کویر T2 250 ؛ معرفی + مشخصات فنی

کویر T2 250 یکی از موتورسیکلت های حاضر در بازار در کلاس تریل به حساب می آید و ما در این مطلب به بررسی این محصول پرداخته ایم.
کویر موتور تا کنون محصولات مختلفی از خانواده تریل (کلاس آفرود) را در اختیار موتوردوستان قرار داده است که یکی از این محصولات نیز کویر T2 250 است. این موتور بعد از تریلهای موفقی مانند STAR 200 و Radisoun 250 به بازار عرضه شد هر چند که به دلیل ضعف در کیفیت برخی از بخشها، موفقیت تریل T2 به اندازه این دو محصول نبوده است. با این حال تریل t2 کویر موتور نیز مانند هر محصول دیگری نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد و با توجه به قیمت و مشخصاتی که دارد میتوان با آن به دل جادههای شهر و مسیرهای خاکی و بیابانی زد. در ادامه موتور تریل کویر T2 مدل ۲۵۰ را از نظر ظاهری و فنی بررسی خواهیم کرد.
طراحی و ظاهر کویر T2 250
موتورسیکلت کویر T2 250 از نظر طراحی وضعیت نسبتا مناسبی دارد و ظاهر اسپرت آن مورد قبول استفـاده کنندگان بوده است که البته کیفیت پایین برخی از اجزا، از جذابیت ظاهری آن کاسته است. این محصول در رنگهای مختلفی ازجمله مشکی، قرمز، سفید و آبی عرضه شده است. تریل t2 کویر از نظر ظاهری تقریبا یک کپی از هوندای XR125 بوده و چراغ جلو آن شبیه به کی تی ام است. چراغ جلو این موتور ذوزنقهای بوده و اندازه کوچکی دارد اما نور آن تقریبا مناسب بوده و پوشش مطلوبی را ارائه میدهد. چراغ خطر عقب این موتورسیکلت نیز کاسههای تقریبا بزرگی دارد و به صورت شفاف است و نور خوبی را بازتاب میدهد و در هنگام ترمزگیری و توقف موتور نیز نور استاپ ترمز با وضوح مناسبی نمایان میشود. چراغ راهنماهای کویر t2 نیز اندازهای نسبتا بزرگ دارند و دیودهای ال ای دی در آنها استفاده شده است و روشنایی و نور مناسبی را ساطع میکنند اما ضعف آنها، داشتن پایه پلاستیکی است که این پایهها کیفیت پایینی دارند و احتمال شکستن آنها وجود دارد. صفحه کیلومتر کویر تیدو نیز از نوع الکترونیکی بوده و به امکانات و اطلاعاتی مانند آمپر بنزین، چراغ وضعیت دنده و نور بالا و پایین مجهز است. البته صفحه نمایش این محصول، دور موتور و سرعت را بهخصوص در نور مستقیم خورشید با کیفیت و وضوح مناسبی نشان نمیدهد. فلاپها و کایتهای بغل این موتور از جنس پلاستیک بوده اما نسبتا نرم و منعطف هستند و به همین دلیل آسیبپذیری آنها نیز کمتر است.

ارتفاع زین این موتور ۸۸ سانتیمتر است و زین نسبتا پهن و نرمی دارد و فضای آن مناسب است اما قسمت جلو آن یا محل نشستن راکب راحتی بیشتری نسبت به قسمت ترک نشین دارد. در قسمت عقب این موتور دو دسته لولهای برای سرنشین عقب وجود دارد که ظاهر چندان جذابی ندارند. برخلاف شاسیهای باکیفیتی که در برخی دیگر از محصولات کویر استفاده شده است، تریل T2 یک شاسی با سطح کیفی پایین دارد که رضایت بخش نیست و در محلهای اتصال جوشکاری شده آن احتمال آسیب زیاد است. وزن این موتور تقریبا ۱۲۰ کیلو است و در رده موتورهای سبک وزن قرار میگیرد و کنترل آن راحتتر است.
ابعاد : طول ۲۱۵۰ میلیمتر – عرض ۸۴۰ میلیمتر – ارتفاع ۱۱۵۰ میلیمتر

مشخصات فنی کویر T2 250
حجم دقیق پیشرانه موتور کویر تی دو، ۲۴۸ سیسی تک سیلندر چهار زمانه تک دو سوپاپه هوا خنک است و ممکن است در تابستان یا ترافیک هواخنک بودن آن کمی اذیت کننده باشد. با همکاری همه این اجزا، این موتورسیکلت تریل قادر به تولید ۱۳.۷۳ اسب بخار قدرت است و حداکثر گشتاوری که تولید میکند ۱۴.۷۵ نیوتنمتر است که این نیرو توسط یک گیربکس ۵ دنده دستی و به کمک زنجیر به چرخ وارد میشود. کویر T2 250 در مدت ۱۳ ثانیه میتواند شتاب خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعتی که میتوان با آن تجربه کرد ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. حجم باک موتورسیکلت t2 250 کویر، ۱۳ لیتر است و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ لیتر است که میتوان به مناسب و معقول بودن مصرف سوخت آن پی برد. همچنین نوع سیستم سوخت رسانی این موتور انژکتور الکترونیک یا EFI است. سیستم تعلیق جلو این موتور از نوع تلسکوپی و سیستم تعلیق عقب آن تک کمک فنر مرکزی است که کیفیت بالایی دارند و به تجربه سواری بهتر کمک میکنند. همچنین سیستم ترمز عقب و جلو این محصول از نوع دیسکی بوده اما کیفیت بالایی در سیستم ترمزگیری آن مشاهده نمیشود. موتورسیکلت تریل t2 تایرهای نسبتا بزرگ و یخشکنی دارد که در مسیرهای ناهموار قدرت مانور مناسبی را به ارمغان میآورد. اندازه چرخ جلو این موتور 110.80-17 است و چرخ عقب آن نیز ۱۳۰.۷۰-۱۷ است.

تجربه سواری و رانندگی با تریل T2 250
تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت کویر T2 250 در شهر و کویر با هم متفاوت است. راهاندازی این موتورسیکلت بهصورت استارتی و هندلی امکانپذیر است و با یک بار استارت زدن و چند بار هندل زدن میتوان آن را روشن کرد. هندلینگ این موتور در جادههای خاکی نسبتا خوب است و کمک عقب نرمی دارد اما در قسمت جلو کمکی آن چندان نرم نیست و ضعیفتر است. البته در جادههای خاکی و با سرعت بالا باید مراقب فرمان این موتور بود و آن را محکم گرفت تا کنترل آن از دسترس خارج نشود. موتور t2 در جادههای شهری نیز سواری بدی ندارد و راضی کننده است اما این موتور برای رانندگی داخل شهر کمی خشک است. همچنین در صورت رانندگی با این موتورسیکلت در جادههای شهری با سرعت بالا، لرزش آن زیاد میشود و بهتر است انتظار سرعت و شتاب بسیار بالا را از آن نداشت. البته یکی از ویژگیهای مثبت این موتورسیکلت وزن سبک آن است که این ویژگی، کنترل آن را راحت میکند. هنگام نشستن روی این موتورسیکلت زاویه کمر و دست و پا در وضعیت مناسبی قرار میگیرند و فرمان آن زاویه مناسبی دارد البته باتوجه به این که ارتفاع موتور کمی بلند است، امکان دارد که افراد کوتاه قد چندان با آن راحت نباشند.

رقبای کویر T2 250
با توجه به مشخصات فنی و قیمتی که تریل T2 دارد، چند رقیب با ویژگیهای تقریبا مشابه در بازار برای آن وجود دارد البته تعداد موتورهایی که با این وضعیت هستند نیز چندان زیاد نیستند. موتورسیکلت جترو ۲۵۰، موتورسیکلت پیشرو ۲۵۰ GOLD و موتور فلات کیتیام از جمله رقیبان کویر t2 هستند که از نظر حجم موتور و مشخصات فنی رقیب یکدیگر محسوب میشوند.
نقاط ضعف و قوت تریل T2 250 و جمع بندی
مزایا : طراحی و ظاهر اسپرت و قابل قبول – مصرف سوخت کم – وزن سبک – قدرت مانور معقول در مسیرهای ناهموار
معایب : کیفیت ساخت ضعیف – شتاب و قدرت نسبتا کم – صدای زیاد موتور – دوام پایین موتور
در نهایت باید بگوییم کویر T2 250، موتوری معمولی است و از شتاب و قدرت خیلی زیاد و امکانات چندان بهروزی برخوردار نیست و نباید انتظارات زیادی از آن داشت. بنابراین این موتورسیکلت توانایی سرعت بالا یا عبور از مسیرهایی که ناهمواری زیادی دارند را ندارد و بهتر است با توجه به مشخصاتی که دارد از آن توقع داشت. t2 250 برای افرادی مناسب است که برای مسیرهای خاکی و بیابانی و جادههای شهری به موتوری با قیمت نسبتا مناسب و کم مصرف نیاز دارند.
نظر شما در مورد موتورسیکلت کویر T2 250 چیست؟ به نظر شما این موتور ارزش خرید دارد؟
لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.





همه چیز قلابی شده
یکی دارم .یه روز جک بغل شکست و برا جوش زدن به تعمیر گاه رفتیم متوجه شدیم میله بدنه موتور تو خالی و اینقدر نازکه که جوش نمیشه😑😑در مجموع پولتون رو برا این موتور هدر ندید….از ما گفتن بود.
اره بخدا درسته موتورایرانی کیفیت صفر درصد
من دوسال داشتم اندازه خودش خرجش کردم صفر خریدم واقعا بی کیفیت و آشغال فقط دلم بحال اون بنده خدایی میسوزه که ازم خریدش البته مفت دادم
بیکیفیت تر از تی t2وجود نداره از ارزشش بگیر تا بدنه ضعیفش ست زنجیر بی کیفیتش خلاصه مفت نمی ارزه
نسبت به پولی که میدی نمیارزه
بیکیفیت تر از تی t2وجود نداره از لرزشش بگیر تا بدنه ضعیفش ست زنجیر بی کیفیتش خلاصه مفت نمی ارزه
منم یک دسته دوم خریدم.اقا تمام شاسی موتور ازنقاط اتصالات جوش شکسته.صدای تانک میده.ترمز عقب افتضاحه.نخرید
من چهار ساله که این موتور را دارم
موتور قوی وکم استهلاکی هست
البته وقتی من خریدم. هنوز موتور سازمانی پلیس ایران نبود
اساسا این کلاس از موتور مناسب کسانی هست که موتور سواری بلد هستند
خوب با اسکوترها خیلی فرق دارد
به نظر میرسد کمی موتور مردانه هست
خیلی مناسب خانومها نیست
با سلام بدترین و بیکیفیت ترین موتور سیکلت در ایران میباشد
منم دارم سه ساله عالیه
من دو مدل بعدی این را داشتم، t4 کویرموتور که برخلاف ظاهرش که شبیه موتور های ژاپنی بود و عالی به نظر میرسید ولی کیفیت تی ۴ اصلا قابل قبول نبود.
لوازم فوقالعاده بی کیفیت نصب شده و با یکی دو هزار کیلومتر، باید بری تعمیرگاه، لوازمش هم نبود و من خوابوندمش پارکینگ. کمک عقب کمر شکن بود مثلا، دو ماه کار کرد، خوابید و دیگه بالا نیومد، کیلومتر موتور تیک میزد همش، ۱۵۰ میلیون اخر ۱۴۰۱ پول داده بودم.تجربه خرید این موتور، خیلی خیلی مسخره بود، نزدیک پنجاه میلیون کم کردم تا تونستم بفروشمش. واقعا لعنت به این محصول.
گارانتی مسخره، نبود لوازم. واقعا کویرموتور هیچ ارزشی برای بعد از فروش قائل نیست، فقط میتونه قسطی بفروشه، بعدش هر چی شد، بشه دیگه، آخرش میگن لوازم نداریم و تمام.
تا آخر عمرم سمت کویرموتور نمیرم. حرام باد پول و سودی که از من عایدتون شد.
یک آشغال به تمام معنا
واقعا فقط به درد دور انداختن میخوره
صبح خریدم ، غروب رفتم ضرر دادم پس دادم
آنقدر این موتور بیخود و بی ارزش هست که هر کی امروز از بی اطلاعی بخره فردا پشیمون میشه و با هر بار نگاه کردن بهش لعنت به سازنده میفرسته به اندازه وزن و هیکلش ضرره ضرر
نسبت به قیمت موتور های بازار با این قیمت چیزی گیرت نمیاد مدل ۱۰۴۱تمیزشو خریدم صد تومن هر جمعه هم میرم آفرود قدرتش حرف نداره
البته همیشه یادت باشه صد تومن پول دادم اونایی که میگن فلان و فلان خوبه قیمتش هم مقایسه کنید
کی گفته ۱۲۰ تا سرعت میره خودتو بکشی ۹۰تا میره اونم داره منفجر میشه انگاری
بازم زنده باد ,CG125
والا من دارم خیلیم راضی هستم ازش مدل ۴۰۲ هم هستش ترمز عالی رانندگی عالی کمک حرف نداره سرعتش بالا ۱۲۰تا باهاش رفتم خلاصه بگم مت ازش راضی بودم عالی بود وهست کسایی که موتورسوار نیستن خواهش می کنم نظر بیخودی ندن من تا حالا راضی راضی بودم هیچ مشکلی هم باهاش ندارم ممنونم از شرکت کویر موتور
من مدل ۱۴۰۱ رو از صفر خریدم و ۴هزار به بالا رفتم و فقط آفرود در ماسه و شن دریا و جنگل و گل ولای و بالای ۲۰ بار در مسیرهای سخت زمین خوردم ، اما مشکلی نداشتم و خیلی فشار مخصوصا در ماسه بهش آوردم و خرابی و شکستگی نداشت . مخصوصاً کشش خوبی در ماسه و سربالایی داره.
منم همینطور هر بلایی که بگی سر یه موتور آوردم و زمین هم زیاد خوردم ولی من نمیدونم دوستان چی میگن که این بدنش میشکنه شاسیش مشکل داره. با این همه فشار و ضربه تا حالا چیزی از این موتور نشکست و کج هم نشد
من مدل ۱۴۰۱ مشکی خریدم و حدود ۴۰۰۰ کیلومتر استفاده کردم که به جرات میگم فقط این موتور رو برای مصارف آفرود استفاده کردم و حداقل ۳۰۰۰ کیلومتر داخل خاکی و جنگل و ماسه دریا و اکثرا دو ترک استفاده کردم،دوستانی که در ماسه دریا گاز دادند میدونن که چقدر فشار روی موتور وارد میشه. حداقل ۱۰بار زمین خوردم هیچ کدوم از قطعاتش نشکست. چون اینقدر نرم هست هیچ آسیبی ندید. پا به تعمیرگاه هم نذاشتم .فقط یک بار گل و لای زیادی روی اون بود و به اشتباه در حال شستشو کردن شلنگ ترمز عقب رو از بست جدا کردم و بعد از شستن یادم رفت که جا بزنم که در حال راه رفتن شلنگ به چرخ عقب برخورد کرد و سوراخ شد و با تعویض یک شلنگ که خودم انجام دادم مشکل برطرف شد. در ضمن همون اول فیوزهای شیشهای موتور رو با فیوزهای دوپایه عوض کردم و یک پروژکتور هم برای آفرود شب با یک فیوز اضافه گذاشتم. چون فیوزهای شیشهای کیفیت خوبی نداره و باعث میشه برق به درستی به سیستم انژکتور نرسه و در اول خرید موتور این کار را کردم،تاکنون مشکلی از نظر برقی و انژکتور برای من به وجود نیامد و البته این تجربه را از موتورهای قبلی که به این شکل بودند داشتم .حتی موتورهایی که قبلاً کاربراتی بودند که این مشکلات برای چراغها و برق موتور پیش میآمد.
من مدل ۸۹ کاربراتوریش که میشه رادیسون رو دارم،تاحالا هم مشکلی نداشتم
خرجهای کلی که تاحالا واسش کردم
تعویض کاربرات
دوبار تعویض دیسک و صفحه
روی کیلومتر ۷۰هزار رینگ و پیستون
بسیار موتور کم خرج و نرمی هست
سرعتش هم خوبه راحت ۱۱۰ کیلومتر رو میره
عالی از همه نظر
من ازش راضی هستم. هیچ خرابی فعلا برای من نداشته و حدود دو هزار کیلومتر کار کرده و جز بنزین و روغن هیچ خرج دیگه ای نداشت. تنها مشکل اونها اینه که در ترافیک های شهری و هوای گرم داغ میشه و شاید کمی پا رو بسوزونه و عملکرد موتور ریپ بزنه که بلافاصله با اولین گاز اوکی میشه و شتاب و قدرت واقعا خوبی دارن و تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر رو در مسیر صاف باهاش رفتم
دوست عزیز من هم همونطور که در بالا تعریف کردم راضی هستم برای اینکه پای شما نسوزد بهتر است از نوار نسوز ۵ سانتی که در دو سایز ۵ متری و ۱۰ متری در بازار هست استفاده کنید که البته ۵ متری برای این موتور کافی است. با این کار دیگر حرارت اگزوز به پای شما نمیرسد. موفق باشید
سلام بچه ها
من حدود یک سالی میشه که دارمش
در کل نسبت به هزینه ای که میدی رضایت بخش است