فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

وسپا اسنیک ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 25 شهریور 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
وسپا اسنیک ؛ مشخصات فنی + امکانات

یکی از موتورسیکلت‌های خاص برند وسپا، موتورسیکلت وسپا اسنیک ۹۴۶ است که ما در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

به طور کلی وسپا یکی از برندهای جذاب در دنیای موتورسیکلت محسوب می‌شود و تا به حال اسکوترهای متفاوتی را عرضه بازارهای جهانی کرده است. تا حدودی می‌توان گفت بیشتر موتورهای این برند از یک زبان طراحی مشترک بهره می‌برند و به طور عمده شاهد همان اسکوتر وسپای کلاسیک هستیم. موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 یکی از محصولات برند وسپا است که از اژدها یا مار سال چینی الهام گرفته شده است. عده‌ای نیز معتقدند که منبع الهام این موتور، دانه‌های برف محسوب می‌شود، چرا که رنگ آبی یخی آن شباهت زیادی به دانه‌های برف دارد. وسپا اسنیک ۹۴۶ به صورت محدود در تعداد ۸۸۸ دستگاه عرضه شده و یک تور جهانی را آغاز کرده است. ما در این مقاله به بررسی طراحی ظاهری این موتور می‌پردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی، سواری و حتی رقبا و نقاط ضعف و مثبت آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طراحی وسپا SNAKE 946

وسپا اسنیک ؛ مشخصات فنی + امکانات

به وضوح می‌توان گفت در طراحی ظاهری وسپا SNAKE 946 از مار الهام گرفته شده و در جزئیات این موتور شاهد طراحی خاص هستیم. رنگ عرضه شده موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 آبی یخی است که جذابیت زیادی دارد و احتمالا رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد باشد.

در نمای جلویی این موتور همان چراغ گرد کلاسیک وسپا مشاهده می‌شود، ولی این بار به نظر می‌رسد قاب چراغ طراحی ضخیم‌تر و نسبتا مدرنی به خود گرفته است. دسته فرمان موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 به وضوح منبع الهام خود را نشان می‌دهد و شبیه به مار طراحی شده است. فرمان این موتور با انحنا و قوس طراحی شده و به طور کلی هیچ جزئیاتی از آن مشخص نیست و مانند سایر مدل‌های وسپا شاهد پوشش فرمان با فلاپ هستیم. پوشش فرمان با فلاپ یکی از نقاط قوت این برند محسوب می‌شود، چرا که نمای زشتی در ظاهر فرمان باقی نمی‌ماند و فلاپ به عنوان یک تزیین عمل می‌کند. در سمت راست فرمان موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 شاهد دکمه استارت، تعویض نور پایین به نور بالا و قطع و وصل برق هستیم و در طرف دیگر کلید بوق، راهنما و فلاشر قرار گرفته‌اند. آینه‌ها نیز با همان رنگ یخی طراحی شده‌اند وعلاوه بر طراحی جذابی که دارند، دید مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند.

صفحه کیلومتر این موتور، یک صفحه دیجیتالی کوچک است که اطلاعات محدودی مثل سرعت، مسافت طی شده و بنزین را نمایش می‌دهد، ولی در حالت کلی خوانایی خوبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد و وضوح تصویر بالایی دارد. پایین تر از صفحه کیلومتر، قسمت سوئیچ وسپا اسنیک قرار گرفته و به نظر می‌رسد می‌تواند با پای راکب برخورد داشته باشد. جاپایی این موتور طراحی با کیفیتی دارد، ولی با توجه به اینکه ابعاد طراحی کلیه موتورهای وسپا نسبت به سایر موتورها جمع و جورتر است، تا حدودی ممکن است شاهد محدودیت فضا باشیم.

وسپا اسنیک ؛ مشخصات فنی + امکانات

زین موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 نسبت به بسیاری از اسکوترها و موتورهای این برند متفاوت طراحی شده و طراحی پوست ماری این زین جذاب به نظر می‌رسد. تکیه گاه جلویی طراحی شده باعث می‌شود تا راکب هنگام سواری دچار لغزش نشود و بتواند تسلط کافی را روی موتور داشته باشد. زین این موتور چندان بزرگ نیست و شاید برای سواری دو نفره گزینه مناسبی نباشد. ارتفاع زین موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 تا سطح زمین ۷۸۵ میلی‌متر است که ارتفاع استانداردی برای یک موتور در کلاس اسکوتر محسوب می‌شود و می‌تواند برای افراد با قدهای مختلف مناسب باشد. در بخش زیر زین قطعاتی تزیینی با نماد مار قابل مشاهده هستند و باک این موتور نیز در زیر زین تعبیه شده که ظرفیت آن تقریبا ۸ لیتر گزارش شده است که برای یک اسکوتر عدد بدی نیست.

 در نمای عقب و روی گلگیر عقب موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 شاهد یک ترک بند استیل با طراحی کلاسیک هستیم که نمای جذابی دارد. چراغ عقب نیز زیر این ترک بند به صورت گرد تعبیه شده است و در حالت کلی مدرن به نظر نمی‌رسد. وزن این موتور ۱۵۷ کیلوگرم است که تا حدودی با توجه به فلاپ‌های متعدد موجود در نمای جلو، عقب و همچنین بدنه منطقی به نظر می‌رسد.

ابعاد موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 به شرح زیر است:

طول: ۱۹۶۵ میلی‌متر، عرض: ۷۳۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۴۰۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتورسیکلت VESPA SNAKE 946

مشخصات فنی موتورسیکلت VESPA SNAKE 946

در موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 از یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، سه سوپاپ sohc و سیستم خنک کننده هوا استفاده شده است و انجین ۱۵۵ سی‌سی ظرفیت دارد. حداکثر قدرت تولید شده توسط این موتورسیکلت، ۹ کیلووات یا به عبارتی ۱۲.۱ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه محسوب می‌شود و گشتاور آن به ۱۲ نیوتن‌متر در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه می‌رسد که عدد خاصی نیست، ولی در حالت کلی این موتور یک اسکوتر است. گیربکس موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 یک گیربکس اتوماتیک cvt است و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتور برقی است. در این موتور از یک شاسی فولادی به صورت یکپارچه استفاده شده و در بخش سیستم تعلیق جلو شاهد یک بازوی لینک کنترلری هیدرولیکی هستیم. برای سیستم تعلیق عقب موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 نیز از یک کمک فنر مونوشوک با مکانیزم تنظیم پیش‌بار فنر پنج‌مرحله‌ای استفاده کرده‌اند.

ترمزهای جلو و عقب هر دو دیسکی هستند و می‌توانند عملکرد ترمزگیری قابل قبولی را ارائه دهند و با سیستم abs خود ایمنی راکب را تضمین نمایند. سایز لاستیک جلو در این موتور، ۱۲۰/۷۰ و سایز لاستیک عقب ۱۳۰/۷۰ است و هر دو تایر بر روی رینگ‌های ۱۲ اینچی سوار هستند.

تجربه سواری با اسکوتر وسپا اسنیک ۹۴۶

وسپا اسنیک ؛ مشخصات فنی + امکانات

استایل نشستن روی وسپا اسنیک ۹۴۶ مشابه بسیاری از اسکوترهای وسپا است، ولی تا حدودی زین حالت و قوس متفاوتی پیدا کرده و به طوری طراحی شده که انگار قصد داشته‌اند منبع الهام این موتور را به رخ بکشند. زین تا حدودی نرم است، ولی ابعاد آن برای سواری دو نفره چندان جالب به نظر نمی‌رسد و در حالت کلی ارتفاع استانداردی دارد. فضای جاپایی تا حدودی محدود است، ولی در حدی نیست که تجربه سواری را برای راکب آزاردهنده کند. فرمان وسپا اسنیک ۹۴۶ طراحی و زاویه مناسبی دارد و می‌تواند هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد. سیستم تعلیق این موتور نیز تا حدودی می‌تواند ضربات وارده را دفع کند، ولی توجه داشته باشید که این موتور برای سواری در خیابان طراحی شده و برای سفرهای خارج از شهر مناسب نیست. حداکثر سرعت گزارش شده برای وسپا اسنیک ۹۴۶ تقریبا ۹۵ کیلومتر بر ساعت است که بد به نظر نمی‌رسد و می‌تواند تجربه سواری خوبی را ارائه دهد. ترمزهای دیسکی این موتور در کنار ترمز abs می‌توانند سواری ایمنی را برای راکب فراهم کنند و عملکرد مناسبی را ارائه دهند.

رقبای وسپا اسنیک ۹۴۶

در حال حاضر تعداد موتورهای وسپا روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر آن در بازار ایران شاهد موتورهای متعددی در کلاس اسکوتر هستیم. اگر در رده اسکوترهای نسبتا لوکس به دنبال رقبای مناسبی برای وسپا اسنیک باشیم می‌توانیم به وسپا پریماورا و وسپا اسپرینت اشاره کنیم و حتی بی‌ام‌و C 400 GT با طراحی مدرن خود می‌تواند رقیبی برای این موتور محسوب شود.

نقاط ضعف و مثبت موتور وسپا اسنیک ۹۴۶ و جمع بندی

مزایا: طراحی نسبتا جذاب، مجهز بودن به سیستم ترمز abs، سیستم تعلیق قابل قبول

معایب: قیمت نسبتا بالا، قیمت بالای قطعات، عدم راحتی در بخش ترک نشین

در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت وسپا اسنیک ۹۴۶ یکی از موتورهای برند وسپا در کلاس اسکوتر است که به عنوان نمونه اولیه در رنگ آبی یخی ارائه شده است. طراحی این موتور جذاب به نظر می‌رسد و منبع الهام آن مار است و در بخش‌های مختلف موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 شاهد نماد سه بعدی مار هستیم. انجین این موتور تا حدودی قابل قبول است و نباید انتظار چندان بالایی از یک اسکوتر داشت، چرا که این موتور برای سواری شهری طراحی شده است. در حالت کلی موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 می‌تواند سواری خوبی را ارائه دهد، ولی شاید بهتر باشد روی سواری دو نفره آن حساب باز نکنید.

نظر شما درباره اسکوتر موتورسیکلت VESPA SNAKE 946 چیست؟ به نظر شما این اسکوتر جذاب به نظر می‌رسد؟

نماینده مجلس ؛ استفاده از موتورسیکلت برای خانم‌ها ناپسند است !

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X