تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 27 مرداد 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

در این مطلب به بررسی موتورسیکلت هیوسانگ GT250R که یکی از موتورسیکلت‌های کره‌ای در کلاس اسپرت است، می‌پردازیم.

تاسیس گروه هیوسانگ به سال ۱۹۷۸ باز می‌گردد و از سال ۱۹۷۹ گروه موتورسازی و ماشین سازی هیوسانگ به عنوان یک زیر مجموعه وارد عرصه تولید موتورسیکلت و خودرو شد. در حال حاضر این زیر مجموعه هیوسانگ با توجه به تولیداتی با کیفیت بالا و طراحی‌های جذاب خود توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند و یکی از مجموعه‌های قدرتمند در این زمینه محسوب شود. یکی از محصولات کمپانی هیوسانگ، موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر محسوب می‌شود که در کلاس اسپرت عرضه شده و با کویر موتور شاهد حضور آن در ایران هستیم. اولین حضور این موتور سیکلت به سال ۲۰۰۴ میلادی باز می‌گردد و با توجه به اینکه از عملکرد فنی قابل قبولی برخوردار بود و کیفیت ساخت آن نیز مناسب محسوب می‌شد توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند و در نهایت در بازار جهانی به فروش مناسبی برسد. ما در این مقاله به بررسی موتور سیکلت هیوسانگ GT250R می‌پردازیم و اطلاعاتی را درباره طراحی بدنه، مشخصات فنی، تجربه سواری و رقبای این موتور سیکلت در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طراحی ظاهری موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر

تا حدودی می‌توان گفت موتور سیکلت هیوسانگ GT250R طراحی نسبتا جذابی دارد و می‌تواند حس خوبی را به راکب منتقل کند. به نظر بسیاری از افراد تمام اجزای این موتور سیکلت به صورت هماهنگ طراحی شده‌اند و نمی‌توان عیب یا نقص خاصی را بیان کرد.

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

در نمای جلویی موتور سیکلت هیوسانگ ۲۵۰ جی تی شاهد دو ورودی مشکی هستیم که برای عبور هوا در نظر گرفته شده است و تا حدودی می‌توان گفت طراحی متمایزی دارد. چراغ جلو به صورت بیضی و تا حدودی خلاقانه طراحی شده است و می‌تواند حس اسپرت بودن را به راکب القا کند، ولی شاید نتوان گفت طراحی چراغ جلو جوان پسندان محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند تا با طراحی یک چراغ متفاوت، خلاقیت بیشتری به خرج دهند و اصالت این برند را القا کنند، ولی متاسفانه به نظر می‌رسد اگر از زوایای تیزتری برای چراغ جلو استفاده می‌شد شاهد جذابیت بیشتری بودیم. در هر حال نمی‌توان این طراحی را یک نقص محسوب کرد، چرا که هر برندی امضای کار خود را دارد و به نظر طراحان این موتور سیکلت، این چراغ بیضی برای موتور سیکلت هیوسانگ GT250R مناسب است.

اگر به بحث فرمان برسیم شاهد یک فرمان لوله‌ای هستیم که دکمه‌های استارت، بوق، فلاشر، راهنما، کلید نور پایین و نور بالا و کلید چراغ روی آن قرار گرفته‌اند. آینه‌های این موتور سیکلت زوایای نسبتا تیزی دارند و تا حدودی می‌توان گفت به صورت هندسی طراحی شده‌اند و می‌توانند دید مناسبی را در اختیار راکب قرار دهند. صفحه کیلومتر موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر یک صفحه کیلومتر ترکیبی محسوب می‌شود و تا حدودی ابعاد مناسبی دارد. در سمت راست این صفحه کیلومتر شاهد دو دکمه برای تنظیم صفحه کیلومتر هستیم و سرعت، مسافت طی شده و چراغ‌های هشدار در بخش دیجیتال نمایش داده می‌شوند و شاهد دور موتور در بخش آنالوگ این موتور هستیم.

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

در زیر این صفحه کیلومتر سوئیچ موتور تعبیه شده است و طراحی باک هیوسانگ جی تی ۲۵۰ حدودی عضلانی و حجیم به نظر می‌رسد و می‌تواند یک نمای جوان پسندانه ایجاد کند. ظرفیت باک این موتور سیکلت ۱۷ لیتر محسوب می‌شود که ظرفیت قابل توجهی به نظر می‌رسد. زین موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ یک زین دو تکه محسوب می‌شود و ارتفاع آن تا سطح زمین تقریبا ۸۰۰ میلیمتر است که استاندارد محسوب می‌شود. فضای در نظر گرفته شده برای راکب تا حدودی قابل قبول است و از قوس مناسبی نیز برخوردار است، ولی در بخش ترک نشین شاهد فضای محدودی هستیم و در انتهای آن نیز دو دستگیره برای حفظ تعادل وجود دارد که می‌تواند به جذابیت موتور نیز بیفزاید.

در نمای جانبی این موتور شاهد فلاپ‌های سراسری هستیم که می‌تواند به خوبی حس اسپرت بودن موتور سیکلت را نشان دهد و اگزوز موتور سیکلت نیز از طراحی جالبی برخوردار است. در نمای عقب موتور سیکلت هیوسانگ جی تی آر ۲۵۰ شاهد نمای نسبتا متفاوتی نیستیم و چراغ‌های راهنما به صورت ساده طراحی شده‌اند و چراغ اصلی تا حدودی طراحی قابل قبولی دارد. وزن این موتور سیکلت حدودا ۱۷۶ کیلوگرم گزارش شده است و با احتساب مایعاتی مثل بنزین و روغن تقریبا به ۱۸۸ کیلوگرم می‌رسد.

ابعاد موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ بار به شرح زیر است:

طول: ۲۰۹۵ میلی‌متر، عرض: ۷۲۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۲۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتور سیکلت هیوسانگ GT250R

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

لازم به ذکر است که کلیه موتورهای هیوسانگ ۲۵۰ با دو سیلندر در بازار ایران حضور دارند، ولی با توجه به اینکه در ابتدا ورود چنین موتورهایی به کشور ممنوع محسوب می‌شد در نمونه‌های اولیه موتورها شاهد یک سیلندر بودیم که بعدها با اخذ مجوز امکان تردد آنها فراهم شد. موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر مجهز به یک پیشرانه ۲۴۹ سی سی محسوب می‌شود و از دو سیلندر ۸ سوپاپ وی شکل و قدرت خروجی برابر با ۲۰.۶ کیلووات یا همان ۲۸ اسب بخار در ۱۰ هزار دور بر دقیقه برخوردار است. انجین این موتور سیکلت قادر است گشتاوری معادل ۲۲.۶ نیوتن متر را در ۸۰۰۰ دور بر دقیقه به ارمغان آورد و با گیربکس دنده‌ای خود نیرو را  توسط زنجیر به چرخ عقب منتقل کند. شتاب صفر تا صد موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ برابر با ۸ ثانیه است و حداکثر سرعت گزارش شده برای آن ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شود.

این موتور سیکلت مجهز به سیستم خنک کننده از نوع روغن محسوب می‌شود و به استارت الکتریکی مجهز شده که باتری آن از نوع ۱۲ ولت و ۵ آمپر ساعتی است. میانگین مصرف سوخت موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تقریبا ۳ لیتر گزارش شده که با این حساب نمی‌توان این موتور سیکلت را در لیست موتورسیکلت‌های کم استهلاک یا کم مصرف قرار داد. سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت هیوسانگ GT250R از نوع انژکتور برقی است و در بخش سیستم تعلیق جلو شاهد کمک فنر دوشاخ تلسکوپی وارونه هستیم و برای عقب این موتور از کمک فنر تک یا مونوشوک استفاده کرده‌اند. در هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر شاهد ترمزهای دیسکی هستیم که در بخش جلو، دو دیسک ۳۰۰ میلی‌متری تعبیه شده و در بخش عقب شاهد دیسک ۲۳۰ میلی‌متری هستیم. در بخش مشخصات این موتور سیکلت اشاره‌ای به سیستم ترمز abs نشده است و متاسفانه به نظر می‌رسد خبری از این سیستم نیست. سایز لاستیک جلو در هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر ۱۱۰/۷۰ سوب می‌شود و سایز لاستیک عقب آن ۱۵۰/۶۰ است که هر دو روی رینگ‌های ۱۷ اینچی نسبتا جذاب تعبیه شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

تا حدودی می‌توان گفت چندان نباید به شتاب و چالاکی هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر اعتماد کرد، چرا که علی رغم ظاهر اسپرت و خیابانی این موتور سیکلت شاهد شتاب نسبتا ضعیف هستیم و وزن این موتور مانع سرعت و عملکرد مناسب است. این وزن بالا، عملکرد موتور سیکلت در کنترل و مانور پذیری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است در ترافیک‌ها چالش‌هایی را برای راکب ایجاد کند. با وجود این نقاط ضعف همواره در سیستم ترمز این موتور سیکلت شاهد نقاط مثبتی هستیم، چرا که ترمزهای جی تی ۲۵۰ آر قدرتمند محسوب می‌شوند و می‌توانند ایمنی راکب را فراهم کنند؛ هرچند که در این موتور سیکلت خبری از ترمز abs نیست. سیستم تعلیق جی تی ۲۵۰ آر نیز عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند سواری نرمی را برای راکب فراهم کند و در ناهمواری‌ها به خوبی ضربات وارده را دفع می‌کند. طراحی دسته‌های موتور سیکلت و استایل خاص آن می‌تواند در طولانی مدت از آسیب به مچ و کمر راکب جلوگیری کرده و حالت آیرودینامیکی را برای سواری راکب فراهم کند.

رقبای موتور سیکلت هیوسانگ GT250R

موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات

اگر در بازار ایران به دنبال رقبای اصلی موتور سیکلت هیوسانگ جی تی ۲۵۰ آر باشیم می‌توانیم به موتور سیکلت‌هایی با حجم انجین مشابه مثل کی‌تی‌ام دوک ۲۵۰ اشاره کنیم و علاوه بر آن کاوازاکی نینجا ۲۵۰، بندا راک ۲۵۰، بنلی ۲۵۰ تی ان تی و هوندا سی بی آر ۲۵۰ آر نیز می‌توانند گزینه مناسبی باشند. به نظر می‌رسد علاوه بر موارد ذکر شده موتورسیکلت یاماها ۲۵R نیز رقیب خوبی برای این موتور سیکلت محسوب می‌شود و موتورهای ذکر شده تا حدودی از نظر مشخصات فنی و کلاس با هیوسانگ ۲۵۰ جی تی آر یکسان یا مشابه محسوب می‌شوند.

نقاط ضعف و مثبت هیوسانگ GT250R و جمع بندی

مزایا: سیستم تعلیق قابل قبول، سیستم ترمز نسبتا مناسب.

معایب: وزن نسبتا بالا، شتاب نسبتا پایین.

در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت هیوسانگ GT250R یکی از موتورهای کره‌ای است که تا حدودی جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند گزینه خوبی برای بسیاری از افراد باشد. وزن بالای این موتور باعث شده تا شتاب آن کاهش پیدا کند، ولی در حالت کلی سیستم تعلیق و سیستم ترمز خوبی دارد و می‌تواند نقص مربوط به شتاب را پر کند.

نظر شما درباره موتور سیکلت هیوسانگ GT250R چیست؟ به نظر شما این موتور طراحی جذابی دارد؟

موتور دینو ویند ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “موتور هیوسانگ GT250R ؛ مشخصات فنی + امکانات”

  1. رامین انقلابی گفت:

    بنده جزو کسانی بودم که این موتور وقتی وارد ایران شد خریدم.اون موقع حدود اگه اشتباه نکنم هفت و نیم میلیون ازگمرگ خریدم من تنها عیبی که اون موقع یادمه داشت باکش داغ میشد وچون طرحش جوری بود که باید شکم روی باک قرار می‌گرفت شکم آدم می‌سوخت یعنی حرارت انجین موتور شدیداً به باک می‌رسید حتی می ترسیدم آتیش بگیره .یکی هم جون تازه اومده بود لوازمش پیدا نمیشد .ولی در کل چون من طراحی فلاپ های روش رو سی بی ار کرده بودم .واگزوزش رو هم عوض کرده بودم محشرشده بود همه فکر میکردم موتور سنگین سی بی ار هستش کلی باهاش جوونی کیف کردم

    ۶
    ۰
  2. آشنا گفت:

    من الان شش سال هستش که هیوسانگ دارم و شتاب اول موتور که کند بود رو با تقویت موتور و برق و تعویض اگزوز زیر و روش کردم و صفر تا صدش به پنج ث رسیده ، فلاپ های موتور و هم طرح رپسول دادم برام کار کردن من خودم باهاش دویست و ده تا در لاین برگشت اتوبان کرج به تهران رفتم در کل رخ موتور و ترمزهاش رو به هر موتوری ترجیح میدم

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X