%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کاوان MJ 150 دینو موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 17 آذر 1404 ساعت 20:00
نویسنده سعید آقازاده
کاوان MJ 150 دینو موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

یکی از موتورهای عرضه شده توسط دینو موتور موتور سیکلت کاوان MJ 150 است که ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

دینو موتور از جمله شرکت‌های عرضه کننده موتورسیکلت در ایران است که موتورهای مختلفی را در کلاس‌های مختلف عرضه می‌کند و در بین محصولات این شرکت شاهد موتورهای کروزر، اسکوتر، ریس، تریل، استریت و همچنین موتورهای برقی و دوچرخه هستیم. یکی از موتور سیکلت‌هایی که توسط دینو موتور عرضه می‌شود موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ نام دارد که موتوری در کلاس اسکوتر است. این روزها شاهد تعداد متعددی از موتورهای کلاس اسکوتر در خیابان‌ها هستیم و بعضی از این موتورها با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند گزینه مناسبی برای رفت و آمد شهری باشند. کاوان ام جی نیز یک اسکوتر شهری است که طراحی مشابهی با موتور سیکلت‌های وسپا دارد و تا حدودی به این موتور یک موتور طرح وسپا گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری این موتور سیکلت پرداخته و اطلاعاتی را درباره انجین، تجربه سواری و رانندگی، رقبا، مزایا و معایب موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی ظاهری کاوان MJ150

کاوان MJ 150

همانطور که اشاره کردیم طراحی ظاهری موتورسیکلت کاوان MJ 150  تا حدودی مشابه اسکوترهای وسپا طراحی شده و در بسیاری از اجزای این اسکوتر شاهد الگوبرداری از موتورهای وسپا هستیم. اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ در رنگ بندی‌های جذابی مثل قرمز، آبی، سبز پاستیلی، خاکستری، کرمی، آبی-نارنجی و مشکی مات عرضه می‌شود.

در نمای جلویی این موتور سیکلت شاهد یک فلاپ سینه نسبتا پهن هستیم که چراغ‌های راهنما با طراحی یکپارچه به صورت افقی به صورت نسبتا خشن و اسپرت قرار گرفته‌اند. چراغ اصلی روی فلاپ فرمان تعبیه شده و تا حدودی در یک فریم مربعی شکل قرار دارد و خبری از چراغ گرد نیست. فرمان موتور سیکلت کاوان ام جی یک فرمان لوله‌ای پوشانده شده با فلاپ است که روی آن آینه‌ها مشابه با آینه‌های وسپا در فریم استیل قرار گرفته‌اند. در سمت راست و چپ فرمان این اسکوتر شاهد کلیدهایی مثل استارت و استاپ انجین، چراغ، بوق، راهنما و تغییر حالت نور پایین به نور بالا هستیم که به رنگ مشکی  طراحی شده‌اند. صفحه کیلومتر اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ یک صفحه کیلومتر تقریبا کوچک دیجیتالی است که میزان بنزین، سرعت، ساعت، مسافت طی شده و دور موتور را به صورت دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و یک دکمه در زیر آن برای انجام تنظیمات قرار داده شده است. پایین‌تر از بخش صفحه کیلومتر و در سمت راست شاهد سوئیچ این موتور سیکلت هستیم و در کنار آن یک قلاب برای آویز کردن کلاه ایمنی یا کیسه قرار داده شده است.

طراحی ظاهری کاوان MJ150

باک کاوان ام جی ۱۵۰ در بخش جلویی قرار دارد و ظرفیت آن ۵ لیتر گزارش شده که تا حدودی محدود به نظر می‌رسد. بخش جاپایی طراحی مناسبی دارد و شیارهایی برای سر نخوردن پای راکب قرار داده شده و برای پای ترک نشین نیز شاهد جاپایی‌های تاشو به صورت مجزا هستیم. زین این اسکوتر تا حدودی به زین اسکوترهای وسپا شباهت دارد و به همین دلیل ارگونومیک طراحی شده و تا حدودی دو تکه به نظر می‌رسد. زین بخش راکب فضای بیشتری در اختیار دارد و در بخش ترک نشین شاهد فضای محدودتری هستیم که شاید در طول سواری برای ترک نشین آزاردهنده به نظر برسد. در زیر زین شاهد فضای ذخیره سازی هستیم که برای قرار دادن کلاه ایمنی یا سایر وسایل طراحی شده است. در بخش انتهایی زین یک ترک بند تقریبا کوچک کرومی تعبیه شده که می‌تواند برای قرار دادن باکس یا حتی حفظ تعادل ترک نشین کاربردی باشد.

در نمای جانبی اسکوتر کاوان MJ 150 شاهد نوارهای کرومی متعدد هستیم که روی گلگیرها، بدنه و بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود و برای هماهنگی بیشتر قطعاتی مثل جاپایی ترک نشین، اگزوز و ترک‌بند نیز به صورت کرومی انتخاب شده است. اگزوز این اسکوتر در سمت راست قرار دارد و تا حدودی ابعاد آن کوچک به نظر می‌رسد. رینگ‌ها طراحی تقریبا مدرن و جذابی دارند و از نوع اسپرت هستند. در نمای عقب اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ شاهد تعبیه چراغ خطر عقب به صورت عمودی هستیم که شکل متفاوتی دارد و روی فلاپ عقب تعبیه شده است. وزن این موتور سیکلت ۱۰۹ کیلوگرم گزارش شده که وزن مناسبی برای یک اسکوتر است و می‌تواند هندلینگ مناسبی را فراهم کند.

ابعاد اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ به شرح زیر است:

طول: ۱۹۱۸ میلی‌متر، عرض: ۶۹۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۳۵ میلی‌متر

مشخصات فنی کاوان MJ 150 DINO

مشخصات فنی کاوان MJ 150 DINO

در کاوان ام جی ۱۵۰ شاهد یک انجین تک سیلندر، دو سوپاپه با سیستم هوا خنک هستیم که حجم آن ۱۴۹ سی سی گزارش شده است. این انجین قادر است قدرتی معادل ۶.۵ کیلووات را در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و به گشتاوری معادل ۸.۵ نیوتن‌متر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه برسد. در این موتور سیکلت شاهد یک گیربکس سی وی تی کلاچ اتوماتیک هستیم و سیستم راه انداز آن استارتی هندلی است. اسکوتر کاوان ام جی دارای یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری بوده و کنترل سوخت را با استفاده کامپیوتر مرکزی ای‌سی‌یو انجام می‌دهد و سطح آلایندگی یورو ۴ را دارد. در سیستم ترمز این موتور سیکلت شاهد ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در بخش عقب هستیم که از سیستم ترمز abs نیز استفاده نشده است. حداکثر سرعت گزارش شده برای موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ برابر با ۹۵ کیلومتر بر ساعت است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. سیستم تعلیق این موتور سیکلت از نوع هیدرولیکی بوده و ‌تایرهای آن با ابعاد ۱۲۰/۷۰ بر روی رینگ‌های اسپرت ۱۲ اینچی عرضه می‌شوند. برند و نوع لاستیک موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ از نوع ایران یاسا است که تا حدودی از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست.

تجربه سواری و رانندگی با موتور کاوان MJ 150

استایل نشستن روی اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ مشابه اسکوترهای وسپا است و تا حدودی می‌توان گفت زین، جاپایی و بخش‌های مختلف این موتور سیکلت شباهت زیادی به اسکوترهای بسیار با کیفیت وسپا دارد. ارتفاع زین، نرمی زین و جا پایی همگی به صورت مناسب طراحی شده‌اند، ولی به نظر می‌رسد ترک نشین نتواند تجربه چندان جذابی از سواری با این موتور داشته باشد، چرا که بخش زین مربوط به آن کوچک بوده و جاپایی آن نیز محدود به نظر می‌رسد. باک این موتور حجم بسیار کمی دارد، ولی با توجه به اینکه شاهد یک موتور اقتصادی هستیم و تنها ۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد، می‌تواند تا حدودی برای داخل شهر مناسب باشد. سیستم تعلیق از نوع هیدرولیکی است و تقریبا عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد، ولی در ناهمواری‌های شدید شاهد یک سری از ضربات هستیم که در موتورهای کلاس اسکوتر یک مسئله عادی به نظر می‌رسد. ترمز عقب از نوع کاسه‌ای است که متاسفانه ایمنی چندان بالایی ندارد و علاوه بر آن از سیستم ترمز ضد قفل یا همان ترمز abs نیز استفاده نشده که می‌تواند برای ایمنی راکب خطرناک باشد. در حالت کلی موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ سواری بدی ارائه نمی‌دهد، ولی ممکن است ضعف‌هایی نیز داشته باشد.

رقبای موتور سیکلت کاوان MJ 150

از رقبای موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ می‌توان به اسکوترهای طرح وسپا مثل فیدل ۳ و فیدل ۴ اشاره کرد و علاوه بر آن موتورهای طرح کلیک نیز می‌توانند رقیبی برای این اسکوتر باشند. موتور سیکلت پیشرو ویشتا طرح وسپا ۱۵۰ نیز همراه با موتور سیکلت کویر طرح وسپا می‌تواند رقیبی برای کاوان ام جی ۱۵۰ باشد.

مزایا و معایب اسکوتر کاوان MJ 150

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، قیمت تقریبا مناسب، سواری تقریبا نرم

معایب: فضای محدود زین ترک نشین، باک کم حجم، نبود ترمز ABS

در پایان باید بگوییم اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ توسط دینو موتور عرضه می‌شود و طراحی ظاهری آن مشابه موتور سیکلت‌های وسپا است. این اسکوتر قدرت و شتاب معمولی دارد و تجربه سواری با آن بد به نظر نمی‌رسد. مصرف سوخت اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ تا حدودی اقتصادی به نظر می‌رسد، ولی حجم باک آن کم بوده و در سیستم ترمز شاهد عدم وجود ترمز abs هستیم. همچنین می‌توان گفت موتور سیکلت کاوان ام جی ۱۵۰ قیمت تقریبا مناسبی نسبت به رقبا دارد و سواری تقریبا نرمی را فراهم می‌کند که می‌تواند برای تردد در داخل شهر گزینه مناسبی به نظر برسد.

نظر شما درباره اسکوتر کاوان ام جی ۱۵۰ چیست؟ به نظر شما آیا این محصول دینو موتور ارزش خرید دارد؟

موتور بنلی TNT 15 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X