پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 04 دی 1404 ساعت 14:30
نویسنده سعید آقازاده
موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتور سیکلت نامی QM249 یکی از موتور سیکلت‌های تریل شرکت تولیدی نیرو محرکه است که ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

شرکت نیرو محرکه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت موتور سیکلت است که موتور سیکلت‌های بنزینی و برقی متعددی را به بازار عرضه می‌کند. تقریبا می‌توان گفت این شرکت در تمامی کلاس‌ها محصولاتی برای فروش دارد و یکی از محصولات تریل شرکت نیرو محرکه موتور سیکلت نامی QM249 است. این موتور سیکلت وسیله نقلیه بنزینی بوده که به موتورهای آفرود شباهت زیادی دارد و با توجه به همین مسئله می‌تواند یک موتور کاربردی محسوب شود. به طور کلی طراحی موتور سیکلت‌های تریل به شکلی است که برای سفرهای برون شهری و درون شهری مناسب هستند و می‌توانند به عنوان یک موتور آفرودی نیز کاربرد داشته باشند و موتورسیکلت نامی QM249 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به کاربردهای مختلف این موتور به آن موتور دوال نیز گفته می‌شود که به معنای دومنظوره است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی موتورسیکلت QM249 پرداخته و انجین، رقبا و حتی تجربه سواری آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به موتورهای تریل یا دوال علاقمند هستید و هنوز گزینه مناسبی پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید؛ چرا که احتمال دارد این موتور سیکلت مورد پسند شما واقع شود.

طراحی ظاهری موتورسیکلت نامی QM249

طراحی ظاهری موتورسیکلت نامی کیو ام ۲۴۹ مشابه بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاس تریل طراحی شده و در حالت کلی شاهد یک طراحی قابل قبول و نسبتا جذاب هستیم. این موتور سیکلت در رنگ‌های سفید-آبی و مشکی توسط شرکت تولیدی نیرو محرکه عرضه می‌شود و تنوع رنگی چندان بالایی ندارد.

موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جلویی  موتور نامی QM249 کله چراغ جلو در داخل فلاپ مشاهده می‌شود و تقریبا ابعاد کوچکی دارد. گلگیر جلو با ارتفاع بالاتری مشابه سایر موتورسیکلت‌های تریل طراحی شده و نزدیک به چراغ جلو قرار گرفته است تا از پاشش گل و لای به چراغ و همچنین به سمت بالا جلوگیری کند. فرمان این موتور سیکلت یک فرمان لوله‌ای صاف است که هیچ انحنا یا قوسی نداشته و تقریبا کوتاه نیز طراحی شده است. روی این فرمان آینه‌ها با طراحی تیز قرار گرفته‌اند و تا حدودی جذاب به نظر می‌رسند و دید خوبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند. در سمت راست فرمان شاهد دسته ترمز، دسته لاستیکی گاز، کلید چراغ جلو، پیلوت شستی استارت و کلید استپ انجین هستیم. همچنین در سمت چپ دسته کلاچ، کلید راهنما، شستی بوق و کلید نور پایین و نور بالا قرار داده شده‌اند.

صفحه کیلومتر موتور سیکلت نامی QM249 یک صفحه کیلومتر دیجیتالی بوده که در کنار آن خروجی usb نیز قرار داده شده است. در این صفحه کیلومتر شاهد نشانگر سرعت، نشانگر ساعت و ولتاژ باتری، نشانگر مسافت، دور موتور، نشانگر سوخت، نشانگر روغن، دکمه تنظیم، نشانگر خلاصی دنده، نشانگر راهنمای چپ و راست و همچنین نشانگر نور بالا، چراغ جلو و چراغ انژکتور هستیم. سوئیچ نیز دقیقا در زیر همین صفحه کیلومتر قرار داده شده و طراحی خاص و پیچیده‌ای ندارد.

باک این موتور متصل به زین طراحی شده و بخش‌هایی از آن با فلاپ پوشانده شده که باعث می‌شود جذابیت آن افزایش پیدا کند. ظرفیت باک موتور سیکلت نامی QM249 برابر با ۱۰.۵ لیتر است که در بسیاری از موتورهای تریل شاهد همین حجم هستیم و حتی می‌توان گفت از بعضی از موتورهای معروف نیز حجم بالاتری دارد. زین این موتور یک زین چرمی یک تکه است که تا حدودی برای سواری تک نفره طراحی شده، چرا که نهایتا فقط راکب بتواند سواری راحتی را تجربه کند و با زین فوق العاده روبرو نیستیم. در کناره‌های زین و بخش انتهایی آن شاهد دو دستگیره در سمت راست و چپ هستیم که به حفظ تعادل ترک نشین کمک می‌کند و علاوه بر آن باعث جذاب‌تر دیده شدن این بخش می‌شود.

موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جانبی موتور سیکلت نامی کیو ام تریل شاهد فلاپ‌ها و برچسب‌های متعددی هستیم که در بسیاری از موتورهای تریل نیز وجود دارد و به جذابیت این موتورها می‌افزاید. در این موتور از یک اگزوز استفاده شده که نزدیک به زین در سمت راست تعبیه شده و در نمای بغل شاهد پدال تعویض دنده، جک بغل، جاپایی عقب و پدال ترمز هستیم.

موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای عقب موتور سیکلت نامی QM249 چراغ خطر ال ای دی با ابعاد کوچک در بخش تعبیه پلاک قرار گرفته و چراغ‌های راهنما نیز از نوع ال ای دی هستند و در سمت راست و چپ دنباله زین قرار گرفته‌اند. وزن خالص این موتور سیکلت ۱۳۸.۷ کیلوگرم گزارش شده که تا حدودی برای یک موتور تریل مناسب است، ولی شاهد موتورهای تریل سبک‌تری نیز بوده‌ایم.

ابعاد موتور سیکلت نامی QM249 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۲۲۳۰۸۴۰۱۱۸۰

مشخصات فنی موتورسیکلت نامی QM249

موتور سیکلت نامی QM249 مجهز به یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه و سیستم خنک کننده روغن است که حجم آن ۲۴۹ سی سی گزارش شده است. این انجین قادر است حداکثر توانی معادل ۱۳.۵ کیلووات را در ۷۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و حداکثر گشتاوری معادل ۱۷.۶ نیوتون متر در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه داشته باشد. نسبت تراکم انجین این موتور سیکلت ۹.۲ به یک گزارش شده و استارت آن هندلی الکتریکی است. در موتور سیکلت نامی کیو ام شاهد گیربکس دستی ۵ دنده و انتقال قدرت توسط زنجیر به چرخ عقب هستیم. سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع دلفی بوده و مصرف سوخت آن ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است. سیستم جرقه زنی در موتور سیکلت نامی QM249 از نوع ای‌سی‌یو، سیستم سوخت رسانی از نوع انژکتوری و ترمزهای استفاده شده هر دو دیسکی هستند. در سیستم تعلیق جلوی این موتور سیکلت شاهد کمک فنر دو شاخه تلسکوپی معکوس و همچنین در بخش عقب شاهد کمک فنر تک شاخه هیدرولیک هستیم. ابعاد تایر جلو ۳.۰۰ و تایر عقب ۴.۱۰ بوده که تایر جلو روی رینگ ۲۱ اینچی و تایر عقب روی رینگ ۱۸ اینچی سوار شده است.

تجربه سواری و رانندگی با موتور NAMI QM249

تجربه سواری با موتور سیکلت نامی QM249 تا حدودی نرم و بدون خستگی محسوب می‌شود و در حالت کلی می‌توانید یک سواری دلنشین را با این موتور سیکلت تجربه کنید. شاسی‌های موتور سیکلت نامی QM249 به صورت مستحکم طراحی شده‌اند و سیستم تعلیق نیز در مسیرهای ناهموار عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد که همین مسئله سواری نرم را فراهم می‌کند. زین به کار برده شده در این موتور سیکلت نرمی فوق العاده‌ای ندارد، ولی در حالت کلی به عنوان یک موتور تریل سواری قابل قبولی را ارائه می‌دهد. بخش ترک نشین نیز فضای محدودی دارد و احتمالا اگر سواری تک نفره را انتخاب کنید، تجربه بهتری خواهید داشت. ترموزها توقف پذیری خوبی ارائه می‌دهند، ولی با توجه به نبود سیستم ترمز abs نمی‌توان سیستم ترمز این موتور را عالی دانست. حداکثر سرعت موتور سیکلت نامی QM249 تقریبا ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که تا حدودی نسبت به بعضی از موتورها کمتر به نظر می‌رسد.

موتورسیکلت نامی QM249 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

رقبای موتورسیکلت نامی QM249

از رقبای موتور سیکلت نامی QM249 می‌توان به موتور سیکلت فلات کی‌تی‌ام ۲۴۹ اشاره کرد و علاوه بر آن موتور سیکلت بلنتا سی آر۲۰۰ نیز تا حدودی می‌تواند رقیب مناسبی برای این موتور سیکلت باشد.

مزایا و معایب موتور نامی 9QM24 و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، سیستم تعلیق قابل قبول، مصرف سوخت قابل قبول

معایب: محدودیت فضا در زین ترک نشین، سرعت نسبتا محدود، نبود ترمز ABS

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت نامی QM249 یکی از محصولات شرکت نیرو محرکه در کلاس تریل است و طراحی ظاهری نسبتا جذابی دارد. عملکرد انجین این موتور تقریبا قابل قبول است، ولی نبود سیستم ‌ABS در بخش ترمز می‌تواند برای ایمنی راکب یک امتیاز منفی باشد. علاوه بر آن شاهد سرعت نسبتا محدودی نسبت به سایر موتورهای تریل هستیم و طبق معمول در بخش زین ترک نشین فضای زیادی در نظر گرفته نشده است. با وجود این مسائل موتورسیکلت نامی QM249 همچنان می‌تواند ارزش خرید داشته باشد، چرا که مصرف سوخت آن تقریبا مناسب است و سیستم تعلیق آن نیز سواری نسبتا نرمی فراهم می‌کند.

نظر شما درباره موتور نامی QM249 چیست؟ به نظر شما نیرو محرکه، محصول قابل قبولی را تولید کرده است؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X