%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

منتشر شده در 11 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

شرکت چینی DJI که بیشتر به خاطر تولید پهپادهای تصویربرداری پیشرفته شهرت دارد، در اقدامی جسورانه وارد بازار دوچرخه‌های برقی شده است. این شرکت از طریق زیرمجموعه تخصصی خود به نام امفلو (Amflow)، دو مدل PL Carbon و PL Carbon Pro را برای بازار ایالات متحده معرفی کرده؛ دوچرخه‌هایی که نه ‌تنها سبک و پرقدرت هستند، بلکه از فناوری‌های پیشرفته‌ زیادی بهره می‌برند.

دوچرخه‌های برقی دی جی آی دارای سیستم تعلیق کامل هستند و با هدف ارائه عملکردی در سطح دوچرخه‌های کوهستان حرفه‌ای ساخته شده‌اند. این دوچرخه‌ها ترکیبی از بدنه فیبرکربنی، موتور قدرتمند و فناوری‌های دیجیتال DJI را در خود دارند.

بهره‌مندی از قوای محرکه Avinox ساخت DJI

هر دو دوچرخه امفلو به قوای محرکه Avinox مجهز شده‌اند. این قوای محرکه توسط خود DJI توسعه یافته و نام کمپانی چینی را در کنار بزرگانی چون بوش، شیمانو و Brose قرار داده است. طبق اطلاعات موجود، موتور به کار رفته در قسمت میانی ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور و ۸۵۰ وات توان تولید می‌کند. بد نیست بدانید این میزان خروجی در بدنه‌ای که تنها ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، تولید می‌شود. وزن سبک‌ترین نسخه دوچرخه برقی دی جی آی ۱۹.۲ کیلوگرم اعلام شده که برای یک دوچرخه کوهستانی دارای تعلیق کامل، دستاوردی چشمگیر محسوب می‌شود.

نمایشگر هوشمند، اپلیکیشن اختصاصی و شارژر پرسرعت

دوچرخه‌های برقی DJI به نمایشگر رنگی OLED دو اینچی تجهیز شده‌اند. این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل سرعت، مسافت و تنظیمات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکان اتصال از طریق بلوتوث به اپلیکیشن اختصاصی Avinox نیز وجود دارد. به لطف این ویژگی امکان شخصی‌سازی آسان تنظیمات فراهم می‌شود.

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

انرژی دوچرخه‌های برقی دی جی آی توسط باتری ۸۰۰ وات ساعتی تأمین می‌شود. در صورت استفاده از شارژر سریع ۵۰۰ واتی، این باتری تنها در ۹۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود؛ رقمی که در مقایسه با میانگین موجود در بازار دوچرخه‌های کوهستانی برقی بسیار بهتر است.

مهندسی‌شده برای کوهستان

فریم دوچرخه‌های برقی DJI از فیبرکربن ساخته شده و کورس تعلیق آن در قسمت جلو با ۱۶۰ میلی‌متر و در عقب با ۱۵۰ میلی‌متر برابر است. جالب اینکه اجزای تعلیق ساخت برند معتبر Fox هستند. این دوچرخه‌ها در جلو و عقب به ترتیب روی رینگ‌های ۲۹ و ۲۷.۵ اینچی سوار شده‌اند تا عملکرد بهینه در پیچ‌ها و سطوح ناهموار تضمین شود. دی جی آی همچنین ویژگی‌هایی همچون ردیابی موقعیت، سیستم ضد سرقت و رابط کاربری ساده را نیز به این دوچرخه‌ها افزوده تا تجربه‌ای بی‌نقص در اختیار کاربران قرار دهد.

ورود پرقدرت DJI به دنیای دوچرخه‌های برقی؛ تهدیدی برای بزرگان؟

تهدیدی برای غول‌های صنعت؟

قیمت پایه این دوچرخه‌ها از ۷,۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و مدل‌های حرفه‌ای‌تر تا بالای ۱۰ هزار دلار قیمت دارند. اما آنچه که توجه کارشناسان را جلب کرده، موتور Avinox است که DJI قصد دارد آن را به سایر تولیدکنندگان نیز عرضه کند. اگر شرکت‌های دیگر از این سیستم استفاده کنند، می‌تواند تهدیدی جدی برای تسلط بوش و شیمانو در بازار باشد.

در هر صورت، دوچرخه‌های امفلو PL Carbon و PL Carbon Pro شروعی پرقدرت برای DJI در بازار پررقابت دوچرخه‌های برقی هستند؛ شروعی که با ترکیب مهندسی دقیق، فناوری پیشرفته و طراحی زیبا، چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X