کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰

وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 27 شهریور 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

یکی از موتورسیکلت‌های برند وینتو، موتورسیکلت وینتو GP 250 است که ما در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

وینتو از جمله شرکت‌های موتورسازی محسوب می‌شود و تحت مالکیت شرکت سوکون فعالیت دارد. شرکت سوکون از جمله شرکت‌های خودروسازی چینی است که در بخش‌های مختلف مربوط به ماشین سازی فعالیت کرده و در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد تولید موتور سیکلت‌هایی از این شرکت بوده‌ایم که با اسم وینتو به بازار عرضه شده‌اند. دو محصول اول این برند یا شرکت، موتور سیکلت‌هایی در کلاس ریس محسوب می‌شدند و اولین موتور سیکلت آن، وینتو جی پی ۲۵۰ و دومین موتور سیکلت، وینتو جی پی ۳۲۵ بود. ما قصد داریم به بررسی مورد اول یعنی وینتو جی پی ۲۵۰ بپردازیم و اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که اشاره کردیم این موتورسیکلت یکی از موتورسیکلت‌های برند وینتو در کلاس ریس محسوب می‌شود و با وجود ظاهر جذابی که دارد برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته است.

طراحی موتورسیکلت وینتو GP 250

وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

تا حدودی می‌توان گفت طراحان چینی توانمندی خوبی در ساخت موتور سیکلت‌های جذاب دارند و این مسئله در مورد موتور سیکلت جی پی ۲۵۰ وینتو نیز صدق می‌کند، چرا که ظاهر نسبتا جذابی دارد. در ظاهر این موتورسیکلت ما شاهد یک طراحی تهاجمی و اسپرت هستیم و به طور کلی بسیاری از اجزای جی پی ۲۵۰ وینتو متفاوت به نظر می‌رسند. چراغ‌های جلوی این موتور سیکلت طراحی اسپرت دارند، از نوع ال ای دی محسوب می‌شوند و می‌توانند جذابیت موتور را افزایش داده و حتی در شب دید بهتری را در اختیار راکب قرار دهند. آینه‌های موتورسیکلت وینتو GP 250 روی فلاپ نمای جلویی تعبیه شده‌اند و می‌توانند با ارتفاع مناسبی که دارند، دید مناسبی را در اختیار راکب قرار دهند. یک وایند شیلد دودی نسبتا جذاب نیز در نمای جلویی تعبیه شده که می‌تواند باد را به سمت بالا هدایت کند و از اذیت شدن راکب در طول مسیر جلوگیری نماید.

 فرمان این موتور سیکلت مشابه بسیاری از موتورسیکلت‌های کلاس ریس طراحی شده و به طور کلی تفاوت خاصی ندارد و شاهد یک فرمان مایل به سمت باک هستیم. در سمت راست فرمان موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ کلیدهایی مثل قطع و وصل برق، استارت و کلید چراغ قرار گرفته است و در سمت چپ فرمان نیز کلیدهای راهنما، بوق و تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا قرار دارند. صفحه کیلومتر این موتور سیکلت یک نمایشگر دیجیتال TFT محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات مهمی مثل میزان مسافت طی شده، میزان بنزین، سرعت، ساعت و موارد دیگری مثل دور موتور را با وضوح بالا در اختیار راکب قرار دهد. امکان اتصال گوشی موبایل به صفحه کیلومتر موتور سیکلت به راحتی فراهم است و با استفاده از اتصال بلوتوث می‌توانید به تماس‌ها و سیستم مسیریابی دسترسی پیدا کنید. یک پورت شارژ usb نیز در همین بخش تعبیه شده و می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از آن حتی در طول مسیر شارژ کنید.

وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

باک موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ یک باک با طراحی عضلانی است که ۱۴ لیتر ظرفیت سوخت دارد و می‌تواند سواری مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. میزان مصرف سوخت این موتور در ۱۰۰ کیلومتر سه و نیم لیتر گزارش شده که تا حدودی بالا به نظر می‌رسد، ولی در هر صورت شما با یک موتور سیکلت در کلاس ریس روبرو هستید. زین موتور سیکلت جی پی ۲۵۰ شباهت بسیار زیادی به سایر موتور سیکلت‌های کلاس ریس دارد و شاهد یک زین دو تکه با عرض کم هستیم که ارتفاع آن ۷۸۵ میلی‌متر گزارش شده است. چنین ارتفاعی می‌تواند برای افرادی با قد بالای ۱۷۰ سانتی‌متر مناسب باشد و در حالت کلی می‌تواند کنترل راحتی را در اختیار راکب قرار دهد‌. نمای عقبی این موتور سیکلت نیز جذاب به نظر می‌رسد و در نمای عقب شاهد چراغ‌های تمام ال ای دی نسبتا جذاب هستیم. وزن موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰، ۱۵۸ کیلوگرم است که با احتساب مایعات به ۱۶۱.۵ کیلوگرم می‌رسد.

 ابعاد موتورسیکلت وینتو GP 250 به شرح زیر است:

طول: ۲۰۳۰ میلی‌متر، عرض: ۷۸۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۱۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتورسیکلت وینتو GP 250

وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ از یک انجین دو سیلندر، ۴ زمانه، ۸ سوپاپ و سیستم آب خنک بهره می‌برد و حجم انجین آن ۲۴۹ سی سی محسوب می‌شود. این موتور سیکلت تنها با وزن ۱۵۸ کیلویی خود قادر است ۳۱.۵ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۱۱۰۰۰ تولید کند و به گشتاوری معادل ۲۱.۸ نیوتن متر در دور موتور ۹۵۰۰ برسد. چنین قدرتی مشابه با انجین بلنتا زد ۲۵۰ محسوب می‌شود که در ایران شاهد حضور آن بوده‌ایم و از جمله موتورهای سبک وزن چینی دو سیلندر است. در واقع تا حدودی می‌توان گفت شاهد انجین بلنتا زد ۲۵۰ در پلتفرم ریس با نام وینتو جی پی ۲۵۰ هستیم. آرایش سوپاپ‌های این موتور سیکلت dohc محسوب می‌شود و نسبت تراکم آن ۱۱.۶ به یک است که تا حدودی اکتان بالایی را می‌طلبد.

 سیستم سوخت رسانی وینتو جی پی ۲۵۰ از نوع انژکتور برقی از برند بوش است و سیستم انتقال قدرت آن از نوع زنجیر شش دنده مجهز به اسلیپر کلاچ محسوب می‌شود. در سیستم تعلیق جلو شاهد جفت کمک فنر تلسکوپی معکوس هستیم و در سیستم عقب از یک کمک فنر مونو شاک قابل تنظیم ۵ مرحله‌ای استفاده شده است که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. سیستم ترمز جلو در این موتور سیکلت، یک دیسک ۲۹۸ میلی‌متری با کالیپر دو پیستونه است و ترمز عقب دیسک ۲۴۰ میلی‌متری کالیپر تک پیستونه محسوب می‌شود. سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و سایز لاستیک عقب ۱۵۰/ ۶۰ است که از برند ایرانی ایران یاسا هستند و روی رینگ‌های ۱۷ اینچی نسبتا جذاب سوار شده‌اند.

سواری و رانندگی با وینتو جی پی ۲۵۰

وینتو GP 250 ؛ مشخصات فنی + امکانات

با توجه به اینکه موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ در کلاس موتورهای ریس قرار دارد، استایل نشستن روی آن و تجربه سواری مشابه با سایر موتور سیکلت‌های ریس محسوب می‌شود. فاصله فرمان و نحوه قرارگیری آن تا حدودی فشار را از مچ دست و کمر راکب می‌کاهد، ولی در حالت کلی استایل موتور سیکلت‌های ریس به نحوی است که برای سواری طولانی مدت طراحی نشده است. کمک فنرها و سیستم‌ تعلیق این موتور سیکلت می‌توانند در ناهمواری‌ها عملکرد مناسبی را نشان دهند و بسیاری از ضربات را دفع کنند و در حالت کلی سواری نرمی را فراهم کنند. سیستم ترمز وینتو جی پی ۲۵۰ نیز با توجه به دیسکی بودن و همچنین مجهز به سیستم abs بودن آن عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند کیفیت و عملکرد خوبی را ارائه دهد. حداکثر سرعت گزارش شده برای این موتور سیکلت ۱۵۰ الی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که تا حدودی عدد خوبی به نظر می‌رسد و هندلینگ و فرمان پذیری آن نیز با توجه به امکانات در نظر گرفته شده برای آن، در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌تواند در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا کنترل مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد.

رقبای وینتو جی پی ۲۵۰

یکی از موارد مهمی که در خرید موتور سیکلت باید به آن توجه کنید، رقبای موتور سیکلت مورد نظر محسوب می‌شود و در بررسی خرید موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ باید رقبای آن را نیز بررسی کنید. به طور کلی هر محصولی رقبایی در بازار دارد و با توجه به حجم عظیم موتور سیکلت‌های موجود در بازار، حداقل یک مورد موتور سیکلت رقیب وجود دارد. از رقبای اصلی موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ می‌توان به بنلی ریس ۲۵۰ و کیو جی ۲۵۰ اشاره کرد که از لحاظ یک سری از ویژگی‌ها مشابه هستند، ولی اگر به دنبال رقبایی هم قیمت باشیم می‌توانیم به موتورسیکلت تک سیلندر CF 250 اشاره کنیم.

نقاط ضعف و مثبت VINTO GP 250 و جمع بندی

مزایا: طراحی نسبتا جذاب، سیستم تعلیق مناسب، سیستم ترمز قابل قبول

معایب: قیمت نسبتا بالا، استهلاک نسبتا بالا، وضعیت نامعلوم تامین قطعات

در پایان باید بگوییم اگر علاقه‌مند به موتورسیکلت‌های جذاب از نظر ظاهری هستید، می‌توانید موتور سیکلت وینتو جی پی ۲۵۰ را انتخاب کنید؛ ولی اگر انجین برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است به سراغ این مورد نروید. قیمت این موتور سیکلت تقریبا بالا محسوب می‌شود، ولی سرعت خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به جدید بودن این برند، این احتمال وجود دارد که برای تامین یک سری از قطعات از جمله صفحه کیلومتر، فلاپ، پیستون و رینگ دچار مشکل شوید. علاوه بر این مورد، این موتور سیکلت از جمله موتور سیکلت‌های کم استهلاک نیز محسوب نمی‌شود و مزایای کلی آن صرفا در مورد ظاهر، سیستم تعلیق و ترمز آن است.

نظر شما درباره موتور سیکلت چینی وینتو جی پی ۲۵۰ چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت کلاس ریس ارزش خرید دارد؟

بررسی هاوال ؛ شریک تجاری جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X