%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

تلاش صنعت و دانشگاه برای گسترش حمل و نقل پاک

منتشر شده در 23 مهر 1404 ساعت 19:00
نویسنده آخرین خودرو
تلاش صنعت و دانشگاه برای گسترش حمل و نقل پاک

دومین روز از همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین، در دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران و مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد، بررسی تازه‌ترین دستاوردها و راهکارهای توسعه قوای محرکه کم مصرف، هیبریدی و برقی و هم‌ افزایی میان دانشگاه، صنعت و نهادهای سیاست‌گذار عنوان شد.

توسعه ایستگاه‌های شارژ همواره در سراسر کشور به خصوص کلانشهرها و شریان‌های اصلی جاده‌ای، از دغدغه‌های مهم بوده است. کرمان موتور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری در شهر تهران در حال توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی هستند؛ اما مسئولین شهرداری و شرکت مپنا بر این عقیده هستند که تا زمانی که تردد خودروها و تاکسی‌های برقی در سطح شهر و کشور بیشتر نشود، نمی‌توانیم اثرات مثبت تردد تاکسی‌های برقی و خودروهای پاک را در افکار عمومی مشاهده کنیم.

تمرکز بر توسعه قوای محرکه هیبریدی و برقی در داخل کشور

جمعی از متخصصان، پژوهشگران و مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور با حضور در دومین همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین، وضعیت فعلی و ظرفیت‌های رشد و توسعه فناوری پاک در صنعت خودروسازی و حمل و نقل کشور را بررسی کردند.

کرمان موتور با حضور در این همایش، بر آن بود تا ضمن معرفی پروژه‌ها و برنامه‌های فناورانه خود، بستر تعامل نزدیک‌تری با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور فراهم کند. در این همایش، ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور خبر داد که تولید خودروهای برقی و سامانه‌های هیبریدی در داخل مجموعه کرمان موتور در دستور کار قرار گرفته است.

در حاشیه این رویداد، پنل تخصصی توسعه حمل و نقل برقی در کلانشهرها با حضور فعالان این حوزه برگزار شد. سخنرانان در این نشست با اشاره به تجربه کرمان موتور در عرضه تاکسی‌های برقی، تأکید کردند که گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی برقی، نقش تعیین‌ کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا دارد.

تلاش صنعت و دانشگاه برای گسترش حمل و نقل پاک

به گفته کارشناسان حاضر در پنل، تاکسی‌های برقی شهرداری تهران به‌زودی فعالیت خود را در سطح شهر آغاز می‌کنند و تا زمانی که حضور این تاکسی‌ها در کلانشهرها گسترش نیابد، نمی‌توان انتظار اثرگذاری قابل توجهی بر افکار عمومی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی داشت.

خرداد ماه سال ۱۴۰۳ بود که اولین تاکسی‌های برقی تهران تحویل راننده‌ها شد و به تدریج در شهرهای دیگر از جمله اصفهان نیز به ناوگان حمل و نقل شهری پیوستند. امروز، بخشی از ناوگان برقی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهرداری تهران در حال تردد هستند که گام مهمی در آغاز کاهش مصرف سوخت و استفاده از قوای محرکه پاک است. برگزاری این همایش، فرصتی برای تبادل تجربه میان دانشگاه‌ها، شرکت‌های خودروساز و فعالان صنعت بود تا با نگاهی فناورانه، مسیر توسعه قوای محرکه نوین در کشور را شتاب دهند.

در بخش دیگری از همایش، مدیران کرمان موتور بر لزوم گسترش ارتباط پایدار میان صنایع خودرو و مراکز دانشگاهی تأکید کردند و یادآور شدند که تنها از مسیر تعامل دوطرفه میان دانشگاه و صنعت می‌توان به راهکارهای عملی و علمی برای توسعه فناوری‌های سبز و پایدار دست یافت.

در پایان این همایش، بر ضرورت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه (R&D)، همکاری صنعت و دانشگاه و حمایت نهادهای سیاست‌گذار از تولید خودروهای کم مصرف و پاک به عنوان پیش شرط‌های تحول در صنعت خودروی کشور تأکید شد.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “تلاش صنعت و دانشگاه برای گسترش حمل و نقل پاک”

  1. Reza گفت:

    دانشگاه های چین؟

    ۱
    ۰
  2. سهیل میر مقیصی گفت:

    گمونم‌ خیلیا مثل من گفتن که اون استیل جلو پنجره رو همرنگ بدنش کنید و مثل محصولات تویوتا یا هونگچی ادمش بدید رو چراغ ، حالا این که اون استیل رو نداره بهتر از ایگله !

    ۰
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X