موضوعات داغ روز:

مدیر عامل گروه بهمن ؛ برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست یک ضرورت است

منتشر شده در 29 بهمن 1402 ساعت 17:30
نویسنده آخرین خودرو
مدیر عامل گروه بهمن ؛ برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست یک ضرورت است

مدیرعامل گروه بهمن گفت : برقی کردن خودروها به ویژه در سیستم حمل و نقل عمومی یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

دومین همایش انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، تحت عنوان “همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی” در محل شرکت “بهمن موتور” برگزار شد.

بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در دومین همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی با تاکید بر اینکه برقی کردن خودرو یک انقلاب در صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن محسوب می‌شود، افزود: جهان آینده شبیه الان نخواهد بود و باید سیاست برقی کردن خودرو در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در توسعه استفاده از این خودروها اتکای مطلق به مشوق‌های دولتی در کشورهای غربی جواب نداده است، تصریح کرد: در کشور چین که میزان مشوق‌های ارائه شده در تولید خودرو برقی نسبت به کشورهای غربی کمتر بوده و این کشور دیرتر از غربی‌ها دست به توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی زده اما هم اکنون شرایط بهتری دارد.

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه کشور آمریکا به دلیل توفیق نیافتن در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از خودروهای برقی، بطور مشخص بر مضرات برقی سازی خودروها تاکید دارد، اظهار داشت: البته ممکن است این سیاست اثر بگذارد اما قطعا حرکت به سمت خودروهای برقی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

علیمرادلو در این همایش بیان داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد یک تاکسی سالانه ۱۰ هزار دلار یارانه سوخت می‌گیرد و اگر این رقم را در مقیاس چند میلیون خودرو در نظر بگیریم رقم بسیار بالایی است که می‌تواند در توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی صرف شود. اما به جای سرمایه گذاری در حوزه عمران در حال سوزاندن سرمایه‌های کشور هستیم.

مدیرعامل گروه بهمن بیان داشت: گروه خودروسازی بهمن اخیراً یک موتورسیکلت برقی تولید کرده که صفر تا صد کار در این شرکت انجام شده و در دهه فجر نیز خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است.

او افزود: برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است؛ ضرورتی که با آلوده کردن محیط زیست ایجاد شده است و مشخص نیست تا چه زمانی می خواهیم بنزین با رقمی کمتر از ۱۰ سنت را بسوزانیم غافل از اینکه همه چیز را نابود می کنیم.

علیمرادلو در ادامه بیان داشت: حتی شرکت‌های خودروسازی کشور مانند همه دنیا باید بتوانند خود زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ایستگاه‌های شارژ را ایجاد کنند و حتی برای تامین برق مورد نیاز نیروگاه بسازند، در واقع با برقی کردن خودرو فعالیت اقتصادی از بین نمی‌رود بلکه تغییر شکل می‌یابد.

وی با انتقاد از اینکه وزارت صمت قانونی در حوزه خودروهای برقی ندارد؛ خاطرنشان کرد: قوانین موجود اجازه واردات قطعات مورد نیاز برای تولید را نمی‌دهد و در واقع قانون بر محور CKD تنظیم شده است. از این رو باید متولیان، سیاست گذاری مدونی در این حوزه تنظیم کنند.تدوین یک استاندارد مشخص برای خودروهای برقی یک ضرورت است
در ادامه بهزاد پناهی دبیر همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی نیز با تاکید بر اینکه این همایش شروع یک تجربه جدید در حوزه خودروهای برقی خواهد بود، بیان داشت: با وجود آنکه خودروهای برقی از رگ گردن به ما نزدیک تر است اما همه ما در موضوع خودروهای برقی تازه کار هستیم و هنوز همزبانی در حوزه خودروی برقی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت صمت نیز عزمی جدی برای ورود این خودروها به بازار و ناوگان حمل و نقل کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: ورود خودروهای برقی به بازار و ناوگان‌ های حمل و نقلی کشور اجتناب ناپذیر است و باید از خدمات پس از فروش این خودروها غافل نمانیم.

پناهی درخصوص همکاری انجمن خدمات پس از فروش خودرو با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) گفت: طی برخی مطالعات علمی و پژوهشی، بررسی و تحقیقات لازم در خصوص خودروهای برقی و الزامات خدمات پس از فروش آن صورت گرفته و مقرر است نتیجه آن به عنوان پیش‌نویس آیین‌نامه خدمات پس از فروش خودروهای برقی، به وزارت صمت پیشنهاد شود.

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، در مورد نبود استاندارد و قوانین مشخص در رابطه با استفاده از خودروهای برقی گفت: هنوز در خصوص خودروهای برقی هیچ استانداردی تهیه و تدوین نشده است و دولت باید در خصوص این خودروها و الزامات آن که از نیازهای جامعه است، هر چه زودتر ورود کند تا شاهد یک استاندارد تدوین شده در خصوص خودروهای برقی باشیم.

وی به جای خالی سیستم خودرو متصل (connected car) در صنعت خودروسازی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم خودروهای متصل یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات پس از فروش است که با برقراری ارتباط با عرضه کننده و مالک خودرو تمامی نواقص و معایب خودرو را هشدار داده و از ایجاد صدمات بیشتر به خودرو جلوگیری می‌کند که متاسفانه جای خالی این سیستم در صنعت خودروسازی کشور به‌ شدت احساس می‌شود.

گفتنی است؛ در حالی همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی صبح امروز در مرکز همایش های شرکت بهمن موتور برگزار شد که طی بررسی و ارزیابی ۱۲ مقاله ارسالی، در نهایت ۶ مقاله از سوی هیات علمی انجمن خدمات پس از فروش برای ارائه به این همایش راه یافت.
گروه بهمن، طی یک سال اخیر در ارائه خودروهای برقی و هیبریدی، در کنار دیگر محصولات خود ورود کرده و برنامه‌های متنوعی برای این خودروها ارائه داده است.

ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “مدیر عامل گروه بهمن ؛ برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست یک ضرورت است”

  1. سهیل میر مقیصی گفت:

    الان این ضرورت رو کی واست تایین کرده ؟کشوری که کمبود برق داره و بعد تازه میخوان برق رو به قیمت واقعی ! برسونن و بعضی جاها فیشای چند میلیونی واسه مصرف خونگی صادر شده ، به نظر بیشتر یه ژسته یا شایدم ساختن بازاری جدید واسه کشور دوست وبرادر چینه تا بشه پولای بلوکه شده نفت رو اینجوری تهاتر کرد وبه دستش اورد ، البته از جیب مردم @

    ۲
    ۲
    • Ali گفت:

      دوست عزیز مشکل کمبود برق به دلیل بیت کوین و مانع ساخت نیروگاه های جدید در دولت قبل بود( سرچ کنید مافیای ساخت نیروگاه: وزیر نیرو سال ۱۳۹۶ : زیر بار فشار برای نیروگاه‌سازی نمی‌روم) . در ضمن هزینه برق به صورت پلکانی محاسبه می شود برای همین برای شارژ خودرو مبلغ بسیار کمتر از بنزنین و گاز است و مثل مصرف برق برای بخاری های برقی نمی باشد. به دلیل ماهیت خودرویی سایت به توضیح کامل نمی پردازم.
      درضمن حتی میتوان این برق رو با آفتاب و برق تولید کرد.

      لطفا به هرچیزی به صورت اسکیزوفرنی نگاه نکنید درسته زیرساخت فراهم نیست ولی باید شروع بشه تا همین الان هم دیره. تشکر

      ۱
      ۰
  2. رضا گفت:

    بهمن یک شرکت بد قولی یک سال ثبت نام کردیم طرح یک پارچه قرار بود زمستون ماشینو تحویل بده هنوز پیامک واریزم نیومده حالا می‌خواد بره ماشین برقی بیاره شما که میگد ارز نداریم

    ۱
    ۰
  3. ناشناس گفت:

    بهمن موتور پا بر خرخره مشتریان گذاشته و دائم فشار می دهد. شما بدون اطلاع رسانی به مردمی یک سال منتظر ماندن و به توصیه شما طلا و ملک خود را فروختند اما شما در کمال بی شرمی هیچ توجهی به ضرر و زیان مردم نکردید. کاش این بساط رانت و مفت خوری برای شما ها نبودید!! آن وقت قادر نبودید یک دستگاه از لگن های خود را در یک سال بفروشید

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.