جیلی گلکسی E8 ؛ کوپه تمام برقی از چین


در ۳ اکتبر، مجموعه ای از تصاویر رسمی از پرچمدار آینده جیلی، کوپه سدان تمام الکتریکی گلکسی E8، در معرض دید عموم قرار گرفت.
گلکسی نام تجاری جدید “خودرو های انرژی های نو” جیلی است که خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی را در بخش بازار متوسط تا رده بالا تولید می کند. E8 سومین مدل زیر سری گلکسی پس از گلکسی L7 و L6 است.

پس از عرضه در سه ماهه چهارم سال جاری، انتظار می رود که با خودرو هایی مانند بى واى دى Han الکتریکی رقابت کند. تصویر رسمی نشان می دهد که گلکسی E8 دارای ابعاد ۵۰۱۰ میلی متر، ۱۹۲۰ میلی متر و ۱۴۶۵ میلی متر است، در حالی که فاصله بین دو محور ۲۹۲۵ میلی متر است و به عنوان یک سدان تمام الکتریکی متوسط تا بزرگ قرار می گیرد. خودروی جدید از طراحی فست بک همراه با دستگیره های درب مخفی و چراغ های عقب به هم پیوسته استفاده می کند.


طراحی کابین و بدنه جیلی گلکسی E8
بر اساس تصویری که قبلاً از وزارت صنعت چین اعلام شده بود، چهره جلویی گلکسی E8 از طراحی بسته با چراغ های جلوی تیز و جلو پنجره مشکی ذوزنقه ای شکل در قسمت پایین استفاده می کند. طراحی C شکل در دو طرف ساختاری شبیه نیش ایجاد می کند که باعث می شود خودرو قابل تشخیص تر و خشن تر شود. سقف با لیدار و دوربین های آپشنال برای پشتیبانی از عملکرد های پیشرفته دستیار رانندگی ارائه می شود.


پیش از این، فضای داخلی گلکسی E8 در خیابان های چین جاسوسی شده بود، که با فضای داخلی مینیمالیستی خودرو مفهومی گلکسی لایت، مجهز به صفحه نمایش ۴۵ اینچی با رزولوشن 8K با تراشه داخلی Qualcomm Snapdragon 8295 مطابقت دارد. سطح نمایش موثر این صفحه نمایش ۱۱۳۰×۱۳۸ میلی متر و ضخامت آن ۹.۸ میلی متر است. جیلی همچنین ادعا می کند که این صفحه نمایش ضد تابش نور، ضد اثر انگشت، ضد آب و ضد گرد و غبار است. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا صفحه نمایش یک صفحه نمایش سه گانه یکپارچه است یا خیر. خروجی تهویه مطبوع تنها با یک شکاف نازک مخفی است. داشبورد به جز ساختار دایره ای هیچ عنصر تزئینی دیگری ندارد. فرمان یک شکل چند ضلعی منحصر به فرد تنها با دو شاخه است.

گلکسی E8 در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. پیش از این، تنها مدل های پایین رده با معماری ۴۰۰ ولت، مجهز به تک موتور عقب ۲۰۰ کیلو وات معرفی شده بودند. حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.
گمانه زنی ها در مورد جیلی گلکسی E8
در نسخه دیفرانسیل عقب که در گذشته معرفی شده بود ، موتور الکتریکی توسط Viridi Energy Mobility Technology (VREMT) ، تولید کننده پیشرانه تحت شرکت جیلی ساخته شده است. توان خروجی آن به ۲۷۲ اسب بخار ( ۲۰۰ کیلو وات ) می رسد. باید تاکید کنیم که این موتور الکتریکی از نوع TZ220XSA02 است.
ظرفیت بسته باتری جیلی گلکسی E8 ، هنوز فاش نشده است. با این حال، می دانیم که این یک باتری LFP از Quzhou Jidian New Energy، سازنده باتری تازه تاسیس زیر نظر جیلی است. باید اشاره کنیم که برخی از خودرو های پیشرفته جیلی از بسته های CATL استفاده می کنند. با این حال، گلکسی E8 باتری را مستقیماً از جیلی دریافت می کند. در نتیجه، هم موتور الکتریکی و هم باتری توسط جیلی ساخته می شوند. این می تواند هزینه تولید خودرو را کاهش دهد. وزن محدود گلکسی ۲۰۳۰ کیلوگرم است. و وزن ناخالص به ۲۴۴۰ کیلوگرم می رسد. بنابراین، این یک سدان سنگین است. پس این خودرو می تواند به چرخ های ۲۳۵/۵۰ R18 یا ۲۴۵/۴۵ R19 مجهز شود.

در مورد محدوده قیمت گلکسی E8 مطمئن نیستیم. از یک طرف یک سدان نسبتا بزرگ با ظاهری جذاب است و پیش از این، شایعه شده بود که به قیمت 41000 دلار به فروش می رسد. اما از طرف دیگر E8 بیشتر شبیه به یک رقیب برای خودروی الکتریکی بی وای دی هان است و نسخه الکتریکی هان از 28,950 دلار آمریکا در چین شروع می شود. بنابراین، محدوده قیمت E8 احتمالاً از ۲۷,۶۰۰ دلار شروع خواهد شد.
در چین، رقیب نتا S ، بی وای دی Han، رایزینگ F7، گک آیون Hyper GT و لیپ C01 خواهد بود. این بخش هنوز رقبای زیادی ندارد. بنابراین، گلکسی E8 همه شانس ها را دارد که اعداد فروش خوبی را در این بخش نشان دهد.
حتی با همین کارشناسی نصفه و نیمه و محدود هم مشخصه که اتومبیل های برقی باید کوچکتر و سبک تر باشند .
این ماشین چینی
که مثلا برقیه وزن سنگینی هم داره و نیروی محرکه ی آن توانایی این سنگینی رو نداره
و بنا براین در سربالایی ها دچار مشکل میشه
و بارها تاکید کرده ام ماشبن های چینی
لگن پاره ای بیش نیستند
و همین کارشناسی تاییدی بوده بر اظهاراتم
آفتاب آمد دلیل آفتاب