%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰

موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 07 مهر 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور سیکلت آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ پرداخته و اطلاعات کاملی را درباره این موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهیم.

برند آپریلیا از جمله برندهای زیر مجموعه شرکت پیاجیو محسوب می‌شود که در زمینه تولید موتور سیکلت فعالیت دارد. در واقع این برند یک برند ایتالیایی است و در ابتدا به تولید دوچرخه مشغول بود، ولی بعدها با گسترش شرکت خود به حوزه موتور سیکلت نیز وارد شد و در حال حاضر توانسته است در کلاس‌های مختلفی از جمله استریت و ریسینگ نیز موتورهای مختلفی تولید کند. معمولا محصولات برند آپریلیا به دلیل طراحی نسبتا جذاب و کیفیت مطلوب در کلاس اسکوتر محبوب و معروف محسوب می‌شوند. تنوع تولیدات این برند در زمینه موتور سیکلت‌های کلاس اسکوتر تقریبا زیاد است و یکی از این اسکوترها آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ نام دارد.

طراحی ظاهری موتورسیکلت آپریلیا STR 160

موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در طراحی ظاهری اسکوتر آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ تا حدودی با طراحی مشابهی با سایر محصولات این برند از جمله آپریلیا SXR روبرو هستیم. یکی از نقاط قوت این طراحی، توجه به جزئیات و کیفیت است که باعث شده این موتور سیکلت از نظر طراحی نسبت به بعضی از رقبا تا حدودی برتری داشته باشد. تنوع رنگی آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ قابل قبول به نظر می‌رسد و می‌توان این اسکوتر را در رنگ‌های آبی، قرمز، سفید و مشکی تهیه کرد. در قسمت جلویی موتور سیکلت یک چراغ سه تکه تعبیه شده است که شامل چراغ اصلی و دیلایت‌ها می‌شود و مانند طراحی مدل‌های قبلی، چراغ اصلی در مرکز قرار گرفته و دیلایت‌ها در راست و چپ آن تعبیه شده‌اند. نور بالا و نور پایین استفاده شده برای اسکوتر آپریلیا STR 160 از نوع ال ای دی است و دقیقا برای دی لایت‌ها نیز از نوار ال ای دی استفاده شده است و خبری از دکمه برای روشن کردن دی لایت نیست، چرا که با روشن کردن موتور چراغ‌ها نیز روشن می‌شوند. در حالت کلی می‌توان گفت طراحی چراغ‌ها ظاهری مدرن و همچنین کیفیت بالایی دارند و دید مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند.

در قسمت جلویی و بالاتر از بخش چراغ‌ها شاهد یک وایند شیلد کشیده هستیم که ارتفاع بلندتری نسبت به بسیاری از وایند شیلدهای دیگر دارد و تا حدودی به جذابیت موتور افزوده است. فرمان این اسکوتر از جمله فرمان‌های لوله‌ای محسوب می‌شود و تا حدودی به سمت راکب مایل شده و کلیه جزئیات فرمان با استفاده از فلاپ پلاستیکی پوشانده شده‌اند تا شاهد نمای آزاردهنده نباشیم‌. در قسمت راست فرمان اسکوتر آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ کلید‌هایی مثل کلید تغییر حالت رانندگی و استارت موتور تعبیه شده‌اند و در سمت چپ نیز شاهد کلیدهایی مثل تعویض نور پایین به نور بالا، پسینگ، بوق و همچنین کلید راهنما هستیم. در قسمت جلویی و بالاتر از بخش چراغ‌ها شاهد یک وایند شیلد کشیده هستیم که ارتفاع بلندتری نسبت به بسیاری از وایند شیلدهای دیگر دارد و تا حدودی به جذابیت موتور افزوده است. فرمان این اسکوتر از جمله فرمان‌های لوله‌ای محسوب می‌شود و تا حدودی به سمت راکب مایل شده و کلیه جزئیات فرمان با استفاده از فلاپ پلاستیکی پوشانده شده‌اند تا شاهد نمای آزاردهنده نباشیم‌. در قسمت راست فرمان اسکوتر آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ کلید‌هایی مثل کلید تغییر حالت رانندگی و استارت موتور تعبیه شده‌اند و در سمت چپ نیز شاهد کلیدهایی مثل تعویض نور پایین به نور بالا، پسینگ، بوق و همچنین کلید راهنما هستیم.

موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

 اگر توجهی به بخش جاپایی موتورسیکلت داشته باشیم، شاهد فضای مناسبی برای راکب خواهیم بود، چرا که فضای زیادی برای پا در نظر گرفته شده است. جاپایی‌های سرنشین عقب نیز از جمله جاپایه‌های تاشو محسوب می‌شوند. زین موتور سیکلت آپریلیا  STR 160 ارگونومی مناسبی دارد و به طور کلی شاهد یک زین پهن با ارتفاع ۷۷۵ میلی‌متر هستیم و یک محفظه در قسمت زیر زین برای نگهداری وسایلی مثل کلاه ایمنی تعبیه شده است. این محفظه گنجایشی حدود ۲۰ لیتر دارد و وسایلی مثل کیف، کلاه ایمنی و یک سری از اقلام کوچک به راحتی می‌توانند در این محفظه جای بگیرند. یکی از امکانات جالبی که برای این قسمت در نظر گرفته شده است، نصب چراغ در این محفظه محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند در تاریکی نیز بتوانید وسایل خود را در این محفظه مشاهده و پیدا کنید.

باک این اسکوتر نیز در قسمت زیر زین تعبیه شده و گنجایش آن تقریبا ۷ لیتر محسوب می‌شود که برای یک موتور سیکلت کلاس اسکوتر قابل قبول است. در انتهای زین دستگیره‌‌ای برای سرنشین عقب تعبیه شده که ظاهر عقب را اسپرت‌تر کرده‌ است و در حالت کلی طراحی این دستگیره جالب به نظر می‌رسد. برای بخش عقب نیز از چراغ‌های ال ای دی استفاده شده است و چراغ راهنمای عقب نیز در یک کاسه تعبیه شده اند. جرم خشک موتور سیکلت آپریلیا اس تی آر ۱۶۰، ۱۲۵.۳ کیلوگرم گزارش شده و با احتساب مایعاتی مثل روغن و بنزین، می‌توان گفت این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

ابعاد اسکوتر آپریلیا STR 160 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۹۹۰۷۴۰۱۱۸۰

مشخصات فنی آپریلیا STR 160

موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در بخش فنی موتور سیکلت آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ شاهد یک انجین آی گت با حجم ۱۶۰.۱ سی سی از برند پیاجیو هستیم که کارایی خوبی را در اختیار موتور سیکلت قرار می‌دهد و به طوری طراحی شده تا بتواند راندمان بالایی را ارائه داده و مصرف سوخت را کاهش دهد. در این اسکوتر شاهد یک انجین چهار زمانه، تک سیلندر با سه سوپاپ sohc هستیم که مجهز به سیستم هوا خنک محسوب می‌شود و قادر است توانی معادل ۱۰.۸۶ اسب بخار را در ۷۵۱۲ دور در دقیقه تولید کند.

سیستم انتقال قدرت یا گیربکس اسکوتر آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ گیربکس سی وی تی با کلاچ خشک گریز از مرکز خودکار محسوب می‌شود و سیستم استارت آن هندلی-استارتی است. این موتور سیکلت قادر است با باک ۷ لیتری خود مصرفی معادل ۲.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد و صرفه‌جویی قابل توجهی را در زمینه مصرف سوخت نشان دهد. سیستم تعلیق اسکوتر آپریلیا STR 160 برای بخش جلو از نوع تلسکوپی محسوب می‌شود و برای عقب نیز از کمک فنر مارپیچ استفاده کرده‌اند. ترمز جلو از نوع دیسکی و ترمز عقب از نوع کاسه‌ای است و در چرخ جلو شاهد وجود ترمز ضد قفل یا همان abs هستیم. سایز لاستیک یا تایر جلو و عقب هر دو ۱۲۰/۷۰ هستند و بر روی رینگ‌های ۱۲ اینچی سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با اسکوتر آپریلیا STR 160

موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

با توجه به انجین i get در موتور سیکلت آپریلیا STR 160 شاهد صدای زیادی نخواهید بود و به طور کلی لرزش در این اسکوتر کنترل شده محسوب می‌شود. ارتفاع فرمان در آپریلیا STR 160 به خوبی طراحی شده و همراه با فضای مناسب جاپایی باعث می‌شود تا سواری مناسبی را تجربه کنید. زین این موتور نیز همراه با سایر اجزا، طراحی ارگونومیکی دارد و می‌تواند راحتی سرنشینان را فراهم کند. سیستم تعلیق آپریلیا STR 160 در زمینه دفع ضربات در ناهمواری‌ها عملکرد مناسبی دارد و به طور کلی در طول مسیر شاهد لرزش‌های کمی خواهید بود. ترمز دیسکی و سیستم abs این موتور سیکلت می‌تواند کیفیت ترمزگیری مطلوبی را در اختیار راکب قرار دهد و هندلینگ آن نیز تا حدودی مطلوب به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت گزارش شده برای آپریلیا STR 160 تقریبا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و استایل نشستن روی آن مشابه سایر اسکوترهای آپریلیا است.

رقبای اسکوتر آپریلیا STR 160

با توجه به تنوع اسکوترها در بازار ایران می‌توان به اسکوترهای شهری متعددی به عنوان رقیب آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ اشاره کرد. به عبارتی اسکوترهای وسپا اس ایکس ال ۱۵۰ و وی ایکس ال ۱۵۰ می‌توانند از رقبای این اسکوتر محسوب شوند و علاوه بر این موارد می‌توان به محصولات ۱۶۰ سی سی اس وای ام و برند یاماها نیز اشاره کرد.

نقاط ضعف و مثبت اسکوتر آپریلیا STR 160 و جمع بندی

مزایا: طراحی نسبتا جذاب، مجهز به ترمز ABS

معایب: رینگ‌های نسبتا کوچک، فضای نسبتا کم در بخش ترک نشین

در پایان می‌توان گفت اسکوتر آپریلیا STR 160 به عنوان یک موتور سیکلت در کلاس اسکوتر طراحی ظاهری نسبتا جذابی دارد و تا حدودی متفاوت‌تر از سایر اسکوترهای موجود در بازار ایران دیده می‌شود. مشخصات فنی این اسکوتر تا حدودی راضی کننده است و سرعت آن برای یک موتور سیکلت در کلاس اسکوتر قابل قبول به نظر می‌رسد و برای استفاده روزمره شهری مناسب است. در حالت کلی هندلینگ سواری و فرمان‌پذیری اسکوتر آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ می‌تواند رانندگی لذت بخشی را در اختیار شما قرار دهد.

به نظر شما موتور سیکلت آپریلیا اس تی آر ۱۶۰ با توجه به مشخصات مطرح شده ارزش خرید دارد؟

موتور زونتس Z4 249 R ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “موتور آپریلیا STR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی”

  1. داوود گفت:

    فایده نداره کمک عقب یه دونه داره

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X