%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

موتور کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 09 تیر 1404 ساعت 13:30
نویسنده سعید آقازاده
موتور کی ال دی 200 کبیر موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

با داغ شدن بازار موتور سیکلت شرکت ها تلاش می کنند با تنوع بیشتری در بازار حضور داشته باشند و کویر موتور با موتور کی دی ال ۲۰۰ یکی از آنهاست.

این روزها شاهد افزایش توجه به بازار موتورسیکلت هستیم و تا حدودی می‌توان گفت تنوع موتورسیکلت‌های موجود در خیابان‌ها بیشتر شده است. این تنوع می‌تواند ناشی از واردات موتورهای مختلف باشد و از طرفی دیگر موتورسازان ایرانی نیز دست به کار شده‌اند و در حال تولید موتورسیکلت‌های مختلف هستند. یکی از این موتورسازان ایرانی، کبیر موتور محسوب می‌شود که موتورسیکلت‌های نسبتا مناسبی را تولید و عرضه بازار می‌کند. در ابتدای فعالیت این برند شاهد مونتاژ موتورسیکلت‌های خارجی بودیم، ولی در حال حاضر کبیر موتور، موتورهایی با برند خود تولید می‌کند. بیشتر تمرکز این برند بر روی سبک اسکوتر است، ولی کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور از نمونه‌های متفاوت این برند محسوب می‌شود و ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی و ظاهر کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور

موتور کی ال دی 200 کبیر موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

کلاس کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، استریت یا همان شهری محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه نسبتا خوبی برای رفت و آمد در داخل شهر باشد. در طراحی این موتورسیکلت به وضوح می‌توان رد پای باکسر هند را مشاهده کرد و به همین دلیل به کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، کی ال دی طرح باکسر می گویند. در نمای جلوی موتور، شاهد چراغ جلوی گرد هستیم و چراغ های راهنما نیز به صورت گرد در راست و چپ چراغ اصلی با رنگ نارنجی قرار گرفته‌اند.

در کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، خبری از آینه نیست و جای خالی آینه‌ها روی فرمان حس می‌شود. فرمان این موتورسیکلت کلاس استریت، میله ای بوده و با هیچ روکشی پوشیده نشده است، به طوری که سیم های ترمز و اتصالات قابل مشاهده هستند. کلید های کی ال دی کبیر موتور ۲۰۰ دقیقا با ترتیب همان باکسر هندی در راست و چپ این موتور قرار گرفته‌اند و شاهد تغییر خاصی نیستیم.

صفحه کیلومتر کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور از نوع آنالوگ محسوب می‌شود و به صورت دو دایره تعبیه شده است. ظرفیت باک KLD 200 ،۱۱.۵ لیتر است و به همین دلیل نمی‌تواند گزینه مناسبی برای پیمایش‌های جاده‌ای و سفرهای خارج از شهر باشد.

موتور کی ال دی 200 کبیر موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات

اگر به بخش زین برسیم، می‌توانیم بگوییم زین این موتورسیکلت یک تکه و با ظرفیت نسبتا بالایی طراحی شده است، به طوری که سه نفر می‌توانند روی آن بنشینند. بخش زین در همین جا تمام نشده و با یک زین طولانی روبرو هستیم، چرا که در بخش انتهایی زین یک ترک بند تعبیه شده است. با توجه به این مشخصات می‌توان گفت، کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور یک گزینه نسبتا مناسب برای حمل بار محسوب می‌شود، زیرا فضای کافی را دارد. ارتفاع زین این موتور از سطح زمین حدودا ۸۰ سانتی‌متر است و تقریبا برای افراد بالای ۱۷۰ سانتی متری، ارتفاع مناسبی محسوب می‌شود و چراغ های عقب مانند باکسر، ساده هستند و طرح خاصی در قسمت عقب وجود ندارد.

وزن خشک کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، معادل ۱۲۶ کیلوگرم است که وزن نسبتا مطلوبی برای هندلینگ محسوب می‌شود.

ابعاد این موتور سیکلت به شرح زیر است:

طول ۱۹۸۸ میلی‌متر، عرض ۷۷۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۰۸۰ میلی‌متر.

مشخصات فنی کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور

مشخصات فنی کی ال دی 200 کبیر موتور

نسخه قبلی موتور سیکلت کی ال دی چندان جالب ظاهر نشد و عملکرد خوبی از نظر انجین ارائه نکرد و با توجه به این مسئله شرکت کبیر موتور تصمیم به ارائه کی ال دی ۲۰۰، گرفت تا بتواند حضور بهتری را در بازار تجربه کند. این موتورسیکلت مجهز به یک انجین تک سیلندر، دو سوپاپ ۴ زمانه OHC است و حجم دقیق آن ۱۹۸ سی‌سی گزارش شده است. پیشرانه  KLD 200 می‌تواند ۱۳.۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور دقیقه قدرت و ۱۴ نیوتن متر گشتاور داشته باشد و سیستم سوخت رسانی این موتور، از نوع انژکتوری محسوب می‌شود و مدل آن Yeson است. سیستم خنک کننده کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، از نوع هوا خنک است و گیربکسی از نوع ۵ دنده دستی در آن تعبیه شده است.

نهایت یا حداکثر سرعت اعلام شده برای این موتورسیکلت توسط کبیر موتور، ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت است، ولی می‌توان تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرد. کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و می‌توان گفت مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارد.

برای سیستم تعلیق جلوی این موتورسیکلت از کمک فنر هیدرولیکی استفاده شده و برای سیستم تعلیق عقب دو کمک فنر روغنی تعبیه شده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کبیر موتور، سایز تایر جلو KLD 200 3.00-17 و سایز تایر عقب آن ۱۰۰/۹۰-۱۷ است. در این موتور، ترمزهای جلو از نوع دیسکی محسوب می‌شوند و برای عقب از ترمزهای کفشکی استفاده شده است و همچنین خبری از ترمز ABS نیست.

تجربه سوار و رانندگی با KDL 200 کبیر موتور

مشخصات فنی کی ال دی 200 کبیر موتور

ارتفاع موتور برای سوار شدن تقریبا مناسب به نظر می‌رسد و موتور با کلید استارت الکتریکی روشن می‌شود. البته روی دزدگیر کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، دکمه استارت از راه دور تعبیه شده و شما می‌توانید قبل از رسیدن به موتور، آن را روشن کنید. شتاب موتور نسبتا خوب است، ولی به باکسر اصلی نمی‌رسد و کبیر موتور در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است. نحوه قرار گیری بدن در این موتورسیکلت مانند سایر موتورهای شهری است و می‌توان با آن رانندگی خوبی را در سطح شهر تجربه کرد. زیر بزرگ کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، باعث می‌شود تا بگوییم این موتور گزینه مناسبی برای سوار شدن سه سرنشین، پیک‌های موتوری و حتی حمل بار محسوب می‌شود.

رقبای کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور

یکی از اصلی‌ترین رقبای کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، همان باکسر هندی محسوب می‌شود، چرا که این موتورسیکلت از باکسر الهام گرفته است. هر چند از بعضی جهات نمی توان کی ال دی ایرانی را رقیب باکسر دانست و باید به دنبال رقبای ایرانی در همین کلاس بود. به عنوان مثال موتورسیکلت SYM لاکی مدل ‌BX185 طرح باکسر، می‌تواند گزینه مناسبی برای رقابت با کی ال دی باشد.

نقاط ضعف، برتری و جمع بندی

مزایا:

در دسترس‌بودن قطعات، فرمان پذیری نسبتا مطلوب، مصرف سوخت نسبتا مناسب.

معایب:

کیفیت پایین نسبت به باکسر، مجهز نبودن به ترمز ABS، طراحی معمولی.

در پایان می‌توان گفت کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، با وجود ضعیف ظاهر شدن نسبت به باکسر هندی، یک موتور اقتصادی با توانایی های معقول محسوب می‌شود. این موتور برای مسیرهای شهری مناسب‌تر است و به راحتی می‌توانید قطعات آن را از لوازم یدکی تهیه کنید، چرا که شما با یکی موتورسیکلت ایرانی روبرو هستید. فرمان پذیری نسبتا مناسب و مصرف سوخت نسبتا پایین کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور، تا حدودی می‌تواند نقص های آن را بپوشاند.

نظر شما در مورد کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور چیست؟ آیا این موتورسیکلت توانسته مانند باکسر هندی عمل کند؟

خواندنی: موتورسیکلت آپاچی RTR 200 نیو فیس ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “موتور کی ال دی ۲۰۰ کبیر موتور ؛ مشخصات فنی + امکانات”

  1. محمد رضا گفت:

    سلام در تاریخ ۴ تیر یک دستگاه موتور سیکلت QJNX150 از شرکت کویر خرید کردم که متاسفانه بی کیفیت هست ، چون هنگام حرکت در دور آهسته ریپ می‌زند به نمایندگی مجاز مراجعه کردم در جواب گفتند نمی توانند ایراد موتور سیکلت را پیدا کنند ، با شماره تلفن های شرکت کویر هم تماس میگیرم متاسفانه هیچ ارتباطی بر قرار نمیشه ، نمیدانم چکار باید کرد!!!من این مشکل را نوشته ام تا اگه به دست مسولین شرکت کویر رسید مشکل فنی که برای موتور صفر که خریداری کرده ام را حل کنند ، شماره تماس من ۰۹۱۹۱۲۵۶۶۱۴

    ۱۳
    ۱
  2. حسین گفت:

    سلام
    ما آخر نفهمیدم این موتور تولید کبیرموتور هست یا کویرموتور!!!

    ۶
    ۱
  3. آراد گفت:

    آخه اون نفهم و بیشعوری که میگه KLD از باکسر ضعیف تره تو جوابش میگم آخه ریقو تشتک تو گوه میخوری میگی دنده ۴ ‌KLD‌راحت ۱۳۰ تا میره بعد اومدی باکسری که گلویی اگزوزش اندازه دول بچس و انجین اکثریت باکسرهایی که باهاش کار میکنن پر روغن ریزی و کثافت رو باهم مقایسه میکنی. سلطان اول و وسط و آخر KLD بعدش BX200 .اینجا باکسر باید بره با موتور رکس خودش رو مقایسه کنه.جوابت رو گرفتی هیسسسس.
    یاحق.

    ۷
    ۱۵
    • خسرو گفت:

      با سلام
      صرف نظر از نوع ادبیات نامناسب که استفاده کردید . من خود شاهد روغن ریزی گلویی باکسر بودم و هستم .
      طرف از تهران خریده اورده شمال بعد مدتی روعن ریزی گلویی شروع شد.

      ۵
      ۱
    • مصطفی گفت:

      سلام با قد ۱۷۰ kld اذیت کننده نیست ارتفاعش میشه کم کرد؟

      ۰
      ۰
  4. سجاد گفت:

    این موتور ۲ ماه دارم
    سواری نرم و خیلی راحتی داره به کمر آسیب نمیزنه و برای مدت های طولانی میشه رانندگی کرد لنت و قطعات پالس بهش میخوره ۱۱و نیم لیتر بنزین میگیره و مصرف واقعا کمی داره داره
    تنها نکته منفی :
    خراب شدن سریع سنسور نمایش میزان بنزین
    دلایت بودن :یعنی دکمه خاموش و روشن چراغ نداره روزی صد نفر بهت میگن اقا چراغت روشنه وتنها راه حلش تعویض قلوه یا کلید قطع کن هست که باید توسط سیم کش و تعمیر کار انجام بشه

    ۶
    ۰
    • Milad گفت:

      سلام.داداش بنظرم کاریش نداشته باش دیلایتو.انگولکش کنی فیوز میسوزونه.طراحیش یجوریه که باید چراغش روشن باشه.مثل بنلی ها.البته نیو فیساش

      ۱
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X