوتن متر را در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. گیربکس موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ یک گیربکس سی وی تی بوده و باتری آن یک باتری ۱۲ ولت و ۷ آمپر ساعتی است. نسبت تراکم این موتور سیکلت ۱۰.۶ به یک گزارش شده است و شاهد سیستم تعلیق تلسکوپی در بخش جلو و سیستم تعلیق دو شاخ در بخش عقب هستیم. ترمزهای به کار گرفته شده هر دو چرخ از نوع دیسکی هستند و اشاره‌ای به وجود ترمز abs نشده است. ابعاد تایر جلو برابر با ۱۰۰/۸۰ و ابعاد تایر عقب ۱۲۰/۷۰ است که هر دو روی رینگ‌های آلومینیومی ۱۴ اینچی مشابه با یاماها آیروکس سوار شده‌اند. حداکثر سرعت گزارش شده برای موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ برابر با ۹۷ کیلومتر بر ساعت است و شاهد سیستم سوخت رسانی بوش هستیم

مشخصات فنی موتور سیکلت گلکسی R155

تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت گلکسی R 155

از نظر بسیاری از افراد سواری با موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ چیزی بیشتر از یک سواری معمولی با یک اسکوتر معمولی است. سیستم آب خنک این موتور سیکلت می‌تواند حتی در گرمای تابستان عملکرد مناسبی را ارائه دهد و در نهایت گزینه‌ای مطلوب برای رفت و آمد شما باشد. سیستم تعلیق موتور سیکلت گلکسی R155 می‌تواند تقریبا ضربات وارده را دفع کرده و سواری نرمی را در اختیار راکب قرار دهد. مصرف سوخت این موتور تا حدودی کم محسوب می‌شود و شاهد ایمنی بالا در آن هستیم، ولی اشاره‌ای به وجود ترمز abs نشده و ترمزها هر دو از نوع دیسکی هستند که تا حدودی می‌توانند ایمنی راکب را تامین کنند. طراحی زین موتور سیکلت نیز جالب است و می‌تواند سواری راحتی را فراهم کند، ولی در بخش ترک نشین فضای راحتی فراهم نشده و علاوه بر آن دستگیره‌ای برای حفظ تعادل نیز وجود ندارد. فضای در نظر گرفته شده برای ذخیره سازی مناسب است و فضای جاپایی نیز به خوبی طراحی شده است و وجود شارژ usb می‌تواند تجربه مناسب‌تری را فراهم کند. چراغ‌ها پرتاب نور خوبی دارند و در طول مسیر سواری را آزاردهنده نخواهند کرد و در نتیجه با استفاده از موتور گلکسی آر ۱۵۵ می‌توانید رفت و آمد شهری لذت بخشی را تجربه کنید و در گردش‌های کوتاه از سواری لذت ببرید. سرعت این موتور سیکلت ۹۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که برای یک اسکوتر قابل قبول بوده و تا حدودی می‌تواند سواری هیجان انگیزی را در اختیار شما قرار دهد.

رقبای موتورسیکلت گلکسی R155

یکی از رقبای موتور سیکلت گلکسی R155 طرح آیروکس می‌تواند اس وای ام اس اف ۱۸۰ باشد که توسط یک کمپانی تولید شده‌اند. موتور سیکلت R 155 نسبت به SF 180 عملکرد بهتری نشان داده و در حالت کلی امکانات بهتری نیز دارد. موتور سیکلت NVX 155 نیز به عنوان یک موتور طرح آیروکس می‌تواند رقیب مناسبی برای این موتور سیکلت باشد.

رقبای موتورسیکلت گلکسی R155

مزایا و معایب موتورسیکلت SYM گلکسی R155

مزایا: طراحی نسبتا جذاب، امکانات قابل قبول

معایب: نبود ترمز ABS، محدودیت در فضای زین ترک نشین

در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ از جمله موتور سیکلت‌هایی است که در ایران با نیرو موتور شاهد حضور آن هستیم. این موتور سیکلت موتوری در کلاس اسکوتر است که مشابه اسکوتر یاماها آیروکس طراحی شده و شباهت بسیار زیادی به آن دارد. طراحی ظاهری اسکوتر گلکسی R155 تقریبا جذاب بوده و به طور کلی مشخصات فنی آن نیز قابل قبول به نظر می‌رسند و از امکانات مطلوبی برخوردار شده است. تجربه سواری با این موتورسیکلت قابل قبول بوده و در حالت کلی می‌تواند گزینه مناسبی برای رفت و آمد شهری باشد. متاسفانه در بخش سیستم ترمز شاهد عدم وجود ترمز abs هستیم که تا حدودی می‌تواند برای ایمنی راکب خطرناک باشد و در بخش ترک نشین نیز فضا تا حدودی محدود به نظر می‌رسد. در حالت کلی با وجود نقاط منفی محدود می‌توان موتور سیکلت گلکسی آر ۱۵۵ را به عنوان گزینه مطلوب و اقتصادی برای رفت و آمد محسوب کرد.

نظر شما درباره موتور سیکلت sym galaxy 155 چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X