%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور TVS داز ۱۱۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 01 دی 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور TVS داز 110 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

یکی از موتور سیکلت‌های موجود در بازار ایران موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ است که ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

شرکت موتورسازی تی وی اس از جمله شرکت‌های هندی مطرح در زمینه تولید موتور سیکلت، انواع اسکوتر و سایر وسایل نقلیه است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به موتورسیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ اشاره کرد که موتوری در کلاس اسکوتر است و تا حدودی کوچک به نظر می‌رسد. این موتور سیکلت مشابه بسیاری از موتور سیکلت‌های موجود در بازار از جمله موتور سیکلت ویگو ۱۱۰ طراحی شده و شباهت زیادی به آن دارد. در حال حاضر از معرفی موتور سیکلت داز ۱۱۰ چند سال می‌گذرد و هنوز می‌توان گفت این موتور سیکلت جزو موتورسیکلت‌های پرطرفدار بوده و ابعاد جمع و جوری دارد. با توجه به مورد توجه بودن موتور سیکلت داز ۱۱۰ ما قصد داریم تا طراحی ظاهری، مشخصات فنی، تجربه سواری، رقبا، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی طراحی ظاهری موتورسیکلت TVS داز ۱۱۰

در طراحی ظاهری موتور سیکلت داز ۱۱۰ یا همان دز ۱۱۰ شاهد یک طراحی جمع و جور هستیم که مشابه اسکوترهایی مثل تی وی اس راکز و ویگو ۱۱۰ انجام شده است. قطعات استفاده شده یا فلاپ‌های این موتور سیکلت پلاستیکی بوده و در حالت کلی کیفیت عالی ندارند.

موتور TVS داز 110 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در نمای جلویی موتور سیکلت تی وی اس ۱۱۰ شاهد یک چراغ تقریبا بزرگ هستیم که پرتاب نور مناسبی دارد و بر روی فلاپ فرمان تعبیه شده است. چراغ‌های راهنمای این موتور سیکلت بر روی فلاپ جلو قرار داده شده‌اند و طراحی کشیده‌ای دارند. این طراحی به نمای جلویی موتور سیکلت جلوه اسپرت بخشیده و تا حدودی این بخش از موتور سیکلت خشن و جسورانه به نظر می‌رسد. در نمای جلویی علاوه بر تعبیه چراغ اصلی و چراغ‌های راهنما شاهد استیکرهای تقریبا جذابی هستیم که فلاپ نمای جلو را از سادگی خارج کرده است. فرمان این موتور سیکلت یک فرمان لوله‌ای پوشیده شده با استفاده از فلاپ پلاستیکی است که بر روی آن آینه‌های تقریبا منحنی قرار دارند. در سمت راست فرمان کلید روشن کردن چراغ و استارت انجین تعبیه شده و در سمت دیگر شاهد حضور کلیدهای بوق، راهنما و نور پایین به نور بالا هستیم. صفحه کیلومتر در نظر گرفته شده برای موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ یک صفحه کیلومتر آنالوگ است که میزان سرعت و میزان بنزین را به نمایش می‌گذارد و علاوه بر آن شاهد میزان مسافت طی شده نیز هستیم. در بخش داشبورد این موتور سیکلت یک درگاه شارژ usb قرار داده شده است که با باز کردن درب آن می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین در کنار این درگاه شارژ، شاهد یک قلاب برای آویزان کردن کیسه یا کلاه ایمنی هستیم.

موتور TVS داز 110 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

فضای جاپایی در حالت کلی بد به نظر نمی‌رسد و فضای مناسبی برای پای راکب تعبیه شده است. زین موتور سیکلت ۱۱۰ یک زین چرمی با دوخت مناسب است که در حالت کلی راحت به نظر می‌رسد، ولی برای سواری طولانی مدت مناسب نیست. با توجه به اینکه در آسیای شرقی این موتور سیکلت برای بانوان طراحی شده است شاهد ارتفاع مناسب زین هستیم که سواری را برای بانوان راحت می‌کند. بخش ترک نشین، زین تا حدودی محدود طراحی شده، ولی در انتهای آن دستگیره‌ای برای حفظ تعادل تعبیه شده و جاپایی ترک نشین چندان محکم به نظر نمی‌رسد. در فضای زیر زین شاهد باک موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ هستیم که تنها ۴ لیتر ظرفیت سوخت دارد.

در نمای جانبی این موتور سیکلت فلاپ‌های پلاستیکی و استیکرهای موجود بر روی آن قابل مشاهده هستند و جاپایی ترک نشین به صورت یکسره با بدنه طراحی شده است. اگزوز و سایر قطعات موجود در اسکوتر تی وی اس داز ۱۱۰ با استفاده از پلاستیک‌های فشرده مشکی پوشانده شده و در حالت کلی شاهد یک اسکوتر پوشش داده شده با استفاده از فلاپ‌های پلاستیکی هستیم. چراغ عقب این موتور تقریبا بزرگ طراحی شده و شاهد یک چراغ خطر یکپارچه با راهنماها هستیم که تا نمای جانبی امتداد پیدا کرده‌اند. بخش تعبیه پلاک نیز بر روی گلگیر عقب بوده که مانند سایر قطعات موتور، از پلاستیک است. وزن موتور سیکلت داز ۱۱۰ برابر با ۱۰۱.۵ کیلوگرم است که در حالت کلی سبک محسوب می‌شود.

ابعاد موتور سیکلت تی وی اس داز  ۱۱۰ به شرح زیر است:

طول: ۱۹۴۰ میلی‌متر، عرض: ۶۶۶ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۷۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتورسیکلت TVS DAZZ  ۱۱۰

موتور TVS داز 110 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ از یک انجین تک سیلندر با دو سوپاپ بهره می‌برد و حجم آن ۱۱۰ سی سی گزارش شده است. انجین این موتور قادر است ۷.۲ اسب بخار قدرت را در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و در نهایت گشتاوری معادل ۸.۵ نیوتن متر را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه فراهم کند. گیربکس اسکوتر تی وی اس داز ۱۱۰ از نوع چهار سرعته اتوماتیک بوده و با استفاده از کلاچ اتوماتیک خود نیروی تولید شده را به چرخ عقب می‌رساند. این موتور سیکلت یک موتور سیکلت بنزینی است که با استفاده از سیستم استارت الکتریکی و هندلی کار می‌کند. در موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ شاهد سیستم خنک کننده هوا خنک هستیم و سیستم سوخت رسانی آن بر خلاف بسیاری از موتور سیکلت‌های موجود در بازار کاربراتوری است. در واقع با توجه به این نوع سیستم سوخت رسانی واردات این موتور به کشور ممنوع شده، ولی همچنان شاهد حضور نسخه‌های دست دوم آن در ایران هستیم. سیستم تعلیق جلوی موتور سیکلت DAZZ 110 از نوع کمک فنر دوشاخ تلسکوپی هیدرولیکی است و در بخش عقب شاهد کمک فنر هیدرولیکی هستیم. ترمز جلوی این موتور سیکلت دیسکی بوده و ترمز عقب آن از نوع کاسه‌ای است. در موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ خبری از سیستم ترمز abs نبوده و شاهد چرخ‌هایی با ابعاد ۸۰/۹۰ هستیم که بر روی رینگ‌های آلومینیومی سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با موتورسیکلت TVS DAZZ  ۱۱۰

موتور سیکلت دز ۱۱۰ از جمله موتورهای است که سواری تقریبا نرم و بدون لرزشی را ارائه می‌دهد، ولی زین آن برای سواری طولانی مدت طراحی نشده و احتمالا پس از یک ساعت سواری آزاردهنده باشد. سیستم تعلیق این موتور سیکلت عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند و در حالت کلی شاهد لرزش‌های زیادی نخواهید بود. هندلینگ موتور سیکلت داز ۱۱۰ نسبت به بسیاری از موتورهای موجود در بازار بهتر بوده و با توجه به همین مسئله می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در ترافیک باشد. شتاب این موتور سیکلت تقریبا بالا بوده و در حالت کلی عملکرد انجین آن قابل قبول است. جاپایی در نظر گرفته شده برای پای ترک نشین نیز از نوع تاشو یا جمع شونده نبوده و شاهد یک جاپایی یکسره با بدنه هستیم که در صورت فشار زیاد احتمال شکستن آن وجود دارد.

سیستم ایمنی موتور سیکلت دز ۱۱۰ تا حدودی ایمن به نظر نمی‌رسد، چرا که ترمز عقب کاسه‌ای بوده و از ترمز abs یا ترمز cbs استفاده نشده که می‌تواند ریسک سواری را افزایش دهد. توجه به موارد اشاره شده در حالت کلی این موتور سیکلت گزینه پرطرفداری در بازار ایران است، چرا که از عملکرد مناسبی برخوردار شده و موتور سیکلت چابکی برای تردد روزانه به حساب می‌آید.

رقبای موتورسیکلت TVS  دز ۱۱۰

از همان ابتدای حضور موتورسیکلت تی وی اس دز ۱۱۰ شاهد رقابت این موتورسیکلت با موتورهایی مثل ویگو ۱۱۰ و ژوپیتر بودیم. با توجه به عدم ارائه نسخه‌های جدید این موتور سیکلت متاسفانه داز ۱۱۰ از رقابت با موتور سیکلت‌های ذکر شده جا مانده و به نظر می‌رسد برنده این رقابت ویگو و ژوپیتر باشد.

مزایا و معایب موتورسیکلت TVS  دز ۱۱۰

مزایا: شتاب قابل قبول، هندلینگ مناسب

معایب: کیفیت تقریبا پایین فلاپ‌های بدنه، کمبود قطعات یدکی در بازار

در پایان باید بگوییم که یکی از موتورسیکلت‌های نسبتا پرطرفدار بازار ایران موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ است که رقیب ویگو و ژوپیتر محسوب می‌شود. این موتور سیکلت طراحی ظاهری مناسبی داشته و تا حدودی جوان پسندانه به نظر می‌رسد. عملکرد انجین موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ در حالت کلی بد نبوده و شاهد سرعت و شتاب مناسبی هستیم. هندلینگ این موتور نیز قابل قبول بوده و در حالت کلی می‌تواند تجربه سواری نرم و راحتی را ارائه دهد. البته کیفیت فلاپ‌های موجود در بدنه موتور سیکلت تی وی اس داز ۱۱۰ چندان جالب نبوده و قطعات یدکی آن نیز در بازار به راحتی یافت نمی‌شوند. با وجود این موارد ذکر شده ویژگی‌های مثبت متعددی در این موتور سیکلت وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد خرید آن را ترجیح دهند.

نظر شما درباره موتور سیکلت دز ۱۱۰ چیست؟ به نظر شما عدم تامین قطعات یدکی در بازار خرید و فروش آن تاثیر می‌گذارد؟

تست پرفروش ترین خودرو برقی بازار ایران ؛ نسخه فول ID.4 چه مشخصاتی دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X