فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

کی تی ام RC 200 ؛ معرفی + مشخصات فنی

منتشر شده در 07 فروردین 1404 ساعت 14:31
نویسنده سعید آقازاده
کی تی ام RC 200

کی تی ام RC 200 یکی از موتورهای جذاب بازار است که با کویر موتور به بازار آمده و ما در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

شرکت اتریشی KTM تا کنون چندین مدل موتور را از کلاس‌های مختلف وارد عرصه رقابت با محصولات دیگر برندها کرده است که یکی از محصولات این کمپانی، KTM RC 200 است که طراحی اسپرت و مناسبی دارد و مشخصات فنی و تکنولوژی آن برای استفاده شهری مناسب است. این موتورسیکلت در کلاس ریس بوده و توسط کویر موتور به بازار کشور ما وارد شده و اگر به سبک موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای علاقه داشته باشید احتمالا RC 200 نظر شما را جلب خواهد کرد. در ادامه موتورسیکلت کی تی ام آرسی ۲۰۰ که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده را از جوانب مختلف بررسی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

طراحی کی تی ام RC 200

طراحی کی تی ام RC 200

موتور سیکلت کی تی ام آر سی ۲۰۰ ظاهری مدرن و به سبک موتورهای امروزی دارد و در طراحی آن از RC16 الگوبرداری شده است. به‌صورت کلی طراحی این موتور به سبک دیگر موتورهای مسابقه‌ای کی تی ام بوده و طرحی تهاجمی دارد و خطوطی تیز در طراحی آن بکار رفته است. بادگیر این موتور با خصوصیات آیرودینامیک بهینه شده و نتیجه آن، افزایش سرعت و محافظت از این موتور در مقابل باد شده است. چراغ جلو این موتورسیکلت هالوژنی بوده که با چراغ‌های دی‌لایت و چراغ‌های راهنما به صورت یکپارپه در کنار هم قرار گرفته‌اند. در نسخه قدیمی تر دو چراغ گرد را داشتیم که علیرغم قدیمی بودن به نظر کارشناسان این طرح بسیار جذاب تر از نسخه‌های جدید است.

بدنه کی تی ام RC 200

آینه‌های کی تی ام RC 200 نیز از نوع تاشو هستند و ابعاد پهن و زاویه‌ای تیز دارند و دید خوبی را نسبت به عقب ایجاد می‌کنند. صفحه کیلومتر این موتورسیکلت LCD است و همه اطلاعات مورد نیاز را با وضوحی مناسب نمایش می‌دهد. فرمان این موتور در مقایسه با نسخه‌های قبلی ۱۵ میلی‌متر بالاتر است که باعث دید بهتر و قرارگیری فرم بدن در وضعیت مطلوب‌تری می‌شود. در سمت راست فرمان این موتور کلید قطع کن و استارت موتور و اهرم گاز آن وجود دارد و در سمت چپ نیز کلید نوربالای ثابت و لحظه‌ای و چراغ راهنما و بوق وجود دارد. مخزن سوخت این مدل از موتورسیکلت KTM اندازه‌ای بزرگ و عضلانی دارد و ظرفیت آن ۹.۵ لیتر است.

طراحی بدنه کی تی ام RC 200

گلگیر جلو این محصول دو تکه است و باعث تمیز نگه داشتن رادیاتور و انجین می‌شود و از حرارت ترمز‌ها می‌کاهد. زین موتورسیکلت کی تی ام RC 200 در قسمت راننده کمی کوچک بوده و خیلی نرم نیست و در قسمت ترک نشین نیز این قضیه صدق می‌کند و شیب چندان مناسبی در قسمت زین وجود ندارد اما وجود دستگیره‌های آلومینیومی در قسمت عقب به کنترل بهتر ترک‌نشین کمک می‌کنند. چراغ‌های عقب این محصول طراحی جذابی دارند و پخش نور مناسبی دارند که در کنار چراغ‌های راهنمای LED هماهنگی مناسبی با قسمت عقب ایجاد کرده‌اند. وزن موتورسیکلت KTM RC 200 بدون در نظر گرفتن مایعات ۱۴۱ کیلوگرم است و وزنی متعادل و نسبتا سبک دارد. با در نظر گرفتن عموما رانندگی تک ‌سرنشین در این کلاس موتورها انتظار می‌رود عملکرد فنی قابل قبولی را از این موتور اتریشی داشته باشیم.

معرفی کی تی ام RC 200

همچنین ابعاد کی تی ام آر سی ۲۰۰ به شرح زیر است :

طول ۱۰۸۰ میلی متر – عرض ۷۷۰ میلی متر – ارتفاع ۲۰۳۰ میلی‌متر

مشخصات فنی KTM RC 200

شرکت اتریشی کی تی ام بر روی موتورسیکلت مدل RC 200 یک پیشرانه ۱۹۹.۵ سی‌سی ۴ زمانه تک سیلندر قرار داده است که دارای سیستم خنک‌کننده مایع یا همان آب خنک است که این نوع خنک کننده از حیث کاهش دمای موتور و بهبود کارایی و عملکرد آن اهمیت دارد. پیشرانه این موتور توانایی تولید ۲۵ اسب بخار قدر در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و گشتاوری معادل ۱۹.۲ نیوتن‌متر در هر ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. همچنین از یک گیربکس ۶ سرعته دستی برای انتقال قدرت این موتورسیکلت استفاده شده است.

مشخصات کی تی ام RC 200

حداکثر سرعتی که با موتورسیکلت‌ RC 200 می‌توان تجربه کرد ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت که این میزان سرعت در شان موتورهای این کلاس است. سیستم سوخت رسانی این موتورسیکلت از نوع انژکتور الکترونیک است و در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدودا به ۲.۳ لیتر بنزین نیاز دارد که می‌توان متوجه شد  مصرف سوخت آن پایین بوده و با توجه به حجم مخزن ۹.۵ لیتری می‌توان مسافت زیادی را با آن طی نمود. سیستم تعلیق این موتورسیکلت در قسمت جلو متشکل از فورک‌های وارونه WP است و در قسمت عقب نیز کمک فنر تک محوره WP وجود دارد. ترمز جلو و عقب کی تی ام آر سی در قسمت جلو و عقب از نوع دیسکی است. دیسک جلویی ۳۰۰ میلی‌متر است و کالیپر آن چهار پیستون دارد و دیسک عقب آن ۲۳۰ میلی‌متر بوده و کالیپر تک پیستونی دارد. این موتور مجهز به سیستم ضد قفل ABS بوش است که امکان غیرفعال کردن در حالت سواری مسابقه‌ای را دارد. رینگ‌های این مدل از کی تی ام آلومینیومی و به‌صورت پره‌ای هستند و مقاومت و استحکام مطلوبی دارد. اندازه لاستیک جلو این موتور ۱۷-۱۱۰.۷۰ است و لاستیک عقب آن نیز ۱۷-۱۵۰.۶۰ است.

باک کی تی ام RC 200

تجربه سواری و رانندگی با کی تی ام RC 200

ارتفاع موتور RC 200 مناسب است و مانند دیگر موتور‌های ریس راننده روی فرمان خم می‌شود اما خمیدگی کمر در این موتور کمی زیاد است و برای مسیر طولانی باعث خستگی می‌شود. همچنین زین موتور راحتی و نرمی چندان زیادی ندارد و به دلیل شیب نامناسب باعث سرخوردن سرنشینان به جلو می‌شود. به دلیل شاسی فشرده و وزن نسبتا سبکی که موتورسیکلت KMC مدل RC 200 دارد، فرمان‌پذیری مناسبی داشته و می‌توان آن را کنترل کرد.

چرخ کی تی ام RC 200

همچنین وجود سیستم تعلیق WP باعث عبور راحت‌تر از ناهمواری‌ها شده و سواری راحت‌تری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این موتورسیکلت در جاده‌های شهری و مسیرهای پرترافیک عملکرد مناسبی دارد و در جاده‌های کوهستانی و پیچیده قلبلیت‌های مسابقه‌ای آن به‌خوبی نمایان می‌شود. هندلینگ این موتورسیکلت برای حرکت مستقیم خوب است اما برای پیچیدن به سمت چپ یا راست عملکرد چندان جذابی ندارد و گردش فرمان آن کم است.

قدرت کی تی ام RC 200

رقبای KTM RC 200

با توجه به مشخصاتی که موتورسیکلت کی تی ام RC 200 دارد، در دسته موتورسیکلت‌های سبک وزن اسپرت قرار می‌گیرد که رقبای دیگری نیز با این مشخصات در بازار دارد. رقبای این موتور معمولا در برخی از مشخصات فنی و قیمت با آن شباهت دارند که از جمله این رقیبان می‌توان به موتورسیکلت‌های، Yamaha YZF-R15، Suzuki GSX-R150 و HondaCBR150 اشاره کرد. این موتور اخیرا با CF250  مدل ریس نیز بین طرفداران این دو موتور به شدت مقایسه می‌شود. البته به لطف بازار غیر استاندارد ایران تمامی این رقیبان از جهات مختلف مانند قیمت حجم انجین و…باهم تفاوت دارند و متاسفانه به دلیل عدم انضباط، رقیبان مستقیم واقعی چندان زیادی برای موتور‌ها به‌ویژه در کلاس‌های خاص وجود ندارد.

نقاط ضعف و قوت کی تی ام RC 200 و جمع بندی

مزایا : طراحی و ظاهر زیبا – شتاب و سرعت مناسب – سیستم تعلیق باکیفیت – وزن ایده‌آل

معایب : سواری نه‌چندان خوب – مانور و گردش فرمان ضعیف – هندلینگ نامناسب در مقایسه با کلاس نیکد –

در پایان باید بگوییم موتورسیکلت کی تی ام RC 200 با داشتن ویژگی‌هایی مانند کنترل راحت‌تر و قدرتی که دارد برای موتورسواران تازه‌‌کار و افرادی که به دنبال موتوری اسپرت برای استفاده‌های شهری هستند مناسب بوده و می‌تواند رضایت آن‌ها را جلب کند. همچنین این موتور برای رفت‌وآمد‌های کوتاه و شهری عملکردی مناسب دارد و چندان مناسب مسیرهای طولانی و حتی استفاده روزمره حداقل برای عموم افراد نیست.

نظر شما در رابطه با موتورسیکلت KTM RC 200چیست؟ به نظر شما آیا این موتورسیکلت در نسخه کارکرده ارزش خرید دارد؟

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “کی تی ام RC 200 ؛ معرفی + مشخصات فنی”

  1. هادی گفت:

    از نظر ظاهری موتور واقعا جذابیه.
    بنظرم برای کسایی که موتورسیکلت تا حدودی اسپرت می خوان گزینه ی خوبیه.
    ولی خب متاسفانه هندلینگش ضعیفه.

    ۰
    ۰
  2. Ahmad گفت:

    بنظرم نسخه قدیمی کم کارش مدل ۱۳۹۹ به پایین خیلی بهتره

    قیمت خیلی مناسب تری هم داره تغییر خاصی هم نکرده خوشکل تر هم هسته
    من که ۲۵۰ دارم هر روز بیشتر عاشقش میشم 😍
    هنوز هم به مشکلی نخورده البته که نگهداری باید درست باشه

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X