موضوعات داغ روز:

مروری بر نقاط قوت فنی در خودرو سدان جدید شرکت پارس خودرو

منتشر شده در 09 آبان 1402 ساعت 14:30
نویسنده آخرین خودرو
مروری بر نقاط قوت فنی در خودرو سدان جدید  شرکت پارس خودرو

سابقه همکاری شرکت پارس خودرو با خودروسازان مطرح دنیا از جمله رنو، نیسان و استفاده از تجربیات آنها با پیاده سازی مهارت های تولید مبتنی بر استانداردهای کیفی روز دنیا همواره موجب شده تا این شرکت در کیفیت محصولات تولیدی پیشرو باشد، شرکت پارس خودرو در سه ماهه پایانی سال ،محصول جدیدی در کلاس سدان با تبعیت از استاندارد های بین المللی به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو با نام تجاری سهند با استفاده از موتور M15GSI در بخش پیشرانه که از موتور پایه M15 توسعه یافته است بهره می برد. در این موتور ارتقا یافته با تغییرات ایجاد شده در سرسیلندر و سطح بالایی پیستون و با تغییرات در میل سوپاپ و استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها، روی هم رفته بهبود عملکرد موتور نظیر افزایش نسبت تراکم، افزایش توان، افزایش گشتاور و بهبود مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه داشته است. علاوه بر این تغییراتی در راستای بهبود عملکرد خنک کاری و دیگر اجزای این موتور از قبیل مانیفولد ها ، یاتاقان های ثابت و متحرک، رینگ های پیستون، مجراهای بلوک سیلندر و.. نیز انجام شده است. همچنین در پیشرانه از تکنولوژی راهنمای تعویض دنده مطابق استاندارد بین المللی شماره EU65 اتحادیه اروپا، برای کمک به راننده جهت انتخاب زمان بهینه تعویض دنده در شرایط مختلف استفاده شده است.

بررسی خودرو سهند

خودرو سهند در بخش سیستم های دینامیکی از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق یکپارچه محور عقب استفاده شده است. در نمای بیرونی سهند چراغ های جلو LED و چراغ روشنایی روز مطابق استاندارد بین المللی شماره R67 اتحادیه اروپا، در­­ کنار جلو پنجره شش ظلعی ترکیب جذابی را تشکیل داده اند، چراغ های عقب باریک و تمام  LEDکه استفاده از آن برای اولین بار در خودروهای بومی محسوب می شود بر روی گلگیر و صندوق عقب نقش بسته است.

 موارد دیگر در بدنه این خودرو که به زیبایی آن افزوده است خطوط ایجاد شده بر روی کاپوت، درب های جانبی، سپر­­­ها و درب صندوق است، هرچند مدل سانروف استفاده شده بر روی سقف و همخوانی آینه های جانبی و آنتن کوسه ای نیز به ویژگی های آن می­افزاید.

خودرو سهند

 خودرو سهند در نمای داخلی هم حواس ها را به خود جلب می­کند به طوری که در طراحی و چیدمان دو رنگ تزئینات داخلی، داشبورد و صندلی ها مشاهده می شود. در این بین حتی طرح نو دریچه های خروجی تهویه مطبوع منحصر به فرد است.

 اما فارغ از طراحی جدید، تجهیزات و تکنولوژی های نوین به کار گرفته در خودرو سهند؛ عملکرد مناسب این محصول میان رده اقتصادی در مراحل پایانی آزمایش و آزمون های استانداردی قرار دارد، از این رو نتایج عملکردی در شرایط مختلف رانندگی و جاده نشان می دهد این خودرو باتوجه به وزن.. پارامترهای مطلوبی از مصرف سوخت، حداکثر سرعت و زمان شتابگیری ارائه می دهد. در نتیجه به نظر می آید خودرو سهند به عنوان یک سدان جمع و جور ساخت داخل، در بازار پتانسیل جذب جوانان و مناسب خانواده ها خواهد بود.   

ویدیو های پیشنهادی

۱۱ Responses to “مروری بر نقاط قوت فنی در خودرو سدان جدید شرکت پارس خودرو”

  1. یوسف گفت:

    آقا عجیبه در مدح این محصول هم شما هم اسب بخار خبر گذاشتین. این محصول تو طراحی و فناوری چندان حرفی برای زدن نداره. دربها هم که همون سایناست. با عرض معذرت مشخصا خبر تبلیغیه

    ۴۰
    ۱
  2. افشین اسفندیاری گفت:

    پلت فرم ایکس ۲۰۰ و نقاط قوت!!

    ۱۷
    ۰
  3. زهیر گفت:

    البته پارس خودرو در مونتاژ ال نود هم خوب عمل کرد. ولی رنو سپند و پراید های مونتاژ پارس خودرو، افتضاح بودند! این سهند هم فیس لیفت سایناست و چیز جدیدی نداره! با آینه های شاهین! چراغ جلو و سپرجلو هم از شاهین، بعاریت گرفتن با کمکی تغییر! و با قیمت ۴۲۰ میلیونی!

    ۲۱
    ۰
  4. گل ممد گفت:

    حاجی چرا تیتر و متن شما و اسب بخار کیه؟

    ۶
    ۰
  5. روح الله گفت:

    خر همان خر است پالانش تغییر کرده با اسمش

    ۷
    ۰
  6. علی گفت:

    تصاویر سهند رو که دیدم خداییش یاد ساینای خودم افتادم فقط چراغ عقبش یه کم با کلاس تره

    ۵
    ۰
  7. حامدح گفت:

    حتی توی تیزر تبلیغاتی هم شکافهای صندوق عقب بیداد میکرد!!

    ۵
    ۰
    • رها گفت:

      بهبود دادین؟!!!!! والا ما که هرچی ماشین جدید میخریم آشغال تر از قبلیه، پراید صبا داشتم فروختم ۱۳۱ خریدم همه چیزش افتضاح شده بود ، بعد چند سال فروختم ساینا اس خریدم پشیمون شدم الانم میترسم بفروشم یه آشغال دیگه بخرم و توش بمونم، خودروساز داخلی لطفاً حرف از کیفیت و پیشرفت و امکانات میزنه من مو به بدنم سیخ میشه 🤦

      ۲
      ۰
  8. manouchehr گفت:

    از تیبا تا تیبا۲ تا ساینا بعد کوییک و اطلس و سهند همه اینها شوربختانه از نمای بغل و اکسل کوچکترین تغییری نکردن فقط چراغ و سپرهای جلو و عقب تغییر کردن،،تغییر کمی هم در کابین و دکمه های روی فرمان و کنسول اتفاق افتاده به اینها که فیس لفت نمی گویند این چندسال کوچکترین تلاشی برای تغییر نمای جانبی نشده است کجا اسم خودروسازی است

    ۱
    ۰
  9. قدرت طهماسبی گفت:

    ساینا رفته آرایشگاه می خواد بره عروسی

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.